Dit is de nieuwe BMW M4 Cabrio

Auteur: , 48 Reacties

BMW onthult de dakloze M4: in 20 seconden van coupé naar cabriolet.

Het was een kwestie van tijd en nu is de M4 cabrio officieel door BMW onthuld. Alle M4-elementen zijn terug te vinden in de dakloze variant. Ook motorisch verandert er weer weinig. De M4 levert dezelfde 431 pk en trekt alles met 550 Nm (en de zeventrapsautomaat) in 4,4 seconden naar de 100 km/u. Dat is wel drie tienden langzamer dan de M4 coupé.

De verstevigingen aan de carrosserie maken de cabrio natuurlijk zwaarder. Schoon aan de haak weegt de M4 cabrio 1750 kg. Dat is 60 kg lichter dan zijn voorganger, maar ruim 250 kg zwaarder dan de coupé. Wanneer men opteert voor de handgeschakelde zesbak doet de M4 cabrio met 4,6 seconden twee tienden langer over de sprint naar de 100 km/u.

Het openen van het dak neemt 20 seconden in beslag. Dit kun je bij stilstand of bij een gangetje tot 18 km/u uur doen. Open rijden wordt echter een stuk comfortabeler in de M4, dankzij nekwarmers in de stoelen.

Vanaf dit najaar staat de nieuwe M4 cabrio bij de BMW-dealers. De officiële onthulling vindt tussen 18 en 27 april plaats in New York, tijdens de New York International Autoshow.

Bekijk de M4 Cabrio in actie op M4junk!



48 reacties

Prachtig.
Blijft een prachtige combi, grijs buiten rood binnen.
Wow! In deze samenstelling ziet dit ding er gaaf uit! Vind de daklijn wel een beetje raar wanneer het dak gesloten is… Maarja, dat was ook zo met de 3-serie
@458spideritalia: het is ook het zelfde dak. BMW heeft het dak gewoon gerecycled.
@458spideritalia:
Misschien als je hem in black velvet wrapt dat het nog op een softtop lijkt, zo als het nu is vind ik het ook niks.
Gaaf nu alleen nog in het blauw met die gele remklauwen!
Met het dak open lijkt hij net op die M3 pick-up…
Prachtige wagen!!
Ziet er erg lekker uit!
250kg??? O_O
@Brammer: Dat was ook men eerste reactie!
Is wel een enorme gewichtstoename t.o.v. de coupé…
Wat een droomwagen!
Wat een heerlijke wagen, met een prachtige kleur samenstelling!
prachtige kleur, mooi interieur, alleen BMW, alsjeblieft stap weer over op stoffen kappen, ziet er zoveel beter uit…
Daayyyuummmm
Ik heb het niet zo met BMW, maar dit is seks op wielen.
18 km/u is dat 18 mijl/u. Of moet je gewoon echt zo langzaam rijden?
@cargeeksnl: je moet gewoon echt 18km/u rijden…
@cargeeksnl:
Wat een gepruts zeg, mijn dak gaat bij 180km/u nog probleemloos open en dicht.
Beetje nutteloze auto door die enorme gewichtstoename, een boulevardkruiser heeft dat vermogen niet nodig en als sportwagen zal hij flink aan agiliteit hebben ingeboet.

Deze cabrio gek zou dan toch voor een Z4 gaan.
@tupperware: tja, is gewoon een populaire auto dus die wordt gemaakt. Met de vorige M3 cabrio nog meegereden als instructeur op circuit en moet toegeven dat die zijn 1,9ton redelijk goed kon verbergen tov een M3 coupe. De cab had wel een DKG bak, een coupe met DKG was weer iets anders geweest….
@tupperware: joah ‘wij’ nuchtere hollanders denken zo…Maar de doelgroep van deze auto denkt ‘jah ach, als ik toch een 4 cabrio koop waarom geen M’. De persoon die het hele ‘M’ gebeuren snapt en serieus neemt gaat natuurlijk in eerste instantie niet voor deze zwaarlijvige cabrio.

