• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is wat Lamborghini heeft besloten over haar SUV

Auteur: Dizono, gepost 27 mei 2015 om 17:09 – 83 Reacties

Lamborghini Urus
De kogel is door de kerk, de Urus gaat er…

KOMEN! Zojuist heeft moederbedrijf Audi de blijde boodschap van de geboorte van een derde modellijn de wereld ingestuurd. Niet alleen komt er een nieuwe Lamborghini, er komt noodgedwongen ook een nieuwe Lamborghini-fabriek. De huidige in Sant’Agata Bolognese is niet berekend op de beoogde productie van de Urus.

Jaarlijks wil Lamborghini namelijk 3000 exemplaren van haar SUV gaan verkopen en daarmee verdubbelt het merk het aantal verkochte auto’s. Als belangrijkste afzetmarkten ziet Lamborghini de Verenigde Staten, China, het Midden Oosten, Engeland, Duitsland en Rusland.

Het was niet alleen spannend of de SUV van Lamborghini nu wel of niet zou komen, ook de locatie van de fabriek was onderwerp van discussie. Er zijn namelijk 500 extra paar handen nodig om de Urus in elkaar te zetten, plus het positieve effect wat de nieuwe productiefaciliteit heeft op toeleveranciers en andere bedrijven uit de regio. Dat zag de Italiaanse overheid dan ook maar wat graag op eigen bodem gebeuren.

Het Italiaanse Ministerie van Economische Ontwikkeling stelde daarom 100 miljoen euro aan belastingverlichting in het vooruitzicht als Lamborghini de Urus in eigen land zou produceren. Daar is moederbedrijf Audi voor gezwicht en de nieuwe fabriek wordt als uitbreiding aan de huidige gebouwd. In totaal zal het complex groeien van 80.000 naar 150.000 vierkante meter. In 2018 moeten de eerste Urussen er van de band rollen.

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, Lamborghini, urus

Vorig bericht: « Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinig
Volgend bericht: Renault Scenic – vergeten concept (1991) »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    27 mei 2015 om 17:13

    Yay…

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    27 mei 2015 om 17:13

    YES! Wel met V10 of V12 erin graag!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 mei 2015 om 18:28

      @Edge: Ik denk dat ze die motoren gaan sparen voor de echte Lamborghini’s. Reken maar dat hier oa de 3.0 liter diesel in komt, en als hoogste motor een V8, of wie weet zelfs maar een V6 .

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        27 mei 2015 om 18:36

        @SimonMc: Plak er dan meteen een Q7 ticker achterop. Maar reken maar dat er een v10 in komt.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 mei 2015 om 18:57

        @SimonMc: Er worden slechts 3.000 exemplaren gebouwd. Dus alleen maar V6’en lijkt mij vrijwel em geheel uitgesloten. De Urus wordt gesegmenteerd BOVEN de Cayenne, X6 en al die andere penisnijd wagens. Lamborghini gaat er echt geen V6 in leggen (alleen in combinatie met hybride aandrijfli, ehhhh, oohh ja, het is Lambo!!!

        Instapper wordt wellicht V8 Turbo (TFSI) maar een V10 zie ik echt wel komen. Een V12 gaat wat lastig in de neus worden, zeker in combinatie met 4WD, maar is zeker niet uit te sluiten.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          27 mei 2015 om 19:16

          @gtwillem: willen ze er 3.000 gaan verkopen, of 3000 per jaar? Ik vond de tekst een beetje onduidelijk. Met 3.000 stuks verdubbel je nou niet echt meteen het aantal verkochte Lamborghini’s….

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            27 mei 2015 om 20:04

            @dutchdriftking: ik denk dat het 3.000 op jaarbasis is. Op zich veel, maar als je get vergelijkt met de Cayenne of X6 is het een rol in de marge. En dat klopt ook wel, want Lamborghini bedient hiermee een kleine niche. Ik zie ze niet zo snel een 270pk sterke 3.0 TDI er in lepelen…

            Login om te reageren
  3. jpoers zegt

    27 mei 2015 om 17:14

    Kunnen ze ook meteen die schitterende vierdeurs maken?? De estoque ofzo?

