• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is NIET de krachtigste BMW 3-Serie ooit

Auteur: machielvdd, gepost 7 oktober 2021 om 17:02 – 4 Reacties

AC Schnitzer BMW M3

Dat is desondanks wel de claim die AC Schnitzer maakt over hun versie van de nieuwe M3.

Het moet een keer ophouden, maar tot op heden kun je er vergif op innemen dat nieuwe auto’s meer vermogen hebben dan hun voorganger. Dat geldt zeker voor performance modellen als de BMW M3. Het begon ooit met 200 pk, maar met een nieuwe M3 Competition zit je inmiddels boven de 500 pk.

Daarmee is de M3 standaard krachtiger dan ooit. Er zijn echter altijd weer tuners die er nog eens dunnetjes overheen gaan. AC Schnitzer bijvoorbeeld. Deze Duitse tuner heeft nu hun upgrade voor de nieuwe M3 gereed.

AC Schnitzer heeft het vermogen van de M3 Competition aardig in de buurt van de 600 pk weten te krijgen. Na de behandeling van AC Schnitzer produceert de zes-in-lijn om precies te zijn 590 pk. Daarnaast krijg je er 100 Nm aan koppel bij, wat het totaal op 750 Nm brengt.

AC Schnitzer beweert dat hun M3 hierdoor de krachtigste 3-serie aller tijden is. Dat kunnen we helaas niet overnemen, om de eenvoudige reden dat het onjuist is. Infinitas (voorheen G-Power) weet bijvoorbeeld doodleuk 1.000 pk uit de vorige M3 te peuteren. En dat is volgens onze calculaties toch echt meer dan 590 pk.

Zoals je wellicht was opgevallen is het uiterlijk van de M3 ook niet standaard gelaten. AC Schnitzer heeft de M3 voorzien van de nodige aerodynamische toevoegingen, zoals een spoiler, diffuser en een splitter. De spoiler zou goed moeten zijn voor 70 kg aan extra downforce bij een snelheid van 200 km/u. Over snelheid gesproken: wat de bloedverziekende prestaties zijn kan AC Schnitzer nog niet melden.

  • AC Schnitzer BMW M3
  • AC Schnitzer BMW M3
  • AC Schnitzer BMW M3

We zijn nog niet klaar, want uiteraard is er ook keuze uit diverse AC Schnitzer-velgen. Verder zijn er upgrades voor het onderstel. De tuner levert verlagingsveren waarmee de auto aan de voorkant 15 tot 20 mm lager bij het asfalt komt te liggen. Daarnaast biedt AC Schnitzer ook een schroefset aan.

Ook aan het geluid is gedacht: de tuner heeft een rvs uitlaatysteem ontwikkeld voor de M3. In tegenstelling tot alle carbon frutsels is dit geen overbodige upgrade. Standaard klinkt de nieuwe M3 namelijk net iets te bescheiden.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, g80, M3, tuning, Video

Vorig bericht: « Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
Volgend bericht: Hier heb je de grootste kans om geflitst te worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    7 oktober 2021 om 19:51

    Gemiste kans om die hypertrofische nieren aan te pakken.
    Maar de grote vraag is: is dit de laatste 3-serie zoals we die kennen?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 oktober 2021 om 07:10

      @JanJansen: nee de volgende zal er nog steeds in de basis zo uit zien en met benzine en diesel te verkrijgen zijn. Wel met het i4 / iX / 2 serie AT dashboard. Dus dat curved display. Misschien zelfs al bij de lci.

      Login om te reageren
  2. pa045 zegt

    7 oktober 2021 om 19:53

    Lelijk X lelijk = nog steeds lelijk. Wiskunde gaat deze auto nog steeds niet redden.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      8 oktober 2021 om 08:05

      @pa045: min maal min is plus dus

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North