• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]

Auteur: ricardo, gepost 13 februari 2014 om 17:18 – 102 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]Afbeelding Dit is de nieuwe Renault Twingo, met RWD [updated]

Renault Twingo - derde generatie
Daar is-ie dan. De Twingo die qua opbouw niet meer van zijn voorganger had kunnen verschillen. De motor ligt namelijk achterin, en drijft de achterste wielen aan. Franse frivoliteit die wel eens heel leuk kan gaan uitpakken.

De derde generatie Renault Twingo komt later vandaag in zijn volledigheid naar buiten, voor nu hebben we drie foto’s van het autootje te pakken. Het blij getekende familiefront – neergepend door Laurens van den Acker – is duidelijk herkenbaar, met een naar beneden lopende grille die uitkomt in een groot Renault-logo. De algemene lijnen van de Twin’Run Concept zijn gebleven, wat ook geldt voor de scherpe hoeken bij de achterlichten. Het laat wel enigszins een Fiat 500-nasmaak achter. Voor de deugreep in de achterste portieren is dezelfde oplossing bedacht als bij de Clio; ze zijn weggewerkt in de c-stijl.

Renault heeft de Twingo in samenwerking met Daimler gebouwd. De Fransoos staat daarom op hetzelfde onderstel als de toekomstige Smart ForFour. Maar zoals gezegd, dit vijfdeursje heeft zijn klein bemeten motor (waarschijnlijk de driecilinderige 0.9 TCe) achterin liggen. RWD in het A-segment, een applausje waard.

Het publieksdebuut is op de Autosalon van Genève.

Renault Twingo - derde generatie

Renault Twingo - derde generatie

UPDATE: Renault heeft inmiddels een verse serie foto’s vrijgegeven, maar houdt de technische details nog even onder de pet. Wel zeggen de Fransen dat de derde generatie Twingo in onder meer vier nieuwe kleuren komt: lichtblauw, wit, geel en rood. Verder maken ze met de schuine hoek van de achterruit en de prominente schouderlijn een vergelijking met de Renault 5 Turbo van begin jaren tachtig, waarvan de motor ook achterin was gemonteerd. Laurens van den Acker, kom er maar in:

“De nieuwe Renault Twingo is niet alleen op de originele Twingo geïnspireerd, maar ook op de Renault 5. Het is een moderne interpretatie van een compacte auto met de nadruk op innovatief design. De nieuwe Renault Twingo is een aantrekkelijke, speelse en levendige stadsauto.”

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2014, Renault, twingo

Vorig bericht: « De 2014 World Car of the Year-genomineerden [updated]
Volgend bericht: AMG en Cigarette Racing bouwen een boot met 3.300 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. bertone zegt

    13 februari 2014 om 17:22

    + 1

    Login om te reageren
  2. robert110 zegt

    13 februari 2014 om 17:27

    Hij is wel leuk al vindt ik hem iets te lang. Een drie-deurs zou waarschijnlijk beter zijn.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      13 februari 2014 om 17:30

      @robert110: Zoals dat geldt voor vrijwel alle hatchbacks… Minder praktisch maar wel mooier :)

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        13 februari 2014 om 18:08

        @griffendahl: Persoonlijk vindt ik dat alleen voor de Kia Picanto die vlieger niet opgaat, maar verder heb je gelijk.

        Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      14 februari 2014 om 17:36

      @robert110: Te lang? Hij is 5 cm langer dan de 500 en daar kun je achterin niet zitten. Driedeurs is niet handig in de stad omdat de deuren te lang worden (parkeren tussen twee andere auto’s in). Wie driedeurs wil koopt een 500, vijfdeurs heeft de keus tussen de 500L (die echt te lang is) en deze Twingo.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        14 februari 2014 om 17:58

        @oxymoron: Te lang in van het ontwerp is zo niet mooi. Van mij mogen ze ook de wielen iets naar het midden trekker en de motorkap doortrekken, zal het ontwerp ook van opknappen. Het zal mij ook eigenlijk een worst wezen, ik zal hem toch nooit kopen, veel te onpraktisch en veel te schattig en zacht.

        Login om te reageren
  3. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    13 februari 2014 om 17:27

    +1

    Login om te reageren
    • mannetje zegt

      13 februari 2014 om 17:28

      Zes verschillende lampunits op het voorfront van een A segment auto, dat vind ik pas een applaus(je) waard!

