• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Ford Focus

Auteur: RubenBaeten, gepost 11 januari 2010 om 08:20 – 134 Reacties

Ford Focus 2011

Zojuist onthuld in Detroit: de nieuwe Ford Focus hatchback en zijn Amerikaanse broertje, de sedan.

Deze Focus is niet zomaar een auto: het is de aanvoerder van Fords nieuwe C-platform, dat de basis vormt voor niet minder dan 10 verschillende nieuwe modellen (waaronder de nieuwe C-Max) en in 2012 voor een productie van zo’n 2 miljoen exemplaren per jaar moet zorgen. Het is ook de eerste Focus die, net als de Fiesta, in alle verschillende markten vrijwel hetzelfde is; 80% van de onderdelen zijn uitwisselbaar. Dit houdt de kosten laag en de kwaliteit zoveel mogelijk gelijk.

De auto is ontwikkeld bij Fords technische centrum in Merkenich (Duitsland), behalve de aandrijflijn; die komt uit het Engelse Dunton. Een reeks moderne viercilinder EcoBoost-motoren (waaronder een 1.6 voor Europa en een 2.0 met directe injectie en variabele nokkenastiming voor de VS) en verbeterde Duratorq TDCi-diesels zorgen dat de nieuwe Focus over het algemeen zo’n 20% zuiniger is dan het vorige model. Ook de PowerShift-transmissie met dubbele koppeling vinden we terug in de nieuwe Focus. Uiteraard komt er ook een supergroene variant: begin 2011 komt er een volledig elektrische Focus, in eerste instantie alleen voor de Amerikaanse markt.

In het interieur vinden we het nieuwe MyFord-systeem, wat het merk omschrijft als “een hypermoderne combinatie van bedieningspanelen en weergaveschermen voor de bediening van de belangrijkste voorzieningen”. Dit in combinatie met SYNC, het bekende pakket met navigatie, BlueTooth, spraakherkenning en aansluitingen voor verschillende apparaatjes.

Eind 2010 gaat de productie van de nieuwe Focus in zowel Europa als de VS van start. Later volgen Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Begin 2011 zien we de eerste modellen bij ons in de showroom verschijnen.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

EcoBoost, focus, Ford

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 1
Volgend bericht: GMC Granite concept: kleine bink »

Lees Interacties

Reacties

  1. stopwearingpants zegt

    11 januari 2010 om 08:22

    ziet er wel leuk uit afgezien van het feit dat ik nooit in een ford zal rijden

    Login om te reageren
    • SNDR zegt

      11 januari 2010 om 08:49

      @stopwearingpants: Waarom zal je nooit in een ford rijden dan?

      OT: mooie wagen, maar zoals Laag al zegt, even afwachten hoe ie eruit ziet in het grijs met wieldoppen…

      Login om te reageren
      • stopwearingpants zegt

        11 januari 2010 om 10:21

        @SNDR: ford-haat daarom:)

        Login om te reageren
  2. kevinc3 zegt

    11 januari 2010 om 08:23

    mooi!.. echt een mooie auto.. beter dan de huidige..
    nu maar hopen op een RS

    Login om te reageren
  3. ardonjr zegt

    11 januari 2010 om 08:24

    Op het eerste gezicht vind ik hem niet mooier dan de huidige focus (waar ik stiekem een beetje verliefd op ben)
    Maar ik wacht graag meerdere foto’s af om een oordeel te vellen.
    De neus van de hier geshowde Focus doet me teveel denken aan de Fiat Bravo.. en dat is toch iets wat je eigenlijk niet zou moeten willen.

    Login om te reageren
  4. sander16jr volvo freak zegt

    11 januari 2010 om 08:36

    Wat een afschuwelijke auto!!! Ze hadden die 2 lijnen in het midden weg moeten laten, en de achterlichten zijn veel te overdreven. Gelukkig heeft mijn vader net z’n nieuwe Focus!

    Login om te reageren
  5. Laag zegt

    11 januari 2010 om 08:38

    Zo op de foto’s vind ik het een gaaf ding, natuurlijk wel even afwachten hoe hij eruitziet in het grijs met een setje wieldoppen…

    Login om te reageren
  6. Jeroen zegt

    11 januari 2010 om 08:42

    Prachtig! Tot je de achterkant ziet… wat een lelijke lichten, zon Kia meets Skoda meets Renault lichten. De voorkant is wel mooi gelukt.

    Login om te reageren
  7. Dimitri zegt

    11 januari 2010 om 08:42

    Hij is aardig, vooral het interieur. Maar de buitenkant mist toch die distinctieve Focus-look.

    Hij heeft geen eigen identiteit meer, zonde! Zou net zo goed een Kia kunnen zijn.

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    11 januari 2010 om 08:51

    Hmmm. ik denk dat mn vader maar voor een grand Cmax moet gaan. dit ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  9. HTj zegt

    11 januari 2010 om 08:56

    EINDELIJK SYNC naar Europa, wat hebben we daar lang op moeten wachten!

    Login om te reageren
  10. TJR zegt

    11 januari 2010 om 08:58

    Er zit al een beste ‘bek’ op, wat belooft dat voor de ST en misschien RS? hopelijk veel goeds!

    Login om te reageren
  11. Pieter Autofans.be zegt

    11 januari 2010 om 09:00

    Koplampen zijn echt verschrikkelijk. Het interieur daarin tegen is wel echt in orde. Vooraan weinig gewijzigd precies, wel in orde.

