Dit kost de BMW M550i xDrive

Auteur: , 65 Reacties

Vooruit, we nemen de andere nieuwe motorvarianten voor de 5-serie ook even mee.

Dit kost de BMW M550i xDrive

Zolang de M5 (G30) nog niet onthuld is zal de liefhebber van dikke Fünfers het nog effe met de M550i xDrive moeten stellen. Deze versie krijgt en geblazen achtcilinder onder de kap, goed voor 462 pk en 650 Nm. Dat alles bij een gemiddeld verbruik van 8,9 l/100 km bij een uitstoot van 204 gram CO2 per kilometer. 0-100 km/u duurt 4 tellen rond en het onderstel werd 10 mm verlaagd voor nog meer fun. Deze versie mag mee vanaf 123.297 euro.

Door naar de iets minder spannende nieuwe varianten. De 520d EfficientDynamics Edition met 190 pk viercilinder diesel is het nieuwe zuinigdheidswonder van de reeks. Het verbruik is vastgesteld op 3,9 l/100 km, mede dankzij de Cw-waarde van slechts 0,22. De 520d EDE mag mee vanaf 58.296 euro.

Verder communiceert BMW de prijs van de nieuwe 530e iPerformance. Deze plug-in hybride zul je in Nederland niet of nauwelijks tegenkomen, wat natuurlijk te maken heeft met de nieuwe bijtellingsregels. Het systeemvermogen van deze versie bedraagt echter 252 pk bij een verbruik van 1,9 l/100 km. Volledig elektrisch rijden kan 50 theoretische kilometers lang, 0-100 km/u duurt 6,5 tellen. Lekker stekkeren kan vanaf 61.581 euro.

Deze drie nieuwe varianten kunnen vanaf 1 maart aanstaande worden besteld. Onlangs presenteerde BMW trouwens de Touring-versie van de 5-serie (G30). Prijzen van de overige motorvarianten vind je HIER.



65 reacties

Volgens mij kun je dan nog beter +-40.000 euro extra gaan sparen en dan de nieuwe M5 kopen wanneer die uit komt. Vroeger kon je een 550i kopen omdat je dan niet op wilde vallen en dat lukt nu ook niet meer, door het m-pakket.
@mathay: want de gemiddelde nederlander herkent m pakketjes? Lijkt mij niet
@banaan7: de gemiddelde Nederlander weet wel of je een dikke bak rijdt of dat je een nog dikkere bak rijdt
@mathay: Beetje dubbelop, vind je niet? Een M550i niet kopen omdat hij te veel op zou vallen dus dan maar +-40.000 extra sparen (wat serieus veel geld is) en dan een M5 kopen. Dan val je nog meer op.
@viezefreddyw: 40 ruggen in je zak houden en de 550i kopen. Snel zat. En de 540i is dat ook al dussss
@lekkerlinksrijden: voor jou misschien wel, voor anderen niet;-) niet dat ik het budget heb
@unknown32: een 540i gaat in 5 sec naar de honderd, is toch snel zat. Als je de 540i met leuke opties besteld ben je 80.000 kwijt. Ruim 40.000 euro minder dan de 550i. Voor mij zou de keuze snel zijn gemaakt zeker ook omdat ik een 5-serie meer een ontspannen reis auto vind en niet een scheurijzer.
@lekkerlinksrijden: lijkt mij een erg karig uitgeruste 540 dan?. Met wat leuke opties eerder 100K.
@mathay: lijkt mij dat die dealer die extra plastic meuk wel dr af kan laten voor je?
@mathay: Er zit wat rij comfort veel verschil tussen een M5 en een 550i.
De vorige (huidige) 550i is een heerlijke auto om veel mee te rijden.
Met een M5 wordt het al snel wat agressiever of minder comfortabel.
@jarno_dewilde: niet mee eens, het bestaansrecht van een M5 is in mijn optiek juist dat het een luxeslee en een powersedan tegelijk is. Geschikt voor zowel de eindeloze autobahn ritten als het betere bochtenwerk.

