• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch

Auteur: nicolasr, gepost 17 juni 2021 om 19:17 – 27 Reacties

volkswagen managers elektrisch

Misschien is het je weleens opgevallen. Je ziet een manager van Volkswagen nooit in een elektrische auto rijden. Zijn ze soms niet tevreden over hun eigen product?

Volkswagen timmert lekker aan de weg met hun elektrische range. De ID.3 wordt inmiddels lekker verkocht, er was natuurlijk al een e-Golf en een e-Up! en in onze eigen Autoblog garage staat bovenstaande ID.4. Het zijn ook gewoon fijne auto’s, dus wij begrijpen wel waarom de elektrische lijn van Volkswagen goed verkoopt.

Maar je zal nooit een manager van VW in een van deze modellen zien rijden. Vroeger deden ze dat wel, sterker, alle 18.000 móesten dat zelfs, maar nu niet. Hoe kan het nou ineens allemaal zo veranderd zijn? Weten zij iets wat wij niet weten en rijdt zo’n elektrische Volkswagen eigenlijk helemaal niet zo goed? Of zijn ze gevaarlijk? Wat is er aan de hand?

Het antwoord is heel simpel

Niks van het bovenstaande is waar. De auto’s zijn helemaal niet slecht. Er zijn gewoon niet genoeg elektrische Volkswagens voorradig en de productie gaat ook niet snel genoeg. De vraag naar die stekker-upjes en andere elektromachines is zo groot, dat de managers maar even in een benzine of diesel moeten rijden. De klant is immers koning en dus moeten de managers maar wachten.

Pas in Q4 weer elektrische auto’s voor de managers

Het Duitse tijdschrift Der Spiegel heeft een interne memo gelezen waarin staat dat werknemers van Volkswagen even geduld moeten hebben voordat ze hun nieuwe ID.4 kunnen gaan rijden.

Pas vanaf het vierde kwartaal van 2021 is de verwachting dat de vraag en het aanbod weer een beetje op elkaar zijn afgestemd. Dan pas mogen de managers weer tekenen bij het kruisje op het eletrische lease-contract.

Boete als je niet elektrisch reed

Overigens reden ze tot een jaar geleden wel bijna allemaal elektrisch. Het werd enorm gepromoot door Volkswagen. Sterker, je werd zelfs geldelijk gestraft als je het lef had je in een auto met verbrandingsmotor te verplaatsen. Je kreeg een maandelijkse ‘boete’ van 15 euro als compensatie voor je smerige gedrag.

Het goede nieuws hierover is wel dat die ‘milieuboete’ tot nader orde is teruggedraaid. Als je niet elektrisch kán rijden is het wel lullig als je ervoor gestraft wordt.

Zo. Nu weet jij ook weer waarom managers van Volkswagen niet elektrisch rijden.

Graag gedaan!

Ook interessant!

  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
  • Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
    Volkswagen start onderzoek na ID3 brand in Groningen
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ID3, ID4, Volkswagen

Vorig bericht: « VDL Nedcar gaat auto’s bouwen voor Amerikaanse startup
Volgend bericht: De beste Porsche GT3 Touring is niet voor Californië »

Lees Interacties

Reacties

  1. MrHyde zegt

    17 juni 2021 om 19:31

    Zou zusterbedrijf Porsche ook de regeling hebben dat managers voorlopig maar in een oude brandstof Porsche moeten blijven rijden?

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      17 juni 2021 om 19:47

      @MrHyde: die rijden golfjes, ook de verkopers overigens

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    17 juni 2021 om 19:47

    Ze kunnen dus nog genieten van auto rijden tot q4, dat is wat ik hier uithaal…

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      17 juni 2021 om 21:32

      Ze motte helaas nog ff in die ouwe zooi rije ja

      Login om te reageren
  3. schreute01 zegt

    17 juni 2021 om 20:34

    @nicolasr: ff voor de duidelijkheid. De ID3 verkoopt voor geen meter.

    Login om te reageren
    • kroon zegt

      18 juni 2021 om 09:18

      In Duitsland dit jaar meer ID3 verkopen dan alle Tesla’s bij elkaar. Terwijl de Tesla Model 3 in Duitsland ook niet slecht verkoopt. Dus jouw opmerking gaat enkel voer NL waarschijnlijk?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        18 juni 2021 om 12:54

        @kroon: knap hoor als je 6k subsidie op krijgt en op de concurrentie niet. Als je op Autoscout hoeveel elektrische Volkswagens er in Europa te koop staan (<2500 km) dan is er aanbod genoeg, in tegenstelling tot de concurrentie die jij noemt.