    Login om te reageren
  12. jzaero zegt

    11 januari 2010 om 09:01

    Zeeer gaaf! Ik wil hem precies zoals die op de foto is.

    Login om te reageren
  13. 3rNsT zegt

    11 januari 2010 om 09:02

    Ik moet zeggen dat de voorkant van de hatchback mooier is dan de achterkant.

    Maar dat interieur, wat een verschrikkelijk gebruikt van glazend plastic of iets dergelijks.

    Verder, de sedan heeft stuk betere lijnen (met name de achterkant) dan de hatchback imo, dus een stukje mooier moet ik zeggen

    Login om te reageren
  14. mrtn zegt

    11 januari 2010 om 09:08

    Hele mooi auto, terwijl de huidige Focus ook nog lang niet zo gek is. Minpunten op de persfoto’s vind ik het interieur (jezus wat druk) en die grote luchthappers.

    Login om te reageren
  15. vanopzij zegt

    11 januari 2010 om 09:10

    Toen ik de foto’s bekeek vond ik de lijnen overeenkomen met een andere auto. Het duurde even voordat ik het door had maar het profiel en de lijnen om de ruiten vind ik erg overeenkomen met die van de Lancia.
    Verder ben ik het met 3rNsT eens dat het interieur er nu niet bepaald uit ziet. Ik hoop dat dit een van de onderdelen is die anders is in Europa dan aan de andere kant van de oceaan. Dit is een veel te amerikaans interieur en komt niet in de buurt van de europese tegenhangers en de huidige Focus.

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    11 januari 2010 om 09:11

    Die 2.0 met variabele nokkenastiming lijkt me wel wat voor in mijn Caterham.
    Nu heb ik een 2.3 Duratec uit de Mondeo, maar die zit aan zijn top bij 7800 toeren. Wel lekker veel koppel; ik kan bij 34km/uur nog vlot wegrijden in zijn 5e versnelling.
    Ter vergelijk, de R500 (2.0) draait meer dan 8200 rpm, erg lekker.

    Login om te reageren
  17. Rik zegt

    11 januari 2010 om 09:14

    Mijn focus komt eind deze maand binnen als het goed is. En bij het zien van deze foto’s krijg ik niet gelijk spijt dat ik het huidige model nog heb besteld. Niet dat ik de nieuwe niet mooi vind, maar ik vind hem ook niet veel mooier dan de Focus van nu… Misschien even wennen en vind ik hem straks prachtig!

    Login om te reageren
  18. PCCB zegt

    11 januari 2010 om 09:16

    Het uiterlijk is er op vooruitgegaan, al mochten de gigantische achterlichten wel anders. Het interieur is dan weer een stuk minder: véél te druk!

    Login om te reageren
  19. Waxweazel zegt

    11 januari 2010 om 09:18

    Een opgeblazen Fiesta ..
    Willen ze VAG misschien volgen ? Al hun modellen op mekaar laten lijken. De huidige Focus is toch wel beter dan dit.

    Login om te reageren
    • Willem_vd_Velde zegt

      11 januari 2010 om 09:57

      @Waxweazel: Een overmaatse fiesta idd, zullen vast lijnen van andere auto’s in te herkennen zijn, maar ik moest bij het zien van de zijkant meteen aan de fiesta denken, jammer… Interieur is idd druk, maar heeft wel wat :P

      Login om te reageren
  20. gert zegt

    11 januari 2010 om 09:31

    Ik vind het niet meer een typische focus en het interieur vind ik veel te druk. De lijnen lijken ook te veel op de mazda3 of nwe opel astra. Maar het is tegenwoordig een trend om allemaal bijna dezelfde auto te maken ..

    Login om te reageren
  21. Joejojo zegt

    11 januari 2010 om 09:37

    Het interieur van m’n huidige Focus II is mooier en rustiger. Deze nieuwe is al net zo druk als bij Focus I.

    Ik rij voorlopig toch nog wel door met m’n Focus.

    Login om te reageren
  22. Laue zegt

    11 januari 2010 om 09:41

    veels te druk interieur.

    Login om te reageren
  23. Timmie zegt

    11 januari 2010 om 09:43

    Voorkant: Hyundai i30, daklijn: Toyota Prius

    Login om te reageren
  24. Forza zegt

    11 januari 2010 om 09:50

    Die Autostyle-bumper maakt ’t wel helemaal af, vind je niet?
    Heel mooi, die grote driehoekige luchtvangers.
    Verder geen bijzondere auto, dikke vette eenheidsworst.

    Login om te reageren
  25. Laue zegt

    11 januari 2010 om 09:51

    ohja, die velgen kunnen écht niet.

    Login om te reageren
  26. Kvgorp zegt

    11 januari 2010 om 10:00

    De station wordt vast weer het interessantste voor de nederlandse markt en is normaal gezien ook altijd de mooiste ford. Waar blijven die foto’s?

    Login om te reageren
  27. Ferdinand1 zegt

    11 januari 2010 om 10:04

    Dit doet me aan vanalles denken behalve Ford.. Waar is het kinetic design gebleven?

    Login om te reageren
  28. Laurens zegt

    11 januari 2010 om 10:08

    Mooi. Nu heb ik in iedergeval helemaal geen rede meer om een Ford te gaan rijden. Zal zeker iemands smaak zijn, maar zeker niet de mijne…

    Login om te reageren
  29. lazy zegt

    11 januari 2010 om 10:09

    Een doodgewone auto om zoveel mogelijk mensen over de hele wereld te plezieren. Interieur is mooi en Ford heeft hiervoor goed naar Hyundai gekeken. De mooie velgen zijn zo van een Opel Astra.

