…van binnen. Deze afbeelding is gelekt vanuit Honda en toont ons hoe de NSX er onderhuids uit ziet. Gelukkig krijgen we ook een klein beetje van het uiterlijk mee.
Bij AutoExpress hebben ze zelfs even een rendering gemaakt van hoe de NSX eruit zou kunnen zien. Wat ons betreft een brute verschijning, en een waardig antwoord op de GT-R die hij dubbel en dwars voorbij zou moeten stevenen.
De NSX krijgt namelijk een 5,5 liter V10 met 560 pk – echt supercarmateriaal dus. In rond de 4 seconden moet hij naar de 100 sprinten en z’n topsnelheid bedraagt nauwelijks minder dan 320 km/h. Honda’s SH-AWD systeem moet de auto onder extreme omstandigheden op de weg kunnen houden. SH staat dan ook voor ‘Super-Handling’. Vet cool.
-edit: nutteloze bijdrage-
Tegen die tijd dat het zo deze de GTR voorbij gaat, heeft Nissan al weer een update voor de GTR…
Ziet er niet verkeerd uit allemaal, de uitlaten vind ik wel een beetje overdreven.
maar de motor is voorin :(
Net als de 370Z oogt dit ding wel klein (kort) zeg. Een nieuwe trend bij (Japanse) (sport)autofabrikanten? Let’s hope not…
ik vind hem niet echt geslaagd moet ik zeggen. De vorige was een kleine ferrari vond ik was eigenlijk best breed en spectaculair.
-edit: nutteloze bijdrage-
Een V10 is echt wel bruut, pure sound.
Ik zie, ik zie:
Een Acura logo (de ´lexus´ van Honda)
die renderaars van autoexpress moeten toch eens het gegeven “perspectief” leren, hij is hardstikke scheef man ( de eerste dan)
Acura .. de nieuwe ringkingkiller .. joepie ..
alleen een beetje heel transparant plaatwerk ..
en nu maar hopen dat ie er niet zo uit gaag zien als op de foto’s :(
maar de specs zijn wel lekker :lol:
Nog steeds is de Lexus LF-A veel gaver..
Interieur is een beetje nageaapt van de SLR
De vorige was al een super sportauto. Deze lijkt het nog beter te gaan doen.
Ziet er goed uit, al hadden ze inderdaad de motor net als het vorige model achterin moeten zetten. Niet erg, het ontwerp is verder goed.
Hopelijk bevat dit motorblok wel een vtec systeem. :roll:
Ik wou net zeggen. Acura Logo. Maar hij is wel errug dik! Niet echt een schoonheid,. Maar wel errug dik!
Wat een spleetogen zeg. Ik denk toch niet dat ze hem zo gaan verkopen hoor.
De lampen zitten op de render ook veel hoger dan op dat plaatje waarbij je de binnenkant ziet. Als ze nou gewoon de doorzichtige stukken hadden ingekleurd had je veel beter kunnen zien wat je moet verwachten.
AUB geen gestapelde uitlaten…
Ging deze ook geen 4 wiel-aandrijving krijgen?
Is wel vreemd dat ze deze NSX zouden noemen, de NSX had achterwiel aandrijving en de motor in het midden.
Deze heeft geen van beiden.
slap aftreksel v/d 350/370Z
De voorkant doet me denken aan een Hyundai Coupé. Niet lelijk, maar weinig vernieuwend. Achterkant vind ik daarentegen erg geslaagd.
Ik heb de testauto van dit model op de Ring al mogen aanschouwen. De sound hebben ze daar in het oosten in ieder geval dik in orde, prestaties ook.. maar laten we hopen dat hij er niet zo uit gaat zien, wat een gedrocht.
dit is niet de HONDA maar de ACURA NSX
-edit: JOH-
gatverdamme, motor voorin :(
Desondanks dat het geen 911 ligt motor op de verkeerde plaats.
