• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant

Auteur: machielvdd, gepost 11 juni 2021 om 16:20 – 31 Reacties

Volkswagen e-Up 2021

Jawel, de Volkswagen e-Up is voor het vervolg van 2021 gewoon weer te bestellen.

Als het over elektrische Volkswagens gaat denkt iedereen momenteel aan de ID-modellen. Dit is het nieuwe Volkswagen van na het dieselschandaal. Daarmee moeten we echter niet vergeten dat Volkswagen al veel eerder succes had in het EV-segment. Zeven jaar geleden waren er al een e-Golf en een e-Up.

Die laatste was met de Skoda Citigo E iV en de Seat Mii Electric een tijdlang de goedkoopste elektrische auto die je kon krijgen in Nederland. Gecombineerd met het feit dat er een Volkswagen-logo op staat zorgde dit ervoor dat de e-Up een succesnummer was.

Anno 2021 is er ongetwijfeld nog steeds animo voor een Volkswagen e-Up, maar de auto was sinds januari helaas niet meer nieuw leverbaar. Nu is er echter goed nieuws voor degenen die relatief goedkoop elektrisch willen rijden: de Volkswagen e-Up is terug!

  • Volkswagen e-Up 2021
  • Volkswagen e-Up 2021
  • Volkswagen e-Up 2021

Volkswagen heeft wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om de e-Up ietsje duurder te maken. De vanafprijs is nu €25.850. Voorheen was de vanafprijs nog €23.475. Voor dit bedrag kun je rekenen op onder meer cruise control, een achteruitrijcamera en Lane Assist in je Up. Wil je een hippere Style-uitvoering met 16 inch velgen, een zwart dak en dit spiegels, dan ben je €27.200 kwijt.

Concurrentie

Hoe is de situatie inmiddels qua concurrentie? We zetten de directe rivalen even voor je op een rijtje:

  • Renault Twingo ZE (82 pk, 190 km range): €20.690
  • Smart Fortwo/Forfour EQ (82 pk, 135 km range): €23.995
  • Fiat 500e (95 pk, 180 km range): €24.900
  • Volkswagen e-Up (83 pk, 250 km range): €25.850

De tijden dat de Volkswagen e-Up de goedkoopste EV was zijn voorbij, want er zijn nu dus de Renault Twingo ZE, diens verwanten de Smart EQ ForTwo en ForFour en de nieuwe Fiat 500e. In de herfst volgt ook nog de Dacia Spring. Deze auto’s hebben stuk voor stuk wel een beduidend kleinere range. De Volkswagen e-Up is zijn relevantie daarom nog niet verloren anno 2021. Ondanks het feit dat het model inmiddels al 10 jaar oud is.

Een opvolger zit trouwens wel in de pijplijn, maar dat gaat nog even duren. Naar verluidt komt er pas rond 2023 een Volkswagen ID.1.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen ID.4 record
    Volkswagen ID.4 record: langste EV roadtrip ooit
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Volkswagen EV transitie
    Volkswagen: EV transitie moet sneller om banen te redden

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

e-up, Elektrisch, geld, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Alfa Romeo GT 3.2 V6
Volgend bericht: Dit is de meest brute Porsche Taycan van dit moment »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    11 juni 2021 om 16:26

    https://www.dacia.nl/modellen/spring.html

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      11 juni 2021 om 17:44

      Die is momenteel nog niet leverbaar, maar ik heb ‘m toch nog even genoemd.

      Login om te reageren
      • bjr1983 zegt

        12 juni 2021 om 11:29

        Stond van de week anders gewoon op de zaak hier… Ze zijn er wel degelijk.

        Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        12 juni 2021 om 17:21

        Wel al bestelbaar.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2021 om 16:28

    27k voor een Up!, die is gek.

    Login om te reageren
  3. towi1989 zegt

    11 juni 2021 om 16:40

    Wat een geld tov zn ICE tegenhanger! Daar kan ik nogal wat liters benzine van kopen.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      11 juni 2021 om 17:11

      @towi1989: zo heb ik ooit met een BMW verkoper gediscussieerd. Ten tijde van de release van de i3 was een tweedehands M3 E46 goedkoper en leuker. Voor de meerprijs van de i3 kon ik heel wat bandensets, onderhoud, en verbruik mee betalen….. Op dat moment was ik voor geen van beiden in de markt, maar moest t zo zijn, werd het de M3. Dat kon die verkoper niet begrijpen

      Login om te reageren
      • joejojo2012 zegt

        11 juni 2021 om 17:36

        Vanuit verkoper POV zou ik het ook niet begrijpen. Die wil juist z’n bonus per verkochte auto (extra bonus toen op een I3) wel pakken natuurlijk.