    Login om te reageren
  30. WieAndersDasAuto zegt

    11 januari 2010 om 10:29

    Geef mij maar de huidige Focus. Ik vind hem veel mooier dan deze.

    Login om te reageren
  31. Race_Kees zegt

    11 januari 2010 om 10:38

    Kia Cee’d knap gejat Ford.

    Login om te reageren
  32. alltimer zegt

    11 januari 2010 om 10:43

    het kan aan mij leggen maar ik vind dat er véél te grote velgen met véél te kleine remmen erachter op de foto zitten

    Login om te reageren
  33. Benjamin1 zegt

    11 januari 2010 om 10:46

    Gewoon een grote fiesta, en laat ik dat nou juist een oerlelijke overdesignbak vinden. Beetje zelfde idee met de seat ibiza.

    Interieur is ook echt lelijk, neem een voorbeeld aan dit:
    http://www.autotester.be/reviews/FiatGrandePunto/foto2.jpg

    Login om te reageren
    • Rik zegt

      11 januari 2010 om 10:55

      @Benjamin1: Pfff, jij begrijpt volgens mij ook nog niet zo veel van een mooi interieur… Warrig, goedkoop uitziend, onoverzichtelijk en een pook die je binnenspiegel bijna aantikt. No thnx!

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        12 januari 2010 om 13:00

        @Rik: pfff, van dit focus interieur krijg je koppijn zo psycho is het, nee geef mij maar een strak interieur.

        Login om te reageren
  34. W1ck3D78 zegt

    11 januari 2010 om 10:47

    Het kan mijn niet echt bekoren. Interieur is me veel te druk. Nu moet je mijn mening natuurlijk wel nuanceren want ik ben een Audi rijder en hou van strak design, door sommigen wel eens saai design genoemd. ;)

    Login om te reageren
  35. Roelio zegt

    11 januari 2010 om 10:50

    Ziet er niet onaardig uit maar die achterlichten maken het tot een vreemd geheel. Ze wouden zeker dat de kont niet op een fiësta ging lijken ofzo.

    Login om te reageren
  36. getl4id zegt

    11 januari 2010 om 10:51

    de voorkant is heel leuk maar de achterkant?? kweenie denk dat k er nog aan moet wennen ofzo maar k vind t nou niet echt geslaagd…

    Login om te reageren
  37. Jochem zegt

    11 januari 2010 om 10:54

    Astra iemand?

    Login om te reageren
  38. Ahura zegt

    11 januari 2010 om 10:58

    Hm doet me niks. Op safe gespeeld maar dan met erg lelijke bumpergrille, achterlampen en koplampen zijn ook niet zo tof. Recht van voren ziet het er niet uit. Interieur oogt als een Hyundai

    Login om te reageren
  39. Myrtiz zegt

    11 januari 2010 om 11:11

    Valt me tegen :(

    Login om te reageren
  40. Gertzondersamson zegt

    11 januari 2010 om 11:11

    enkel op foto 6 vind ik hem nog mooi. Vroeger waren opel, ford EU devisie,.. allemaal pure europese wagens, europees design en kwam je goedkoop over als je een hyundai of kia had. Ik vrees dat ze ons nu duidelijk ingehaald hebben.

    Login om te reageren
  41. Ahura zegt

    11 januari 2010 om 11:24

    Sinds de eerste Mazda3 krijgt elke C-segment auto een oplopende derde zijruit en tegenwoordig blijkbaar ook een heupje achter. Lekker origineel allemaal. En dan heb ik de Impreza, C’eed en i30 nog niet laten zien..

    Login om te reageren
    • KoFFiE zegt

      11 januari 2010 om 11:45

      @Ahura: Mazda 3? Da’s jaren een stijlkenmerk van Italianen, vooral dan Alfa Romeo. Mijn 147 heeft dat al lang, en dat design dateert uit 2000… En dan spreken we nog niet van de Alfa 33, 145 of 146…

      De achterlichten van deze focus vind ik wel een beetje groot uitgevallen… Weet niet of ik het mooi of lelijk moet vinden, ze hebben een heel slechte kleur van auto genomen om dit te kunnen beoordelen… Het interieur ziet er ook veel te druk uit… Snoet is dan weer wel goed gelukt, maar het doet me wat aan een Fiat denken…

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        11 januari 2010 om 11:47

        @KoFFiE: jouw 147 heeft helemaal geen derde zijruit en een flinke heup achter. Wat klets je nou?

        Login om te reageren
    • rider zegt

      11 januari 2010 om 15:56

      @Ahura: ik rij al wat jaartjes ford maar ik moet toegeven dat deze focus van buiten erg op de door jou getoonde concurrentie modellen lijkt. geen eigen gezicht meer, en dat is erg jammer. het dashboard is wel weer een hele verbetering. qua afwerking komt het heel dicht in de buurt van peugeot en vw! nee doe mij maar de nieuwe c-max.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        11 januari 2010 om 16:27

        @rider: nieuwe C-max is ook niet spannend maar imo wel gewoon geslaagd. Ik had gehoopt dat de Focus meer in die richting zou zijn :( Deze impressie is te MPV achtig (de B-max proto is als basis gebruikt) maar deze neus had ik toch echt mooier gevonden

        De Focus I 3-deurs blijft het mooist en die maakte tenminste heel wat los in autoland!

