• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinig

Auteur: Dizono, gepost 27 mei 2015 om 16:32 – 36 Reacties

Afbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinigAfbeelding Doe net als Bram en rij een Maserati voor weinig

Een mooie Maserati voor weinig
Bram Moszkowicz regelde voor weinig een prachtige Maserati en dat kun jij nu ook. Twee turbo’s, strak in de lak en goedkoop in de wegenbelasting, wat wil je nog meer?

Rondingen zeg je? Nee, als dat is wat je wil, dan kun je beter verder zoeken. Volgens sommigen is de Biturbo-serie het dieptepunt van Maserati, jullie bepaalden anders. Tijdens een vragenrondje naar de mooiste Maserati ooit, belande de Biturbo en afgeleide boven schoonheden als de Mexico, Mistral en de eerste generatie Quattroporte.

Daarom speciaal voor jullie deze fijne occasion uit 1985, goed voor het kwarttarief wegenbelasting dus. Mits je hem stalt in de winter, maar door de pekel rijden is sowieso een no go met een Italiaanse auto uit de jaren ’80 of eerder en deze Maserati in het bijzonder. Het aangeboden exemplaar is geheel roestvrij en dat koste, samen met het nodige onderhoud aan de aandrijflijn, een lieve som van 14.000 euro. Gelukkig wil de verkopende partij niet hun hele investering terugzien, maar nemen ze genoegen met de helft.

Ondanks zijn slechts 102.619 kilometer aan ervaring, is er dus al het nodige verspijkerd aan deze Maser. Dat is ook iets waar je als kersverse eigenaar rekening mee moet houden, met alleen af en toe olie verwisselen en een zestal nieuwe bougies ga je het niet redden.

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Allerfoutste Maserati MArktplaats
    Dit is de allerfoutste Maserati van Marktplaats
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

biturbo, Maserati, occasion

Vorig bericht: « Schokkend: zoveel verdient Utrecht nu al aan milieuzone
Volgend bericht: Dit is wat Lamborghini heeft besloten over haar SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    27 mei 2015 om 16:36

    Heyyyyy .. 1 van mijn jeugdzondes .. Zou zo weer verliefd kunnen worden met me domme kop ..

    Login om te reageren
  2. sjon zegt

    27 mei 2015 om 16:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    27 mei 2015 om 16:37

    Arme Bram
    Zo geil op badges, is niet normaal meer.

    En dit, dit is een droomauto zeiden de jongens ‘in de handel’ : VOORAL BLIJVEN DROMEN !

    Login om te reageren
  4. bofkont zegt

    27 mei 2015 om 16:38

    Nooit mooi gevonden, de opvolger was stukken beter.

    Login om te reageren
  5. themanjeroen zegt

    27 mei 2015 om 16:43

    Ik zou er een piano op laten vallen ( a la top gear)

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      28 mei 2015 om 00:31

      @themanjeroen: Meer kan je er niet mee als je in een van de o zo milieu bewuste grote steden woont, in bijvoorbeeld Utrecht mag je er de stad toch niet mee in.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    27 mei 2015 om 16:45

    Prachtig ding, en spuuglelijk tegelijkertijd.
    Maar ik spaar nog even door voor een Maserati Quattroporte van de 5e generatie. Een zwarte GT S graag.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      27 mei 2015 om 17:31

      @trustmeiamanengineer: jaaaa ik wil ook zo’n powerhouse. Ook in het zwart. En die komt er wel.

      Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    27 mei 2015 om 16:46

    Haal de Maserati logo’s eraf, en dan denk je; “Welke mongol heeft deze auto gebouwd?”

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    27 mei 2015 om 16:47

    Hoe heeft het mooiste automerk ter wereld ooit zo’n gorkending kunnen boetseren?

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      27 mei 2015 om 18:30

      @kapiteinaudi: Dat was inde tijd dat met de luxe, veel duurdere modellen niet genoeg werd verdiend. De Biturbo kwam in een voor Maserati nieuwe markt, als concurrent voor de 323i. Het was een instant succes, de orders stroomden kennelijk binnen. Productie kon het niet bijbenen en er werd verkocht voordat alles was uitontwikkeld. Met de bekende reputatieschade. Maar uiteindelijk heeft deze auto het merk op dat moment wel gered.

      Login om te reageren
  9. matk20 zegt

    27 mei 2015 om 16:49

    lol, die teller unit lijkt wel een computer

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    27 mei 2015 om 16:58

    Een volbloed italiaans raspaardje die door de gewone man aangezien wordt voor iets van Subaru ofzo. Prachtigen lijnen en compact en snel…..Zal hem nooit kopen, daarvoor heb ik ze iets teveel langs de weg stil zien staan..

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    27 mei 2015 om 17:06

    Leren strikje om de pookknop.
    Mooi hoor.
    Heb ooit eens een knalrode gezien met zwarte accenten. Gele mistlampen van Hella er onder en gaan met die banaan. Tot je pech kreeg.
    Het is een karakteristieke auto, je moet er echt tijd, geld en geduld voor hebben.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    27 mei 2015 om 17:11

    Eerlijk is eerlijk dingen zijn broddel kwaliteit, maar hebben Maserati wel in leven gehouden
    er is een Duurdere Racy zus van de bi-turbo : de Shamal, gebruikte dezelfde carrosserie als die Bi-Turbo
    Hier een foto van de Shamal ; die was veel exclusiever en was eigenlijk DE auto die je wilde

    http://www.topcarrating.com/maserati/1989-maserati-shamal-6.jpg

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      27 mei 2015 om 17:16

      @desjonnies: Gave bak! Ik zou hem alsnog wel willen hebben.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 mei 2015 om 20:25

      @desjonnies: kijk, een Shamal! Bedankt voor het goed maken van mijn avond.

