• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Mercedes R-klasse

Auteur: autoblogger, gepost 28 maart 2010 om 15:28 – 90 Reacties

Mercedes R-klasse 2010
Het zat er al een tijdje aan te komen. Ondanks dat de R-klasse gedefinieerd is als een flop, komt er toch weer een nieuwe versie. De Duitsers zijn blijkbaar nogal overtuigd dat er een markt is voor dit soort auto’s.

De R-Klasse kwam in 2006 op de markt en men hoopte daarbij op een groot succes, het was immers een vernieuwend model. Mercedes wilde een soort luxe spacewagon maken, met veel ruimte om te reizen. Maar het sloeg niet aan, en je kon zien waarom. De verkopen liepen slecht en er werd al snel een facelift op de markt gebracht, de R63 AMG werd geschrapt en er kwam een first edition om eea aantrekkelijker te maken. Nee, nog steeds niet…

Toch gaat men verder, na diverse revisies komt er nu weer een vernieuwde R-klasse. De grote veranderingen zien we aan de voorkant, de grille is namelijk meer/minder mannelijk (je mag zelf kiezen). Tevens zijn er binnenin nieuwe kleuren en kleurcombinaties, hout en decoraties… ook belangrijk. Er zijn echter weinig brandstofbesparende technieken te vinden, iets wat bij BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn. De R-klasse heeft geen start-stop, geen brake-energy regeneration, etc. Er komen wel een paar “zuinige” diesels. Om te beginnen is er de 3,0-liter zes-cilinder diesel, verkrijgbaar met 190 (R300 CDI), 211 (R350 CDI BlueTec) en 265 pk (R350 CDI). Het verbruik is verminderd met 0,8 liter tot 8,5 liter per 100 km (gemiddeld). Meer info volgt nog , de auto wordt komende week in New York officieel onthuld. De R-klasse moet vervolgens in september op de markt komen.

Met dank aan Markus voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, r-klasse

Vorig bericht: « Widebody Geiger Corvette C5 gespot
Volgend bericht: Bijna officieel (ja echt): Geely koopt Volvo »

Lees Interacties

Reacties

  1. NLBUURMAN zegt

    28 maart 2010 om 15:36

    “iets wat we BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn. ” rare zin?
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    maar mercedes, waarom toch, een ezel, of in dit geval mercedes stoot zich toch niet 2x aan dezelfde steen?

    Login om te reageren
  2. Kuukske zegt

    28 maart 2010 om 15:36

    Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden…

    Login om te reageren
  3. willy zegt

    28 maart 2010 om 15:36

    mwah, ik vond die oude wel wat hebben, maar voor dat geld zou ik toch iets anders uitkiezen.

    Login om te reageren
  4. Jippie zegt

    28 maart 2010 om 15:42

    De gril is mannelijker geworden, de koplampen vrouwelijker. Maar ok, het oogt wel beter dan die vorige lijkenwagen.

    Login om te reageren
  5. timo zegt

    28 maart 2010 om 15:42

    ergens hq afbeeldingen?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 maart 2010 om 16:30

      @timo: inmiddels heb ik de gallery toegevoegd!

      Login om te reageren
      • timo zegt

        28 maart 2010 om 16:38

        @autoblogger: Thanks ;)

        Login om te reageren
  6. Tony Casa zegt

    28 maart 2010 om 15:42

    “Er zijn echter weinig brandstofbesparende technieken te vinden, iets wat bij BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn.”

    BMW heeft dan weer geen R-Klasse

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 maart 2010 om 15:54

      @Tony Casa: Maar die hebben toch een X6 …

      Login om te reageren
      • Tony Casa zegt

        28 maart 2010 om 16:48

        @autoblogger: een X6? Die valt in de categorie nutteloze SUVtjes. De R-klaase valt in de categorie Luxe MPV.