        Login om te reageren
    • erikabarth zegt

      18 juni 2021 om 14:14

      @schreut01 goh waar baseer je dat op?? dat schuddende onderbuikje ??
      De ID3 en ID4 staan in de top 5 verkopen EU dit jaar.
      De wereld is groter dan Nederland, kruip eens onder die steen vandaan ;)

      Login om te reageren
      • gamma81 zegt

        20 juni 2021 om 15:49

        Van de elektrische auto’s neem ik aan. Wel eerlijk blijven hè.

        Login om te reageren
  4. mashell zegt

    17 juni 2021 om 20:35

    De VW managers die ik ken rijden Touareg of Transporter, hauptsache groß.

    Login om te reageren
  5. rumour zegt

    17 juni 2021 om 20:49

    ID.4 en e- tron verdwijnen naar subsidieland Noorwegen om daar ‘groene jongens’ uit te hangen.

    Login om te reageren
  6. volvologisch zegt

    17 juni 2021 om 20:50

    Eerder las ik juist dat de ID.3 massaal op kenteken is gezet maar dat de consument daar amper vóór warmloopt en dat er parkeerplaatsen vol staan te wachten op een nieuwe eigenaar…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 juni 2021 om 06:57

      @volvologisch: Nederlandse dealers hebben massaal de ID.3 ingekocht. Met lage 2020 bijtelling is dat een interessante auto. Probleem alleen is, iedereen wil de ID.4.

      Login om te reageren
  7. superfunky zegt

    17 juni 2021 om 21:03

    “Weten zij iets wat wij niet weten en rijdt zo’n elektrische Volkswagen eigenlijk helemaal niet zo goed?”

    Correctie, de meesten van ons weten allang dat EV k met p is!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 juni 2021 om 23:19

      *denken.

      Login om te reageren
    • kroon zegt

      18 juni 2021 om 09:23

      Dat denken jij en “de meesten” te weten omdat je zelf geen goede EV rijdt…

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        18 juni 2021 om 10:59

        Je eigen mening verheffen tot wat zogenaamd “de meesten vinden” is sowieso -1

        Login om te reageren
  8. pivavar zegt

    17 juni 2021 om 21:04

    De marketing van PON doet weer zijn werk. Toch knap. Advertorial.

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    17 juni 2021 om 21:06

    Moet je voor de lol eens op de VW site het aantal voorraad modellen zoeken…

    Login om te reageren
  10. karhengst zegt

    17 juni 2021 om 23:00

    Wanneer je als manager in “de kever der EV’s” moet rijden is dat geen teken dat het goed gaat met de zaak.

    Login om te reageren
  11. racingralph zegt

    17 juni 2021 om 23:01

    Right… Die managers rijden gewoon nog echte auto’s zoals de RS modellen ;)

    Login om te reageren
  12. bierbuik zegt

    17 juni 2021 om 23:24

    Je kreeg een maandelijkse ‘boete’ van 15 euro als compensatie voor je smerige gedrag. Hier zullen ze ongetwijfeld dagen van hebben wakker gelegen..

    Login om te reageren
  13. henkp1 zegt

    18 juni 2021 om 09:36

    Beetje raar ‘nieuws’ dit. Er staan nog honderden id3’s bij de dealer te wachten op een nieuw baasje, maar ja daar is natuurlijk niet zo heel veel enthousiasme voor: twee jaar oude middelmatige auto, zeker een manager zal daar zijn neus voor ophalen. De e-up is nog maar een paar keer verkocht dit jaar. Lijkt mij ook meer een advertorial dan echt nieuws dit.

    Login om te reageren
    • erikabarth zegt

      18 juni 2021 om 14:15

      @henkp1 de wereld is groter dan NL, id3 en id4 top 5 best verkochte auto’s dit jaar.

      Login om te reageren
  14. MarcoM zegt

    18 juni 2021 om 09:57

    Hebben ze goed geregeld die managers, ik zou er ook niet in gezien willen worden, doe maar liever de meest dikke VW.

    Login om te reageren
    • Olieboll zegt

      18 juni 2021 om 18:22

      Nooit gedacht “dik” en VW in één zin te zien staan.

      Login om te reageren
  15. slickrick zegt

    18 juni 2021 om 18:28

    De vraag is zo groot dat de Nederlandse importeur helemaal vol zit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North