Nope, geen tikfout!
Speciaal voor de beurs in Genève Om het 10-jarige jubileum van de fabrikant te vieren, hebben de Denen een extra brute versie van hun TS1 geprepareerd. Deze versie krijgt de beschikking over 1.180 pk en 1.100 Nm uit een 5,8 liter V8 met twee superchargers. Ook moeten we nog effe de versnellingsbak aanstippen, want deze ‘bak met zeven verzetten is in staat om in 40 milliseconden te schakelen. Knappe jongen die dat kan evenaren met een ouderwetse pook!
De koets is gespoten in een vrij opvallende kleur blauw en de vormgeving werd uiteraard gedicteerd door de wetten der aerodynamica. Ook hebben de ontwerpers zich laten inspireren door een leeuwin die achter een prooi aan zit. Hebben we niet zelf bedacht.
Prestatiecijfers zijn helaas nog niet bekend. Met de gewone ST1 is een topsnelheid van 402 km/u mogelijk, al werd de Vmax afgeregeld op 375 km/u. 0-100 km/u duurt met de standaardversie 2,8 tellen, vette kans dus dat het met de TS1 GT nog een klapje sneller gaat. Hoe rap deze feesteditie exact wordt weten we ongetwijfeld over een paar dagen.
voorburgsecarlover zegt
Hoeveel ‘normale’ zijn er van deze prachtbak gebouwd?
205zonderdak zegt
Ziet um gaan…
boomhauwer zegt
@205zonderdak: nee.
Henrik zegt
Sinds het topgear artikel van de Zenvo st1, heb ik toch wel een zwak voor deze auto
peug206 zegt
Ik moet zeggen, als ik te veel geld had het op te maken dan was dit toch wel de nr 3 op mn lijstje, na een koningsei en een pagani. Wat een auto. Scherpe lijnen zonder te overdreven te zijn voor wat hij kan. En dan de prestaties…
bartjeeh zegt
Zo ding vloog toen toch in de fik bij TG?
pist1 zegt
@bartjeeh: ja zeker…
Donstil zegt
Zo zo dat wordt vlammen!
autodrop zegt
Eeuuuhm, wauw wat een geweldig gave bak!!
rufctr01 zegt
Gave auto!
ghost zegt
Deze vliegt na de eerste bocht al in de fik ipv na 2 rondjes?
lekbak zegt
Twee superchargers? Ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Het is niet zo dat die dingen op moeten spoelen zoals een turbo.
nofxke zegt
@lekbak: eentje voor elke cilinderbank…
Heeft niets met opspoelen te maken. Met 2 heb je nog meer gecompresseerde lucht dan met 1.
lekbak zegt
@nofxke: een grote doet de klus ook. Net zoveel lucht, minder onderdelen
sr20det zegt
@lekbak: maar onderin moeilijker voor de motor om die compressor op toeren te krijgen lijkt mij, kleinere assen zijn lichter.. weet niet of het waar is hoor
gwnbmw zegt
best wel gaaf, dat er auto’s zijn die 400 gaan en eruit zien als normale sport auto’s. (toyota gt86 vind ik em wel op lijken.)
mrrallycross zegt
Bestaan ze al 10 jaar? Wtf