NSX = Breed, laag en motor achterin
dit is gewoon een normale coupe zonder de status en looks van wat een NSX hoort te zijn
Wat Smeck zegt inderdaad, gemiste kans :( Ik vind hem ook qua algehele vorm en proporties teveel op de Lexus lijken.
Nee, niet onderscheidend genoeg. Dan liever de Lexus LF-A.
v10 met v-tec?
dat is niet normaal meer? als v-tec dan inslaat is hij weg:D
motor ligt prima, als het hij maar laag ligt en achter de as van de voorwielen is er niets mis lijkt me.. Ferrari doet het ook zo met de California.
ben benieuwd wat deze auto op de ring gaat presteren, vind hem stiekem wel mooi op die uitlaten na
zeer nette stats!!!….mooie waggie…
alleen die uitlaten….
potverdrie, leren ze het nou nooit!
kan echt NIET mensen van Honda
dit is geen vernieuwend auto?
Ik heb het ding gehoord op de Nurburgring. Klinkt echt MEESTERLIJK goed! Echt een heel mooi geluid. En het ging hard, heel hard!
Al m’n foto’s kun je hier vinden.
De renders vind ik trouwens weinig inspirerend. Typisch Japans zou ik bijna zeggen.
Ik heb er een paar spyfilmpjes van gezien, maar de NSX klinkt echt precies hetzelfde als de Lamborghini Gallardo.
sorry, hoor maar volgens mij zijn dit gewoon fakes…
en vwb die GTR…the NSX will crush it for sure
-edit: nutteloze bijdrage-
valt wel mee
Als die V10 net zo klinkt als de F1 V10 :) De Honda’s maken verreweg het meest lawaai in de F1… helaas maken ze meer lawaai als dat ze hard rijden maar goed.
Ziet er veelbelovend uit, als de motor voorin ligt maar de rest achterin zou je toch ook wel een mooie gewichtsverdeling moeten kunnen krijgen.
Ik vind hem wat weg hebben van een Hyundai Coupé…
Deze Honda NSX ziet wel goed uit, iedergeval beter dan de Nissan GT-R vind ik. Maar Honda had beter een andere naam aan kunnen geven want dit heeft zeer weinig te maken met de vorige NSX. Juist het midenmoter concept maakte de vorige bijzonder.
@Roadrunner, ik ook.
ziet er nice uit! *zucht* waarom legt bmw nooit een M5-motor in een Z4 coupé?
Ik zg het niet graag maar dat ziet er TOF uit. En niet te overdreven Japans druk. Straks moeten de Echten zoals Mclaren en Koenigseg, zonda nog gaan oppassen dat ze niet verdreven worden door die “goedkope” modelletjes met dezelfde tijden en specs.
WOW :D brutaal, I like!!!
Niet om het een of ander, maar we hebben het hier over de opvolger van de NSX niet over een nieuwe NSX. Hij wordt alleen maar zo genoemd in de volksmond omdat de officiele typebenaming nog onduidelijk is.
Hetzelfde geldt voor de Toyota Supra, de concurrent van de NSX, heet nu Lexus LF-A. En uiteindelijk zal Honda zijn nieuwe sportwagen uitbrengen onder Acura.
Ik zie overeenkomsten, wie niet? ;)
–edit: stop eens met spammen van die URl in je reacties–
@ Erwin
Waarom altijd die link naar je site zetten voordat je iets post? Spammers kunnen we hier missen als kiespijn. Lees ff de huisregels. Hoewel ik denk dat je ervan bewust bent.
Doet mij denken aan Cadillac die lijnen. :s
Alleen een testje om te kijken hoe snel deze verwijderd zou worden. En ik meen het echt, mijn complimenten.
Autoblog moet ook vrij blijven van spam. En ik moet zeggen dat Autoblog een van de weinigen is die vrij is van. En voordat iemand het zegt, ja, dat moet zo blijven!
@ de vlaeminck
Geheel met je eens!