        Login om te reageren
    • porsche zegt

      28 maart 2010 om 19:17

      @Tony Casa: maar wel een 5 serie GT…

      Login om te reageren
  7. mclarenf1lm zegt

    28 maart 2010 om 15:43

    Van binnen is het oude model erg fijn voor 6 personen maar er zijn (bijna) geen 6 persoons auto’s met een fatsoenlijke kofferbak Met dan die lelijke mpv’s eruit gelaten

    Login om te reageren
  8. jelamo zegt

    28 maart 2010 om 15:43

    speltip 9: weet wanneer je moet stoppen

    Login om te reageren
  9. Rindo zegt

    28 maart 2010 om 15:43

    Zag enkele dagen geleden nog de 63 AMG variant van dit model, maar dat is een absolute topper!

    Login om te reageren
  10. Dan zegt

    28 maart 2010 om 15:46

    er kwam een first edition om eea aantrekkelijker

    wat is eea?

    Login om te reageren
    • VolvoXCseries zegt

      28 maart 2010 om 15:49

      @Dan:
      eea staat voor “een en ander”

      Login om te reageren
    • EJS zegt

      28 maart 2010 om 15:49

      @Dan:

      een en ander

      Login om te reageren
  11. VolvoXCseries zegt

    28 maart 2010 om 15:47

    Ik vind de R-klasse nog steeds een auto die de moeite waard is. Zeer ruim vanbinnen, apart(dat kan je 2 kanten op definiëren: mooi of lelijk) design en een luxe waarmee de überSUV de Range Rover voorbij kan worden gestreefd, in NL is er niet een grote markt voor, maar denk eens aan de USA, ik denk dat deze Mercedes daar voor bedoeld is en dat de verkopen die ze hier doen leuk meegenomen zijn.

    Login om te reageren
  12. Max-autoblogger zegt

    28 maart 2010 om 15:49

    Zijn dat niet een beetje Lexus koplampen?

    Login om te reageren
  13. sven2 zegt

    28 maart 2010 om 15:49

    Tja,’t is niet de meest mooie auto natuurlijk, maar als ik dan toch een auto voor 6 man moest hebben, geen SUV of cammionnette zou willen, dan zou het ofwel deze worden of mischien een Sharan, maar die heeft weer te veel MPV trekjes en het interieur kan ook niet tippen aan deze dus, toch maar deze, hoewel ik de vorige R wel mooier vond!

    Login om te reageren
  14. EJS zegt

    28 maart 2010 om 15:50

    ik vind ’t overigens eigenlijk best een aantrekkelijke bak, de vorige generatie ook al. Als tweedehandsje als je een gezin heb beste en strakke wagen!

    Login om te reageren
  15. PeterV zegt

    28 maart 2010 om 15:52

    Ik vond de vorige best mooi. Deze ook wel.

    Login om te reageren
  16. caspar zegt

    28 maart 2010 om 15:53

    1 april grap???

    Login om te reageren
  17. Ferdinand1 zegt

    28 maart 2010 om 15:55

    Gelukkig heeft ‘ie het nooit goed gedaan…

    Login om te reageren
  18. Floc zegt

    28 maart 2010 om 15:55

    Ziet er in ieder geval stukken beter uit als zijn voorganger

    Login om te reageren
  19. Alpinaa zegt

    28 maart 2010 om 16:00

    Ik hoop dat ze wat meer naar de 5GT hebben gekeken, daar kunnen ze nog wat van leren.

    Login om te reageren
  20. Coubie74 zegt

    28 maart 2010 om 16:00

    Zeker een verbetering !
    Maakt ‘m wat strakker.

    Login om te reageren
  21. GLTSRY zegt

    28 maart 2010 om 16:01

    Ik heb nooit begrepen waarom Mercedes op de markt is gekomen met deze R-klasse eigenlijk geldt dat ook voor de A en de B Klasse, maar dat terzijde.

    Ten eerste zie ik het nut niet van dit model, veel te lomp, lelijk en Mercedes onwaardig denk ik dan. Ik kan geen MPV met een SUV vergelijken, maar koop dan een ML of als je ruimte wilt een E-klasse estate. Een klein voorbeeld voor veel minder geld koop je een Mazda CX-9, wat ook erg ruim is, ziet er veel mooier uit en ook comfortabel is. Dit is gewoon het bewijs dat Mercedes geen MPV kan bouwen.