Bij een M3 zou ik me er misschien wat bij kunnen voorstellen, maar volgens mij doe je vrij weinig concessies op het gebied van comfort wanneer je een M5 neemt ipv een (M)550i.
@ozan: Alleen het schakelen bij een M5 gaat vele mallen intensser dan bij een M550i
Misschien dat het in de huidige M5 anders is dan in de vorige, toen nog met V10. Die heb ik regelmatig gereden. Vooral voor passagiers is het allemaal veel stugger en steviger. Mede daardoor is de keuze ook gevallen op de 550i de vorige keer, ohjah en X-drive was toen ook niet op de M5.
@mathay: slechts 40000€ erbij maar sparen…
@mathay: Sparen zal het niet zijn; waarschijnlijk alleen een hoger maandbedrag aan lease/financiering?
Wat een prachtige autos, en wat een vermogen!
@john4545: Wat zeg jij nou?
@john4545: wtf… ze hebben turbo’s hoor. De fik er in!!1!
@john4545: Iemand heeft jouw account gehacked of je hebt opeens een compleet andere mening. John, er zit een knoepert van een föhn op hea?!
Man oh man. In 4 seconden naar de 100 en het is niet eens een M5. Schrikbarende cijfers. Ik zit me echt af te vragen waar de PK-wedloop en de hoge snelheden ophouden. Hij is wel aardig aan de prijs…
@viezefreddyw: En dan te bedenken dat deze niet eens heel veel meer pk’s heeft gekregen t.o.v. de vorige. Slechts 12 stuks meer. Het is vooral de combinatie van een lager gewicht en de xDrive die de snelle sprinttijd bepalen. Maar als je dan bedenkt dat de M5 ook xDrive gaat krijgen, dan krijgt die AMG van gisteren er een geduchte concurrent bij.
@berlinetta: betere automaten en software doen ook een boel.
@rudyv: De automaat zat ik ook nog aan te denken ja, maar volgens mij is die gewoon van ZF. Ik weet niet of er veel veranderd is t.o.v. de vorige bak. Maar software doet inderdaad ook een hoop.
Ingetogen is ie niet, of het pakketje nou wel of niet herkent.

Je kan hem al eventjes configureren op de website. Altijd leuk tijdens de middagpauze!
@leaper035t:
Om vervolgens in je Aygo te stappen….
Heb ook een ‘proefritten-vriend’ die hele zaterdagen weggooit van zichzelf en dealerts om auto’s te rijden die hij toch nooit zal kopen, omdat de beste man het beste rijdt wat er bestaat, een grote Citroën in bomvolle uitvoering.
Iedere andere auto van dat niveau is gewoon een teleurstelling, al gaat deze BMW in drie tiende miljoenste van een seconde naar de honderd, qua comfort en rust is er niets zo prettig als Citroën.
Alsof je met je billen in verwarnde gelei zit, terwijl het wegoppervlak wordt gladgestreken.

Uiteraard rijdt iedereen liever stug en sportief en met stalen veersystemen uit het jaar kruik, want ‘zo heurt het’
@desjonnies: en wat heeft dat met mijn comment te maken?
@leaper035t: even verduidelijken dat het een online simulatie betreft. Voorlopig geen nood aan proefritten. Ja af en toe stap ik bij een dealer binnen om een nieuw model te bespreken (E-klasse, 5-reeks, …) en nodigen ze mij uit op previews, maar veranderen doe ik voorlopig niet. En als je mn nick nakijkt zal je merken dat ik niet met een Aygo rijd. Al lijkt me dat overigens wel een leuke stadswagen.
@leaper035t:
Helemaal niets, ’t zijn de pillen die het hem doen.
@desjonnies: hmm kan ik inkomen.
@desjonnies: Trieste reactie… Waar rijd je zelf in? En al vindt die het leuk om in het weekend auto’s te rijden die onbereikbaar zijn voor hem, so what? Genoeg hier die dat ook allemaal gedaan hebben….
@dannyvdberg: Je kan beter vragen wat hij niet rijdt of wat hij niet gereden heeft. Dan zal je een kortere antwoord krijgen.
@dannyvdberg: Subaru Impreza Coupe. Onder andere. Was laatst een artikel over op AB. Juist omdat het een zeer unieke auto is.
@desjonnies: haha, NL’ers zijn geen Fransozen he, NL’ers hebben perpetuele haast
@desjonnies: Een moderne 5-serie is enorm comfortabel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met moderne Citroens want ik vind ze gewoon te saai *, maar in comfort-stand deint mijn 5-serie (F11) bijna net zo lekker over de snelweg als mijn oude CX. En het leuke is, als je even de hooligan wil uithangen kan dat ook. En hij gaat niet stuk.