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        14 februari 2014 om 10:40

        @mannetje: hadden ze dat vroeger niet allemaal, koplamp, apart knipperlichtje, mistlampje x2

        Login om te reageren
    • JvT zegt

      13 februari 2014 om 18:03

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
      Had je niet een wat langere nickname kunnen bedenken?

      Login om te reageren
  4. dappers zegt

    13 februari 2014 om 17:29

    Achterbank eruit, thuiskomers eronder en batmobile-skeef naar je werk..
    Instap-leasetopper in the making…

    Login om te reageren
  5. slippie101 zegt

    13 februari 2014 om 17:29

    Ziet er grappig uit!
    Goed bezig Renault

    Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    13 februari 2014 om 17:30

    Ik vind het geweldig! Laat maar komen. Beetje fiat 500 uiterlijk maar dan minder vrouwelijk me likey

    Login om te reageren
  7. FiXeR zegt

    13 februari 2014 om 17:30

    Dat maakt die moeders toch helemaal niet uit waar die motor zit en waar de wieltjes worden aangedreven?

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    13 februari 2014 om 17:30

    Ik vind hem echt prachtig!
    Hij lijkt kleiner en eenvoudiger dan generatie 2. Daarmee komt hij iets dichter te staan bij de sympathieke generatie 1. Benieuwd of het interieur ook weer zo briljant ruim is, en simpel zonder armoedig te lijken.

    Login om te reageren
  9. Jantje_555 zegt

    13 februari 2014 om 17:32

    binnenkort drift filmpjes van een Twingo RS!
    BMW gaat naar FWD en 3 cilinders, Renault wordt net slim. 3 cilinders en RWD.

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    13 februari 2014 om 17:33

    Is dat wel iets om om te juichen die motor achterin?

    Is bij zo’n kleine stads autootjes RWD wel een meerwaarde?

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 februari 2014 om 17:47

      @Hupke:
      misschien qua binnenruimte wat meerwaarde, voor de rest zal het wel net zo goed/slecht rijden als een smart…

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      14 februari 2014 om 16:29

      @Hupke: de meerwaarde is dat je veel minder ruimte nodig hebt dan bij FWD omdat het hele gebeuren niet hoeft te kunnen sturen. Daardoor kan het blok veel lager worden geplaatst en is er dus én meer binnenruimte én hou je veel bagageruimte voor over.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        14 februari 2014 om 17:06

        @lambo4all:

        Heb je voorrin ook effectief een koffer waar je iets mee bent?
        Want met een porsche of lotus evora kan ik je wel vertellen dat die koffer-ruimte niet zo handig is als een koffer vanachter.

        Login om te reageren
  11. mannetje zegt

    13 februari 2014 om 17:34

    wordt een beetje satire niet mee gewaardeerd Mr. Moderator, dat m’n comment verwijderd is?

    Login om te reageren
  12. clioracing zegt

    13 februari 2014 om 17:35

    Grappig, maar totaal nutteloos bij deze auto/motor combinatie.

    Zou je bij deze auto ook de motor eruit moeten takelen om de distributieriem te verwisselen, net zoals bij de Clio V6?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      13 februari 2014 om 18:02

      @clioracing: Ik denk toch dat ze bij Renault een goede reden hebben om hier voor te kiezen, en nee, dat is waarschijnlijk niet zodat moeders de vrouw al zijwaarts haar boodschappen kan gaan halen.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      13 februari 2014 om 18:09

      @clioracing: Wel, het enige dat het complexer maakt is de koeling die ze waarschijnlijk van vanvoor moeten gaan halen, maar anders is dit net zo compact aandrijfpakket als een voorwielaandrijver. En de Smart rijdt al jaaaaren rond met de motor achter en rwd, zal wel slim zijn om daar een onderhoudsvrije distributieketting (of riem, zoals de 1.0 ecoboost) in te steken…

      Login om te reageren
  13. Msport zegt

    13 februari 2014 om 17:38

    Briljant, you had me at “achterwielaandrijving”!

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    13 februari 2014 om 17:39

    Jammer dat ze die donkere achterlichten niet één op één hebben overgenomen van de Twin’Run. Dat vond ik toch net iets mooier, als het achterklepje en de lichten één geheel lijken te vormen. Maar dat is vast op te lossen met een setje aftermarket lichtunits.