        Login om te reageren
  42. DRU zegt

    11 januari 2010 om 11:26

    Dit is toch geen design meer? Dit is gewoon fantasievormpjes bedenken zonder verhaal. Bah, bah en nog eens bah!

    Login om te reageren
  43. MRStephan zegt

    11 januari 2010 om 11:30

    Voorkant erg mooi, achterlichten erg lelijk. Interieur vind ik fraai, maar verbaas mij erover dat men de hardheid van interieur delen kan zien op de plaatjes! Ik zie hier en daar sticksels, wat door iets van leer heen zit ofzo, dat lijkt me nog best zacht?

    Login om te reageren
  44. GND zegt

    11 januari 2010 om 11:32

    Echt ziek ding. Gister zag ik alleen nog de koplamp dat zag er prut uit maar dit is echt netjes

    Login om te reageren
  45. Robert zegt

    11 januari 2010 om 11:34

    Made in China? Korea zou ook nog kunnen, of welk Aziatisch land dan ook. Ik vind hem zwaar tegenvallen. De eerste Focus was een frisse verschijning, generatie II was daar een slap aftreksel van en waar Ford nu mee op de proppen komt is de overtreffende trap van lelijke designelementen. Met name de voorbumper en de achterlichten zijn niet te pruimen. Een gemiste kans!

    Login om te reageren
  46. virke zegt

    11 januari 2010 om 11:37

    di is gewoon de focus van 2 generaties terug, alleen nieuwe lichten.
    10x niks

    Login om te reageren
  47. dotternetta zegt

    11 januari 2010 om 11:41

    Gaap, roest ie ook zo als de ouwe?

    Login om te reageren
  48. Scorso zegt

    11 januari 2010 om 11:54

    Pfff
    De ziekte van de 21ste eeuw heeft weer toegeslagen:
    prachtige neus en lijnen, totdat je de achterkant ziet…
    Kan er nu eigenlijk géén enkele autoconstructeur nog een deftige ‘kont’ op een auto zetten. Ik moet hard denken om een geslaagd ‘gat’ te bedenken van auto’s in de 21ste eeuw: Jaguar XK, Dodge Challenger, Hummer H2, Jaguar XF, Nissan GT-R, Volvo C30, Audi A3-4-6-8, Audi R8, Mercedes all the way behalve de R-A en B…
    En dat zijn allemaal zulke betaalbare en goedkope auto’s toch :s

    Login om te reageren
  49. Joost1990_2 zegt

    11 januari 2010 om 11:56

    geslaagd!

    Login om te reageren
  50. Ralf zegt

    11 januari 2010 om 12:16

    Weet je wat ik niet snap aan veel auto’s van tegenwoordig. Het lijkt wel of de fantasie een beetje op is. Ik vind met name de fronten van de meeste auto’s lijken op het design van een tjoeningboer. De muilen worden groter, maar op de een of andere manier past het niet bij de rest van de auto. Wanneer worden er weer eens spannende auto’s gemaakt die niet meelopen met de trend, maar de trend zetten?

    Login om te reageren
  51. M zegt

    11 januari 2010 om 12:20

    Alleen om die achterkan zou ik hem niet kopen!
    Hopen dat de station er beter uit gaat zien…Die blijven er het beste uitzien.

    Login om te reageren
  52. mout zegt

    11 januari 2010 om 12:22

    Link, om een wereldwijde auto uit te brengen. Naast de Corolla, en misschien Mercedes en BMW ken ik geen geslaagd voorbeeld.
    ‘de eerste Focus die in alle verschillende markten vrijwel hetzelfde is’. Vandaar de grote achterlichten (Amerika!), het teveel aan lijntjes (Aziaten die niet voor Europa gebouwd worden), en het ‘fleurige’ zwarte plastic (wat wij Europeanen al sinds de Golf I ‘kwaliteit’ noemen).
    Natuurlijk levert dat een 13 in een dozijn uiterlijk op, met alle populaire lijntjes (Ahura), met een Kia interieur. Ford weet gewoon dat het niet moet klagen als het in bepaalde markten beroerd verkoopt. Een test tegen de Golf (voor Europa getekend) is dan ook van tevoren verloren. En ik ben bang dat er in elke markt wel een concurrent is die daar hoger gewaardeerd wordt.

    Login om te reageren
  53. Het lelijke eendje zegt

    11 januari 2010 om 12:22

    Wat een lelijke bak, durven ze zo een lelijk gekopieerde auto te verkopen?

    Login om te reageren
  54. Alfabruur zegt

    11 januari 2010 om 12:26

    Jammer van het voorfront(bumper), de voorlampen en vooral die achterlichten..

    What’s up met die achterlichten??

    Login om te reageren
  55. Simpson zegt

    11 januari 2010 om 12:27

    na de achterlijk-grote-koplampen rage van peugeot is het nu tijd voor de krankzinnig grote achterlichtenrage van Ford?

    teveel eenheidsworst, en dat vind niemand lekker.

    Login om te reageren
  56. b0z4 zegt

    11 januari 2010 om 12:28

    De achterkant vind ik te veel lijken op de fiesta.

    Login om te reageren
  57. Bob zegt

    11 januari 2010 om 12:29

    Wereldauto? Riepen ze bij de introduktie van de eerste Mondeo in 1993 ook al…vandaar de naam zelfs.

    Login om te reageren
  58. Imom zegt

    11 januari 2010 om 12:46

    Zal hem toch live moeten zien,op het éérste zicht nie lelijk,nie mooier dan het huidige model maar wel veel moderner een beetje zoals de Fiesta die live totaal tegevalt vind ik toch.

