• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Volkswagen e-Up komt terug!

Auteur: RubenPriest, gepost 18 januari 2022 om 09:57 – 16 Reacties

De Volkswagen e-Up komt terug!

De kleine hit van Volkswagen in vorm van de e-Up maakt, wederom, een comeback.

De meeste elektrische auto’s zijn gewoon duur. EV’s in het laagste segment zijn dan ook meer dan welkom. Volkswagen had een tijdje de e-Up, maar die verdween uit het gamma. In de tweede helft van 2021 keerde de compacte elektrische auto weer terug. Maar nu maakt de e-Up niet langer deel uit van het gamma van Volkswagen. Je kunt ze nog wel voldoende als occasion vinden. Net als zijn broertjes, de elektrische Skoda eCitigo en de Mii Electric.

Duitsland

De Volkswagen e-Up keert toch weer terug van weggeweest. Daarover bericht het Duitse Automobilwoche. Dat bericht gaat voornamelijk over de Duitse markt. Het is niet bekend of de kleine elektrische auto ook weer in Nederland verkocht gaat worden. En dan is ook weer de vraag of het een hit gaat worden. In de tweede helft van 2021 kostte de e-Up minimaal 25 mille.

Nieuwe VW e-Up voor 17 mille

Volgens bronnen hebben diverse Duitse dealers aangegeven interesse te hebben in een voorraadje e-Ups. Sowieso heb je in Duitsland een mooie deal te pakken als je naar de subsidie kijkt. De verwachte 2022 prijs bij onze buren gaat rond de 26.500 euro zijn. Met de subsidie van 9.000 euro in Duitsland heb je voor 17.000 euro een nieuwe Volkswagen e-Up. Kijk, dat zet zoden aan de dijk. De subsidie is in Nederland een stuk minder en de verwachte prijs zal ook hoger zijn. Dan is nog maar de vraag hoe interessant deze auto voor onze markt is.

Ook interessant!

  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, e-up, Elektrisch, Volkswagen

Vorig bericht: « In Utrecht heb je de meeste kans op schade aan je auto
Volgend bericht: Europese autoverkoop in mineur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    18 januari 2022 om 10:16

    Hoe denkt Volkswagen die prijs in hemelsnaam te rechtvaardigen? De e-Up is een auto die qua segment in het vaarwater van de Dacia Spring zit, maar qua prijs maar 2.500 euro onder de grotere, nieuwere en meer volwassen Opel Corsa-e zit, zonder dat daar iets tegenover staat (functies, bereik, premium materialen).

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 januari 2022 om 10:56

      @Edge: simpel, ik zou voor vrouwlief eerder de Up! overwegen/voorstellen dan een Corsa. Waarschijnlijk ben ik niet de enigste. Auto’s zijn vaak ver van een logische aanschaf.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      18 januari 2022 om 11:14

      Nu nog effe kijken hoe degelijk hij in elkaar gezet is en dan komt het goed.
      Alhoewel! In 2020 kon je in België voor 21450 € met een E- Up! bij de dealer buitenrijden, daarna kwamen de premies.
      Blijkbaar hebben ze toch (helaas) geld geroken.
      Maar hoe dan ook, een Up! is een degelijk ding (met hard plastic deurpanelen)

      Login om te reageren
    • Nemus zegt

      18 januari 2022 om 11:42

      @Edge: ik denk dat de fleetmarkt hier in Duitsland vooral om vraagt. En dan is de korting gemakkelijk nog eens 10% bovenup de cataloguswaarde.

      Maar zou zelf ook eerder kijken naar een andere wagen, zoals een Corsa of e-208.

      Login om te reageren
    • Flutterbi zegt

      18 januari 2022 om 11:59

      Omdat niet iedereen het kopen van een auto benadert als een spreadsheet.

      Login om te reageren
    • dalmore zegt

      18 januari 2022 om 11:59

      @edge: dat vraag ik me bij alles van de VW groep af..

      Login om te reageren
    • xjs678qr zegt

      18 januari 2022 om 12:27

      @Edge: voor die 2500€ koop je dan nog een fiets bij…

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    18 januari 2022 om 11:12

    Als je een procent of 30 subsidie moet geven om een vervoermiddel verkocht te krijgen, is er ergens iets helemaal mis. Die subsidie komt deels uit de zakken van belastingbetalers, die dat misschien wel kunnen missen. Maar voor een ander deel ook uit zakken van belastingbetalers, voor wie de aanschaf van zo’n oto misschien altijd een utopie zal blijven. Dat is op z’n minst een beetje zuur . . .

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 januari 2022 om 11:33

      @amghans: de subsidie is met name voor de fabrikanten, niet de consumenten.. Daarom de prijs van dit model ook zo hoog en van elke verkochte auto hoeven ze geen CO2 compensatierechten in te kopen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2022 om 11:37

      Ach die belastingbetalers voor de aanschaf van zo’n auto altijd een utopie zal blijven krijgen huurtoeslag, kindertoeslag, zorgtoeslag en wat al niet meer. Die toeslagen worden allemaal betaald door belastingbetalers voor wie zo’n eUp! nog wel te behappen en lekker goedkoop rijden is. We kunnen nu eenmaal niet alleen de lagere inkomens pamperen, je moet ook de hogere inkomens wat bieden, in de vorm van een lage bijtelling bij een schone auto, subsidie op zonnepanelen, hypotheekrenteaftrek, subsidies op elektrisch rijden, etc.

      Login om te reageren
  3. dawwg zegt

    18 januari 2022 om 11:26

    26K voor een klein, gammel, oersaai en schraal koekblik op accuzuur ? Hell no ! Stop dat ding maar snel terug waar de zon niet schijnt …

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2022 om 11:39

      Rijdt anders best lekker zo’n eUp!

      Login om te reageren
  4. harrie zegt

    18 januari 2022 om 12:04

    Bij een EV bepaalt het accupakket een groot deel van de kostprijs, een metertje extra metaal en kunststof kost niet zoveel.
    Dus je krijgt of een auto met een onacceptabele range met een verkoopprijs die redelijk is voor zo’n klein autootje, of een acceptabele range met een verkooprijs die nauwelijks lager ligt dan een EV een segment hoger/formaat groter.
    De marges op dit soor gebakjes zijn met ICE al niet ruim, met de EV omschakeling is dit segment helemaal ten dode opgeschreven.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2022 om 16:29

      En daarom bracht VW al eerste EV de eUp! in 2013 op de markt en is die in 2022 nog steeds gevraagd. Niet dus, een kleine EV met een kleine batterij kan de perfecte stadsauto zijn.

      Login om te reageren
  5. 3246cm252kw zegt

    18 januari 2022 om 12:26

    Staat het uitroepteken niet verkeerd in de titel? Het is toch Up! Hahahaha geintje

    Login om te reageren
  6. BenCarKay zegt

    20 januari 2022 om 16:20

    Zal wel mooi zijn maar dan wel met meer afstand rond 300/500 km. De e-up! Heb ik ook aangeschaft en is verder perfect.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North