    Verder ben ik enorm te spreken over deze nieuwe Twingo. Voor een auto in deze klasse ziet hij er heel erg degelijk en volwassen uit, en achterwielaandrijving is ook uniek in deze klasse. Ik was van plan een dezer dagen bij de VW-dealer binnen te stappen voor een Up!-je, maar ik wacht toch maar even op de volledige informatie en leverdatum van deze nieuwe Twingo. Dit is eigenlijk alles wat je je als studentje kunt wensen. Goedkoop in aanschaf? Check! Goedkoop in onderhoud? Check! Laag verbruik? Check! Leuk design? Check! En last but not least, achterwielaandrijving? Check!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 februari 2014 om 17:50

      @Edge:

      Uniek in deze klasse, nuja de smarts, de oude A-klasses,…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 februari 2014 om 10:12

        @Hupke: A Klasse heeft toch nooit RWD gehad? Dat is volgens mij zelfs de eerste FWD Merc.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 februari 2014 om 10:16

          @E34M5Touring:

          Oeps, je hebt gelijk. Ik dacht altijd dat die de motor achterin had zoals de smart.

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      13 februari 2014 om 19:06

      @Edge: ken jij een student die 7+ rooien voor een.. jawel, auto heeft liggen? (Met zn gratis OV)

      Login om te reageren
  15. jiry97 zegt

    13 februari 2014 om 17:41

    ziet er veel beter uit dan de vorige.

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    13 februari 2014 om 17:44

    Dat RWD met motor acherin is er waarschijnlijk bij Daimler doorheengedrukt: a la Smart. Nu nog eens zien hoe handing dit uitpakt mbt de ruimte voorin. Daarnaast vraag ik me ook af hoe veilig dit ding is in een crash.
    En hoe zit het ding eruit zonder streep op de zijkant? En komt het ding met 100 kleuren mixjes a la Mini, 500, DS3 etc etc, of gaan we alleen maar 1 kleuren versies, zonder streep, op de weg zien?
    Maar goed: is ie beter gelukt dan de AygoC1107: zeker.
    Beter gelukt dat Up!Mii-nogwat: ook zeker.
    ’t Zou zomaar een verkooptoppertje kunnen worden in Europa!

    Login om te reageren
    • barchettadriver zegt

      13 februari 2014 om 18:55

      @gregorius: Ik denk dat het alleen maar veiliger is, je kunt nu de kreukelzone groter maken omdat het blok niet in de weg zit. Kijk maar eens naar de resultaten van de Tesla model S.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        14 februari 2014 om 17:39

        @barchettadriver: Ja ja, en dan zit je lekker à la Kever en Fiat 600 met de benzinetank op je schoot. Ik hoop dat de tank onder de achterbank ligt ….

        Login om te reageren
  17. michelyman zegt

    13 februari 2014 om 17:45

    Beetje Fiat 500. Maar mooiste in zn klasse.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      13 februari 2014 om 18:10

      @michelyman: klassieke ontwerpen vergaan niet. Kijk maar naar inderdaad de 500 en ook de Mini, die blijven ook wel leuk. Geen wonder dat veel fabrikanten dat voorbeeld volgen.

      Login om te reageren
  18. workhardplayhard zegt

    13 februari 2014 om 17:49

    Ziet er best mooi uit

    Login om te reageren
  19. mclarenf1lm zegt

    13 februari 2014 om 18:07

    Ik ben benieuwd naar een RS versie, maar hij ziet er al behoorlijk speels uit, in ieder geval compleet anders dan de vorige generatie.

    Login om te reageren
  20. toroloco zegt

    13 februari 2014 om 18:07

    5 deurs? Mijn zoon van 2m past vast en zeker met zijn vriendin op de achterbank.

    Login om te reageren
    • enrique zegt

      13 februari 2014 om 19:48

      @toroloco: Een 911 heeft ook een achterbank (ok ok, geen 5 deuren), heb je daar wel eens iemand op zien zitten? Wees blij dat je zoon niet bij geboorte al 2 meter was ;-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 februari 2014 om 21:52

        @enrique: Ik denk eerder dat zijn vrouw daar blij mee mag zijn.

        Login om te reageren
        • enrique zegt

          13 februari 2014 om 21:54

          @berlinetta: Fair point, ik zou mijn vrouw niet graag meer in de buurt hebben wanneer er een kind van 2 meter uit zou komen.
          Maar toch, vaders mag ook blij zijn. Anders had hij bij de geboorte van zijn zoon ook al in een Espace moeten rondrijden.

          Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    13 februari 2014 om 18:10

    Ik zie dit wel zitten. Graag een 0.9 Tce 100pk op bio/aardgas… en uitschakelbaar ESP (komt er nooit door…)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2014 om 19:59

      @Onehp:
      Wetende dat hij gebaseerd is op een Smart is het ESP heel simpel uit te zetten.
      De zekering van het ESP is er zo uit of je doet het zoals ik het heb gedaan met een OBD plug.

      Waar een wil is, is immers altijd een weg.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        13 februari 2014 om 20:13

        @jrk68: tuurlijk, heb hem wel graag schakelbaar want aan hogere snelheden – autostrade – is ESP altijd fijn om hebben, maar alles valt inderdaad op te lossen…

        Login om te reageren
  22. bosje zegt

    13 februari 2014 om 18:15

    Dit lijkt me de perfectie basis voor een funproject over een aantal jaar als ze op de tweedehands markt komen. Complete interieur eruit, kuipstoeltjes erin, blokje wat oppeppen en gaan met dat ding.

    Login om te reageren
  23. S8-2000 zegt

    13 februari 2014 om 18:19

    Eigenlijk heel slim. De kleine motor voorin laat enorm veel ruimte onbenut. Achterin is genoeg ruimte, hoewel onderhoud wel iets lastiger zal worden. Maar het grote voordeel is natuurlijk de grote bagageruimte voorin! Hoeveel liter is die nu?

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      13 februari 2014 om 19:18

      @s82000:

      Gast, lees je reactie opnieuw?! Dus jij zegt dat Volkswagen het verkeerd deed, door met de Kever te stoppen en de Golf te bouwen?!

      Nu is het wel zo dat als je achterin een vlakke vloer hebt, je best een motor daar kunt plaatsen, maar het is een fabeltje dat je dan voorin ‘meer ruimte’ zou hebben. De voorwielen hebben ook ruimte nodig (sturen) en bovendien moet je alle bagage er IN plaatsen ipv erin SCHUIVEN…

      Wel eens gehoord van een tildrempel?

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        13 februari 2014 om 20:08

        @FrankypankyV8: De motor staat onder een hoek van 49 graden achter de achterbank, m.a.w. de bodem van de kofferbak begint ongeveer waar de achterklep eindigt, even boven de achterwielen. Er zal best het nodige in kunnen maar een kuub lucht erin schuiven zoals bij de eerste generatie kon gaat hier niet lukken. Voor Ikea heb je een andere auto nodig. En alles ligt hoog, zodat het je wegligging hindert en bij een noodstop vlot om je oren vliegt. Ik vind het niet slim.

        Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      13 februari 2014 om 20:01

      @s82000: Honderd liter, zegt http://www.argus.fr. Vergeet niet dat alle bijkomende spullen als accu, ruitensproeier, rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, radiator en wat je nog meer kunt bedenken wel voorin komt te liggen. Tel dar de voeten van de mensen voorin bij op en er blijft niet veel bruikbaars over.

      Login om te reageren
  24. cthijs zegt

    13 februari 2014 om 18:40

    Het zal wel een heel onderstel zijn van de smart ,dat betekent dat je iedere 80000 km een nieuwe motor nodig hebt

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2014 om 20:05

      @cthijs:
      Dat was alleen met de eerste generatie CityCoupés het geval en die worden al sinds 2003 niet meer gemaakt. Je hebt dus kennelijk de afgelopen 11 jaar onder een steen geleefd dus daar mag je nu wel onder vandaan komen.
      Ik rij zelf o.a. met een roadster uit 2004 (101pk uit 699cc) en daar staat inmiddels 160000km op. Gewoon met het eerste motortje en zonder dat die olie verbruikt.

      Login om te reageren
  25. flutterby zegt

    13 februari 2014 om 18:42

    Beetje jammer. Grote pluspunt aan de huidige Twingo is juist een degelijke kofferbak. Kan je van de twee trio’s niet zeggen..

    Login om te reageren
  26. thomcarspotter zegt

    13 februari 2014 om 18:44

    lijkt teveel op de 500 vind ik.

    Login om te reageren
  27. jesse026carman zegt

    13 februari 2014 om 18:45

    Ze verdienen wel een pluim hoor voor het deels kopiëren van de Fiat 500.

    Login om te reageren
  28. rolov zegt

    13 februari 2014 om 18:54

    Een clio met achterwielaandrijving zou helemaal geweldig zijn.

