• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTI

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 mei 2015 om 09:27 – 49 Reacties

Afbeelding Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTIAfbeelding Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTIAfbeelding Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTIAfbeelding Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTIAfbeelding Dit is Volkswagens 265 pk sterke Clubsport GTI

Keep clubbin'
Meer hete Golfjes? Daar zeggen we geen nee tegen.

Na de schetsen van vorige week zijn dit de eerste beelden van de echte Clubsport GTI, een concept met productiepotentie. De 265 pk sterke E888-motor levert de voorwielen met boost kortstondig 10% meer vermogen, naar verluidt blijft het maximumkoppel ongewijzigd t.o.v. de standaard-GTI’s. Hij is gekoppeld aan een 6-traps DSG, maar een handbak zou ook in de kaarten staan. Daarnaast werd de vering aangepast.

Aan de voorkant kijken we in een nieuwe bumper met centrale luchthapper en aan weerszijden van het gaas koelsleuven voor de remmen, zwarte blades met flics erin, en een splittertje. Achterop zit een dakspoiler en aan weerszijden van de achterbumper-met-diffuser prijkt een een enkele ronde uitlaatpijp.

Golf Clubsport

De carrosserie is two-tone: de Oryx White-lak wordt gecomplementeerd met een zwart dak. Op de flank treffen we een zwart, historisch verantwoord streepje, met ‘Clubsport’-belettering.

Insiders weten al zeker dat het ding gewoon in productie gaat, tijdens VW’s GTI-jubileumjaar 2016. De 19 inch wielen van het showmodel worden dan vervangen door 18-duims exemplaren, maar er is niemand die je tegenhoudt als je er 22 inch Bentley-velgen onder wilt schroeven.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • rijtest
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 8 GTI Clubsport van Sjors

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

clubsport, concept, golf, gti, Volkswagen, worthersee-2015

Vorig bericht: « BMW i8 krijgt tuning en fatsoenlijk rubber van AC Schnitzer
Volgend bericht: Top Gear-trio met ‘House of Cars’ naar Netflix? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2015 om 09:33

    Al met al een mooie 40 jaar golf GTI editie.

    Login om te reageren
    • oranje123456789 zegt

      13 mei 2015 om 11:39

      @dutchdriftking: hehe, van het artikel, ’14 tjoenders van de jaren van weleer’ die golf abt turbo … Wat een beest, zoiets zouden ze moeten hermaken, miss dan maar voor 50 jaar golf?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        13 mei 2015 om 11:58

        @oranje123456789: Dat is inderdaad een geniale auto. Helaas is het met ABT na de jaren 90 in mijn ogen alleen maar achteruit gegaan. Persoonlijk zie ik liever in 2017 een 25 jaar editie van de VR6. In de vorm van een Golf R met 6 pitter. En anders gewoon doorsparen voor n golf 3 VR6 ABT cup editie.

        Login om te reageren
  2. norge zegt

    13 mei 2015 om 09:35

    Tja, blijf een Golf 1 leuker vinden.

    Login om te reageren
  3. mikkeloentje zegt

    13 mei 2015 om 09:36

    Flink gevulde wielkasten, ben benieuwd of dat bij het productie model ook zo is.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 mei 2015 om 09:48

      @mikkeloentje: Goede vraag. Het antwoord hierop is in ieder geval niet in de tekst te lezen, dus laten we maar even afwachten wat VW doet.

      Login om te reageren
    • amgoleole zegt

      13 mei 2015 om 09:50

      @mikkeloentje: Als je het artikel leest zou je het weten.

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        13 mei 2015 om 10:21

        @amgoleole @sir_smokalot: Lieve mensen, het was natuurlijk een beetje retorisch. En amgoleole ik heb het niet over de inch maat van de velg. Maar de “spoorbreedte”, het uitvullen van de wielkasten. Dat zie ik nergens staan zoals grootheiligheid smokalot zegt.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 11:44

          @mikkeloentje: je hebt volkomen gelijk. Dit model staat snaarstrak op zijn wielen. Zullen wel flinke spacers op zitten. En mooi verlaagd. Heeft de velgmaat (diameter) inderdaad niets mee te maken.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            13 mei 2015 om 15:26

            @gtwillem:
            Yep, gevalletje spacers en spanbanden….