    Login om te reageren
  59. EJS zegt

    11 januari 2010 om 12:54

    Ik weet het nog net zo niet.. De voorkant is dikker dan de vorige, alhoewel de voorkant van de vorige beslist niet lelijk was is dat dus een vooruitgang.. De achterkant is ook dikker, maar dan eerder een beetje over de top.. Het interieur zal wel tot die dingen behoren die aan de overkant van de plas anders zijn als hier dus daar zou ik me verder niet zo druk om maken.. Al met al? Gewoon afwachten hoe die er in grijs/zwart met wieldoppen eruitziet en hopen dat er een ST en een RS komen, daarvoor leent deze auto zich volgens mij namelijk prima!:)

    Login om te reageren
  60. RaKiM zegt

    11 januari 2010 om 12:54

    wat hebben ze dat ding verneukt, en wat is er gebeurt met die mooi hoog geplaatste achterlichten

    Login om te reageren
  61. SHFT zegt

    11 januari 2010 om 13:02

    Over nieuwe Fiesta was ik zeer positief, dit kan ik nochtans geen verbetering noemen!

    Login om te reageren
  62. Thomas Bol zegt

    11 januari 2010 om 13:03

    Beetje overdone. Nee, vind het op het 1e gezicht niks.

    Login om te reageren
  63. Supergrover zegt

    11 januari 2010 om 13:03

    Wauw, een Kia C’eed met een Cayenne-grille.

    Login om te reageren
  64. Biefstuk met pepersaus zegt

    11 januari 2010 om 13:04

    Ziet er best goed uit op de foto’s, buiten de achterlichten dan.

    Login om te reageren
  65. Edgar zegt

    11 januari 2010 om 13:37

    Fiesta XL? ook het interieur trouwens.

    Login om te reageren
  66. Pizza Luigi zegt

    11 januari 2010 om 13:38

    Interieur is wel heel druk en ben ook niet stuk van de twee schuin aflopende luchthappers aan de voorkant, voorderest prachtige auto en misschien zelfs wel interessant voor over een paar jaar voor ondergetekende.

    Login om te reageren
  67. Majinstar zegt

    11 januari 2010 om 13:45

    De 3de generatie blijft het mooiste van allemaal. Ik denk dat je met de fiesta beter af bent.

    Login om te reageren
  68. Bassie zegt

    11 januari 2010 om 13:47

    Dit model is voor 80% gelijk aan het model elders in de wereld. Dus ik hoop dat ze voor de europese versie de achterkant opnieuw gaan tekenen want dat lijkt nergens op. De voorkant vind ik overigens wel geslaagd.

    Login om te reageren
  69. bmw zegt

    11 januari 2010 om 14:03

    Ik mag hopen dat met de 20 procent verschil tussen de versies het ko(e)tswerk en interieur bedoeld worden?

    * voorbumper: goedkope tuning, ziet er niet uit
    * achterpartij: extreem lelijke Peugeot 3008-lichten die niet “meevloeien”
    * interieur: gigantisch druk, geen lijn in

    Dit zou ik absoluut niet op mijn oprit willen… Ik blijf erbij, de Focus I blijft de mooiste!

    Login om te reageren
  70. bmw zegt

    11 januari 2010 om 14:04

    Soms heb ik ook de indruk dat men gewoon niet meer weet van welk hout pijlen maken. Het lijkt er zo stilaan op dat “alles al wel eens gedaan is” en dan gooit men maar wat design-elementen op een hoop, zodat er hopelijk een mooi resultaat van komt.

    Login om te reageren
  71. Dimglor zegt

    11 januari 2010 om 14:09

    Die voorkant gaat nog, al vind ik die ook niet echt overtuigend mooi ofzo, maar die achterkant… wat een lelijke auto!
    Ik blijf wel bij m’n Fiesta ;)

    Login om te reageren
  72. Ard zegt

    11 januari 2010 om 14:20

    Mooi? ja
    Bijzonder? nee
    Doe mij dan maar een golf!

    Login om te reageren
  73. Flamingo zegt

    11 januari 2010 om 14:38

    Hij valt mij best mee! Ik had minder verwacht!
    Ik vind die Fiesta zo lelijk dus vandaar ook een beetje dat ik dacht dat t met de nieuwe focus die kant op zou gaan..

    Login om te reageren
  74. Henk zegt

    11 januari 2010 om 14:39

    zoals elke ford jakkiebah!

    Login om te reageren
  75. Jipp zegt

    11 januari 2010 om 14:44

    Moeten we ook dit misbaksel van ford weer mooi vinden? voor mensen die net geen volkswagen kunnen betalen misschien een optie…

    En ook bij ford hebben ze geen ontwerpers, uit allemaal verschillende auto’s wat gepakt…!

    Login om te reageren
  76. Flamingo zegt

    11 januari 2010 om 15:05

    Oud en Nieuw!:





    Login om te reageren
    • KippieKnaus zegt

      11 januari 2010 om 15:27

      Fail, Fail, Fail!

      Overdaad schaadt. Het interieur is één grote chaos. De simpele vormen van het oude interieur zijn veel mooier.

      De voorbumper is infaam en abject en ja, dat zeg ik van een voorbumper. De achterlichten zijn er denk ik opgeschilderd door een chimpanzee.

      Ford is de weg kwijt net nu Peugeot zich herpakt.
      The tables are turning ;)

      @Flamingo: Danku voor het het vergelijkmateriaal.