    Enige reden voor het op de markt brengen van deze R-Klasse is denk ik dat Mercedes het grootste merk wil worden en klanten wil weglokken bij zowel concurrenten als andere merken.
    Mercedes doe waar je goed in bent en bouw personenauto’s en sportwagens, maar stop met dit.

    Maar ja smaken verschillen nu eenmaal kan me niet bedenken dat iemand dit mooi vind

    Login om te reageren
  22. Thomas zegt

    28 maart 2010 om 16:04

    Ouderwets interieur zeg…

    Login om te reageren
  23. Edge zegt

    28 maart 2010 om 16:07

    Ik moet zeggen dat zowel de neus als het interieur er flink op vooruit gegaan zijn. Nu nog even wachten wat men met die achterkant (en dan vooral die lelijke achterlichtunits) doet.

    Login om te reageren
  24. Vanquish zegt

    28 maart 2010 om 16:11

    Niet eens zo heel lelijk!

    Login om te reageren
  25. MBABC zegt

    28 maart 2010 om 16:14

    Interieur er flink op vooruit gegaan? Er is helemaal niets gewijzigd wat betreft interieur (op de foto’s afgaande tenminste)

    Login om te reageren
  26. g. Bert zegt

    28 maart 2010 om 16:18

    Diegene die m rijden zijn er erg tevreden over, heb er zelf als studentchauffeur ook al eens mee gereden. En het is idd erg ruim. Tijdens mijn vakantie in St Tropez en omstreken zag ik er opvallend veel!

    Login om te reageren
  27. Relief zegt

    28 maart 2010 om 16:18

    Ik snap niet waar dat internieur vandaan komt Autoblog? Niet uit de bron in ieder geval. Daar hebben ze namelijk een vele malen mooier interieur staan.
    –edit: de bron is aangepast, ons artikel inmiddels ook–

    Login om te reageren
  28. Jokkebrok zegt

    28 maart 2010 om 16:18

    Cool, die vorige kwam je haast niet tegen.(gelukkig)
    Deze wil ik wel tegen komen, maar dit is wel de ideale lange-afstand auto!

    Login om te reageren
  29. Dimglor zegt

    28 maart 2010 om 16:19

    Ik kan er niet aan doen, maar ik heb de R-klasse altijd al een stoere bak gevonden…
    Ik heb nu het gevoel dat ze hem wat meer op een suv willen laten lijken met die nieuwe neus..

    Login om te reageren
  30. Relief zegt

    28 maart 2010 om 16:20

    @GLTSRY

    Ehm lees eens dit topic door en misschien valt het je op dat velen het wel een mooie en praktische auto vinden.

    Ik denk dat vooral de prijs te hoog is om deze auto aan te laten slaan. Maar met deze facelift en dat interieur moeten de verkopen denk ik toch weer omhoog gestuwd kunnen worden.

    Login om te reageren
  31. Relief zegt

    28 maart 2010 om 16:21

    @Dimglor

    Mag ik dan vragen hoe je met een facelift een auto in 1x op een SUV kan laten lijken.

    De R-klasse heeft gewoon een familiegezicht gekregen. Dat kon ik niet zeggen van de vorige neus.
    De vorm van de auto blijft hetzelfde, alleen is er van onderaf een foto gemaakt.

    Af en toe mag ik toch echt wat meer brainwork verwachten van de reageerders hier.

    Login om te reageren
  32. Relief zegt

    28 maart 2010 om 16:22

    @Alpinaa

    In welke zin naar de 5GT? Ik zou zeggen juist niet doen, want wat is dat nou een lelijke gedrocht. En totaal verschillende markten.

    Login om te reageren
  33. Arodin zegt

    28 maart 2010 om 16:24

    @Relief: ik weet niet waar jij naar kijkt, maar ik zie twee dezelfde interieurs, met verschillende kleurstellingen. Ennu: allebei oude troep.

