
Kevin Hart heeft een nieuwe auto gekocht, volgers kunnen misschien wel voorspellen dat zijn nieuwe aanwinst oud, Amerikaans en getuned zal zijn.
Net geen anderhalf jaar geleden was de Amerikaanse komiek en acteur Kevin Hart betrokken bij een ernstig ongeluk. Hij was passagier in zijn eigen Plymouth Barracuda en moest uiteindelijk worden geopereerd aan zijn rug. Gelukkig wist hij volledig te herstellen. Misschien denk je dat hij na zo’n groot ongeluk voor een veiligere auto zal kiezen. Iets moderns misschien, met zaken als airbags en automatische remmen. Kevin Hart zelf had andere ideeën en is voor een stokoude Dodge Charger gegaan uit 1970.

Of nou ja, stokoud… Waarschijnlijk zijn er niet heel veel oude onderdelen nog over van deze Charger. Deze Charger is namelijk onder handen genomen door SpeedKore, de Amerikaanse tuners die eerder zijn Barracuda aanpakten. Met zo’n naam als SpeedKore verwacht je wel dat ze de motor op z’n minst hebben gekieteld. Dat hebben ze niet met de originele motor gedaan, die is namelijk exit.
In plaats daarvan heeft de Hellraiser, zoals SpeedKore de auto noemt, de Hellephant-motor. Dit blok komt van Mopar en is een 7,0-liter V8 met supercharger. Deze is goed voor maar liefst 1014 pk en 1288 Nm koppel. Lekkere cijfers dus, die in het geval van de Hellraiser via een automatische ZF-versnellingsbak met acht verzetten naar de achterwielen gaan.
Als je zoveel pk en Nm hebt, is het natuurlijk ook fijn als ze iets aan de rest van de auto doen. Het chassis is daarom verstevigd (en de auto heeft een rolkooi, gelukkig maar) en de ophanging is aangepast. De voorophanging komt van een Corvette C6, de achterophanging heeft SpeedKore zelf gemaakt. De remmen zijn rondom schijven van Brembo, met aan de voorzijde zes zuigers en aan de achterzijde vier zuigers.
De auto heeft rondom HRE-velgen, aan de voorzijde zijn ze 19″ groot. De twee achterwielen zijn nog een inch groter. Voor lekker veel grip hebben ze Michelin Pilot Sport 4S-banden aan. Het exterieur ziet er nog redelijk ingetogen en klassiek uit, al zijn het front en de motorkap duidelijk niet origineel. Het interieur is wel naar de 21ste eeuw gebracht, heeft een dik geluidssysteem en Recaro-stoeltjes.
Hoeveel Kevin Hart heeft neergeteld voor de Hellraiser is niet duidelijk. TMZ heeft het over ‘meerdere honderdduizenden dollars’. Volgende week mag Kevin Hart zijn nieuwe aanwinst in ontvangst nemen.
Zo kan t óók: een restomodded musclecar onder oversized Torq Thrust velgen. Lekker aangepakt
Geen kinderzitje?
Inderdaad, volgens mij is Kevin Hart iets kleiner dan Wesley van Velzen.
Ik zou weer iets zeggen dat meteen gewist zal worden.
Het begint met een E…
Spijtig dat die velgen van HRE zo extreem duur zijn.
Dat het motorblok net niet past is jammer en die wielen zijn echt too much maar het interieur… dat is waarlijk briljant gedaan.
Geinig karretje. Maar qua peekaa’s en Newtonmeters misschien een beetje overkill 🤔
Is hij niet gecrasht met gelijkaardig model?
Nope.
Een Plymouth Barracuda is niet gelijk aan de Charger. Maar aan de Challenger
De Plymouth evenknie van de Charger is de Road Runner/GTX
@toyotafortuner: gelukkig zijn er nog echte kenners!
Godzijdank dat Amerika grossiert in rechte wegen waar vrijwel geen bochten in te vinden zijn.
@Soulmaster: Deze heeft wel een erg lange baard en ook zo origineel.
Geweldig mooie auto.
Kevin heeft een goed smaak qua auto’s! Dit is toch veel mooier, leuker en persoonlijker dan zo’n Senna met een wrapje erover.
@cossiekiller: ik geloof dat hij voor al zijn goede vrienden een complete old muscle collectie heeft gekocht. Waaronder ook oude Corvette’s, Mustangs.
Vet cool supergaaf!
Doe mij maar een originele met 426 hemi. Het liefst eentje uit 1968. Redline banden eronder, dog dish wieldoppen en een handgeschakelde 4 speed. Vindt dit soort tuning op een oude muscle car er gewoon altijd lelijk uitzien.
Ik vind de Dodge Charger van deze generatie een van de weinige auto’s die eigenlijk alles wel kan hebben. Origineel, oranje met een grote 01 op de zijkant, Verbreed en omgebouwd naar een soort Trophy Truck achtige offroader, dit, als Daytona met die achterlijke vleugel, ik vind het allemaal wel tof.
Schitterend. Ik zie weinig van de rolkooi btw.
Bij dit soort auto’s heb je alleen wat aan een volledige rolkooi met 5 punts gordels. Mooie auto’s maar je moet niet ergens tegenaan rijden. De auto frommelt op om je heen (dat is niet hetzelfde als een nauwgezet berekende progressieve kreukelzone, die ook getest is) en motor en pedalen, stuurkolom, alles komt naar binnen zetten.
Bij een MX5 is een half cage wel aan te raden maar een volledige kooi overdreven. Maar hierbij… Kan ook heel stoer zijn.
Heb op zich niets tegen het aanpassen van klassiekers maar dit vind ik echt zonde. Hoe je een van de mooiste auto’s uit de jaren 70 kunt verprutsen…
Oldtimer Lives Matter.
Zonde van de oldtimer
Kevin Hart? Waar moet ik die van kennen?
@negennegenzest: Hart van Nederland gok ik