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      27 mei 2015 om 17:22

      @jpoers:
      Inderdaad!
      Liefst die Estoque ipv deze..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 mei 2015 om 18:59

        @Dimglor: klopt, er blijft nog altijd een kans dat die er komt, maar Lamborghini had in eerste plaats voor een model naast hun gamma (toch even 50 procent uitbreiding). En met de SUV konden ze een betere business case maken dan de Estoque.

        Misschien volgt Lamborghini de zelfde tactiek als Porsche: eerst de Cayenne, daarna de Panamera.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          27 mei 2015 om 19:21

          @gtwillem:
          Als het zo’n vaart zal lopen als bij Porsche, dan zal de champagne al op voorhand worden koud gezet.
          Hun uitbreiding van het gamma heeft hen ook geen windeieren gelegd!

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            27 mei 2015 om 19:25

            @Dimglor: Al moet je daarbij wel opmerken dat de Cayenne bijna een noodzaak was, omdat het Porsche destijds niet echt voor de wind ging. Lamborghini daarentegen, kan doen wat ze willen. Ze verdienen goed en zijn ook nog eens onderdeel van een vermogend concern, dus een verliesje hier en daar kunnen ze wel opvangen.

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 mei 2015 om 17:31

      @jpoers: Dat was inderdaad ook een toppertje!

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 mei 2015 om 18:53

      @jpoers: Die doen ze juist niet. Dankzij dit lelijke ding… (vind ik)

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        27 mei 2015 om 19:10

        @E34M5Touring: dat komt gewoon puur door het feit dat het een lambo is… als dit een audi of een bmw of een mercedes was geweest was ie sws iets mooier geweest als deze. je bent van lambo superlage harcore race monsters gewent die je misschien een paar keer in je leven gewoon zo op straat gaat zien (tenzij je in het midden oosten woont, das weer een heel ander verhaal). nu proberen ze is iets anders wat geen hardcore race ding wordt maar een suv voor iemand die niet helemaal goed is bij z’n hoofd en graag een duikboot wil.

        Login om te reageren
  4. philipf zegt

    27 mei 2015 om 17:14

    Nee! Gewoon nee!

    Login om te reageren
  5. rdamnn zegt

    27 mei 2015 om 17:14

    Gruwelijk! Een dikke V12 met 600 PK erin ..
    En dan alleen foto’s en video’s ervan kunnen bekijken uiteraard

    Login om te reageren
  6. donvincenzo zegt

    27 mei 2015 om 17:14

    Eindelijk iets om je LM002 op in te ruilen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 mei 2015 om 17:31

      @donvincenzo: haha wie weet met gesloten portemonnee!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 mei 2015 om 19:02

        @dutchdriftking: een goede LM002 doet tegenwoordig al gauw 3 ton, dus moet goed mogelijk zijn. Ook als belegging denk ik dat de LM002 het beter gaat doen dan de Urus.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 mei 2015 om 19:29

      @donvincenzo: Inruilen? Als je een LM002 kunt betalen en onderhouden, koop je gewoon een Urus voor erbij.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 19:35

      @donvincenzo:
      Ben je mal, mijn echte Lambo inruilen voor een Audi die zich beter voordoet dan hij is…?
      Apart dat er niemand over ongeoorloofde staatssteun of subsidie begint….

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 mei 2015 om 21:52

        @jrk68: ik heb het idee dat dit nog best een bijzondere auto gaat worden. Dus een Audi Q7 met Lambo koets erop lijkt mij niet heel erg voor de hand liggen. Dit ding lijkt zo veel lager en breder te zijn dat het een unieke auto wordt. Misschien dat Audi of Porsche met een uber QR9 of Cayenne GT2 gaat komen op basis hiervan, maar ik kan niet zo snel raden welke basis dit wordt.