    Login om te reageren
  29. ghost zegt

    13 februari 2014 om 18:54

    Graag met 3 deuren, zonder achterbank en een V6 achterin

    Login om te reageren
  30. bobisnulop zegt

    13 februari 2014 om 18:59

    Lang leve Renault dit kan nog wel eens het leukste a segmenterje worden dat er is

    Login om te reageren
  31. stamp zegt

    13 februari 2014 om 19:21

    vrijwel iedereen denkt: Leuk, RWD!!

    Maar niemand kan zich de smart 4-2 herinneren? of de Roadster ? Ook RWD,.. maar met automatische-robot-bak super-sloom schakelend.. en dus no-fun-at-all.

    Als ie met handbak komt: ja, leuk. Automaat? Alleen als ie echt goed is ( DSG achtig of anders ‘ouderwets-met-koppel-omvormer’, maar please niet een trage robo-bak.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      13 februari 2014 om 20:03

      @stamp: Uit Franse bron: er komt een bak met twee koppelingen in, een soort DSG dus.

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        13 februari 2014 om 20:11

        @oxymoron: Hulde!

        *morgen de VW dealer maar afbellen. up! zonder DSG zal ’t niet zo leuk doen als een TwinGo mèt èn RWD FTW!

        *De up! was ooit in z’n design/studie fase ook voorzien van een torretje achterin, maar uiteindelijk toch naar ’t vooronder verplaatst. Toch jammer als Renault ’t dan uiteindelijk wèl aandurft, en in het proces óók nog duidelijk de Fiat 500 te kakken zet. Die ‘nuovo 500′ zou met een 2 pitter in de kont véél minder z’n herkomst hebben verloochend.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2014 om 20:08

      @stamp:
      Duidelijk geval van iemand die nog nooit met een roadster heeft gereden en lekker het journaille na blaat.
      Standaard schakelt een roadster niet trager dan jij met een koppeling en handbak kan doen zonder hem te slopen en met een software aanpassing van een paar tientjes schakelt die nog 30% sneller.

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        13 februari 2014 om 20:14

        @jrk68: Roadster: Moet ik je gelijk in geven inderdaad. Niet zelf in gereden. For-Two en For-Four wel trouwens: Very Frustrating (waar de For-Four wel een compleet andere auto was trouwens qua opbouw/indeling bak/motor/fwd etc)

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        13 februari 2014 om 20:18

        @jrk68: je went er vast aan, maar erg sportief is het toch niet. Kan zijn dan die 30% het net wat aanvaardbaarder maken, heb enkel de standaard auto aan zijn oren getrokken.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 februari 2014 om 20:32

          @Onehp:
          Welke als ik vragen mag, want er zit nogal wat verschil tussen een 60pk, een 82pk of een 101 zoals ik die heb, 8,2sec/100 is natuurlijk geen Elise maar sportief mag je dat toch wel noemen.
          Als je dan ook nog eens lekker rap de hoek om kan en hem met de kont kan laten schuiven is het toch best grappig speelgoed.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            13 februari 2014 om 21:56

            @jrk68: hmm. Was 2005, 80pk. Nu ja, ik ga niet zeggen dat je niet van het autootje kan genieten, is een leuk ding, maar die bak was toch het zwakste punt vond in van die – standaard -auto. En daarboven het wat trage stuur en blijft een turbomotor. Er zat meer potentieel in het concept, waar je aftermarket het e.a. aan kan verhelpen, dat zeker. Nog veel plezier ermee.

            Login om te reageren
      • cthijs zegt

        13 februari 2014 om 23:10

        @jrk68: ik ben met het met onehp eens dat die bak niet de fijnste is ,dit is toch dezelfde als in een mitsubishi colt ,en die schakelt daarmee beter vindt ik

        Login om te reageren
  32. motherlover zegt

    13 februari 2014 om 19:46

    Erg veel potentie om een leuke auto te worden als het chassis goed in balans is én er een potente motor voor verkrijgbaar is! :D

    Login om te reageren
  33. screamer zegt

    13 februari 2014 om 19:59

    Leuk! helemaal met van die strepen die em sneller maken :D
    Ik hoop dat ie ook met 3 deuren komt en dat ie dan wat korter oogt, want ik vind em er toch iets te lang en te praktisch uit zien.

    Login om te reageren
  34. jaapiyo zegt

    13 februari 2014 om 20:03

    Zozo…Renault dus in een klap met stip meer premium dan Audi vanaf nu.

