Volkswagen heeft de kleine up! in het nieuw gestoken.
De Duitse autofabrikant zal het model meenemen naar de Autosalon van Genève. Volkswagen zegt een verbeterde smartphone-integratie te hebben gerealiseerd en belooft unieke persoonlijkheidsopties voor zowel het in- als het exterieur. Ook de airconditioning is vernieuwt met het Pure Air System en een dikke sound krijg je door de speakers dankzij BeatsAudio. Een ander belangrijk interieur-dingetje is het vernieuwde infotainmentsysteem.
Volkswagen zal het huidige motorengamma aanhouden voor de up! en introduceert een nieuw 1.0-liter turboblokje met 90 pk (4,4 l/100km, 102 g/km). Deze brengt je in tien seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid bedraagt een flinke 185 km/u. Het opgefriste model staat deze zomer bij dealer en zal te bestellen zijn in 13 verschillende kleurtjes. Prijzen zullen later bekend worden gemaakt.
ik geloof 102g/km niet.
@arashrsf: en ik 4,4 L/100km niet
@bierbuik: Want bij andere fabrikanten klopt dat wel altijd….
@mzonneveld: bij andere fabrikanten geloof ik het ook niet…
@arashrsf: je gooit alleen maar olie op t vuur zo, foei
Woow die is veranderd!
@room850: Toch…
Hij heeft best wel wat.
@room850: zo te zien niks veranderd, knopjes op het stuur erbij, iets grotere velgen, de 1.0 tsi is wel leuk. Zou het alsnog niet (nooit) kopen.
Vanbinnen wel wat opgeknapt, maar dit durf je toch geen facelift te noemen?
@bierbuik:
Even serieus… Wat had je dan verwacht?
As ik die foto’s bekijk zie ik:
-Gereviseerde verlichting
-Nieuwe bumpers overall
-Nieuwe velgen
-Nieuwe kleuropties
-Nieuwe trim
-Volkswagen kennende, talloze minimale interieur upgrades.
Oh, en een compleet ander gezicht. Als dit geen facelift is, snap ik het ook niet.
@exotic: “die”= “de” foto’s abi
@exotic: “compleet ander gezicht”
Overdrijven is een vak…
@hammerman: klopt als je op een veerpont werkt
@brandon2000: Daar krijg je inderdaad het heen en weer van.
@exotic: wat een hoop zeg, we mogen blij zijn dat volkswagen dit geen nieuwe generatie noemt.
@exotic: Toen ik nog Citroën’s verkocht noemde men vanuit fabriek en importeur een modeljaarwijziging en geen facelift.Maar ik snap je punt zeker.
Over de Up! ;Ik blijf het een leuke auto vinden, de meeste die je tegenkomt zitten best aardig in de spulletjes en hij straalt toch even wat meer uit dan zijn Seat en Skoda equivalenten.Maar dat zal ongetwijfeld wel de bedoeling zijn geweest.
@sydney: oooh dus JIJ bent Dennis van de Ven ;)
@fokspietkop: Yep, W126 krijgen?
@sydney: modeljaarwijzigingen bij de up! zijn tot nu toe minimaal gebleven: al en toe een actie modelletje, van bediening met één raamknopje naar twee, een iets andere hoogte van de gordels aan de B-stijl, en hier en daar een kleine (technische) aanpassing. Bumpers, lampen, plaatwerk, en/of sierspul bleef allemaal ongewijzigd.
Dit is dan ook géén modeljaarwijziging. Maar gewoon een facelift. Kan de up! Weer een jaar of 3 in deze vorm mee. Daarna gaat of de stekker uit dit model of komt er een opvolger op een nieuwe/herziene bodemgroep.
@bierbuik: Interieur vind ik juist niets.
Had net zogoed een skoda of seat kunnen zijn.
@martinus: dat kan wel kloppen. Dat is het ook namelijk
Nooit in gezeten of gereden, maar ziet er netjes uit! Vooral mooie velgen dit.
Het nieuwe blokje klinkt ook vlot.
Opnieuw onder aandacht brengen dus ..
Prachtige complete auto’s trouwens ..
Haar zusjes net iets minder ..
@lincoln: Ik vindt het een nog steeds een hele toffe auto,(in dit segment de beste koop na een Picanto als je niet bang bent om wat meer uit te geven)dat verschil tussen de Citigo en Mii ? Zou dat niet een kleine beetje precies expres de bedoeling kunnen te wezen te zijn..
Stomme vraag, dat weet jij zelf ook wel.