    Login om te reageren
  34. Pixed zegt

    28 maart 2010 om 16:37

    Ik was reeds fan van de vorige, net omdat hij ietwat brak met het anders redelijk klassieke lijnenspel van Mercedes.

    Deze sluit weer wat meer aan bij het klassieke pad, maar toch kan hij mij bekoren.

    Nu hopen dat Shumacher bij Mercedes ook mijn verwachtingen kan invullen… ;-)

    Login om te reageren
  35. SpeedfreakR zegt

    28 maart 2010 om 16:39

    knappe neus.. maar past niet bij de auto :(

    Login om te reageren
  36. markus zegt

    28 maart 2010 om 16:40

    More pictures & Details:

    http://blog.mercedes-benz-passion.com/2010/03/die-neue-generation-der-r-klasse-w251-alle-details-zur-modellpflege/

    Login om te reageren
  37. Mootjuh03 zegt

    28 maart 2010 om 16:45

    mooiere neus dan de huidige!

    Login om te reageren
  38. vale46 zegt

    28 maart 2010 om 16:48

    Ik vond de eerste R-klasse die ik zag rijden zo lelijk dat ik nooit meer van mening ben veranderd, ook bij deze niet.
    Details als de neus en de spiegels zijn wel mooi, maar het algemene lijkt nergens op, en dat zal zo blijven.
    Geef mij maar een GLK, stukken mooier!!

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    28 maart 2010 om 16:58

    Ik zou blij moeten zijn, die oude voorkant vond ik niets. Maar dit is zo standaard… Geef dan toch maar die oude terug. :shock:

    Login om te reageren
  40. Relief zegt

    28 maart 2010 om 17:01

    Nieuwe fotos zie ik. Een verbetering vergeleken bij de vorige auto!

    Login om te reageren
  41. Mr. Dj M. zegt

    28 maart 2010 om 17:15

    De verlichting is gekomen, op verlichtingsvlak althans :P
    Die grille en die wielen, dat kan gewoon echt niet!

    Is het dan zo moeilijk om deze auto een fatsoenlijke neus te geven Mercedes?!

    Login om te reageren
  42. mb man zegt

    28 maart 2010 om 17:16

    Kijk zo moest hij 5 jaar geleden ook zijn toen hij geintroduceeerd werd.Ultieme reisauto.In duitsland wordt hij trouwens wel goed verkocht.Hier begint ie bij 85 mille.Veel geld

    Login om te reageren
  43. C6_R zegt

    28 maart 2010 om 17:21

    Tsja, als je ergens heel erg in gelooft moet je gewoon vol houden, daar heb ik wel bewondering voor. Al zie ik ook deze R-klasse niet een heel groot succes worden…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 maart 2010 om 18:51

      @C6_R: LOL! :D

      Login om te reageren
  44. Benz.. zegt

    28 maart 2010 om 17:26

    In vergelijking met het nu nog huidige model ziet deze R er een stuk frisser uit.. Nog steeds niet “my cup of tea” maar als je een ruime snelle gezinswagen zoekt is dit een prima alternatief.

    Login om te reageren
  45. Rian zegt

    28 maart 2010 om 17:36

    Ik vind de R-klasse een mooie, ruime auto, maar de nieuwe ziet er ook niet slecht uit.

    Login om te reageren
  46. BMWHerman zegt

    28 maart 2010 om 17:37

    Net als je denkt dat ze niet veel lelijker kunnen worden…

    Login om te reageren
  47. Megakix zegt

    28 maart 2010 om 17:54

    Och, als je dan zonodig een ‘busje’ wilt rijden, dan is dit één van de beste alternatieven ! En het blijft een Benz, die ster nemen ze je niet meer af ;-)

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      29 maart 2010 om 00:36

      @Megakix: Mercedes Sprinter? Busje én de ster ;) Vele malen goedkoper ook nog!

