Dit is de plug-in hybride BMW 225xe, met 15 % bijtelling

Auteur: , 33 Reacties

BMW lanceert de 225 xe: een op de Active Tourer gebaseerde plug-in hybride, die een driecilinder-benzinemotor op de vooras combineert met elektrokracht op de achteras. Precies het omgekeerde principe van de i8 dus.

Volgens BMW biedt deze 225xe ‘een combinatie van sportiviteit, efficiëntie en praktische bruikbaarheid die uniek is in zijn segment‘. Een geduchte concurrent voor de Kia Sorento dus.

De 1.5 TwinPower driecilinder levert 100 kW /136 pk en 220 Nm. Hier komt een 65 kW (88 pk) sterke elektromotor bij, om op een systeemvermogen van 165 kW (224 pk) en een maximumkoppel van 385 Nm uit te komen. Het gecombineerde brandstofverbruik bedraagt volgens de NEDC-cyclus 2,0-2,1 l/100 km, met een bijbehorende CO2-uitstoot van 46-49 g/km. Dit betekent dat de 225xe bij zijn introductie in aanmerking komt voor 15% fiscale bijtelling.

Prestaties

De 225 xe accelereert van 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden, en haalt een topsnelheid van 202 km/u. In volledig elektrische modus is de actieradius maximaal 41 kilometer en is een topsnelheid van
125 km/u haalbaar. Via een huishoudelijk stopcontact is de 7,7 kWh grote lithium-ion hoogspanningsbatterij in 3 uur en een kwartier volgeladen.

Al met al oogt de auto als een zeer slim concept voor de praktisch, milieuvriendelijk, en kostenbesparende ingestelde forens, hoewel er uit het kamp der BMW-fans ook ongetwijfeld de mening zal komen dat deze 225xe de automotive belichaming van het pure Kwaad is, en hoogstpersoonlijk door Satan naar boven is gebracht.



33 reacties

Kreeg vandaag een mailtje hierover van de lokale dealert. Erg goed nieuws. Op deze manier kan ik zakelijk BMW blijven rijden met gunstige kosten. Yup.

Dat ALLE merkwaarden overboord worden gekieperd en dat de opties bijzonder prijzig zijn werd even buiten beschouwing gelaten…

Leuke aanbieding, maar gaat hem niet worden…
@gtwillem: nou het wordt dus de 330 xe? Kom je wel 1km minder ver puur elektrisch.. Dat je het maar FF weet.
@gtwillem: Ctrl-C Ctrl-V ?? :P
Deze heeft best mooie wielen… Ik ben alleen bang dat het prijskaartje erg hoog (50k+) gaat zijn.
@mashell: oh en wacht tot je de prijs ziet van de 2er at m35i drive! en geloof me: die komt er binnenkort aan (van goede bron).
Lelijk!
Ja ja ja voorwielaandrijving, mpv, plugin, driecilinder. De 2serie AT is helemaal bezeten en begvd van de leasemaatschappijen.
Maar ondertussen rijden er al net zoveel rond als er ooit van de A2 zijn verkocht en is dit een veel betere deal dan b-electric drive.
Alle heilige huisjes omver maar een verkooptopper hebben ze te pakken daar in München
Doch doch doch… Staat de X in XE in dit geval niet voor vierwielaandrijving? Elektromotoren achter wellicht? Ik vind het een mooie auto en de 1.5 3 cylinder is een heerlijk blok(je).
@mcshine: LEZEN!!!
@marinepower: Sorry nu ik het teruglees komt het inderdaad verkeerd over. Was eigenlijk een reactie op “merkwaarden” etc.. Waarbij ik de achterwielaandrijving onder de aandacht wou brengen. PS Capslock gebruik komt al geïrriteerd genoeg over, de 3 uitroeptekens waren ook niet nodig. Have a relaxed weekend..;)
-edit: nutteloze bijdrage-
@3rdroww:
Met zulke doorslaggevende argumenten kan ik alleen maar reageren met : JIJ OOK!!!!!!!!!!!!!!!
@9000cse: jaja
Als groot bmw liefhebber en kenner ben ik uiteraard niet tevreden met de komst van dat familiehok. Daar wil ik het nu dan ook niet over hebben. Waar we hier naar kijken is echter wel de toekomst van Bmw. Een elektromotor gecombineerd met benzinemotor zal binnenkort realiteit worden in de volgende m-modellen (m2 csl, m4 csl) en uiteindelijk zullen we het allemaal super vinden. Door het eerst in zo’n familiehok te presenteren kan bmw de techniek nog verfijnen en ondertussen de kosten drukken, ik ben dus enthousiast naar de toekomst!
@uselessblogger: positivo ;)
Het kan erger.. Een diesel 3 cilinder hybride van de grand divorce tourer
Alle premium bejaarden die graag muesli eten zitten te soppen op hun relaxfauteuils!! Alleen dat van die ‘bijtelling’ snappen ze niet..
Ik ben ietwat slecht en de wat hogere instap van dit model lijkt me erg prettig. Ook het rijcomfort zal goed zijn bmw kennende. Als bmw liefhebber is het een serieuze optie.
@chrism: *slecht ter been
Bij het lezen van de kop dacht ik aan een 2 coupé, tot ik iets verder scrollde.
Gelijk geen koffie meer nodig om wakker te worden, een neut tegen de ellende daarentegen..
Ik dacht dat het een B serie van Mercedes Benz was op de topicfoto.
Prijs zal inderdaad tegenvallen. Laatst op de zaak een I3 gekocht a 56k incl btw! Deze zal op z’n minst even duur zijn of duurder zelfs denk ik.
Wordt hij al verkocht in Nederland ?? Zo ja .. dan heb ik er dus wel 1 gezien bij onze lokale supermarkt.. Ik kon de BMW totaal niet thuisbrengen kwa model namelijk.
@Soulmaster:
Ze worden best redelijk verkocht, het probleem is eerder dat ik 2 keer moet kijken eer ik door heb dat het geen KIA Carens is.
Zum kotzen
Als hij niet achterlijk duur was, wat hij toch wel gaat zijn, dan zou ik ‘m gerust leasen. Mocht het zover komen, dan ga ik absoluut Kia badges erop plakken… dat wel. Ik zou dan ook graag TR – 010 – I als kenteken hebben.
Ik begin ondertussen moe te worden van al die BMW liefhebbers (ahum). Bmw maakt gewoon autos waar jullie hart sneller van gaat kloppen. Maar deze auto is voor n andere doelgroep gemaakt. Ga er alsjeblieft niet telkens om mekkeren. Mercedes maakt ook bestelbusjes en vrachtwagens…nou en? Ze maken ook prachtige autos.
Hopelijk komt er inzicht dat BMW altijd sportieve autos zal maken maar dat ze ook andere doelgroepen bedienen waar winst valt te behalen.
Altijd beter dan een ford fusion ofzo
@3246cm252kw: Life’s too short for a Ford! Maar dit soort MPV-achtige hybrides maakt ’t er ook niet bepaald beter op. Daar helpt een BMW-logootje op de motorkop ook niet bij.
@jippie: nee dat klopt zeker! Maar zo lelijk zijn ze niet. Het zijn geen echte BMWs maarja echt lelijk is anders….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).