        Maar waarom kon de verkoper dit niet begrijpen? Of was ie niet opgegroeid met ‘smell of gasoline and burned rubber’?

        Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        11 juni 2021 om 18:24

        @saxoke: totdat je zo’n auto zakelijk gaat rijden.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          11 juni 2021 om 18:25

          @janjansen: ik rij privé……

          Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          11 juni 2021 om 19:42

          Voor zelfstandige zakelijke rijders is die E46 heel interessant.

          Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        11 juni 2021 om 19:04

        @saxoke: een i3, wat een hok, maar goed dat je de M3 hebt gekozen.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          11 juni 2021 om 22:49

          @marcomanta: k heb die niet gekozen. (Spijtig genoeg). K was toen niet aan een andere auto toe. Dat was in Brussel op het autosalon, toen de i3 net op de markt kwam.

          Login om te reageren
      • Van Epschoten zegt

        11 juni 2021 om 22:24

        @saxoke: U verdient een lintje.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 juni 2021 om 17:28

      @towi1989: totdat je hem over 5 jaar wilt verkopen en niemand op een benzine Up! zit te wachten. Overigens vind ik wel dat er betere alternatieven zijn met een elektrische aandrijflijn.

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        11 juni 2021 om 20:03

        @flutterby: in Afrika staan er over 5 jaar miljoenen laadpalen…

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 juni 2021 om 08:47

          @w115: met de hoeveelheid zon en opkomst van kleine elektrische voertuigen in China en India kan dat best wel eens heel hard gaan. Je hebt geen laadpaal nodig he, enkel stroom.

          Olie zit daar misschien in de grond, maar het moet hier gerafineerd worden. Dat is ook niet goedkoop.

          Login om te reageren
  4. saxoke zegt

    11 juni 2021 om 17:08

    Ik mis info over de prestaties….

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      11 juni 2021 om 17:28

      @saxoke: geen noemenswaardige prestatie, het vermelden niet waard

      Login om te reageren
    • iannuzi zegt

      11 juni 2021 om 17:36

      @saxoke: nee hoor, die kun je gerust missen :-D

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      11 juni 2021 om 19:05

      @saxoke: het is al een prestatie om zoveel geld voor een Eup te betalen.

      Login om te reageren
    • Van Epschoten zegt

      11 juni 2021 om 22:26

      @saxoke: Wordt nog aan gewerkt. De 0-100 “sprint” is nog steeds bezig.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        11 juni 2021 om 22:47

        @megaturbopowerboost: 0-100 in 5km 😂🤣😂

        Login om te reageren
  5. tinnemans zegt

    11 juni 2021 om 17:42

    Op carwow hebben ze een test gedaan met EV’s en hun effectie range, ook met deze e-UP.
    Ik zou iedereen die perse een EV wil rijden aanbevelen door te sparen voor de Peugeot 208-e.

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      11 juni 2021 om 19:05

      @tinnemans: of een Opel Corsa

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        11 juni 2021 om 19:35

        Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.

        Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      12 juni 2021 om 09:45

      In die prijsklasse is de Renault Zoe nog steeds de beste aanbieding: meeste binnenruimte, grootste actieradius en 22kW laden (anderen 11). De Peugopel kunnen dan wel 100kW snelladen, maar dat wordt bij de klasse toch bijna niet gedaan.

      Login om te reageren
  6. rumour zegt

    11 juni 2021 om 20:51

    Nee 27k stamt uit 2012 had max 18k mogen kosten. Ontwikkelkosten vrijwel 0.0
    De 4000,- (particuliere) subsidie (sigaar uit eigen doos) steekt VW in diepe zakken.
    27k is prijs zonder BPM. Graaiers.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juni 2021 om 06:08

      @rumour: de eUp! uit 2012 had een range van 120km. Deze heeft dus een veel grotere accu.

      Login om te reageren
  7. Michel-GR zegt

    11 juni 2021 om 22:37

    Toevallig paar maanden terug nog een Up als 2e auto erbij gekocht. Leuk karretje en met 1:20 lekker zuinig. Ook nog ff laten chippen en ging van 60 naar 82pk lmao.

    Login om te reageren
  8. henkp1 zegt

    11 juni 2021 om 23:39

    De duurste en minst leuke van de kleine EV’s, die up.
    En de goedkoopste EV is en blijft natuurlijk de Renault Twizy. Ok dat is een tweezitter, maar daarmee verkeert ie in goed gezelschap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North