Bram Moszkowicz regelde voor weinig een prachtige Maserati en dat kun jij nu ook. Twee turbo's, strak in de lak en goedkoop in de wegenbelasting, wat wil je nog meer?
Rondingen zeg je? Nee, als dat is wat je wil, dan kun je beter verder zoeken. Volgens sommigen is de Biturbo-serie het dieptepunt van Maserati, jullie bepaalden anders. Tijdens een vragenrondje naar de mooiste Maserati ooit, belande de Biturbo en afgeleide boven schoonheden als de Mexico, Mistral en de eerste generatie Quattroporte.
Daarom speciaal voor jullie deze fijne occasion uit 1985, goed voor het kwarttarief wegenbelasting dus. Mits je hem stalt in de winter, maar door de pekel rijden is sowieso een no go met een Italiaanse auto uit de jaren ’80 of eerder en deze Maserati in het bijzonder. Het aangeboden exemplaar is geheel roestvrij en dat koste, samen met het nodige onderhoud aan de aandrijflijn, een lieve som van 14.000 euro. Gelukkig wil de verkopende partij niet hun hele investering terugzien, maar nemen ze genoegen met de helft.
Ondanks zijn slechts 102.619 kilometer aan ervaring, is er dus al het nodige verspijkerd aan deze Maser. Dat is ook iets waar je als kersverse eigenaar rekening mee moet houden, met alleen af en toe olie verwisselen en een zestal nieuwe bougies ga je het niet redden.
36 reacties
Zo geil op badges, is niet normaal meer.
En dit, dit is een droomauto zeiden de jongens ‘in de handel’ : VOORAL BLIJVEN DROMEN !
Maar ik spaar nog even door voor een Maserati Quattroporte van de 5e generatie. Een zwarte GT S graag.
Mooi hoor.
Heb ooit eens een knalrode gezien met zwarte accenten. Gele mistlampen van Hella er onder en gaan met die banaan. Tot je pech kreeg.
Het is een karakteristieke auto, je moet er echt tijd, geld en geduld voor hebben.
er is een Duurdere Racy zus van de bi-turbo : de Shamal, gebruikte dezelfde carrosserie als die Bi-Turbo
Hier een foto van de Shamal ; die was veel exclusiever en was eigenlijk DE auto die je wilde
http://www.topcarrating.com/maserati/1989-maserati-shamal-6.jpg
Maar de Ghibli’s die hier op gebasseerd waren, zijn best goede auto’s. De heilige graal is natuurlijk de Ghibli Cup Seicilindri BiTurbo en de Ghibli 2.8 Secicilindri BiTurbo die onder het regime van Ferrari werden gebouwd. Zelfde geldt voor de laatste Quattroportes IV, hele nette auto’s die niet opvallen, maar wel zo exotisch zijn als een Ferrari. Voor heel redelijke bedragen kun je je wagenpark ernstig upgraden. Onderhoud werd helaas wel duurder…
De shamal en de Ghibli hebben dat beetje extra tov. dit nogal sobere ding hierboven.
Aan zo’n ghibli ga ik ooit m’n broek nog eens scheuren.
Bedankt hé, heel mijn scherm onder de klodders.
Een van mijn onberijkbare jeugdliefdes, misschien maar goed ook, ik was er failliet op gegaan of ik had nu al reutelend met een witshirt met iets te lange mouwen in een kamertje met matrassen tegen de muur gezeten.
Ik vermoed zelf het laatste.
Nog zo’n sterk staaltje “broddelwerk”,
http://static.modiauto.com.cn/jpg/201209/4a916c94-0a19-4369-90d1-8fba0b4bf528.jpg
een cilinderkop 36v versie van het biturbo blok, dat overigens oorspronkelijk 3 kleppen per cilinder had.
“Een turbo kost aan materiaal pakweg € 1.000 ex arbeidsloon per stuk (en het is wrang, maar het is een doodnormale IHI-turbo die, technisch gezien, bijna hetzelfde is als die op een Mitsubishi, waar hij een pot peren kost. Bijna. Met enkele -technisch niet relevante- afwijkingen waardoor de Mitsubishi IHI turbo nét niet past). Een differentieel kost (als ik me wel herinner) ongeveer € 1.000,- als het een revisie-exemplaar betreft. Een zekeringkast (die gaan vaak kapot) komt op ca. € 150,-”
En:
“Alles is nog wel te vinden met een beetje geduld, maar het wordt rap minder. Maserati heeft zelf bijna geen Biturbo-spares meer, die hebben ze merendeels verkocht aan een aantal handelaren in de wereld. Met als gevolg dat er soms woekerprijzen worden gerekend voor schaarse onderdelen. “
Vind die prijzen wel meevallen, een differentieel voor een E46 kost ook ca. 2000E. Voor een turbo betaal je bij renault 1000E, en bij bmw ws wel een stuk meer.
Vijf bakken dogleg bakken van ZF of Getrag vinden dan weer wel gretig aftrek in de rallysport bij mensen die een MK I of MKII Escort bouwen ! Die past namelijk en kan de kracht van een opgefokte Pinto motor makkelijk hebben
http://kjbparts.com/nl/