@sydney: het prijsverschil (in België 500€ ongeveer) zou vooral in geluidsafscherming zitten… De citogo heeft kale wielkassen in de koffer bvb…
Gewoon een kleine update dus. Hier en daar wat botox, …
185? Lekker hoor, die agila van mn moeder wil niet harder dan 130
@janmetdelangeachternaam:
Ik wist niet wat het wat het was.
Dus heb ik even wat afbeeldingen op die naam gegoogled
………
…….
…..
..
Dat had ik beter niet kunnen doen.
@martinus: Dat zegt alweer genoeg over je auto kennis als je niet eens weet wat het was….
@danone: Dat kan best wel kloppen, ik ben geen held in namen, types kleuren of milliliters kofferbakruimte als het gaat om A of B-klasse.
Ik ben meer een liefhebber van wat grotere auto’s, sedans.
In die boodschappenwagentjes, is wat mij betreft sowieso weinig liefhebberij te vinden, technisch interessante aandrijflijnen of onderstel-techniek zit vaak vooral in de wat grotere auto’s.
Zeker zo’n Agila is weinig inspirerend, en ook niet echt het onthouden waard. Het lijkt de geestelijk vader van de opel/deawoo karl, ook een omgebadgede lelijke maar ‘ruimtelijke’ aziaat. Dan is zo’n Up! Toch een veel leuker karretje!
Beste auto in het boodschappen-segment blijf ik in ieder geval de Mercedes A-klasse vinden, niet omdat ik er verstand van heb, maar omdat Mercedes ook zegt ‘Das beste oder nichts’. Maar de Up! is ook leuk, en favoriet bij veel bedrijven om hun young professionals in rond te laten rijden.
@janmetdelangeachternaam: dan zou ik daar maar eens mee naar Duitsland gaan. Grote kans dat het ding na anderhalf uur gassen wel harder gaat. Wel met goed warme motor en nadien olie peilen, ivm verdampt vocht uit de olie.
@lekbak: volgens mij ligt het aan de versnellingen aangezien de toeren bij 110 al best hoog zijn, daar kan dan toch niks aan gedaan worden of wel?
Ze stoppen er wat donkere tokkie achterlichten in en noemen het vervolgens “de nieuwe Up!”. Ze doen het net zoals Audi met bijv de a6…ook zo’n faliekant mislukte face lift mi. Is er echt op achteruit gegaan qwa koplampen en achterlichten. Echt heel knap, iets wat best mooi is om zeep helpen met lampen die zo uit de autostyle gids lijken te komen.
@cpp1: ik vind die donkere achterlichten juist wel wat hebben
@cpp1:
Smokey achterlichten..
Is natuurlijk top op een kleine vw.
Een ’tuners-klassieker’,
Het staat hem niet eens zo fout.
VW, kunnen jullie gewoon een GTI uitbrengen? Net als vroeger bij de Lupo. 1.4 140pk er in, lijkt me geniaal in dit wagentje!
Daar fleurt ie wel van UP!
Prima facelift, niets mis mee. Nog altijd mijn favoriete A-segmenter. Je kan er heel fatsoenlijk in zitten en het steekt gewoon goed in elkaar. En nog behoorlijk volwassen ook. Facelift heeft hem wel goed gedaan, auto heeft zo net even wat meer presence.
Is die 90pk TSI in plaats van de GTUP die nog zou komen?
@gtwillem: denk het niet de UP! GT zou 110pk krijgen hoop stiekem wel dat de gt er komt 110PK in een auto als dat is natuurlijk heerlijk
@gtwillem: dit ding past bijna in de kofferbak van een hyundai i10 (bank wel ff plat gooien) terwijl die zelfde hyundai ook prima rijdt en zuinig is. 3 jaar geleden in zo’n beetje alle a-segmenters gereden, en de i10 was voor mij absoluut de favoriet.
@lekbak: als ik iemand een A-segment auto zou aanraden, denk ik dat de i10 de beste aanbieding is.
Echter, als ik er eentje zelf zou kopen, was ik voor de Up! gegaan. Ik vind het interieur mooier, het uiterlijke leuker en ik zit veel beter in een Up! dan een i10. Dus ik zou voor de VW gaan. Hoe impopulair dat tegenwoordig is ;-).
Geweldige update! Eindelijk hebben ze de 2.0 tfsi erin gedaan.
@vtechlover: 1/2e van de 2.0 tsi dan toch…
Leuk autootje! Zou VW sieren als ze hier een versie a la 106 rallye van maken.
@rijnounsdoor: mee eens, wel eens in een up gereden, omdat al het gewicht tussen de wielen ligt is ‘ie heel neutraal. Naast dat het best leuke karretjes zijn, rijdt het heel volwassen voor het formaat.
Heb ook wel eens in een aygo gereden, die dingen trillen uit elkaar bij 130 en ondersturen gevaarlijk snel.