        Zelfde geldt voor die Bentley EXP Speed 6 (ofzo) die op Geneve stond. Dat was zeer zeker niet een A6 Coupe zoals een Continental GT wél een A8 Coupe is (of beter nog, Phaeton Coupe).

        Login om te reageren
  7. kenner zegt

    27 mei 2015 om 17:15

    Een auto moet laag zijn. Punt

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      27 mei 2015 om 17:32

      @kenner: Jups en vrouwen blond. Ahum, weer ns wat anders….

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        27 mei 2015 om 17:47

        @dutchdriftking: wie heeft besloten dat auto’s hoog moeten zijn? Het is een rage en iedereen volgt maar. Juist Lambo (en Porsche natuurlijk) weet hoe belangrijk rij hoogte is door hun kennis in de autosport. Dat ze SUV’s maken als cashcows is ook nog wel te begrijpen maar waarom iedereen ze koopt snap ik niet, ja het is zo handig zo’n hoge zit… auto’s moeten laag zijn. Punt

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          27 mei 2015 om 17:56

          @kenner: Stel je bent een Rus of Chinees. Je hebt genoeg geld en je wilt een snelle auto van een prestige merk. Dan kan je een heel mooie 911/Huracan kopen, maar daar heb je daar echt helemaal niets aan door de zeer slechte wegen. Dan is een Cayenne met bijzonder goede terein eigenschappen ineens een heel logische keuze. Dat Europa en de VS ook op dat soort auto’s kickt is dan een prettige bijkomstigheid.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            27 mei 2015 om 19:03

            @dutchdriftking: bedankt voor deze bijdrage. Dit is namelijk precies de reden waarom die Cayennes, G-klasses, Infiniti FX’en en dergelijke als een malle verkopen daar.

            Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      27 mei 2015 om 18:18

      @kenner: Heb je nou een verlaagd Golfje 2 met BBSjes als avatar? Geen wonder dat je zegt dat alles laag moet zijn.
      SUV’s zijn gewoon cool.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 mei 2015 om 19:08

        @BmwMPower: dat ben ik niet helemaal met je eens. Een Mk1 Range Rover, W460 G-klasse, Jeep Wagoneer of Ford Bronco: ja.

        Al het moderne SUV dat eerder vaststaat dan mijn Impreza: neuh. (Alhoewel ik toe moet geven dat een Impreza totaal uncool is).

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          27 mei 2015 om 19:12

          @gtwillem: impreza is best grappig, ik vind t alleen geen perfecte looks… een getunede impreza is natuurlijk het mooiste :)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            27 mei 2015 om 20:08

            @gwnbmw: het ging om de ‘coolheid’ van een auto. En dan is getunede Impreza al helemaal kansloos ;-)

            Login om te reageren
      • kenner zegt

        27 mei 2015 om 19:21

        @BmwMPower: en jouw nick is bmwMPower, en dan durf je te beweren dat laag niet goed is. Cool of niet. Op rotondes en bochten zijn ze waardeloos dus niet goed en niet cool

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          27 mei 2015 om 21:57

          @kenner: qua performance zijn de snelle SUV’s zeer indrukkwekkend. Ze kunnen wel degelijk goed een bocht om. Maar ja, mag ook wel met 4WD en 315 banden rondom.

          Maar het is vooral het gevoel wat niet klopt, naar mijn mening, Meneer de Kenner ;-)

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          27 mei 2015 om 22:33

          @kenner: Ik rij zelf ook redelijk laag en op rotondes kan het laagrijden dan nog wel eens in de weg zitten. Het is sowieso alles behalve praktisch. Maarja, de looks he…..

          Login om te reageren
  8. mclarenf1lm zegt

    27 mei 2015 om 17:17

    Toch zonde, voor het geld zouden ze het niet hoeven te doen, mama vag zou toch genoeg geld moeten hebben. Weinig merken die zich tegenwoordig nog aan zijn oude waardes houdt.

