• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidE

Auteur: ricardo, gepost 21 oktober 2015 om 14:36 – 22 Reacties

Afbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidEAfbeelding Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidE

Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidE
De statige Brit onderging een geslachtstransplantatie en wil voortaan enkel nog ingeplugd worden bij laadpalen.

De Aston Martin Rapide is, zoals Aston Martin-ceo Andy Palmer laatst al aankondigde, omgebouwd tot een 100% elektrisch exemplaar. De twaalfcilinder in het vooronder maakte plaats voor elektro-hardware van Williams Advanced Engineering, met een accupakket in de middentunnel (het aantal kWh werd niet gespecificeerd). De aandrijving vindt plaats op de achterwielen.

Over het vermogen wordt enkel gezegd dat het de benzineslurpende versies evenaart. Reken dus op een goede 550 pk, maar dan beschikbaar vanaf 0 tpm. De introductie volgt in 2017, waarna er meteen een krachtigere versie zal volgen. Volgens Palmer krijgt deze één elektromotor per wiel en een vermogen dat tussen de 800 en 1.000 pk uitkomt. De range van het instapmodel ligt op zo’n 320 km, de vierwielaangedreven snellere versie is eerder door zijn stroom heen.

Dit is de volledig elektrische Aston Martin RapidE

De vandaag gepresenteerde conceptversie is op de stickers, badges en een gemis aan V12-gebrul niet de onderscheiden van de normale Rapide. We mogen hem trouwens geen Rapide noemen, maar RapidE, met een hoofdletter ‘e’, uitgesproken als ‘wreppit i’.

Leed AM dan geen verlies? Jawel, maar voor de RapidE is investeringsfonds ChinaEquity het merk te hulp geschoten met een bedrag van 50 miljoen pond. Nu willen we niet bevooroordeeld klinken, maar in het verleden zijn EV’s die hun leven begonnen als auto met een verbrandingsmotor nooit de beste in hun klasse geweest. We zijn benieuwd of dat met de RapidE wel het geval zal zijn. En of er genoeg animo is om de jaarlijkse productie van 400 stuks tegen 200.000 pond (270.000 euro) weg te zetten.

Ook interessant!

  • Toekomst voor Aston Martin
    Neeee! Ook Aston Martin wordt volledig elektrisch
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Elektrisch, rapide

Vorig bericht: « Nieuwe motoren voor Red Bull & Toro Rosso
Volgend bericht: Autoblog-Advies: auto om Mercedes-ellende te vergeten »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn1993 zegt

    21 oktober 2015 om 14:39

    Dan kunnen we helaas bij “power, beauty and soul” dat laatste wel vast weg strepen.

    Login om te reageren
  2. jaspervdwinden zegt

    21 oktober 2015 om 14:53

    Rot toch op met die elektrische zooi…
    Waar is de emotie? ;)

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      21 oktober 2015 om 15:05

      @jaspervdwinden:
      Leuke toekomstvisie heb jij. Waarschijnlijk wel de allernieuwste i-phone en/of computer kopen, maar deze nieuwe ontwikkeling wegzetten als zooi.
      En is het gebrul van een dikke fossiele brandstofmotor je passie? Is dat alles wat bij jou emotie opwekt? Nou, veel succes voor de toekomst dan.

      Login om te reageren
      • jaspervdwinden zegt

        21 oktober 2015 om 15:15

        @9000cse: Zat toch een knipoogje bij?
        Nee, ik vind het niet erg al die electronische toevoegingen.
        Ik vind het wel prettig om de verbrandingsmotor te voelen in het gaspedaal.
        .
        En ja, ik heb de nieuwste iPhone en de nieuwste computer, maar dat staat los van mijn passie voor auto’s.

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        21 oktober 2015 om 19:38

        @9000cse: Sorry maar geef mij maar een dikke brullende fossiele brandstofmotor.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          21 oktober 2015 om 23:15

          @clarkson:
          Ga gerust je gang! Ieder z’n voorkeur. Als je mij er maar van laat vinden, wat ik er van vind.