@ Erwin
Ik geloof er weinig van, maar als je ermee ophoudt, heb je met mij verder geen problemen. ;)
Ik ben er ook mee gestopt, het moet namelijk leuk blijven hier. Ik zat net op Autoweek te kijken en daar i het voornamelijk spam en een hoop geklaag op elkaar. Dus geef mij maar Autoblog.
Biertje?
Ja, wat een pareltje! Die Jappanners weten waar wij Europeanen van houden!
jammer dat de oude NSX er neit in te herkennen is.. behalve het grote achterlicht.. wel mooie auto. maar geen NSX.
D’r hangt wel een infiniti badge op.
@ Piet, jammer, maar Lexus is de ‘Acura’ van Toyota. Wel je huiswerk doen heh ;-). Acure betrad reeds in 1986 de markt terwijl we nog 3 jaar op Lexus en Infiniti moesten wachten.
Dit is echt iets waar ik op gewacht heb. V10 V-tech, volgens mij waan je je in Nirvana wanneer deze tegen de 9000 rpm voorbij jaagt. Kan niet wachten om hem te rijden.
Dan toch liever de oude NSX.
@ Jintro: Ga je huiswerk doen jij!! Infinity is Nissan, dit is een Acura! ;)
Overigens vind ik dit meer een 599 meets 370Z dan een NSX, en de reden daarvoor is boven mij al een keer of 20 gezegd ;)
@Jesper: het is Infiniti (met een i), zoals Jintro schrijft ;)
@ Ejay
Het is Vtec en geen V-tech, dat is namelijk kinderspeelgoed en Vtec is voor grote mensen ;)
GRANDE SEXY :D
totaal NSX onwaardig
de NSX is vergelijkbaar met een M3 CSL
lekker licht goed stuurend en goede remmen.
gewoon retesnel zonder veel pk’s en veel poespas.
nu krijg je weer zon dikke 2 ton walrus met een V10 erin.
Echte super auto met een Super motor.
Motortechnisch gezien zal het ding hartstikke goed in elkaar zitten, maar ik vind hem van de voorkant net lijken op een Hyandai Coupé.. Anyone?
lekker lekker !!!
@ Lauren
Hyandai, is dat nieuw?
een V10 in deze economische tijd? maar goed, wel erg heftig dat ze het gewoon doen. daar is lef voor nodig. en wat een power! qua design vindt ik het net een maxi CRX, niet verkeerd dus. wanneer gaat hij nou komen? Nu toyota nog met een supra opvolger en dan hebben de europeanen weer serieus weerstand uit japan. hi-tech en super prestaties. en het is japans, vrijwel niet kapot te krijgen dus. (bij goed onderhoud)
Crrrrrrrrap I want one!! Das een lekker ding!
Hoewel ik de oude er als een echte sportauto vindt uitzien spreek deze wat minder tot de verbeelding, maar de prestaties zullen er niet minder om zijn! Benieuwd wat de heren journalisten hier van gaan vinden na een ritje.
@ simonMc
leer eens leren kerel ;)
Wat een prachtige auto!!
Als hij net zo rijd als dat hij eruit ziet…. Dan zit dat ZEKER wel goed!!
hoeveel toeren voor max vermogen, 10.000rpm???
Lange leve de oude NSX Type-R…
Ik vond die oude nsx tien keer mooier en veel gestroomlijnder.Ik vind dit maar een lelijke kraai.Ze hadden precies de lijnen aan moeten houden van de oude nsx precies zo en dan aleen even de koplampen anders enz.Ik vind dit een beetje in de buurt van een normale personen auto komen.Power moet ook power uitstralen!ik vind dit echt jammer ondanks alle goede prestaties die die gaat leveren.Hij is te normaal. Helaas niet echt honda.
Wel een redelijke schets. Alleen vind ik dat Mazda lipje aan de voorkant onder niet mooi.
de nieuwe honda nsx zal weer een bom worden let maar op
en dan zal iedereen er weg van zijn