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      27 mei 2015 om 17:18

      @mclarenf1lm: En nee ik ben de LM002 niet vergeten, dat was nog een echte Lambo, het zal me niks verbazen als dit een omgebouwde Q7 wordt. Als het ook maar enigzins dichtbij de LM002 zou komen heb ik overigens niks gezegd. :)

      Login om te reageren
      • carfreakjim zegt

        27 mei 2015 om 18:46

        @mclarenf1lm: Als het geluid van dit ding ook maar een beetje in de buurt komt van de lm002 hoop ik dat het net zo’n succes word als de cayenne.

        Login om te reageren
    • Dizono zegt

      27 mei 2015 om 17:19

      @mclarenf1lm: Klopt, Lamborghini’s en terreinwagens is een waardeloze en historisch onverantwoorde combinatie.

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        28 mei 2015 om 15:49

        @dizono: Ik was je toch net een minuutje voor ;-)

        Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    27 mei 2015 om 17:19

    Een vraagje is het niet zo dat :
    Men nemen het platform van de VW Touareg /Audi Q 7 en Porsche Cayenne en verscheept het naar Italië ?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 18:21

      @desjonnies: ik denk het niet. Ze zullen toch wel met een extreme versie uitkomen. Een Porsche mag lelijk zijn, zolang het functioneel is. Een Lamborghini moet wel een beetje spectaculair blijven.

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        27 mei 2015 om 20:23

        @gtwillem: Gevoelsmatig neig ik ook naar een nieuwe platform, maar eentje die gedeeld wordt met Bentley. Aan de andere kant denk ik dat het makkelijker is om de platform van Porsche te recyclen; de kans dat Lamborghini een beter platform kan ontwikkelen lijkt me zeer klein…

        Login om te reageren
        • gekketurbo zegt

          27 mei 2015 om 20:25

          @gekketurbo: Ik wil een edit knop!

          Login om te reageren
  10. norge zegt

    27 mei 2015 om 17:19

    Als ik VAG was had ik er ook een Skoda en Seat uitvoering van gemaakt.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 19:05

      @norge: ik vraag me wel af waar de Seat SUV blijft, maar dan vooral in het B en C segment. Skoda heeft de Yeti, VW de Tiguan, maar Seat al jaren niets, en het is niet omdat de andere modellen niet aan te slepen zijn.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        27 mei 2015 om 21:28

        @gtwillem: skoda bouwt een suv die de yeti vervangt en die wordt gedeeld met seat. Ik dacht 2017 dat ie komt

        Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    27 mei 2015 om 17:20

    Yeah right .. Of ze het bij VAG in hun botte kop zullen halen om productie buiten Italië te laten plaatsvinden ..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 17:27

      @lincoln: Das war einmal: sommige Gallardo’s werden in Neckarsulm gebouwd. Zelfde gaat gebeuren met de Huracan.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        27 mei 2015 om 17:30

        @gtwillem: Serieus?
        En om welke reden dan? Productiecapaciteit die te klein is in Italië ofzo?
        Lijkt me toch niet kostenefficiënt van 2 productielijnen van eenzelfde model te hebben..

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          27 mei 2015 om 17:34

          @Dimglor: Omdat daar de RS fabriek van Audi staat, en een fabriek uitbreiden goedkoper is dan een nieuwe neerzetten.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            27 mei 2015 om 17:44

            @dutchdriftking:
            Heb eens even kort online gekeken en vond enkel dat het gewoon de lakstraat was van de Gallardo die zich daar bevond..
            Was het eerste dat ik ervan hoorde.
            Dacht altijd dat alle Lambo’s in Sant Agata werden gebouwd.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              27 mei 2015 om 18:15

              @Dimglor: nee. Er zijn Neckarsulm Gallardo’s. Ze hebben een beperkte capaciteit in Sant Agata. En aangezien veel techniek overeenkomt met de R8, wordt ie ook op de lijn gebouwd.