@aygo rijders: geen haat, ben al blij dat je niet op een scooter oid rijdt.
@lucas23: Grappig, ik vond die Aygo juist best okee rijden. Ook boven de 130.
Ondersturen doet ie zeker, maar niet overdreven snel.
Wel valt er van alles vanaf en lekt ie hier en daar.
Wat lekker! Stiekem houden we toch allemaal van kleine lichte autootjes met een beetje vermogen? Weet zeker dat 90 pk op ongeveer 900 vast lekker vlot vooruit gaat! 3-cylinder roffeltje erbij en je voelt je helemaal de man. Top ding!
Persoonlijkheidsopties ….Ideaal voor mensen die geen persoonlijkheid hebben dus..
@norge:
“Unieke persoonlijkheidsopties” ..
Dus niet dat je denkt dat ze per 75 stuks per uur van de band komen rollen ofzo ..
Kei-uniek allemaal ..
@lincoln: Oef, was al bang voor massa persoonlijkheid hysterie…
Ziet er weer keurig uit
Altijd een leuke auto gevonden. Zijn die bakken in het interieur zo groot als ze eruit zien? Gewoon super handig dan!
Uitgevoerd zoals die gele in de gallery is t misschien wel de spannendste volkswagen sinds de scirocco…
Wat moet dat verschrikkelijk stuiteren met deze velg/band combinatie! Het onafgeveerde gewicht is sowieso al relatief hoog bij auto’s zoals deze, en dan ga je dat non-comfort nog versterken door er extra grote (en dus zware) wielen eronder te zetten met daaromheen ultra platte banden die niets absorberen en alles aan de korte en dus stugge veren doorgeven. Mits het een GTi is, mij niet gezien…
@Original_Arnoud: Volgens mij bedoel je ’tenzij’ in plaats van mits.
Mits > alleen als het een GTI is doe je het niet
Tenzij > alleen als het een GTI is doe je het wel
Wow….de VAG groep hebben wel weer alle registers uitgetrokken met deze facelift…..proest….wat een club zeg
Wanneer komt de Up! GTI of R? Potentieel krachtpatsertje
@douwe:
Morgen ..
Ga je em kopen dan ??
Of dacht je “laat ik hetzelfde schrijven als al die andere kneuzen die em dan toch ook niet kopen” ..
@lincoln: Gast, wat probeer je nou?
@lincoln: ?
@lincoln: gelukkig hebben we lincoln, die koopt elke auto waar hij positief over is.
@lincoln: wat is dit voor een “kneuzen”-opmerking? Als je alleen maar (potentiële) auto’s gaaf mag vinden als je ze ook gaat kopen, zouden er nog maar weinig auto’s gemaakt worden. Autoblog is juist voor auto-enthousiastelingen en niet alleen maar voor eventuele kopers. Dan moet je maar de autoweek gaan lezen. Armoedzaaier
@douwe:
nee nee nee .. Zo gaan we dat niet doen ..
Ik heb netjes antwoord gegeven op jouw vraag ..
En nu ga je eerst maar eens de mijn beantwoorden ..
-edit: nutteloze bijdrage-
Beats, andere smartphone-integratie en andere infotainment.
Klinkt als 1 module van een paar tientjes die veranderd is. En zo niet, dan koop je een fijne aftermarket radio met dit soort heftige techniek.
Dat Pure Air System – is dat toevallig een heus actieve kool-filtertje? Wat voor andere upgrade kan het zijn?
@mout: perfect autootje voor jou als je naar de stad gaat joh. De volvo aan de rand van de stad parkeren en deze uit de kofferbak pakken om de stad mee in te gaan!
Suggestie: bij een facelift ook een oud/nieuw foto plaatsen – autoweek doet ook zoiets in een aparte rubriek. Leuke auto, nu nog een gti.
Hoewel ik de up! nog niet echt verouderd vond uitzien, en ook absoluut niet lelijk vond, doet deze facelift hem veel goeds. Het oogt allemaal net even wat strakker en sportiever, en van binnen ziet het er dankzij het nieuwe stuur ook een stuk luxer uit. Ik zou hem overigens wel zonder typeaanduiding bestellen. De up!- en TSI-logo’s verpesten de enorm cleane achterkant die hij heeft gekregen door de donkere achterlichten toch wel een beetje. Maar al met al, een heel leuk wagentje. Als ik voor een nieuwe A-segmenter in de markt zou zijn wist ik het wel.
The Volkswagen Up exclamation mark
Prima velgjes!
Wat zie ik daar?? Twee knopjes voor raambediening aan de bestuurderskant!! Definitief bewijs dat dit de “nieuwe” versie is. Blijkbaar genoeg vooruitgang voor VW om van een facelift te spreken.
