• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-Crafter

Auteur: RubenPriest, gepost 21 september 2016 om 16:41 – 28 Reacties

Afbeelding Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-CrafterAfbeelding Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-CrafterAfbeelding Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-CrafterAfbeelding Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-CrafterAfbeelding Dit is de volledige elektrische Volkswagen e-Crafter

eCrafter
Het grote busje zoals we die kennen, maar dan duurzaam en emissievrij.

In Hannover is op dit moment de IAA Commercial Vehicles Show gaande. Een grote en bekende autoshow, maar dan speciaal voor busjes en ander commercieel vervoer. Volkswagen heeft hier de e-Crafter onthuld. Een volledige elektrische Crafter met een actieradius van 208 kilometer. Het model moet in 2017 in productie worden genomen. Het getoonde model in Hannover is dan ook een zo goed als productieklare variant.

De e-Crafter heeft een 134 pk sterke elektromotor onder de kap die goed is voor 290 Nm aan koppel. Onder de laadruimte zit een accupakket van 43 kWh. Door de acceptabele actieradius wordt er ingeleverd op snelheid. Het elektrische busje heeft dan ook een topsnelheid van slechts 80 km/u. Het duurt ongeveer 45 minuten om de batterij voor 80 procent te laden.

Door de batterijen onder de laadvloer te plaatsen is er niet ingeleverd op ruimte in de cabine. In een later stadium moet er ook een variant komen met een actieradius van zo’n 400 kilometer. Er kan tot 1709 kilo aan waar worden vervoerd in de e-Crafter. Op dit moment is het model echt nog een concept. Dit betekent dat er nog niets bekend is over eventuele prijzen of levertijden.

Ook interessant!

  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Crafter, Elektrisch, Volkswagen

Vorig bericht: « Busje uit Friesland blijkt een potentiële moordmachine*
Volgend bericht: Apple heeft interesse in het overnemen van McLaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. entail zegt

    21 september 2016 om 16:48

    Ga je dan op de 100km/h ring in een willekeurige grote stad, lekker die vrachtwagens die achter op je 80km/h begrensde e-bus zitten te drukken… toet toet! Hebben ze eindelijk het uiterlijk van zo’n ding op orde, krijg je dit…

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    21 september 2016 om 16:49

    Volkswagen goes green!!

    Wie had dat gedacht, van teveel roet uit de uitlaat,
    Naar een groene klok die de klok slaat.

    Login om te reageren
    • jasperhallo zegt

      21 september 2016 om 16:53

      @camber24: De nieuwste dieselmotoren zijn ook de schoonste. Wie had dat gedacht?

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      21 september 2016 om 17:44

      @camber24: Niets groen aan hoor. Wat denk je dat de productie, recyclen en of vernietigen van die accu’s aan uitstoot zal doen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stroom die er voor nodig is om deze op te kunnen laden wat nogsteeds grotendeels uit kolencentrales komt :p

      Login om te reageren
      • jansuh87 zegt

        21 september 2016 om 18:19

        @kennone: heb je er ook over nagedacht dat er 960gram co2 uitgestoot wordt bij het raffineren van 1 liter brandstof?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          21 september 2016 om 19:31

          @jansuh87: Ja en dit bericht kan je nog mooi laten klinken omdat je met die ene liter brandstof een dikke V8 aan de praat kunt brengen! Prachtig toch!! :)

          Login om te reageren
  3. 't Peugje zegt

    21 september 2016 om 16:49

    Als er bij deze bus gesjoemeld is met de uitstoot dan weet ik het niet meer…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 september 2016 om 10:24

      @straatzakelijk: Er zit stiekem toch een dieselmotor in, en om geen wantrouwen op te wekken, hebben ze toch nog een paar batterijen erin gestoken “voor de show”.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        22 september 2016 om 10:41

        @simonmc: Ik zou het direct geloven :)

        Login om te reageren
  4. swid zegt

    21 september 2016 om 16:50

    D’r kan toch een gigantisch accupakket onder deze vloer, komen ze aan met een range van 3 km.

    Login om te reageren
    • cliosport2000 zegt

      21 september 2016 om 17:00

      @swid: Tesla krijgt het voor elkaar om in een (relatief) normaal formaat auto 400 km te kunnen rijden op een accu, komt VW met een grote bus aanzetten en een bereik van 200 km en een topsnelheid van 80.. Ik snap ook niet dat ze geen extra batterijen kwijt kunnen inderdaad. Prop ze desnoods onder de stoelen zodat je iets hoger zit..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        21 september 2016 om 17:34

        @cliosport2000: Tesla maakt een wagen die 80k kost. Dat willen de pakketbezorgers natuurlijk niet voor een busje betalen. En 400km hebben ze ook niet nodig maar emmisievrij de binnenstad inrijden gaat wel belangrijk voor de pakketbezorgers worden.