              Login om te reageren
              • Dimglor zegt

                27 mei 2015 om 18:22

                @gtwillem: Hebben we weer iets bijgeleerd vandaag :-)

          • gtwillem zegt

            27 mei 2015 om 20:16

            @dutchdriftking: ‘RS’ fabriek is niet helemaal correct. De dochteronderneming Quattro GmbH is gevestigd in Neckarsulm, op het terrein van de Audi fabriek. Quattro GmbH bouwt bijna alle RS’en, en dus ook de R8 en Gallardo (en later Huracan). De RS3 en TT-RS worden respectievelijk in Ingolstadt en het Hongaarse Gyor gebouwd. En daarom het volgende weetje, op je kentekenbewijs staat bij een RS4/5/6/7 dat het merk een Quattro is, terwijl de RS3 en TT-RS gewoon Audi’s zijn. (Althans, zo was dat tot een paar jaar geleden nog wel).

            Ik ben er ooit eens geweest, best de moeite waard (er staat ook een mini museum met, speciaal voor @desjonnies en @jrk68 een NSU TTS, NSU RO80 enkele DKW’s, Wanderers, Horchs en Auto Unions. Leuk om te zien dat Audi van leuke en sympathieke auto’s naar totaal het tegenovergestelde is gegaan.

            Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        27 mei 2015 om 17:30

        @gtwillem:
        Da’s de NSU stad, reejen ze jaren geleden nog massaal R0 80 !
        Uit stil protest voor één van de meest innoverende auto’s ooit, moeten ze nu handtasjes bouwen.

        Ich bin ein R0 80 !

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          27 mei 2015 om 20:17

          @desjonnies: was zelfs nog auto van het jaar. Was zijn tijd ver vooruit. Voorloper van de huidige A4. Toch wel genant dat de A4 nooit zo’n technologisch hoogstandje is geweest als de RO80 dat was. Het was overigens geen wonder qua beteouwbaarheid en zuinigheid, die NSU….

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            27 mei 2015 om 21:37

            @gtwillem:
            Qua betrouwbaarheid hebben ze weinig progressie geboekt in die 40 jaar….
            Men kan zeggen wat men wil over de Ro80, hij had wel een voorsprong door techniek.
            Dat de.rijders elkaar begroeten door het aantal vingers coresponderend aan het aantal verbruikte blokken op te steken, blijf ik een leuke anekdote vinden.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              27 mei 2015 om 22:08

              @jrk68: zeker omdat sommige eigenaren beide handen van het stuur moesten halen om het aantal duidelijk te maken :-)

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                27 mei 2015 om 23:16

                @gtwillem: Moet jij niet eens gaan solliciteren bij AB?

      • Dutchdriftking zegt

        27 mei 2015 om 17:33

        @gtwillem: Gebeurd geloof ik al…..

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 mei 2015 om 00:25

      @lincoln: nee gekkie de Italianen verkopen het intern als “productie” en de Duitsers bedoelen natuurlijk “assemblage”. Dit wordt 80/90% Audi met een beetje toeters en bellen en een ander huidje erop. Dus die toeleveranciers in Italië gaan daar verrekte weinig aan werken tenzij ze al aan Audi leveren.

      Login om te reageren
  12. kapiteinaudi zegt

    27 mei 2015 om 17:22

    Eens tractorbouwer, altijd tractorbouwer.

    Login om te reageren
  13. arii zegt

    27 mei 2015 om 17:25

    Nu Ferrari nog. Ik vind het jammer. Zulke merken horen exclusief te blijven en alleen sportauto’s maken

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      27 mei 2015 om 19:14

      @arii: verlopig hebben we astons en maseratis (toch?) nog… maar je hebt helemaal gelijk.

      Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    27 mei 2015 om 17:29

    Ik vind het eigenlijk wel ‘Good News’! Tuurlijk, een SUV is zo lame als wat, maar als er één merk dat er wat van maken, is het Lamborghini wel.