    Login om te reageren
  35. 135i zegt

    13 februari 2014 om 20:10

    BMW gaat over op FWD, terwijl Renault over gaat op RWD. Een driftende Twingo haha

    Login om te reageren
  36. omeslo zegt

    13 februari 2014 om 20:59

    Is dit niet stikt genomen een middenmotor.. of zijn die 3-cylinders tegenwoordig echt zo klein?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2014 om 21:05

      @omeslo:
      Strikt genomen wel, de krukas en de versnellingsbak liggen voor de achteras.
      Het blokje ligt echter dusdanig schuin dat de cilinderkop achter de achteras ligt.

      Login om te reageren
  37. mashell zegt

    13 februari 2014 om 21:04

    Leuk maar jammer van de deurklink achter. Dat oogt zo knullig, De Alfa 156,147, Seat Leon en Clio hebben ons geleerd dat dat inderdaad een coupe effect geeft, maar alleen als je je ogen zo ver dichtknijpt dat die Alfa’s, Seat en Clio er precies hetzelfde eruit gaan zien.

    Login om te reageren
  38. dimi zegt

    13 februari 2014 om 21:10

    Prachtig. Renault is tegenwoordig echt goed bezig met hun design, en ze zijn vandaag de dag één van de betrouwbaarste automerken. Ik kan al niet wachten op de nieuwe RS, hopelijk met handbak.

    Login om te reageren
  39. Lennaert zegt

    13 februari 2014 om 21:47

    Leuk die achterkant. Lijkt een beetje op de oude 5.

    Login om te reageren
  40. potver7 zegt

    13 februari 2014 om 22:27

    Kijk… de instap-500. Die gaat het zeker goed doen.

    Login om te reageren
  41. rrrrrrr zegt

    13 februari 2014 om 22:30

    Heel het autotje lijkt meer op een 5 dan een 500. ’80 retro!

    Driften met motor achterin? Kan wel, maar is wel listiger. Motor voorin (massa) helpt met de balans. Er wordt maar weinig gedrift in bijvoorbeeld MR2’s.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      13 februari 2014 om 22:53

      @rrrrrrr: Hoewel ik de MR2 beter vind driften dan ik had verwacht na alle dingen die ik er over had gelezen, denk ik dat de korte/kleine wielbasis misschien nog wel een groter probleem is als je wilt driften.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        14 februari 2014 om 16:35

        @reistje: maaarrr… Dit is een potentieel rally bommetje van het kaliber lancia stratos!

        Login om te reageren
  42. toyotafortuner zegt

    13 februari 2014 om 22:45

    Retro gaan en toch er best goed uitzien: t is Renault gelukt met deze nieuwe Twingo!

    Login om te reageren
  43. reistje zegt

    13 februari 2014 om 22:50

    Hij lijkt me wat te veel op een stoerdere versie van de 500 en heeft teveel deuren, maaaaaaaarrrrr dat vergeven ik ze graag in de ruil voor RWD.

    Login om te reageren
  44. audifreak zegt

    13 februari 2014 om 22:54

    Lachwekkend.. Getekende lijntjes op de zijkant die moeten die de dodelijke saaiheid van dit ontwerp moeten verbloemen en de aandrijfconfiguratie van een VW Kever (of misschien is Fiat 500 een meer toepasselijke vergelijking..). Voilà.. het verbluffende resultaat van Frans-Duitse samenwerking! Maar ik zie het al, dit moet de basis leggen voor een nieuwe Smart.. ook al van die trieste overbodige prulautootjes..

    Login om te reageren
    • audifreak zegt

      13 februari 2014 om 22:58

      @audifreak: Aj, dit ding is zo stuitend lelijk dat ik niet eens meer uit m’n woorden kom..

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        13 februari 2014 om 23:53

        @audifreak: Lol, iemand die zichzelf Audifreak noemt vindt dit een saai en lelijk autootje. Heb je wel eens naar, om een voorbeeld te noemen, de A1 gekeken? (Ja, dat is ook een Audi).

        Login om te reageren
    • dimi zegt

      14 februari 2014 om 02:18

      @audifreak: een Audifreak die commentaar geeft op andere merken wegens saai? Dat is pas lachwekkend. En dan nog kritiek geven op RWD? Nu ja goed, als Audi fan heb je natuurlijk wel een zware voorkeur voor onderstuur.

