• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]

Auteur: Dizono, gepost 1 juli 2015 om 15:27 – 3 Reacties

Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]Afbeelding Dit kost de BMW X1, driecilinders op komst [20% bijtelling]

BMW X1
Nog niet zo lang geleden trok BMW het doek van de gloednieuwe X1. Hoewel deze nieuwe instap-SUV meer dan zijn voorganger lijkt op zijn grote broers, behoren achterwielaandrijving en zes-in-lijn-motoren tot het verleden. Vandaag maakt BMW de vanafprijzen van de X1 bekend.

BMW is druk bezig om alle kleinere modellen met voorwielaandrijving uit te rusten. Dat mag misschien tegen het zere been zijn van de purist, bij een auto als de X1 voegt achterwielaandrijving natuurlijk niet zo heel veel toe. Het lagere gewicht en de toegenomen interieurruimte zijn in dit segment veelal belangrijker dan sportiviteit. Daarnaast heeft BMW met MINI al ruimschoots bewezen dat een goed weggedrag ook met voorwielaandrijving mogelijk is.

Overigens is vierwielaandrijving optioneel op de meeste motoren, dit gebeurt dan via een Haldex-achtig systeem. In dat geval is de auto onder normale omstandigheden een voorwielaandrijver, maar schakelen de achterwielen bij wanneer de voorwielen tractie verliezen.

Driecilinders

Alle bij de introductie genoemde motoren in de BMW X1 zijn vooralsnog viercilinders met twee liter slagvolume, zowel de diesels als de benzinemoteren. De 150 pk-sterke Sdrive18d is er vanaf 39.900 euro en komt in aanmerking voor 20 procent bijtelling. Later volgt er ook nog een Sdrive16d met 116 pk, zo weten we ondertussen. Anders dan voorgaande motoren, is dit een driecilinder turbomotor. Ook deze zal in aanmerking komen voor 20 procent bijtelling.

Tegelijkertijd maakt BMW ook de vanafprijs voor de X1 op benzine bekend en wel voor de Sdrive18i. BMW Nederland bevestigt dat het het om dezelfde 1.5-liter driecilinder turbomotor gaat als in de BMW 218i en 218i Active Tourer. Net als in die modellen levert het blok ook in de X1 136 pk. Voor de X1 Sdrive18i wil BMW minimaal 36.800 euro. Prijzen van andere motoren zijn op het moment van schrijven nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, BMW, lease, x1

Vorig bericht: « Hamilton wil racetrofeeën met meer swag
Volgend bericht: Ford trekt de Ecosport strak, dumpt het reservewiel »

Lees Interacties

Reacties

  1. singer911 zegt

    1 juli 2015 om 15:30

    Ja, en wat kosten de varianten met meer vermogen?

    Login om te reageren
  2. 730ld zegt

    4 juli 2015 om 17:37

    Hahahaha nu al fail. Een 3 cilinder in een BMW suv. Crap. BMW: ik hoop dat jullie veel klanten gaan verliezen door van dit motorisaties door te voeren. Laat dat asjeblieft over aan de low budget merken. Is er ook nog een manier om onder al die milieuregels uit te komen? Zo is het geen Freuden Am Fahren meer. In een X1 moet ook een 35i en 35d variant komen, met 6 cilinder welteverstaan

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 juli 2015 om 21:11

      @730ld: ik ben bang dat dat niet gaat passen. Blok in deze X1 is overdwars geplaatst, dus kom je behoorlijk ruimte te kort.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North