    Moet ergens denken aan de Mega Track…

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    27 mei 2015 om 17:30

    Kijk eens aan! Mooi model om de V12TDI van Audi in te stoppen. Of is dat heiligschennis?

    Login om te reageren
  16. Turbo S zegt

    27 mei 2015 om 17:30

    Ik vind er niks aan. Lelijk hok.

    Login om te reageren
  17. hehe zegt

    27 mei 2015 om 17:53

    Wat zal Maus blij zijn, een Lamborghini met makkelijke instap. Hoop voor haar dat die handgeschakeld komt

    Login om te reageren
  18. lamborgfan zegt

    27 mei 2015 om 18:08

    Jammer..

    Misschien goed te maken door er minimaal een aventador V12 in te leggen (LM suv idee) en als diesel persé moet, dan een V12 TDI.

    Helaas zal het wel gewoon bij 4l v8 uit de rs6 worden, niet niks, maar ook niet “Lamborghini” like

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 21:55

      @lamborgfan: een diesel Lamborghini is historisch verantwoord, want ze hebben ook tractors gebouwd. Maar die oude V12 TDI gaat echt niet opnieuw leven in geblazen worden.

      Ik zet nog altijd in op een 4.0 V8 Turbo als instapper en de V10 en wellicht V12 als ware Speeltjes Voor De Rijken!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        27 mei 2015 om 22:35

        @gtwillem: De 4.2 TDI misschien?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          27 mei 2015 om 22:57

          @dutchdriftking: nee. Ik denk het niet. De redenen om een diesel te kopen zijn niet van toepassing bij een Lamborghini, ook al is het een SUV achtige.

          Een A8 4.2 TDI (wat toch wel de lekkerste nieuwe auto is die je nu kunt komen) is behoorlijk snel en relatief zuinig. Maar voor een Lamborghini niet snel genoeg (385pk zal niet voldoende zijn, zal wel minimaal 500pk worden) en het verbruik is irrelevant. Daarbij hebben de benzine motoren al zeer veel koppel onderin, dus dat voordeel wordt teniet gedaan. Om maar te zwijgen over het geluid. Eem Lamborghini moet wel schreeuwen, blehren en janken. Niet onderin ergens comfortabel snorren en een beetje grommen.

          Login om te reageren
  19. smokin zegt

    27 mei 2015 om 18:19

    Triest.

    Een bedrijf dat uitblonk in prachtige Italiaanse volbloedjes mag nu Duitse Sufs gaan maken.
    Ik neem aan dat een diesel ook al in de pen zit?

    Login om te reageren
  20. maseratizzzzzzzz zegt

    27 mei 2015 om 18:33

    Nee toch, het enige merk die nog echt vasthield aan de N/A motoren wordt nu op een andere manier verpest, bedankt?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 20:18

      @maseratizzzzzzzz: Aston Martin bestaat nog. En ondanks alle aankondiginen nog geen turbo in zicht ;-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 mei 2015 om 00:16

        @gtwillem: De 4.0 van AMG gaat er toch komen?

        Login om te reageren
  21. jensgib zegt

    27 mei 2015 om 18:54

    Ik vind hem wel gaaf :)

    Login om te reageren
  22. ter zegt

    27 mei 2015 om 19:24

    Urus rijmt op Anus…

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      27 mei 2015 om 19:59

      @terrorizer:
      Voor Belgen niet

      Login om te reageren
  23. exclusieviteitsfreak zegt

    28 mei 2015 om 00:36

    Hebben we al niet genoeg SUV verfijntheid hedendaags ?

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    28 mei 2015 om 11:32

    Dom want nu gaan andere Italiaanse fabrikanten dit natuurlijk ook aanvragen. Er blijft dan niks over van Italië of van ons belastinggeld

    Login om te reageren
  25. bmwjvds zegt

    28 mei 2015 om 19:59

    Hij ging toch ongeveer 350.000 kosten had ik volgens mij ergens gelezen ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North