      Login om te reageren
  48. BananaFlip zegt

    28 maart 2010 om 17:57

    Goed, hij is iets frisser geworden, maar Mercedes moet toch ook zien dat deze auto niet werkt? Bovendien is het een ultiem toonbeeld van patserigheid.

    Login om te reageren
  49. Christophe zegt

    28 maart 2010 om 18:07

    Jakkes. En met die ballonbandjes van op de foto ziet hij er nog slechter uit…

    Login om te reageren
  50. Pordon zegt

    28 maart 2010 om 18:13

    Ja wat moet je hier van vinden. Kijkend naar het segment en mezelf proberen voor te stellen in een situatie waarin een MPV nodig heb dan is dit toch wel DE keus denk ik. Praktisch, Luxe, Afwerking, Rijcomfort en het design heb ik altijd wel mooi gevonden voor dit segment. En dat de R-klasse een flop is ben ik eigenlijk niet geheel van overtuigd aangezien ik er in New York echt heel erg veel heb zien rijden. Daar staat er echt minstens 1 op elke straathoek net zoals de GL trouwens.

    Login om te reageren
  51. Pordon zegt

    28 maart 2010 om 18:19

    Trouwens, het interieur is vrijwel hetzelfde gebleven maargoed dat was ook nooit een punt van kritiek.

    @ Autoblog, waar zijn de rest van de foto’s? Er zijn er veel meer…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 maart 2010 om 18:52

      @Pordon: we hebben een gallery gemaakt van de belangrijkste foto’s
      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/R-Klasse_2010

      Er zal vast iets missen, maar dit lijkt me voldoende.

      Login om te reageren
  52. prop zegt

    28 maart 2010 om 18:46

    bij komt ie over als een nauwelijks opvallende facelift om nog iets meer op een ssangyong te lijken

    mercedes heeft het gewoon niet voor mij .. geen enkel model is, zelfs niet in mijn onderbewustzijn, vergelijkbaar met de geijkte duitse klasse als een bmw of audi

    en wat een kut motorenaanbod .. ook daar vind ik zo ontzettend onduidelijk en gaar in

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      28 maart 2010 om 20:50

      @prop: Hahaha grappig om dit soort reactie’s te lezen. Het ligt er zo duidelijk bovenop dat je het gewoon niet met Mercedes hebt en daardoor niet meer objectief kunt kijken. Aangezien Mercedes de ‘uitvinder’ is van de automobile, en tot op de dag van vandaag nog steeds innovatief is. Bovendien is het motoren aanbod van Mercedes vergelijkbaar met zijn directe concurrent BMW en ook met dat van Audi. Onduidelijk kan zijn maar dat is het tegenwoordig bij BMW ook. Beetje interesse tonen en je weet zo precies wat welke motor voor inhoud heeft en hoeveel vermogen de motor heeft.

      Login om te reageren
  53. Cantago zegt

    28 maart 2010 om 18:58

    Vind het wel een behoorlijke verbetering ten opzichte van de vorige… Maar het is nog steeds maar een gek ding met een Mercedes badge…

    Login om te reageren
  54. PeterV zegt

    28 maart 2010 om 19:12

    @prop

    Geijkte Duitse klasse (Bmw Audi)?

    Audi zag je 25 jaar geleden nog nergens. En Bmw kwam toen ongeveer met zijn eerste 7 serie uit. Terwijl Mercedes al tijden een S klase had rond rijden. Na overigens meer dan 100 jaar daarvoor de automobiel zelf te hebben uitgevonden.
    Dus op bewust zijn kan ik je niet betrappen, op onderbewust zijn trouwens ook niet.

    Login om te reageren
  55. Christiaan zegt

    28 maart 2010 om 19:52

    ik weet niet hoor, vond hem eerst als een van de weinigen nog best oké! maar nu lijkt de voorkant wel op een mix van een ml en b-klasse…

    Login om te reageren
  56. floryn zegt

    28 maart 2010 om 20:43

    heb er in gereden en het is best fijn. Voor grote gezinnen die in alle comfort willen reizen. Beter dan een Espace of een Grand Cherokee oid.

