
Voor een auto waar maar 301 exemplaren van zijn gemaakt komt de Rambo-Lambo – de LM002 – regelmatig langs in de verkoopkanalen. Dit rode gevaarte ziet er wel tiptop uit, en de running costs zijn met de huidige olieprijs ook nog te doen.
Op de ‘Urus‘ kan je nog wel even wachten, als deze er überhaupt komt (make up your mind, VAG…), en dan is het nog maar de vraag of er ook een V12 onder de kap ligt.

Bij de LM 002 is dat sowieso wel het geval, en daarnaast is het din nog eens stukken exclusiever en legendarischer. Het feit dat je je in een eigenarengroep begeeft die hier en daar een wat twijfelachtige reputatie geniet moet je maar voor lief nemen.
Vrijdag 16 januari 2015 gaat deze LM 002 uit 1989 bij RM Auctions in de veilingverkoop, de geschatte opbrengst ligt ergens rond de 200.000 USD, zo’n 160.000 euro.













Op marktplaats staat er ook één te koop…
@miichal: Bij een autobedrijf dat volgens het internet een Jetcars-reputatie heeft. Oh nee wacht, iets zo onbetrouwbaar als Jetcars kán gewoon niet…
@123bat: Kan je gerust kopen. Van welke aanbieder ook, met dit ding heb je absolute zekerheid dat je er problemen mee hebt
@baasbas: Dus in ieder geval één garantie
@baasbas: hahaha true that!
Wel gaaf om te zien maar ik zou ‘m niet willen hebben
Toch nog altijd mijn favoriete terreinbeul. Er gaat niets boven een opgedirkt legervoertuig met een hoogtoerige en complexe V12. Dat geluid alleen al. Dat Lamborghini er niet op in is gegaan tussen 2002-2012 toen er een ware SUV hype was (Hummers, G-Klasses, Range Rovers, Cayennes, Q7’s en Escalades). Had Lambo mooi aan de bovenkant van het segment kunnen zitten.
Waarom make up your mind vag? Zo lang ze m nog niet bouwen is er nog niets aan de hand toch?
@bartteeuwen: die urus he…
Zeker 7 jaar terug zag ik er een bij Jet Cars staan. Voor 33 000 kon je hem toen oppikken, wat een investering was dat geweest toen.
@drugsrunner: Dan had je hem ook 7 jaar moeten onderhouden als je hem nu had willen verkopen.
@drugsrunner: Inderdaad, 33000 Euro voor twee LM002’s is een goeie deal…
@123bat:
Je bedoelt 2 LM001’s waar ze een LM002 van gepoogd hebben te maken..
@tupperware: Yes, bedankt voor het ruïneren van zijn grap.
@berlinetta: Gewoon schorsen en bij verkoop investeren in wat nieuwe rubbertjes en olie. Die dingen roesten vast niet binnen een paar jaar weg.
@drugsrunner:
Graag gedaan..
Iconische beul; als m’n banksaldo het toeliet zou ik ‘m graag kopen. Alleen de banden zijn moeilijk (op speciale bestelling bij Pirelli) verkrijgbaar en schrikbarend duur.
Ook geweldig was ooit filmpje van Autovisie bij RTL Veronique, gaan tanken met zo’n bakbeest…. 185 liters superbenzine….
https://www.youtube.com/watch?v=ft6AmffSNYU
@406_v6: leuk filmpje, leuke link.
Totale tankinhoud: 280 liter whahaha, abnormaal.
Maar ff 185 liters aftikken voor iets minder dan 300 gulden, ik teken er voor :)
@g40freak: En in no time leeg die tank als je een beetje met het gas speelt…
Leuk verslag van de test met Valentino Balboni:
http://issuu.com/autovisie/docs/av_32e_jg._1987_nr._1_test_lamborghini_lm_002_quat/6?e=0
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lamborghini/m873551544-lamborghini-lm-002-1988.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=72864
bespaard je weer een container…
Het is meer geld dan ik heb liggen maar eigenlijk valt de prijs me reuze mee. Dit is echt een auto waar ik als vermogende verzamelaar/liefhebber goud voor zou betalen. De auto ziet er ontzettend bruut en gaaf uit en is toch ‘mooi’. Ook heeft die een geinige geschiedenis en uiteraard die knotsgekke V12 onder de kap.
160k is aan de hoge kant… Laatst ging er eentje uit voor nog geen 140 mille op NL kenteken. Dus in het buitenland zou ik gokken op 110/120 mille
Klant van me heeft een LM002… Wie weet mag ik ooit eens een blokje om met dat ding.
Motorisch een mooi apparaat .. maar daar blijft het ook bij.
Engine swappie met een LP640 en gaan met die container. Lekker G wagons pesten :p
@E34M5Touring: zeg, ga je mond eens spoelen! Hier ga je toch geen andere motor in lepelen? Zonde van dit geweldige apparaat.
@lekbak:
Relax, de LP640 motor is nog gewoon een doorontwikkeling van het blok wat er nu in ligt. Upgraden is dan een beter idee, dan is hij nog “matchingnumbers”.
Het zou pas heiligschennis zijn als hij de Audimotor uit de Aventador had voorgesteld..
@lekbak: Pffff, gooi dr toch geen GM V8 in of wel. Een moderne V12 geeft dit ding veel meer praktische bruikbaarheid. Ik hoef dr niet naar te kijken terwijl hij voor de zoveelste keer op de brug wordt gesleept bij de Lambo dealer. Ik rij dr liever mee.
@E34M5Touring: Engineswap?? Waarom?? D’r ligt een prachtige V12 in, in de europese versie zelfs met carburateurs….
@406_v6: Dat staat prachtig in het museum. Maar als je er daadwerkelijk mee wil rijden is het een ander verhaal
@baasbas:
Tja, als je hem een beetje rijdbaar wil maken dan moet je er een LS op gas in gooien en van het originele blok een salontafel maken..
Oké, dat is pas heiligschennis maar wel zo praktisch..
@baasbas: Niks mis mee, carburateurs… waarom zou dat een probleem zijn om te rijden?? Hoeft zeer zeker nog niet in een museum.
@baasbas: Idd, helemaal waar !
Velen hier geilen bij het zien van een V12 maar hebben amper kennis van deze wagen en weten dus niets van de vele problemen (en dus kosten !) die met dit voertuig gepaard gaan.
Afgezien daarvan is een terreinwagen met een hoogtoerige (relatief lage koppel) zo achterhaald.
Het uiterlijk is ook enorm gedateerd en inmiddels lang niet meer zo stoer sinds de komst van de Hummer en andere mastodonten.
Nee, leuk voor de heb en om te kunnen pochen in de kroeg want je weet zeker dat niemand anders er 1 heeft maar daar is ook echt alles mee gezegt.
@turbobrick: idd vind dit allang niet meer zo imposant en indrukwekkend als eerst. Vooral na het zien van de Hummer, Knight XV en natuurlijk de Marauder waar Hammond mee gereden heeft.
@406_v6: Als het me om die prachtige V12 zou gaan koop ik wel een Countach. Die is sneller, mooier en haalt meer performance uit die prachtige V12. Dit is mijns inziens prima te gebruiken voor een engine swap met een modernere Lambo. Bovendien is de LP640 motor in basis hetzelfde als deze motor dus zulke heiligschennis vind ik het niet.
@E34M5Touring: je veranderd naar mijn mening een stukje karakter van dat ding, vandaar. Bovendien koop je het volledige plaatje. Als het alleen om het uiterlijk gaat kan je net zogoed een replica rijden.
Laten we het er maar op houden dat meningen verschillen. Ik blijf het doodzonde vinden.