            Trouwens Willem, jij weet nogal veel dus je kan mij vast helpen.
            Die zwarte vlek onder de auto, is dat nou schaduw of olie….

            Login om te reageren
  4. rolov zegt

    13 mei 2015 om 09:37

    De enige leuk golf. De gti.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      13 mei 2015 om 10:06

      @rolov: neehoor, met een 6 cilinder zijn ze veel leuker.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        13 mei 2015 om 12:37

        @dutchdriftking: nee ik zou alleen de gti kopen. Met de ruitjes bekleding.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 mei 2015 om 15:27

          @rolov:
          Wel een mk1 dan hoop ik.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            13 mei 2015 om 16:07

            @jrk68: ik heb vroeger (vele manen geleden) de mk2 gehad de 16 klepper. Maar een kennis had de 5 en die reed toch ook wel heerlijk. Dus die zou ook wel welkom zijn ;) de 3 en 4 vond ik prut en na de 5 heb ik er in geen een meer gereden.

            Login om te reageren
  5. introductiemap zegt

    13 mei 2015 om 09:38

    Mja, leuk. Doe mij maar die Spaanse Cupra 280.

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    13 mei 2015 om 09:39

    Miljaaaar! Wat een gaaaaaf nieuws van VW! Supervet!

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      13 mei 2015 om 11:02

      @Megakix: Sarcasme ..much..

      Login om te reageren
  7. griffendahl zegt

    13 mei 2015 om 09:40

    Gelukkig een GTI die er wat minder braaf uit ziet als de standaard GTI of R. Beide zien er mij een beetje te braaf uit bij de huidige generatie

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      13 mei 2015 om 09:55

      @griffendahl: Als de R er wat braver uit had gezien had ik die kunnen leasen :-(

      Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    13 mei 2015 om 09:49

    Dus dit is de auto uit gran turismo? Had hem lekker gelaten zoals hij in dat spel is! Lekker 500 pk. Verkopen gaat tegenwoordig toch wel lukken met die gekke olieboeren

    Login om te reageren
  9. mcaa zegt

    13 mei 2015 om 10:15

    (Wacht op olie comments…)

    Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      13 mei 2015 om 10:26

      @mcaa: olie

      Login om te reageren
      • mcaa zegt

        13 mei 2015 om 10:59

        @560pkferrari: not disappointed

        Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      13 mei 2015 om 10:59

      @mcaa: ”Boost” dan word er extra olie ingespoten.

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        13 mei 2015 om 13:13

        @991gt3rs: hahaha

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    13 mei 2015 om 10:24

    Ik vind hem serieus gaaf. VAG trekt mij normaal gesproken nooit zo snel, maar deze zou ik wel willen hebben. Zo had de R er ook mogen uit zien i.p.v. die brave handtas dat het nu is.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 10:55

      @berlinetta: puur segementatie. Zie de Golf GTi als de Golf Carrera. De Golf GTI met Performance Pack is de Golf Carrera S. De Golf R is de Golf Turbo en dit is de Golf GT3. Dit is een circuitvaardig ‘speeltje’ dat er best stoer uit mag zien. De Golf R is een auto waar mensen elke dag rijden (en af en toe heel snel :-))

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        13 mei 2015 om 11:03

        @gtwillem: “Circuitvaardig”

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 11:37

          @991gt3rs: huidige generatie sportieve Golfs staan hun mannetje. De Golf GTi met PP is behoorlijk indrukwekkend. De R is een betere auto dan mijn Impreza, rationeel gezien al helemaal (maar de Golf zie je niet in 3 van de 7 Fast

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            13 mei 2015 om 12:49

            @gtwillem: Een Golf is zeker beter dan een Impreza, maar is het ook leuker?

            Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        13 mei 2015 om 11:19

        Da’s nog een interessante parallel. Maar ik denk dat dit dan eerder een GTS is, en de toekomstige R400/420 de GT3 (RS’en) van Wolfsburg.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 11:45

          @sir_smokalot: Die heeft meer dan 100pk meer dan de Golf R. Dus is het meer de Golf GT2 RS ;-)

          Login om te reageren
        • 991gt3rs zegt

          13 mei 2015 om 12:47

          @sir_smokalot: Burn?

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 mei 2015 om 13:01

        @gtwillem: Dan laat deze ontwikkeling maar komen. Als het duurste model niet het meest begerenswaardige model voor mij is, dan juich ik dat toe.

        Login om te reageren
  11. biohazardracer zegt

    13 mei 2015 om 10:43

    Deze oogt beter dan de normale GTI. Dikke pluim voor VW/vag als ze hem zo houden!

    Login om te reageren
  12. joost1990_2 zegt

    13 mei 2015 om 10:47

    -=edit: probeer ’t eens met meer dan 1 woord=-

    Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      13 mei 2015 om 12:37

      @sir_smokalot: Dat vind deze auto niet waard, sorry.

      Login om te reageren
  13. mout zegt

    13 mei 2015 om 11:30

    Duzzz. Een Golf GTI die tijdelijk 10% boost krijgt.
    Plus lak, bumper / spoiler pakketje, uitlaat en velgen.
    Dat wordt slapeloze nachten bij Oettinger, Abt, JDE en MTM. Of zo.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 11:47

      @mout: yup: die gaan deze ook weer sneller maken!

      Login om te reageren
  14. ghost zegt

    13 mei 2015 om 12:03

    Zelfde blok als een scirocco R of zeg ik dat niet goed?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      13 mei 2015 om 12:51

      @ghost: Zelfde vermogen ja. Zelfde blok? Ja allemaal 2 liter 4 cilinders net zoals de Golf R7. Denk dat er wel minimale aanpassingen in de motor van de Gti Clubsport zitten. Extra grote carterpan ofzo..?

      Login om te reageren
  15. raul88 zegt

    13 mei 2015 om 12:11

    Blijf een zwak houden voor GTI’s, heerlijke auto’s!

    Gelukkig heeft deze al een dikker uiterlijk dan de ‘standaard’ GTI. Scheelt toekomstige “tjoening-bontkraag-rapswekkers” weer in de portemonnee als ze er geen voluptueuze aftermarket bodykit op hoeven te schroeven.

    Het is bijna een herhaling van mijn reactie vorige week op de GTI clubsport concept op Wörthersee maar toch: zonde dat er zo’n negatief imago aan deze auto kleeft. Petje af en duim omhoog voor eigenaren van originele, onverprutste Golf GTI’s!

    Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    13 mei 2015 om 13:53

    Blijf de Golf W12 een leuker project vinden ;-) . Had dit jaar eigenlijk wel de Golf W16 verwacht met veyron motor en 1200pk. Breekt zo lekker de week..

    Login om te reageren
  17. deboes zegt

    13 mei 2015 om 22:55

    VAG heeft zelfs aan twee olieafvoerpijpen aan de achterkant gedacht.

    Login om te reageren
  18. driftkicker zegt

    14 mei 2015 om 09:13

    Ik ben blijkbaar de enige hier, maar ik heb nooit wat van Golf moeten hebben. Het is eenheidsworst.

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      14 mei 2015 om 10:00

      @driftkicker: nee hoor je bent niet de enigste, krijg vaak een golf mee als m’n Passaai stuk is ( dus ik rij best vaak een golf) en ze doen mij allebei niks.

      Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    14 mei 2015 om 11:10

    Volkswagen ziet al hun concurrenten auto’s met 250pk of meer neerzetten in dat segment en begint nu te zweten? Dus dan meer even motortje tunen en 265pk neerzetten.

    Login om te reageren
  20. jobberns zegt

    14 mei 2015 om 23:02

    Ja hoor, komt u maar! Doorvoeren die handel, een GTI is en blijft altijd een feest! Zeker met extra bumpers en spoilers en trappelende paarden, kan ie goed hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North