      Maar de Ghibli’s die hier op gebasseerd waren, zijn best goede auto’s. De heilige graal is natuurlijk de Ghibli Cup Seicilindri BiTurbo en de Ghibli 2.8 Secicilindri BiTurbo die onder het regime van Ferrari werden gebouwd. Zelfde geldt voor de laatste Quattroportes IV, hele nette auto’s die niet opvallen, maar wel zo exotisch zijn als een Ferrari. Voor heel redelijke bedragen kun je je wagenpark ernstig upgraden. Onderhoud werd helaas wel duurder…

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      27 mei 2015 om 20:34

      @desjonnies:

      De shamal en de Ghibli hebben dat beetje extra tov. dit nogal sobere ding hierboven.
      Aan zo’n ghibli ga ik ooit m’n broek nog eens scheuren.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 20:38

      @desjonnies:
      Bedankt hé, heel mijn scherm onder de klodders.
      Een van mijn onberijkbare jeugdliefdes, misschien maar goed ook, ik was er failliet op gegaan of ik had nu al reutelend met een witshirt met iets te lange mouwen in een kamertje met matrassen tegen de muur gezeten.

      Ik vermoed zelf het laatste.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 mei 2015 om 20:47

      @desjonnies:
      Nog zo’n sterk staaltje “broddelwerk”,
      http://static.modiauto.com.cn/jpg/201209/4a916c94-0a19-4369-90d1-8fba0b4bf528.jpg
      een cilinderkop 36v versie van het biturbo blok, dat overigens oorspronkelijk 3 kleppen per cilinder had.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 mei 2015 om 20:49

      @desjonnies: de Shamal vond ik toen helemaal geweldig, nog steeds trouwens!!

      Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    27 mei 2015 om 17:16

    De motorruimte staat geel van de tectyl haha

    Login om te reageren
  14. donvincenzo zegt

    27 mei 2015 om 17:23

    Het is helemaal geen geheim dat je voor weinig geld een Maserati kunt kopen. De ellende begint daarna pas. Het onderhoud is duur en onderdelen zijn lastig te vinden. Twee citaten van het Maserati-forum:

    “Een turbo kost aan materiaal pakweg € 1.000 ex arbeidsloon per stuk (en het is wrang, maar het is een doodnormale IHI-turbo die, technisch gezien, bijna hetzelfde is als die op een Mitsubishi, waar hij een pot peren kost. Bijna. Met enkele -technisch niet relevante- afwijkingen waardoor de Mitsubishi IHI turbo nét niet past). Een differentieel kost (als ik me wel herinner) ongeveer € 1.000,- als het een revisie-exemplaar betreft. Een zekeringkast (die gaan vaak kapot) komt op ca. € 150,-”

    En:

    “Alles is nog wel te vinden met een beetje geduld, maar het wordt rap minder. Maserati heeft zelf bijna geen Biturbo-spares meer, die hebben ze merendeels verkocht aan een aantal handelaren in de wereld. Met als gevolg dat er soms woekerprijzen worden gerekend voor schaarse onderdelen. “

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 mei 2015 om 17:29

      @donvincenzo: het kan nog kutter hoor .. Lancia Gamma kopen ??

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        27 mei 2015 om 19:03

        @lincoln: het kan nog k*tter: moderne VAG kopen.

        Login om te reageren
    • super zegt

      27 mei 2015 om 18:12

      @donvincenzo:
      Vind die prijzen wel meevallen, een differentieel voor een E46 kost ook ca. 2000E. Voor een turbo betaal je bij renault 1000E, en bij bmw ws wel een stuk meer.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 mei 2015 om 21:34

      @donvincenzo:
      Vijf bakken dogleg bakken van ZF of Getrag vinden dan weer wel gretig aftrek in de rallysport bij mensen die een MK I of MKII Escort bouwen ! Die past namelijk en kan de kracht van een opgefokte Pinto motor makkelijk hebben

      Login om te reageren
  15. philipf zegt

    27 mei 2015 om 17:43

    Vind het een leuke wagen. Maar zelf rijden? Nee zeker niet!

    Login om te reageren
  16. goodolddays zegt

    27 mei 2015 om 17:44

    Wat kutauto

    Login om te reageren
  17. kaasdevies zegt

    27 mei 2015 om 18:34

    Met e30 trekjes aan de achterkant

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    27 mei 2015 om 19:26

    Doe mij maar de opvolger/facelift, dat is mijn favoriete Maserati!

    Login om te reageren
  19. alfablog zegt

    27 mei 2015 om 20:44

    Goede site voor gebruikte onderdelen.

    http://kjbparts.com/nl/

    Login om te reageren
  20. fastshifter zegt

    27 mei 2015 om 21:34

    Goede keus!?

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    27 mei 2015 om 21:53

    Zeker een leuke wagen, maar een nachtmerrie voor zij zonder slappe was of technische kennis. Ik wil er zeker ooit een, maar wel als ik het (onderhouds)geld had.

    Login om te reageren
  22. pomoek zegt

    27 mei 2015 om 21:59

    Misschien heel raar maar ik knap af op auto’s waarvan het reservewiel onder de auto hangt. Dat is gewoon raar.

    Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    28 mei 2015 om 11:31

    Nee bedankt. Lijkt me helemaal niks. Onderhoud is trouwens wel duir

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North