@PeugeotGTI: dat had ie al sinds my2016
Wanneer een up GT????
Er is eigenlijk te weinig aangepast om dit echt een facelift te noemen, en daarnaast vind ik het nog steeds een afgrijselijk hok.
Als ik in de markt was voor een nieuwe a segmenter kocht ik veel liever een Toyota Aygo.
@spoolie96: Smaken verschillen ik ging wel voor deze UP! vind hem zeer geslaagd.
@spoolie96: Te weinig?
Ken je de huidige up!? Voornumper is totaal anders, koplampen zijn scherper geworden, de naad tussen bumper en motorkap is meer open. Zijspiegels hebben een andere vorm en geintegreerde knikkerlichten, achterbumper is nieuw en acterlichten hebben een ander design gekregen.
Vorm middenconsole is anders, nieuw stuur, andere radio, nu met automatische airco ipv van handmatige, nieuw display in de snelheidsmeter enz.
Ik weet niet wat jij je verder voorstelt bij een facelift?
Op zich best leuk denk ik, die 1.0 TSI
90pk op 900kg, krijg je weer een beetje een leuk pk/gewichtverhouding!!
En als het hetzelfde blokje is als in de Polo, dan is hij te chippen naar 140pk en 240nm
@ds3thp: Ja, ik zou zeggen gelijk bij “JD Engineering” langs rijden en even een ECU software upgrade laten installeren.
140 pk en 240 Nm koppel in een up! wordt serieus lachen.
@HZW: aanvulling: kan met een Water Methanol injectie setje nog wel een pk-tje of 10-15 en 10-15 Nm koppel meer worden.
@HZW: En grotere diameter uitlaat…
@HZW: en den de hele tijd bandjes roken…die 165jes (of wat er ook onder zit) die trekken zoveel pk’s niet…
@tjorque: Op die geelrode up! bovenaan lijken 17″ wieltjes te zitten.
Dat zou dan iets van 195 of 205 bandjes zijn.
Met 16″ velgen heeft een up! 185/50R16 banden.
@HZW: Geelgoud moet dat zijn. het systeem heeft blijkbaar weer een eigen keuze gemaakt.
Ik geloof volkswagen niet meer met hun gram per kilometer cijfers
Ik wil ‘em.
Ziet er eig best leuk uit. De kleine verandering zijn geslaagd
Een brommobiel in een foute kleur,
snap werkelijk niet iemand dit zou kopen / leasen.
Eindelijk een iets krachtiger (turbo)motor, daar wachtte de Up! al zo lang op. Zelfs in amechtige 60pk variant reed hij al niet verkeerd, dit kan alleen maar beter zijn. Zou ik iets in deze klasse uit moeten zoeken zou ik de VW-dealer toch op zijn minst proberen. En dit is de enige klasse waarin VW dat voor elkaar krijgt…
Ik ben zeker van plan om een blokje om te gaan met de up! 1.0ltr TSI.
Maar ik ben toch bang dat we het hier hebben over een € 20.000,- + kostend auto-tje, als je er een paar opties bij vinkt.
@HZW: Ik ga er gewoon voor sparen denk ik. Een Polo is misschien meer auto, maar ik wil niet meer auto.. Klinkt gek maar ik houd van zo basic mogelijk (vermakelijk) autorijden..
@Jochempie: Ik vind dat helemaal niet gek klinken. Vind zelf klein en licht ook vermakelijker. Zeker als het totaalplaatje ‘klopt’. Motortje dat gretig toeren maakt, versnellingsbak die vlot en precies werkt, fijn stuurgevoel. Hoeft ie niet eens echt snel te zijn. Vlot is ook prima.
Geen idee of de joepie! dat biedt trouwens, heb er nooit in gereden.
@baardmijt: Klein en licht heeft ook mijn voorkeur, boven één of ander 2 ton weekend bakbeest met 500+ pk.
@HZW: Ik ga er maar liefst 50 kg op vooruit! (minder dus) ;)
Is deze ook incl. gierende versnellingsbak? wat maken die dingen verschrikkelijke herrie zeg.
Goede opvolger voor onze huidige Up ?
@Treff: De facelift up! in het algemeen, of de TSI in het bijzonder. ??
Mooie stap, maar jammer dat VW niet meteen de GT! op de markt brengt. Hetzelfde motortje uit de Golf met 115pk. En wat in mis, is ’n mooi dashboard zoals uit de huidige Polo. Als VW dit allebei regelt hebben ze er een klant bij!
Ik moet nog steeds wennen aan de naam. Het leesstemmetje in me hooft schreeuwt de naam door dat irritante uitroepteken.
UP!