    Login om te reageren
  57. Thomaz zegt

    28 maart 2010 om 20:46

    Tsja, weet nou niet echt of het een echte verbetering. Blijf het toch altijd raar vinden als een auto met een echt eigen gezicht zo’n compleet nieuwe neus krijgt, met behoud van de huidige lijnen. Overigens lijkt de auto op de foto’s mij ook een standaard uitvoering. Bij een dikkere met xenon (incl leds ipv die dubbele rare mistlampen) chromen lijsten, 19 inch wieltjes en in t zwart kan t nog best een aardige verschijning zijn. Maar was zelf altijd al heel erg gecharmeerd van de huidige, en dan vooral de lange.

    Login om te reageren
  58. Edge zegt

    28 maart 2010 om 20:48

    Yup, nu er meer foto’s zijn kan ik ook zeggen dat de indeling van de achtelichtunits verbeterd is!

    Login om te reageren
  59. patrick zegt

    28 maart 2010 om 21:17

    @autoblogger; ik denk dat de 211pk sterke variant de 320 CDI moet wezen inplaats van 2x een 350 CDI ;)

    Login om te reageren
  60. patrick zegt

    28 maart 2010 om 21:36

    ooh nee ik zie het al, de 1 is een bleutec

    Login om te reageren
  61. prop zegt

    28 maart 2010 om 21:52

    @ een aantal hierboven

    Ik ben idd bevooroordeeld, dat kan ik niet ontkennen. Wat de betreft de motoren, daar verdiep ik mij zeker in, maar de conclusie die ik daar uithaal is dat het een onsamenhangend geheel is. net als de modelaanduidingen.

    Wat ik mij overigens van de R kan herinneren is dat ik met 4 andere maten van mij dr in zat op de IAA, en dat ik de ruimte, het zogenaamde pluspunt van deze auto, tegen vond vallen

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      28 maart 2010 om 22:22

      @prop: Nja iedereen is een eigen mening toegedeeld toch? dat over de motoren ben ik niet met je eens. Ik vind dat er een goede opbouw is in vermogen en de daarbij horende typeaanduiding (ook al kan het in oorsprong hetzelfde blok zijn) En de ruimte is maar net wat je gewend bent, ik kan alleen maar zeggen dat je in een 5-serie of E-klasse echt niet ruimer uit bent, zeker qua ruimte beleving. Wellicht stonden de stoelen op de IAA anders ingedeeld waardoor er minder (been)ruimte was…

      Login om te reageren
  62. PeterV zegt

    28 maart 2010 om 22:02

    @ prop

    Wel netjes om te reageren!

    Login om te reageren
  63. Den zegt

    28 maart 2010 om 23:09

    De oude was veeeeeeeeeeeeeeeeel gaver! Ik snap niet wat iedereen loopt te bitchen op deze auto.

    Login om te reageren
  64. bennyb zegt

    29 maart 2010 om 00:18

    hij iss bijna mooi geworden, de vorige was maar niets

    Login om te reageren
  65. SimonMc zegt

    29 maart 2010 om 00:21

    Zou me niet verbazen moest deze plots een heel stuk beter gaan verkopen.

    De oude had z’n uiterlijk niet echt mee, en er was toen niet echt een markt voor.Hij was z’n tijd ver vooruit eigenlijk.

    Toen BMW met de 5 GT op de markt kwam, was dit toch wel het bewijs dat er een markt voor MOEST zijn, want bij BMW zijn het nu ook niet echt uilen.

    Mensen verkiezen blijkbaar een stationwagen achtig iets, maar die dan hoger zit, en een SUV is dan weer direct te lomp.

    Heb de R-klasse eens een aantal keer in het echt gezien en is toch direct schrikken hoe groot ie is!Een mini SUV als het ware.

    Login om te reageren
  66. integralechubasco zegt

    29 maart 2010 om 00:22

    is deze ook op grijs kenteken?