      Login om te reageren
  45. bobisnulop zegt

    13 februari 2014 om 23:04

    Wat een gaaf karretje. De mooiste A-segment auto tot nu toe!

    Login om te reageren
  46. ricardo zegt

    14 februari 2014 om 00:18

    UPDATE: Renault heeft inmiddels een verse serie foto’s vrijgegeven

    Login om te reageren
  47. cthijs zegt

    14 februari 2014 om 00:21

    Die smart was dat niet die auto waar op iedere auto enkele duizendjes verlies werd gemaakt?

    Login om te reageren
  48. E34M5Touring zegt

    14 februari 2014 om 00:29

    Gaaf ding! Hopen dat de RS en Gordini niet lang op zich laten wachten.

    Login om te reageren
    • lamdi zegt

      14 februari 2014 om 08:50

      @E34M5Touring: Laat die Gordini maar gewoon achterwegen. Dit heeft sinds de herintroductie eigenlijk niets meer toegevoegd.

      De RS echter, die moet maar snel komen!
      Kan ik er over een jaar of 4 eentje oppakken voor weinig geld (a)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 februari 2014 om 10:07

        @lamdi: Misschien kunnen ze er een soort CUP pack van maken. Dan voegt het iets toe.

        Login om te reageren
  49. desjonnies zegt

    14 februari 2014 om 10:04

    Nou, ik begrijp het allemaal niet meer, want juist FWD heeft Renault GROOT gemaakt in het segment van kleinere wagens en is Renault altijd leider geweest en de grote innovator.
    De Renault 4 en 5 zijn eigenlijk de reden geweest voor de gehele wereld om naar FWD te grijpen voor de kleine auto, samen met de oer-MINI en de 2CV
    Dus ik begrijp al dat gejuich over RWD eigenlijk helemaal niet, zeker niet als je in aanmerking neemt dat de Twingo als no-nonsense praktisch vervoermiddel ooit is gelanceerd , een soort van opvolger voor de Renault 4 of Citroën 2Cv voor de 21e eeuw.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      14 februari 2014 om 16:38

      @desjonnies: moet jij is nagaan hoe heerlijke wagen een megane rs was geweest mét rwd. Dat renault de best sturende fwd wagens maakt wil. Iet zeggen dat rwd niet goed is. Bovendien zal het praktisch denk weinig verschillen, omdat de motor achter veel compacter geplaats en gemaakt kan worden omdat de achterwielen niet hoeven te sturen, in tegenstelling dan als de motor voorin ligt.

      Login om te reageren
  50. erce zegt

    14 februari 2014 om 10:54

    Om nog even op de discussie bij de kia picanto test terug te komen: Een kleine auto hoeft er dus niet uit te zien als een koekblik. Dit is gewoon fantastisch!

    Login om te reageren
  51. alfamail zegt

    14 februari 2014 om 11:00

    Zeker weten dat het de nwe Clio is? Niet gewoon de zoveelste Fiat 500 variant???

    Login om te reageren
  52. erce zegt

    14 februari 2014 om 11:27

    De nieuwe Clio is het zeker niet. Maar gezien het logo op de neus, kun je er van uit gaan dat het de nieuwe Twingo is. De letters “TWINGO” op de achterkant verraden dat ook al een beetje.

    Login om te reageren
  53. eenpaard zegt

    14 februari 2014 om 16:54

    Ziet er best leuk uit! En aardig dat Renault wel durft om voor een ander concept te gaan (RR). De Volkswagen up! concept had destijds ook nog de motor en aandrijving aan de achterkant, maar dat heeft het zoals bekend niet gehaald. Of het daadwerkelijk iets gaat toevoegen aan het rijplezier is een tweede, maar het is in ieder geval eens wat anders.

    Login om te reageren
  54. 1001pk zegt

    14 februari 2014 om 19:14

    Lekkerties

    Login om te reageren
  55. jimwillemse zegt

    14 februari 2014 om 21:16

    Ik ben benieuwd!! Werk bij renault dus zal als die in Nederland aankomt wel als 1 van de eerste zien ! Zal wel foto’s maken !!

    Login om te reageren
  56. bmwfan20 zegt

    19 februari 2014 om 18:27

    Hij lijkt een beetje op een fiat

    Login om te reageren
  57. Esprit_de_Flandre zegt

    4 maart 2014 om 12:58

    Mooie reïncarnatie van de R5…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North