* Zelfs de C6 hoewel dat al geen moderne Cit meer is.
@desjonnies: Als grote liefhebber/rijder van BMW heb ik wel respect voor je opmerking. Het is ook allemaal hard geveerd en sportief. Moet je van houden. Voor mij betekent het comfort wanneer een auto als een huis op de weg ligt en scherp stuurt. Van dat deinen wordt ik zeer ongelukkig maar laten we blij zijn dat ieder een eigen smaak heeft anders was het straat nog saaier dan het nu al is.
@desjonnies: tja een bekende van mij had het topmodel van citroen , jawel de C6. Rust? Een trillende 2.7 diesel motor zonder enige verfijning. Comfort : ja als je van varen houdt want dat ding had een uitslag in de vering van wel 30cm leek het. En de stoelen, daar zat je niet in maar op, geen enkele contouren , in bochten gleed je eruit .

Dan zit ik toch liever in mijn F11 met comfort stoelen, verwarmd en geventileerd, ruim 300pk onder het gaspedaal en voorzien van opties die op geen enkele Franse auto te krijgen zijn…..

Maar goed , ieder zijn ding
Voor de prestaties hoef je dus geen M5 te kopen…
Hoezo ‘Deze plug-in hybride zul je in Nederland niet of nauwelijks tegenkomen’?

