• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamer

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 december 2014 om 10:15 – 35 Reacties

Afbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamerAfbeelding Bieden maar! Rode Lamborghini LM002 onder de hamer

Lambo LM002
Voor een auto waar maar 301 exemplaren van zijn gemaakt komt de Rambo-Lambo – de LM002 – regelmatig langs in de verkoopkanalen. Dit rode gevaarte ziet er wel tiptop uit, en de running costs zijn met de huidige olieprijs ook nog te doen.

Op de ‘Urus‘ kan je nog wel even wachten, als deze er überhaupt komt (make up your mind, VAG…), en dan is het nog maar de vraag of er ook een V12 onder de kap ligt.

V12

Bij de LM 002 is dat sowieso wel het geval, en daarnaast is het din nog eens stukken exclusiever en legendarischer. Het feit dat je je in een eigenarengroep begeeft die hier en daar een wat twijfelachtige reputatie geniet moet je maar voor lief nemen.

Vrijdag 16 januari 2015 gaat deze LM 002 uit 1989 bij RM Auctions in de veilingverkoop, de geschatte opbrengst ligt ergens rond de 200.000 USD, zo’n 160.000 euro.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Lamborghini LM002 ooit
  • Officieel: Lamborghini komt met nieuwe Countach! [UPDATE]
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lm002, pickup, rood, SUV, veiling

Vorig bericht: « Gefacelifte Audi A1 vanaf 20.900 euro, veel 20%-versies
Volgend bericht: ‘Alfa Romeo ontwikkelt 2.9 liter V6 met 480 pk’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. miichal zegt

    17 december 2014 om 10:19

    Op marktplaats staat er ook één te koop…

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      17 december 2014 om 10:47

      @miichal: Bij een autobedrijf dat volgens het internet een Jetcars-reputatie heeft. Oh nee wacht, iets zo onbetrouwbaar als Jetcars kán gewoon niet…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 december 2014 om 11:26

        @123bat: Kan je gerust kopen. Van welke aanbieder ook, met dit ding heb je absolute zekerheid dat je er problemen mee hebt

        Login om te reageren
        • bazzelijn zegt

          17 december 2014 om 12:08

          @baasbas: Dus in ieder geval één garantie

          Login om te reageren
        • 123bat zegt

          17 december 2014 om 12:41

          @baasbas: hahaha true that!

          Login om te reageren
  2. gieltj zegt

    17 december 2014 om 10:23

    Wel gaaf om te zien maar ik zou ‘m niet willen hebben

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    17 december 2014 om 10:24

    Toch nog altijd mijn favoriete terreinbeul. Er gaat niets boven een opgedirkt legervoertuig met een hoogtoerige en complexe V12. Dat geluid alleen al. Dat Lamborghini er niet op in is gegaan tussen 2002-2012 toen er een ware SUV hype was (Hummers, G-Klasses, Range Rovers, Cayennes, Q7’s en Escalades). Had Lambo mooi aan de bovenkant van het segment kunnen zitten.

    Login om te reageren
  4. bartteeuwen zegt

    17 december 2014 om 10:28

    Waarom make up your mind vag? Zo lang ze m nog niet bouwen is er nog niets aan de hand toch?

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      17 december 2014 om 10:28

      @bartteeuwen: die urus he…

      Login om te reageren
  5. drugsrunner zegt

    17 december 2014 om 10:32

    Zeker 7 jaar terug zag ik er een bij Jet Cars staan. Voor 33 000 kon je hem toen oppikken, wat een investering was dat geweest toen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 december 2014 om 10:45

      @drugsrunner: Dan had je hem ook 7 jaar moeten onderhouden als je hem nu had willen verkopen.

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      17 december 2014 om 10:48

      @drugsrunner: Inderdaad, 33000 Euro voor twee LM002’s is een goeie deal…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        17 december 2014 om 11:24

        @123bat:
        Je bedoelt 2 LM001’s waar ze een LM002 van gepoogd hebben te maken..

        Login om te reageren
        • drugsrunner zegt

          17 december 2014 om 12:45

          @tupperware: Yes, bedankt voor het ruïneren van zijn grap.

          @berlinetta: Gewoon schorsen en bij verkoop investeren in wat nieuwe rubbertjes en olie. Die dingen roesten vast niet binnen een paar jaar weg.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            17 december 2014 om 15:15

            @drugsrunner:
            Graag gedaan..

            Login om te reageren
  6. 406_v6 zegt

    17 december 2014 om 10:34

    Iconische beul; als m’n banksaldo het toeliet zou ik ‘m graag kopen. Alleen de banden zijn moeilijk (op speciale bestelling bij Pirelli) verkrijgbaar en schrikbarend duur.

