• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pk

Auteur: Author, gepost 3 maart 2017 om 17:48 – 17 Reacties

Afbeelding Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pkAfbeelding Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pkAfbeelding Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pkAfbeelding Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pkAfbeelding Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pk

Dit is de Zenvo TS1 GT met 1.180 pk
Nope, geen tikfout!

Speciaal voor de beurs in Genève Om het 10-jarige jubileum van de fabrikant te vieren, hebben de Denen een extra brute versie van hun TS1 geprepareerd. Deze versie krijgt de beschikking over 1.180 pk en 1.100 Nm uit een 5,8 liter V8 met twee superchargers. Ook moeten we nog effe de versnellingsbak aanstippen, want deze ‘bak met zeven verzetten is in staat om in 40 milliseconden te schakelen. Knappe jongen die dat kan evenaren met een ouderwetse pook!

De koets is gespoten in een vrij opvallende kleur blauw en de vormgeving werd uiteraard gedicteerd door de wetten der aerodynamica. Ook hebben de ontwerpers zich laten inspireren door een leeuwin die achter een prooi aan zit. Hebben we niet zelf bedacht.

Prestatiecijfers zijn helaas nog niet bekend. Met de gewone ST1 is een topsnelheid van 402 km/u mogelijk, al werd de Vmax afgeregeld op 375 km/u. 0-100 km/u duurt met de standaardversie 2,8 tellen, vette kans dus dat het met de TS1 GT nog een klapje sneller gaat. Hoe rap deze feesteditie exact wordt weten we ongetwijfeld over een paar dagen.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend

Nieuwste artikelen

  • Maserati-baas deelt reddingsplan: ”We gaan niet alleen maar SUV’s bouwen”
  • Vanaf wanneer zijn winterbanden verplicht in Duitsland?
  • Koop deze überzeldzame Mercedes voor weinig op Marktplaats!
  • De nieuwe BMW Z4 Coupé is een feit!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, zenvo

Vorig bericht: « Zo staat het ervoor met Caparo
Volgend bericht: AM-RB 001 niet aan te slepen in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. voorburgsecarlover zegt

    3 maart 2017 om 17:54

    Hoeveel ‘normale’ zijn er van deze prachtbak gebouwd?

    Login om te reageren
  2. 205zonderdak zegt

    3 maart 2017 om 17:57

    Ziet um gaan…

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      3 maart 2017 om 22:36

      @205zonderdak: nee.

      Login om te reageren
  3. Henrik zegt

    3 maart 2017 om 17:58

    Sinds het topgear artikel van de Zenvo st1, heb ik toch wel een zwak voor deze auto

    Login om te reageren
  4. peug206 zegt

    3 maart 2017 om 18:01

    Ik moet zeggen, als ik te veel geld had het op te maken dan was dit toch wel de nr 3 op mn lijstje, na een koningsei en een pagani. Wat een auto. Scherpe lijnen zonder te overdreven te zijn voor wat hij kan. En dan de prestaties…

    Login om te reageren
  5. bartjeeh zegt

    3 maart 2017 om 18:03

    Zo ding vloog toen toch in de fik bij TG?

    Login om te reageren
    • pist1 zegt

      4 maart 2017 om 13:16

      @bartjeeh: ja zeker…

      Login om te reageren
  6. Donstil zegt

    3 maart 2017 om 18:17

    Zo zo dat wordt vlammen!

    Login om te reageren
  7. autodrop zegt

    3 maart 2017 om 18:26

    Eeuuuhm, wauw wat een geweldig gave bak!!

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    3 maart 2017 om 18:32

    Gave auto!

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    3 maart 2017 om 18:40

    Deze vliegt na de eerste bocht al in de fik ipv na 2 rondjes?

    Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    3 maart 2017 om 18:46

    Twee superchargers? Ik vraag me af wat voor nut dat heeft. Het is niet zo dat die dingen op moeten spoelen zoals een turbo.

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      3 maart 2017 om 18:58

      @lekbak: eentje voor elke cilinderbank…
      Heeft niets met opspoelen te maken. Met 2 heb je nog meer gecompresseerde lucht dan met 1.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 maart 2017 om 19:08

        @nofxke: een grote doet de klus ook. Net zoveel lucht, minder onderdelen

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          3 maart 2017 om 19:19

          @lekbak: maar onderin moeilijker voor de motor om die compressor op toeren te krijgen lijkt mij, kleinere assen zijn lichter.. weet niet of het waar is hoor

          Login om te reageren
  11. gwnbmw zegt

    3 maart 2017 om 20:27

    best wel gaaf, dat er auto’s zijn die 400 gaan en eruit zien als normale sport auto’s. (toyota gt86 vind ik em wel op lijken.)

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    4 maart 2017 om 09:14

    Bestaan ze al 10 jaar? Wtf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North