Helpt ook dat in andere landen het prijsverschil met de minder gemotoriseerde versies vele malen kleiner is dan hier natuurlijk.
Ze hadden wel heerlijk cabrio weer op de foto’s.
De vorige M3 cabrio was toch 1880kg?
@E34M5Touring: jawel, het ging om het verschil met hun redpectievelijke coupé variant, de vorige M3 coupe was dus ook een stuk zwaarder dan de M4 coupe. Dus relatief gezien is deze cab erg “licht” want er is het meeste gewicht gespaard tov de voorganger.
@Onehp: Dr staat dat de cabrio 60kg lichter is geworden dan de vorige. Maar als de vorige 1880kg is, dan is deze dus 130kg lichter.
@E34M5Touring: oops soms maakt het brein een logische koppeling als er iets onlogische staat. Betere verklaring is dat BMW voor hun M modellen graag de duitse DIN gewichtsnorm gebruiken, grofweg 75kg (bestuurder en wat bagage) minder dan de Europese norm…
@Onehp: Haha, no worries!! Ja dat zal het wel zijn. Blijf me verbazen over dat gewicht. Ook bij de vorige. 1800+kg voor een 3 serie is echt heel veel. Een M5 weegt krap 1900kg en dat is toch wel een aanzienlijk grotere auto.
@E34M5Touring:
Als funcabrio is het wachten dus op de M2 cabrio. Fors minder gewicht en een softtop als bonus, of zoals ik elders al opperde een Z4 35i.
@tupperware: Ik koop wel een F-type. Mooier, lichter en ja, mooier vooral.
@E34M5Touring: Voor gewichtsgeintresseerden kan ik de site zeperfs.com aanraden, verschrikelijke UI wel, daar registreren ze de hoogst gewogen EU gewichten van diverse autotests. Dwz met wat opties en dus redelijk representatief.
M3 E93 cab dkg weegt daar 1962kg
M5 F10 weegt 2040kg
Z4 II sDrive 35is 1696kg

Allemaal te zwaar IMHO….
@Onehp: Thanks, nou moet je kijken. Nog geen 100kg tussen een M3 cabrio en een M5. Dan vind ik zo’n cabrio M3 echt heel zwaar. Maar goed, ik zou zoiets toch niet als cabrio kopen.
via iPhone app
@Onehp: waar haal je dat onzingewicht vandaan ? Zo zwaar is mijn Z4 niet..
ejs via Android app
Met het dak open is het ding prachtig, maar met het dak dicht.. Waarom zo’n hardtop? Het voegt niks toe.. Behalve gewicht.
Zooo jammer!!! Waarom geen softtop, dat zou die auto helemaal af maken!
Helemaal met je eens, een mooie cabrio verdient een [email protected]:
@toniominestrone: wat een gelul. Een hard dak is altijd beter dan dat geklapper van een stoffen dak. Je hoeft niet iedere maand nieuw infotainment systeem kopen en het stoffen dak te vervangen, omdat ze het weer een open gesneden hebben (zoals bij Audi).
@roppp:
Wat een onzin, ik rij al jaren met softtops en daar heeft nog nooit een mes in gestaan.
Als dat vullis je spullen willen hebben pakken ze het toch wel en dan is een raamp sneller in getikt dan een softtop zo ver gesloopt dat je ook daadwerkelijk binnen kan komen.

Weer een typische opmerking van iemand die aandacht nodig heeft maar niet weet waar hij het over heeft.
Nou, die aandacht heb je gekregen, nu je verstand nog.
@tupperware: dat jij niet kunt lezen, is jouw probleem. Bij Audi’s met (klapper) softtop is dit een serieus probleem.
En dat niemand in jouw Eend geïnteresseerd is, snap ik ook wel.
Geklapper van een stoffenkap, kom je uit het T-Ford tijdperk of zo?, softtops zijn tegenwoordig 3 dubbel gevoerd, mijn e46 m3 kan je met 250 over de autobahn jagen zonder het gevoel te hebben in een cabrio te rijden, dus als je er geen sjoege van hebt ” REST YOUR CASE”[email protected]:
@toniominestrone: WOWWWWWWWWWW!!!! Broemmmmmm, broem, broem, broem.
@baars1992: Dat vraag ik me dus ook af, zou er veel beter uit zien
250 kg zwaarder? Hebben ze verstevigingen van lood gebruikt dan?
Wel een mooie wagen met een mooie kleurstelling.
De achterbumperts lijkt wel alsof ie op de voorbumper hoort!
@reggie-boy_rood: inderdaad. Met stip het minst geslaagde onderdeel van de M uitmonstering op deze 4.
Echt.. te stoer.. Go M!
Ik vind dit model een stuk mooier tov de vorige 3 cabrio. Dikke bak. Wel in het donker rood graag.
Ik kom net bij bmw welt vandaan en zag net voor Frankfurt een rode ongecamufleerde m4 cabrio rijden met een man en een vrouw erin! Hoe kan dit??? In new york is over 2 weken de onthulling pas! Hoe kan ik een foto plaatsen als bewijs?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).