      Login om te reageren
    • Willem_vd_Velde zegt

      11 januari 2010 om 16:20

      @Flamingo: Als je hem zo vergelijkt lijken ze wel op elkaar, maar die achterkant, zoooooooow jammer!

      Login om te reageren
  77. Patrick zegt

    11 januari 2010 om 15:50

    Hmm.. Die rare grille in de bumper.. Te hoog,,ziet er daardoor RAAR uit.. Overdreven achterlichten.. Rare koplampen..

    They should call it;
    Kin-ugly design instead of Kinetic.. Ugh!

    Login om te reageren
  78. AMG Powerrr zegt

    11 januari 2010 om 15:51

    Auch, ik had hoop na de Fiesta, Mondeo en de Kuga, maar dit slaat alle hoop in 1x weg :(

    Login om te reageren
  79. Ahura zegt

    11 januari 2010 om 16:42

    Originele achterlampen ook..

    Login om te reageren
  80. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 17:09

    oei…
    dit is wel heel erg wennen…
    maar goed dat was de fiesta ook en die verkoopt nu ook als een trein en ziet er ook goed uit.

    Login om te reageren
  81. lincoln zegt

    11 januari 2010 om 17:24

    wowowow .. wat een sexloos apparaat ..
    zal best wel perfect zijn enzo ..
    maar zit geen greintje sex-appeal in/aan/op ..

    en ik ben toch echt wel pro-Ford ..

    Login om te reageren
  82. Orichy zegt

    11 januari 2010 om 17:25

    Een echte misser van jawelste, niets wat ik hier op de foto’s zie, heeft nog vandoen met de originele Focus-uitdrukking te maken, hadden de eerste twee type Focus, nog een totaal eigen gezicht, deze loopt veel te veel in het gereel, met zijn concurrenten. De duidelijk vormen zijn verworden, tot het algemene vormbeeld, zoals de concurrentie die ook heeft.

    Ford speelt met dit design op veilig, maar had er beter aan gedaan, dat niet te doen, onderscheidend en eigenzinnige vormgeving doen het nu eenmaal beter, zo heeft het verleden uitgewezen, zie de eerste Focus, maar ook de huidige Golf onderscheidt zich duidelijk van de concurrentie, dat kun je mooi, of lelijk vinden, maar het lijkt in iedergeval niet op de ontwerpen van de concurrent. Die onderscheidendheid, zal eerst als een kat uit de boom gekeken worden, maar naar de gewenningsperiode zal het als smakelijk en doortassend gezien worden. Een kwestie van volhouden en een doordacht ontwerp op straat zetten. Het hoeft niet altijd groter en ruimer, maar zorg voor kwaliteit van materiaal en een zorgvullidige afstemming van het weggedrag, goed onderstel met goede remmen, samen met interieur details, die ergonomisch zijn en het rijden veraangename. Daar is de klant gevoelig voor, natuurlijk moet het exterieur-ontwerp niet afstotelijk zijn.

    Naar mijn inziens heeft Ford een aantal zaken met eze Focus niet goed uitgedacht en aan de meeste reactie te lezen, en ik niet de enige persoon die er zo over denkt.
    Dat My Ford® systeem, voor allerhande instellingen van de radio, navigatie en de rest, is opzich wel een mooi systeem, zie hier voor een video presentatie;

    Login om te reageren
  83. Orichy zegt

    11 januari 2010 om 17:28

    Hier dus de video presrntatie van het my Ford® systeem: http://www.youtube.com/watch?v=vrLdMi_r7-Q&feature=player_emb

    Login om te reageren
  84. marnix zegt

    11 januari 2010 om 17:41

    dit is gewoon een mazda

    Login om te reageren
  85. mystery m zegt

    11 januari 2010 om 18:09

    april 2011 mag ik een nieuwe focus bestellen. hoop dat dan ook de station er al is. ik vind het uiterlijk namelijk zeer geslaagd en met die nieuwe eco boost motoren moet het ook wel goed komen beter dan die suffe 1.6 die ik nu heb.

    Login om te reageren
  86. Jordi zegt

    11 januari 2010 om 18:10

    Enige vooruitgang is het intereur, ik hou wel van die toeters en bellen die de meeste mensen overbodig en dom vinden.

    Voorkant vind ik minder mooi dan huidige maar valt nog te overzien, achterkant vind ik echt verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  87. SimonMc zegt

    11 januari 2010 om 18:23

    Vind het wel een beetje veel FUBAR.

    Jammer…Hij zag er zo mooi uit.

    Login om te reageren
  88. Cantago zegt

    11 januari 2010 om 18:23

    Interieur is een stuk beter, exterieur ook, alleen het stoere is er een beetje van af. Toch wel een mooie auto hoor!

    Login om te reageren
  89. Tommy2 zegt

    11 januari 2010 om 18:30

    Ik geloof er geen biet van! Een auto hoort elke generatie juist een beetje mooier te worden, dat geld hier zeker niet. Wat een misvormd geval! De sedan is nog wel te pruimen mar die hatchback ziet er werkelijk niet uit. Leuk ook die voormbumper verhoudingen met sabeltanden!

