• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]

Auteur: Author, gepost 10 juni 2016 om 16:04 – 34 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]Afbeelding Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]

Dit kost de nieuwe Renault Mégane Estate
Hij is al te bestellen en officieel is de Estate leverbaar in september, maar wat kost zo’n Frans ruimtewonder?

Uiteraard hebben we alle versies voor je en toch beginnen we met de vanafprijs. Voor 21.290 euro kun je een nieuwe Mégane Estate Life bestellen, voorzien van cruisecontrol, Hill-Start Assist (voor Limburgers?), LED-jes achter, airco en elektrische ruiten. Verder op de prijslijsten vind je nog vier versies, te weten Zen, Bose, GT-Line en GT. De laatste is ook meteen de duurste. De GT komt met Energy TCe 205-benzinemotor gekoppeld aan een automatische EDC-‘bak met dubbele koppeling. Prijs van al dat moois: 32.290 euro. Wel zeggen we er meteen bij dat deze GT voor extra grip is voorzien van besturing op zowel de voor- als de achteras.

Extra auto betekent extra ruimte. De bagageruimte van de Mégane Estate meet een forse 580 liter en is rijkelijk voorzien van tassenhaken, extra bergruimtes en (in de dikkere uitvoeringen) een neerklapbare achterbank die vanuit de achterbak te bedienen is. Zodoende passen er voorwerpen tot 277 cm achterin.

Prijzen, zien er als volgt uit, inclusief bijtellingspercentages.

MotorUitvoeringPrijsBijtelling
BENZINE
Energy TCe 100Life21.290,0025%
Zen23.290,0025%
Bose25.790,0025%
Energy TCe 130Zen24.490,0025%
Bose26.990,0025%
GT-Line27.390,0025%
Energy TCe 205 EDCGT32.290,0025%
DIESEL
Energy dCi 110Life24.890,0021%
Zen26.890,0021%
Bose29.390,0021%
GT-Line29.790,0021%
Energy dCi 110 EDCZen28.890,0021%
Bose31.390,0021%
GT-Line31.790,0021%
Energy dCi 130Bose31.190,0021%
GT-Line31.590,0021%

Ook interessant!

  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

21%-bijtelling, bijtelling, estate, geld, megane, Renault, station

Vorig bericht: « Acht Belgische autodesigners die internationaal meetellen
Volgend bericht: “Politie hield Vermeer niet staande vanwege huidskleur” »

Lees Interacties

Reacties

  1. e1000bmw zegt

    10 juni 2016 om 16:05

    De GT tegenwoordig nog maar 205 pk in plaats van 220? Bummer!

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      10 juni 2016 om 16:23

      @e1000bmw523i: Maarja hij is ook lichter geworden ?

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      11 juni 2016 om 10:39

      @e1000bmw523i: de GT was bij het vorige model 180PK. Dus deze is juist opgewaardeerd. Later kwam er bij het facelift model ook een GT220 Wie weet komt er bij deze dus later ook een GT245 oid. Of misschien wel een RS omdat zijn concurrent met de leon Cupra ook een stationversie aan biedt!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    10 juni 2016 om 16:10

    Het zijn zeker geen gekke prijzen voor zéker een mooie auto! Ik vind de nieuwe line-up van Renault erg fraai. De Talisman is een prachtige auto, de Megane hatchback erg verbetert en de Estate al helemaal. Mooi!

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 juni 2016 om 16:54

      @viezefreddyw:
      Gisteren eens gaan kijken naar de Talisman Estate.
      Echt een prachtwagen.

      Login om te reageren
    • noreplacementfordisplacement zegt

      10 juni 2016 om 17:03

      @viezefreddyw: Helemaal mee eens, al las ik laatst ergens dat de Megane geen onafhankelijke achterwielophanging heeft? Probeerde het op te zoeken maar kon niets vinden.

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        10 juni 2016 om 19:05

        @noreplacementfordisplacement: de talisman ook niet

        Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        10 juni 2016 om 21:45

        @noreplacementfordisplacement: Meesturende versies hebben een semi-onafhankelijke achter wielophanging. Voldoet uitstekend!

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      10 juni 2016 om 18:53

      @viezefreddyw: Alhoewel ik de modellen-reeks van Renault mooi vind, weet het Nederlandse volk de route naar de dichstbijzijnde Renault-dealer niet te vinden heb ik het gevoel.

      Vandaag zag ik toevallig een Talisman en een Megane, en ik betrapte mezelf erop dat ik de auto’s helemaal nakeek. Dat komt omdat ik ze (helaas) zelden zie op de Nederlandse wegen.

      Nu zal er wel weer een opmerking komen over de Duitsers, of de saaiheid van de Nederlanders, maar is dat echt de reden? Het ontwerp is misschien toch iets te gewaagd

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        10 juni 2016 om 21:47

        @87sandyd: De reden is dat de auto’s nog maar kort op de markt zijn. Het duurt altijd even voordat er voldoende auto’s afgeleverd zijn, voordat regelmatig zichtbaar worden.