    Login om te reageren
    • hynderman zegt

      29 maart 2010 om 15:20

      @integralechubasco: Hij rijdt wel rond als grijs kenteken. maar deze zijn dan wel after market, meestal door G center, verbouwd naar grijs kenteken. Zelf loop ik ook te denken aan deze auto op grijs kenteken, knappe tweedehands uit Duitsland halen en hier ombouwen. Zit je volgens mij ook niet met BPM/BTW. Je moet dan geloof ik wel uitgaan van de lange uitvoering.

      Verder vindt ik het wel een mooie auto geworden, maar heeft deze neus mijns insziens veel minder karakter dan de vorige.

      Login om te reageren
  67. Toonster zegt

    29 maart 2010 om 05:39

    Ik heb deze eigenlijk nog niet veel zien rondrjden..

    Login om te reageren
  68. Patrick zegt

    29 maart 2010 om 12:25

    :) Lelijke koplampen.. Lelijke dagrij-verlichting. Nee het front is er niet echt op vooruit gegaan. De rest is redelijk.

    Login om te reageren
  69. Timmie zegt

    29 maart 2010 om 12:56

    Nee, de Duitsers zijn bang dat ze uitgelachen worden als ze geen sequel schrijven. Dat zou namelijk een teken zijn dat ze zich gewonnen geven. En voor een premiumconstructeur (ahum) kan dat natuurlijk niet…

    Login om te reageren
  70. Qasim zegt

    29 maart 2010 om 13:35

    Netjes!

    Login om te reageren
  71. bmw zegt

    29 maart 2010 om 14:09

    Ik vind hem wel iets hebben, al ben ik verre van een Mercedes-fan. Maar ik zie een probleem: stel ik had het budget om dit te kopen, zou ik dan niet met hetzelfde geld iets leuker kunnen kopen? Niet iedereen heeft zeven kinderen. Dat is volgens mij het probleem van de R-klasse, SUV’s en dergelijke zijn vele malen hipper voor hetzelfde budget.

    Login om te reageren
  72. laulau zegt

    29 maart 2010 om 16:39

    hij is groooot,snel en strontduur. Ideaal voor de rijke huisvader die een SUV niks vind. Enige concurrent is volgens mij de Espace. En ik heb liever de Merc R-klasse dan een Renault.

    Login om te reageren
  73. integralechubasco zegt

    29 maart 2010 om 18:09

    @hynderman
    ik denk dat je dan wel aan een fikse dakverhoging moet… misschien staat het nog aardig ook…

    Login om te reageren
  74. majinstar zegt

    29 maart 2010 om 19:40

    echt een jantje smit auto.

    Login om te reageren
  75. Tommy2 zegt

    29 maart 2010 om 20:09

    Volgens mij hebben ze gewoon nieuwe bumpers en lampen op het oude model geplakt. O.O

    Login om te reageren
  76. Esprit_de_Flandre zegt

    29 maart 2010 om 20:44

    @Tommy2: Dat hebben ze ook gewoon gedaan.

    Achterkant mocht ook wat vierkanter, dan zou het niet zo opvallen dat het een facelift is, plus het zou beter bij de voorkant passen. Nieuwe neus is niet mis.

    Login om te reageren
  77. pissingbmw zegt

    30 maart 2010 om 06:19

    het verfrissen van de R-klasse opzichzelf is zeker een groot succes te noemen. maar het is duidelijk een model dat in eerste instantie voor de VS is ontworpen waar deze net als de nieuwe GL-klasse beter scoort dan in europa.
    vergeet niet dat er in de VS meer mercedessen verkocht worden dan in ieder ander continent ter wereld, of iig de meeste omzet van dat continent komt. weet niet of dat automatisch ook de meeste aantallen zijn.

    in amerika is de ster DE europese auto die daar staat voor status en stijl ook al leveren ze momenteel iets in aan marktaandeel op de vier ringen, uiteindelijk is de ressesie daar begonnen lol :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North