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    11 januari 2010 om 18:51

    Nou, ik heb in ieder geval onmiskenbaar een Ford-gevoel bij dit mengelmoesje van oude en nieuwe Fords, dat dat zal ik dan maar positief noemen… :? Ik ben er nog niet over uit. Ik ben er in ieder geval niet kapot van…

    Login om te reageren
  91. marcel zegt

    11 januari 2010 om 19:14

    een nieuwe Kia had ik ook gelooft…

    Login om te reageren
  92. Rossemodest zegt

    11 januari 2010 om 19:18

    Ik weet niet wat her is maar ik vind de huidige Focus er dan toch heel wat beter uitzien dan dit. Net zoals ik de vorige Astra liever zie dan die nieuwe.

    Login om te reageren
  93. Bakpao..lover zegt

    11 januari 2010 om 19:22

    Ik vindt hem wel gaaf , maar die achterlichten zij echt oversized hoor , ff w88 op de RS

    Login om te reageren
  94. phantom zegt

    11 januari 2010 om 19:25

    Voorlichten: zie foto 14 vet insignia, gewon letterlijk

    Achterlichten: FTW wat is dit???? gatsie!!

    dashboard doet me denken aan dat van de caddy cts-v wat niet negatief is..

    Voorkant gebaseerd op focus rs; goed dus

    Login om te reageren
  95. Maarten zegt

    11 januari 2010 om 19:46

    Ik vind dit totaal niet mooi.

    Login om te reageren
  96. sven2 zegt

    11 januari 2010 om 19:58

    ik vind het zo slecht als maar kan zijn, maarja wat wil je als je naam zo’n gezegde meedraagt!

    Login om te reageren
  97. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:23

    @sven2: hoezo?

    Login om te reageren
  98. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:48

    ik denk niet dat de vijfcillinders nog ooit terugkomen…
    maar ja, een viercillinder turbo met 300 pk is ook goed.

    Login om te reageren
  99. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:58

    toch goed dat er een nieuwe komt, de huidige kan gewoon niet meer mee met al dat geweld…

    Login om te reageren
  100. BananaFlip zegt

    11 januari 2010 om 21:09

    Dat is even een schok zeg. Ford was erg lekker bezig met het Kinetic Design (wat het dan ook moge zijn, het klinkt stoer en maakt elk model mooi) maar deze keer wordt de plank der beauty volledig misgeslagen en niet zo’n beetje ook. Zo van de voorkant is het wel geslaagd maar z’n kontje is uitzonderlijk lelijk. Met achterlichten gevormd door en grote klodder verf zijn gang te laten gaan. Misschien geloven de ontwerpers van Ford in de kracht van de natuur maar ik dus niet :? .

    En om de schok nog een beetje groter te maken ben ik zojuist tot de conclusie gekomen dat voor het eerst sinds het prille begin van deze auto de sedanversie daadwerkelijk aantrekkelijker oogt dan de hatsbak. Dit kan twee dingen betekenen; of Ford heeft de sedan bijzonder mooi gemaakt, of Ford heeft de hatchback bijzonder lelijk gemaakt. Sorry, maar deze sedan is nog steeds erg lelijk. Met grote spijt moet ik concluderen dat optie twee van toepassing is.

    Nog positief nieuws? EcoBoost is fijn, en PowerShift zal ook lekker gaan. Verder niet. Koop een C-Max zou ik zeggen.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      11 januari 2010 om 21:13

      @BananaFlip: Wacht eens even, is verf geen mengeling van chemische rotzooi? ;)

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        11 januari 2010 om 21:14

        @BananaFlip:

        Ligt eraan wat voor verf je hebt:P en je zou ook kunnen zeggen dat ’t in je eerdere comment over zwaartekracht had, dat is ook natuur..

        Login om te reageren
  101. krissie zegt

    11 januari 2010 om 21:14

    Degradeert dit de nieuwe astra meteen weer tot ouwelullenbak, of is dit een staaltje “overdaad schaad”? Ik hou het op het tweede

    Login om te reageren
  102. BananaFlip zegt

    11 januari 2010 om 21:16

    Kijk eens aan, nog een lichtpuntje voor deze Focus! Het interieur is namelijk wel erg mooi gemaakt.

    Login om te reageren
  103. mashell zegt

    11 januari 2010 om 21:42

    Aan de buitenkant kan me dat de daklijn ook niet helemaal bekoren. Maar het interieur is echt geweldig, waar de Focus II (C307) een veel te saai interieur heeft staat is dit weer net zo vooruitstrevend als dat van de eerste Focus. Maar nu wel mooi gemaakt!

    Login om te reageren
  104. mashell zegt

    11 januari 2010 om 21:50

    De sedan is stukken mooier dan de 5 deurs. Nu is het wachten op de 3 deurs en station. Ik hoop dat de 3deurs wat origineler wordt (minder een grote Fiesta).

    Login om te reageren
  105. clubbtraxx zegt

    11 januari 2010 om 22:11

    @Benjamin

    Dus dat vind je een mooi interieur?
    Ik vind het er ontzettend el cheapo uitzien.
    Gefeliciteerd met je (gebrek aan) smaak zal ik maar zeggen…

    Login om te reageren
  106. clubbtraxx zegt

    11 januari 2010 om 22:14

    Ford is best goed bezig, in detail kunnen de achterlichten me helemaal niet bekoren, maar elke auto heeft wel wat.
    De perfecte auto bestaat niet, en indien wel is ie ws onbetaalbaar :-)

    Wat echt niet meer kan voor een 2010/11 model is een dakantenne en oranje reflectors voor de knipperlichten.
    Kom op Ford, dat kan beter, een paar extra draadjes in de ruit en voila geen lelijke dakantenne meer nodig.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 januari 2010 om 22:24

      @clubbtraxx: ik kan wel wat auto’s opnoemen die dicht bij perfectie komen qua exterieurdesign.. Audi A3, Mazda6, BMW 7-serie, huidige A8, Mitsubishi Outlander (pre-facelift), Fiat Grande Punto, Alfa 159, Audi A4 Cabriolet (pre-facelift), vorige Acura TL, huidige Volvo S60/S80, vorige Subaru Legacy Wagon enz.. ;) Auto’s zonder die achterlijke 2009/2010 styling waar alles overdreven moet

      Login om te reageren
  107. Edge zegt

    11 januari 2010 om 22:16

    Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Het interieur is véél te druk, en ook het exterieur weet mij niet te bekoren.