        Login om te reageren
        • cliosport2000 zegt

          23 september 2016 om 11:20

          @mashell: Een pakketbezorger is denk ik ook één van de weinige geïnteresseerde.. Aan de andere kant rijden ze dan misschien wel iets normaler omdat anders de accu halverwege het rondje leeg is. Als ik ergens een hekel aan had toen ik nog <18 was(toen ik de fiets nog gebruikte), waren het wel pakketkoeriers. Die hadden overal lak aan naar mijn idee.

          Login om te reageren
  5. cayenneturbo zegt

    21 september 2016 om 16:52

    Gewoon de laadvloer een kleine 20 cm verhogen, eronder kunnen de batterijen en je hebt ng meer dn ruimte gng. Kan t wel iets worden lijkt me

    Login om te reageren
  6. sjaakjwt zegt

    21 september 2016 om 16:53

    We moeten gewoon wachten tot de accu- en laadcapaciteit verbeterd.
    Tot die tijd is dit gewoon kut.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      21 september 2016 om 17:20

      @sjaakjwt: Dat roepen ze al 100 jaar lang. “Nog even de accu’s verbeteren!”

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    21 september 2016 om 17:02

    Da’s kut, heb je net je hele batterij (ha!) Black&Decker-accu’s opgeladen aan de boordstroom, wil je bus niet meer weg.

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    21 september 2016 om 17:13

    Bereik is meer dan zat voor de pakketdienst of de gemiddelde timmerman die in z’n eigen omgeving blijft.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    21 september 2016 om 17:13

    Ff heel erg off topic, maar hoor net op RTL Z dat Apple McLaren gaat overnemen. Iemand meer info?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 september 2016 om 17:28

      @rick-dos: Er is nog weinig concrete informatie, behalve dat er gesprekken tussen McLaren en Apple zijn en dat zowel een strategische investering als een volledige overname tot de mogelijkheden horen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        21 september 2016 om 18:17

        @edge: Thanks!

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 september 2016 om 17:30

      @rick-dos: Nevermind, @RubenPriest was ook al vlijtig aan het typen en was mij nét voor met een artikel http://www.autoblog.nl/nieuws/apple-heeft-interesse-in-het-overnemen-van-mclaren-91267

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    21 september 2016 om 17:22

    Je kunt er wel een lel van een accupack onderschroeven waardoor de range groter wordt. Maar je levert dan gewoon laadgewicht in, en dat is best belangrijk bij busjes…. Daarbij moet je ook nog eens oppassen dat ie niet zo zwaar wordt dat je er met (in NL iig) niet in mag rijden met een B rijbewijs. Dus zo makkelijk is dat niet. Je moet gewoon een compromis vinden. Iets waar een Tesla geen last van heeft bijv. Zodra deze accugrootte veel meer range kan leveren door betere techniek zul je er meer aan hebben. Maar een pakketbezorger in Amsterdam oid kan hier denk ik wel mee uit de voeten qua rijdbare km’s.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2016 om 17:25

      @e34m5touring:

      Arregaat past dan wel weer makkelijk ..
      (Arregaat is een Leidsche aggregaat) ..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 september 2016 om 17:28

        @lincoln: Caterpillar arregaatje dr in, hop, hybrid!

        Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    21 september 2016 om 17:23

    Kennelijk heeft Volkswagen toch nog ergens kapitaal vandaan getoverd voor de ontwikkeling van dit model.

    Kost toch al gauw een paar honderd euro om een stagiair e-Crafter op een paar oude persfoto’s te laten fotoshoppen en een ‘kijk ons eens milieuvriendelijk zijn’ persbericht de deur uit te doen.

    Login om te reageren
  12. sracert zegt

    21 september 2016 om 18:48

    Tip: garantie termijn verlengen!

    Login om te reageren
  13. Joost zegt

    21 september 2016 om 19:32

    Snap het wel! Ideaal voor de pakketbezorgers. Die hebben genoeg aan deze cijfers.

    Hoop dat ze m beetje concurrerend geprijsd in de markt kunnen zetten. Al zat dat bij vag wel uitdaging zijn :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North