        Login om te reageren
      • timjowan zegt

        10 juni 2016 om 22:11

        @87sandyd: Klopt, erg jammer. Wellicht als de importeur wat meer energie (lees €€) in de introductie zou steken zou het straatbeeld nog wat fraaier zijn! :)

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        11 juni 2016 om 00:54

        @87sandyd: duurt het afleveren voor de massa niet gewoon wat langer?
        Want het duurde ook even voor je de Espace op straat zag, maar die zie ik nu echt heeeel veel rijden. En dat is niet erg, want vaak de Initiale uitvoering, en het is een erg fraaie auto!

        Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        25 juni 2016 om 21:58

        @87sandyd: nee hoor, het zal de betrouwbaarheid zijn van de Franse hokken.

        Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    10 juni 2016 om 16:21

    De sedan met 205 pk lijkt me een erg fijne en vooral mooie wagen. Het is volgens mij niet de beste in z’n klasse (hij laat hier en daar wat steekjes vallen), maar zijn uiterlijk maakt dat allemaal goed.

    Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    10 juni 2016 om 16:25

    Nette prijzen, alhoewel dit meestal een leasesletje zal worden.

    Login om te reageren
  5. purepet9229 zegt

    10 juni 2016 om 16:25

    Dat is helemaaaal niet duur voor zo’n wagen.

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    10 juni 2016 om 16:31

    Ik was positief verrast over hoe goed de nieuwe Megane rijdt, die gaf me een Volvo V40 gevoel (stevig, degelijk, stabiel). Maar ik was ook diep teleurgesteld dat de folder wel minstens 5x een prachtig schuifdak toont maar dat helemaal niet leverbaar is.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      10 juni 2016 om 16:55

      @mashell: Renault heeft altijd hele mooie glazen schuifdaken. Is nu nog niet leverbaar op deze Mégane, maar binnenkort wel. Waarom een schuifdak niet gelijk vanaf de introductie verkrijgbaar was, kon de dealer mij ook niet vertellen.

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    10 juni 2016 om 16:33

    Prachtig ding ..
    Scherpe prijzen ..
    Wens u goede zaken ..

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    10 juni 2016 om 16:35

    Goed geprijsd en een schitterende auto!

    Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    10 juni 2016 om 16:43

    Alle motoriseringen zijn goedkoper dan wat je bij Opel, Seat en Skoda kunt krijgen. De 308 SW kost ongeveer hetzelfde. Ik mis de dCi 160, cuncurrenten hebben sterkere diesels in de orderboeken staan.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      10 juni 2016 om 16:59

      @knipperlichtje: Ja die staan in de folder, maar of die nou ook vaak besteld worden… Praktijk wijst uit dat de twee minst zwakke diesels bij de meeste automodellen het meest worden verkocht. Maar wellicht komt die 160pk versie nog.

      Login om te reageren
  10. freezzr zegt

    10 juni 2016 om 16:49

    En vanaf 2017 voor alle non electrische voertuigen ws 22% bijtelling..

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2016 om 16:55

    Knap ding toch ?

    Login om te reageren
  12. henkp1 zegt

    10 juni 2016 om 16:56

    Erg mooie automobiel. Goed ding en scherp geprijsd. Mooi is ook dat ie veel mag trekken, tot 1850kg!

    Login om te reageren
  13. ocda zegt

    10 juni 2016 om 17:10

    Kun je prima mee voor de dag komen

    Login om te reageren
  14. poeperman zegt

    10 juni 2016 om 18:01

    277cm? Metertje teveel?

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 juni 2016 om 19:05

      @poeperman: Neergeklapte achterbank waarschijnlijk

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        10 juni 2016 om 19:07

        @phaeton: dan nog ?
        Alsof je nog een meter overhebt als je languit gaat liggen in de koffer.

        Ter indicatie: mijn e61 had 188cm laadruimte, en dat voor een e-segmenter

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        10 juni 2016 om 20:26

        @phaeton: Lijkt me sterk…alleen de wielbasis zal al rond de 270cm zijn.

        Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        11 juni 2016 om 08:56

        @phaeton: Bij sommige uitvoeringen kan je de rechter voorstoel omklappen en dan past er opeens een boekenkast van max 277cm erin!

        Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    10 juni 2016 om 18:23

    Strakke stationbak,

    Login om te reageren
  16. mperformance zegt

    10 juni 2016 om 18:30

    Renault is goed bezig. Kan niet wachten op de RS

    Login om te reageren
  17. huracan zegt

    10 juni 2016 om 23:12

    Erg goed gelukt en goed voor het straatbeeld, weer eens wat anders dan de golf en V40.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North