    Login om te reageren
  108. Daantje zegt

    11 januari 2010 om 23:42

    Gaat dus echt nogsteeds niet zo goed met G.M.!
    Helaas voor ford, dit is niet erg mooi..
    Zwaar lelijke achterlichten! Huidig model is vele vele malen beter, zelf vind ik het model uit 2006 nog het mooiste..

    Ze slaan de plank een beetje mis, de fiesta is top maar deze is bagger.

    Login om te reageren
  109. fconderkantlat zegt

    12 januari 2010 om 00:34

    bijna alles is mooi, alleen op de lichtunits na

    astra blijft mooier

    Login om te reageren
  110. JQ zegt

    12 januari 2010 om 11:55

    verschrikkelijk, flauw aftreksel van een nieuwe astra

    Login om te reageren
  111. Crotchrocket zegt

    12 januari 2010 om 12:35

    Ik geprobeerd nog wat van de achterlichten te maken, maar dat is lastig met Paint.

    Login om te reageren
  112. Crotchrocket zegt

    12 januari 2010 om 12:37

    http://static.autojunk.nl/pictures/2010/0112/005711/image_01.jpg

    Login om te reageren
  113. Mr. Dj M. zegt

    12 januari 2010 om 14:17

    Ik schrijf deze qua looks bij voorbaad al af! Waarom die front grille met die enorm hoekig geplaatste verticale lamellen en waarom dat achterlichten design!?! :S
    Ik kan daar echt niet bij hoor Ford! De achterlichten van de Fiësta zijn al erg twijfelachtig en ik vind ze de hele kont ruïneren. Ik vind het echt fout dat er geen keuze tussen hoog en lang of laag en breed gemaakt is. Bij deze nieuwe Focus ook geen keus, maar ook de unit zelf niet mooi ingevuld. Zowel qua styling als materialen niet!

    Het enige mooie is het silhouette, maar dat is dan weer alles behalve orgineel. Ook de koplampen zijn wel oke, maar ja daar maak je het natuurlijk niet mee. Afgeschreven dus wat mij betreft! (maar ik ben bang dat de auto vanwege de rijeigeschappen en merken/model trouw toch wel verkocht zal worden, jammer want er is veel mooier spul op de markt….)

    Login om te reageren
  114. Piet zegt

    12 januari 2010 om 15:53

    Ik weet niet waar het fout is gegaan op de ontwerpafdeling bij ford, maar dit is niet om aan te zien. De S-max, Kuga, mondeo, fiesta en Ka allemaal mooie auto’s. Toen de nieuwe C-max kwam is er iets goed fout gegaan. Daarna volgde de galaxy en S-max met hun facelift. Nu de focus. De mondeo wordt straks weer gefacelift……

    Die muil van de focus is te groot, het interieur te hoekig en rommelig om over de achterkant niet te spreken.

    Login om te reageren
  115. sander16jr volvo freak zegt

    13 januari 2010 om 17:53

    Ik moet tog mijn comment verbeteren. Ik begin nu wel aan de voorkant met name te wennen, maar de achterkant……
    Het dashbaord is ook gwoon eel te Amerikaans.

    Login om te reageren
  116. shrink zegt

    14 januari 2010 om 20:23

    10 jaar oud Kia design….

    Login om te reageren
  117. eelke pottjewijd zegt

    16 januari 2010 om 22:01

    Wat een oerlelijk interieur,dashboard is een grote bende exterieur valt mee maar niet bijzonder mooi,ben erg benieuwd naar de wagon.

    Login om te reageren
  118. stepher zegt

    1 februari 2010 om 23:13

    Gaat vast weer super sportief rijden. ik kijk er nu al naar uit….

    Login om te reageren
  119. dark zegt

    26 maart 2010 om 13:56

    moest eerst goed kijken welke auto dit was.lijk veel op een kia.heb zelf een sedan gereden en ik vind deze mooier geworden.wel een vrij druk dashbord.maar wel mooi vind ik.ben zeer benieuwd hoe die het echt uit ziet.dan kan ik pas echt oordelen.

    Login om te reageren
  120. Thijs Spaargaren zegt

    8 december 2010 om 02:33

    Fraai exterieur, dat is wel duidelijk. Alleen het interieur. Jongens jongens. Wat een ramp!! Om te beginnen met het stuur. Wat een ongelooflijk goedkoop pruts stuurtje. Het scherm tussen de km en toerenteller had ook wel groter gemogen. De luchtroosters zijn gekopieerd van de Fiesta. Kortom ik vind het een ellende!
    Benieuwd wat ze met de 1.6 ecoboost doen. Deze motor zal wel iets worden afgeknepen worden met de PK’s t.o.v. De 1.6 in de Mondeo.

    Exterieur: 8
    Interieur (dasbord/stuur): 2

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North