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            22 oktober 2015 om 09:26

            @9000cse: Dat mag. Maar doe mij maar wat gebrul.

            Login om te reageren
    • mlut zegt

      31 januari 2016 om 11:52

      @jaspervdwinden: kan iemand mij uitleggen waarom ‘autoliefhebbers’ met een fossiele brandstof fetish het woord ‘autoliefhebber’ claimen?

      Login om te reageren
  3. jasvl zegt

    21 oktober 2015 om 14:59

    Wilt wilt er nou een elektrische Aston? Astons wil je met een prachtig klinkende v12 of v8, dat zou voor mij de bepalende reden zijn geweest om niet voor een Ferrari, maserati of dergelijke te kiezen.
    Ik hoop wel dat ze t lukt om een mooi aantal weg te zetten maar zie t niet heel zonnig in…

    Login om te reageren
  4. goodboy zegt

    21 oktober 2015 om 15:00

    Wat een geile bak is het toch ook

    Login om te reageren
  5. 560pkferrari zegt

    21 oktober 2015 om 15:09

    AM had die 50 miljoen beter kunnen besteden. Ik bedoel, wie wilt er nu een elektrische AM van 200k? Stop dit geld in de ontwikkeling van nieuwe motoren/modellen. Dit is weggegooid geld.

    Login om te reageren
  6. bazzelijn zegt

    21 oktober 2015 om 15:35

    En toen kwam Skoda met elektrische modellen…….

    Login om te reageren
  7. Sir_Vmax zegt

    21 oktober 2015 om 16:28

    Het heeft onder de motorkap er weleens mooier uitgezien..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 oktober 2015 om 20:15

      @srthellcat: nou ik vind 2 noodstops een een bliksemschicht waarschuwingssticker eigenlijk best cool.

      Login om te reageren
  8. vondudenstein zegt

    21 oktober 2015 om 16:44

    Aston moet anderzijds ook blijven moderniseren.. Zolang ik die soul terugzie in de looks die ze de afgelopen 10 jaar hebben ingezet, slik ik die elektrazooi wel hoor :P
    Sure, liever zo’n brullend monster als de V8 Vantage. Of dat janken van de DBR9.

    Maar als Aston straks zichzelf in de vingers snijdt omdat ze stik ouderwets zijn en daarmee zoals Jaguar onder Ford worden…… Nou nee dank je. Ben wel blij hoe Jaguar zo is opgeleefd in de afgelopen jaren. Heeft ook alleen maar met geld te maken.

    Als ElektrAstons geld binnen harken… Vooruit dan maar :P

    Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    21 oktober 2015 om 16:51

    Ik dacht eerst dat het zou gaan om een benzine AM die bespoten was met blauwe aerosol door boze ex… of grafitti ofzo..
    Je verwacht het niet. Een AM in gymschoenen.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    21 oktober 2015 om 19:45

    Graag een stille minuut voor de geofferde V12

    Login om te reageren
  11. henkhupelschoten zegt

    21 oktober 2015 om 20:26

    Ondanks dat dit Williams is lijkt het me niet gek dat mb hier misschien achter zit als proefwagen. Je weet maar nooit

    Login om te reageren
  12. Crosscabouter zegt

    21 oktober 2015 om 21:21

    Mooi, maar wordt deze auto niet (bijna) alleen gebouwd om aan de uitstoot regels van autofabrikanten te komen? De Cygnet was een grote flop, waardoor ze toch nood grepen uit moeten halen.
    Of ben im dan te cynisch?

    Login om te reageren
  13. brummer zegt

    21 oktober 2015 om 23:54

    RapidE klinkt mij een beetje in de oren als een elektrische Skoda..

    Login om te reageren
  14. kwakmare zegt

    25 oktober 2015 om 17:39

    Die blauwe stickers zitten erop om een slap design te camoufleren?

    Login om te reageren
  15. Donstil zegt

    25 oktober 2015 om 23:25

    Waarom heet dat ding RapidE maar schrijft AM zelf op de auto overal RAPIDE?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North