    Ook geweldig was ooit filmpje van Autovisie bij RTL Veronique, gaan tanken met zo’n bakbeest…. 185 liters superbenzine….
    https://www.youtube.com/watch?v=ft6AmffSNYU

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      17 december 2014 om 11:46

      @406_v6: leuk filmpje, leuke link.
      Totale tankinhoud: 280 liter whahaha, abnormaal.
      Maar ff 185 liters aftikken voor iets minder dan 300 gulden, ik teken er voor :)

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        17 december 2014 om 11:56

        @g40freak: En in no time leeg die tank als je een beetje met het gas speelt…

        Leuk verslag van de test met Valentino Balboni:

        http://issuu.com/autovisie/docs/av_32e_jg._1987_nr._1_test_lamborghini_lm_002_quat/6?e=0

        Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    17 december 2014 om 10:37

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lamborghini/m873551544-lamborghini-lm-002-1988.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=72864

    bespaard je weer een container…

    Login om te reageren
  8. lekbak zegt

    17 december 2014 om 10:55

    Het is meer geld dan ik heb liggen maar eigenlijk valt de prijs me reuze mee. Dit is echt een auto waar ik als vermogende verzamelaar/liefhebber goud voor zou betalen. De auto ziet er ontzettend bruut en gaaf uit en is toch ‘mooi’. Ook heeft die een geinige geschiedenis en uiteraard die knotsgekke V12 onder de kap.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    17 december 2014 om 11:09

    160k is aan de hoge kant… Laatst ging er eentje uit voor nog geen 140 mille op NL kenteken. Dus in het buitenland zou ik gokken op 110/120 mille

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    17 december 2014 om 11:10

    Klant van me heeft een LM002… Wie weet mag ik ooit eens een blokje om met dat ding.

    Login om te reageren
  11. meepinz zegt

    17 december 2014 om 11:33

    Motorisch een mooi apparaat .. maar daar blijft het ook bij.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    17 december 2014 om 11:58

    Engine swappie met een LP640 en gaan met die container. Lekker G wagons pesten :p

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 december 2014 om 12:42

      @E34M5Touring: zeg, ga je mond eens spoelen! Hier ga je toch geen andere motor in lepelen? Zonde van dit geweldige apparaat.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        17 december 2014 om 14:43

        @lekbak:
        Relax, de LP640 motor is nog gewoon een doorontwikkeling van het blok wat er nu in ligt. Upgraden is dan een beter idee, dan is hij nog “matchingnumbers”.
        Het zou pas heiligschennis zijn als hij de Audimotor uit de Aventador had voorgesteld..

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 december 2014 om 15:06

        @lekbak: Pffff, gooi dr toch geen GM V8 in of wel. Een moderne V12 geeft dit ding veel meer praktische bruikbaarheid. Ik hoef dr niet naar te kijken terwijl hij voor de zoveelste keer op de brug wordt gesleept bij de Lambo dealer. Ik rij dr liever mee.

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 december 2014 om 13:53

      @E34M5Touring: Engineswap?? Waarom?? D’r ligt een prachtige V12 in, in de europese versie zelfs met carburateurs….

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 december 2014 om 14:42

        @406_v6: Dat staat prachtig in het museum. Maar als je er daadwerkelijk mee wil rijden is het een ander verhaal

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          17 december 2014 om 14:45

          @baasbas:
          Tja, als je hem een beetje rijdbaar wil maken dan moet je er een LS op gas in gooien en van het originele blok een salontafel maken..
          Oké, dat is pas heiligschennis maar wel zo praktisch..

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          17 december 2014 om 14:46

          @baasbas: Niks mis mee, carburateurs… waarom zou dat een probleem zijn om te rijden?? Hoeft zeer zeker nog niet in een museum.

          Login om te reageren
        • turbobrick zegt

          17 december 2014 om 22:16

          @baasbas: Idd, helemaal waar !

          Velen hier geilen bij het zien van een V12 maar hebben amper kennis van deze wagen en weten dus niets van de vele problemen (en dus kosten !) die met dit voertuig gepaard gaan.

          Afgezien daarvan is een terreinwagen met een hoogtoerige (relatief lage koppel) zo achterhaald.
          Het uiterlijk is ook enorm gedateerd en inmiddels lang niet meer zo stoer sinds de komst van de Hummer en andere mastodonten.

          Nee, leuk voor de heb en om te kunnen pochen in de kroeg want je weet zeker dat niemand anders er 1 heeft maar daar is ook echt alles mee gezegt.

          Login om te reageren
          • audiq7bmw7 zegt

            18 december 2014 om 00:32

            @turbobrick: idd vind dit allang niet meer zo imposant en indrukwekkend als eerst. Vooral na het zien van de Hummer, Knight XV en natuurlijk de Marauder waar Hammond mee gereden heeft.

            Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 december 2014 om 15:09

        @406_v6: Als het me om die prachtige V12 zou gaan koop ik wel een Countach. Die is sneller, mooier en haalt meer performance uit die prachtige V12. Dit is mijns inziens prima te gebruiken voor een engine swap met een modernere Lambo. Bovendien is de LP640 motor in basis hetzelfde als deze motor dus zulke heiligschennis vind ik het niet.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          17 december 2014 om 16:02

          @E34M5Touring: je veranderd naar mijn mening een stukje karakter van dat ding, vandaar. Bovendien koop je het volledige plaatje. Als het alleen om het uiterlijk gaat kan je net zogoed een replica rijden.

          Laten we het er maar op houden dat meningen verschillen. Ik blijf het doodzonde vinden.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North