Voor iets meer dan €3k meer dan een 520d, krijg je 62 pk extra. En een relatief beperkt verbruik, zeker wanneer de fünfer vooral op korte afstanden wordt gebruikt. Waarom zouden er nauwelijks Nederlanders zijn die daarvoor kiezen? Vooral privé geen slechte deal lijkt me.
@deutscher: diesel versus benzine. Dat is geen vergelijk. Meestal is vanuit de werkgevers in dit segment een benzine of hybride als leaseautokeuze helemaal geen optie.
En daar rij je dan met al je peekaas en AWD in een volstrekt vlak land waar je misschien 5% van de rij-tijd hooguit 130 mag karren !!
@lincoln: inderdaad… ‘mag’ :)
@lincoln:
Niet iedereen wil een kia Picanto.
@lincoln: tja, je hebt hele volkstammen die omdat ze 1x per jaar een caravan naar Zuid Europa slepen heel het jaar in een SUV of een Subaru rijden. Zo heb je ook figuren omdat ze 1x per jaar naar Oostenrijk willen “knallen” heel het jaar in een 550xd rond rijden. Rationaliteit is gewoon niet iedereen gegeven.
En dan de vraag, is dit voldoende, of toch de M5? Of blijven we smaakvol en willen een Alpina op basis van de 550? En ondanks het nieuws van hoe duur diesel rijden is, vinden we een M550D natuurlijk ook een super optie. Of de Alpina op basis van de 535D. Keuzes……
@dutchdriftking: Allemaal lekkere keuzes die je niet teleur zullen stellen. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Persoonlijk lijkt de aankomende Alpina B5 me de lekkerste optie. Moet het toch een tikkeltje zuiniger zijn, dan zou ik kijken voor een M550d. Een dieselkanon met 400 pk is altijd heerlijk.
@dutchdriftking: haha. Alpina smaakvol… Goede grap. Alpina plakt Alpina voorop en striping aan de zijkant. Dat is precies het tegenovergestelde van stijlvol. Je neemt een Alpina omdat een een AMG je niet ordinair genoeg is.
@mashell: Je hoeft de striping niet te bestellen. Ik persoonlijk vind het wel mooi. Maar het is een optie.
@mashell: zet een Alpina naast een M product en je begrijpt wat ik bedoel.
Krijg een beetje het gevoel, dat BMW die M550i X-drive bedoelt om Alpina’s B5 de wind uit de zeilen te nemen.
@amghans: BMW ziet Alpina niet als een concurrent. Sterker nog, ze ondersteunen Alpina zelfs. En bovendien zal de toekomstige B5 een flinke dosis meer pep krijgen dan deze 550i. De 550i is meer bedoeld als concurrent voor de E43 en de S6.
@berlinetta:
Ja, weet dat BMW en Alpina een goede relatie hebben. Zou me desondanks kunnen voorstellen, dat BMW zelf ook iets in de prijslijst zou willen hebben staan voor (een deel van) het marktsegment, dat Alpina bedient.
@amghans: Alpina is eigenlijk niet echt een zelfstandig automobiel bedrijf. Het is meer een soort afdeling van BMW. De wagens worden gewoon bij BMW op de lijn tussen de andere BMWs gebouwd. Het is eigen,lijk gewoon een uitvoeringsniveau, met een andere motor. Je kunt er gif op innemen dat Alpina vrij snel een wannabee M5 introduceert op basis van de nieuwe 5 serie die BMW dan met de echte M5 weer overtreft. Zo gaat het elke keer.
@mashell:
Ik heb geen feitelijke argumenten om hetgeen je stelt te bestrijden, ga er ook vanuit, dat de liefde tussen BMW en Alpina gewoon nog bestaat. Toch zit zo’n M550i voor mijn gevoel qua performance enigszins in het vaarwater van Alpina. Laat ik het zo zeggen : als ik voor een dergelijke auto in de markt was zouden een M550i en een Alpina B5 zeker vergelijkingsmateriaal zijn. Maar goed, voor nu een academische discussie, want niet in de markt.
@amghans:
ik wou ook zeggen inderdaad.. je weet dat een Alpina B6 rond de 600 pk heeft ?
Ik vraag mij af of de stekkerversie echt zo slecht gaat verkopen zoals hier wordt gesuggereerd. Hij is maar 3k duurder en het verbruik zal toch een stuk minder zijn. Daarnaast heb je 60 pk meer vermogen. Klinkt toch als een aardige deal.
Ik ben groot fan van de F10 maar ik weet nog niet of ik deze nieuwe wel zo super mooi vind. Eerst in het echt zien.
De M550i mag er zeker zijn in ieder geval!? kan niet wachten op de M5
De 530e een zeer interessante optie ipv de 520d EDE. Voor 3k meer gaat het een stuk rapper en als je bereid ben om te laden is het verschil financieel verwaarloosbaar. Bij weinig km hoef je zelfs nog amper te tanken.
Geen nieuws over de door de “man in regenjas” aangekondigde 550e Performance???
Dat zou nieuws zijn waar ik wel op zit te wachten, fiscaal interessant (België) en power onder de kap!
Doe maar een 540i met RWD, lekker heur!
Ik wil een gewone 550 zonder xDrive en zonder M maar dat kan dus niet. Dan maar een E 500
Wat is het toch een mooie auto!
Lekker hoor, nu zonder xdrive
De M5 heet de F90, niet G30.
Is er niet op vooruitgegaan de 5-serie, begint op die Mercedes-styling-meuk te kijken, veel te veel poespas om nix.
Kon wel eens een heerlijk rijdende sedan zijn!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).