Hij is al te bestellen en officieel is de Estate leverbaar in september, maar wat kost zo’n Frans ruimtewonder?
Uiteraard hebben we alle versies voor je en toch beginnen we met de vanafprijs. Voor 21.290 euro kun je een nieuwe Mégane Estate Life bestellen, voorzien van cruisecontrol, Hill-Start Assist (voor Limburgers?), LED-jes achter, airco en elektrische ruiten. Verder op de prijslijsten vind je nog vier versies, te weten Zen, Bose, GT-Line en GT. De laatste is ook meteen de duurste. De GT komt met Energy TCe 205-benzinemotor gekoppeld aan een automatische EDC-‘bak met dubbele koppeling. Prijs van al dat moois: 32.290 euro. Wel zeggen we er meteen bij dat deze GT voor extra grip is voorzien van besturing op zowel de voor- als de achteras.
Extra auto betekent extra ruimte. De bagageruimte van de Mégane Estate meet een forse 580 liter en is rijkelijk voorzien van tassenhaken, extra bergruimtes en (in de dikkere uitvoeringen) een neerklapbare achterbank die vanuit de achterbak te bedienen is. Zodoende passen er voorwerpen tot 277 cm achterin.
Prijzen, zien er als volgt uit, inclusief bijtellingspercentages.
Motor | Uitvoering | Prijs | Bijtelling |
---|---|---|---|
BENZINE | |||
Energy TCe 100 | Life | 21.290,00 | 25% |
Zen | 23.290,00 | 25% | |
Bose | 25.790,00 | 25% | |
Energy TCe 130 | Zen | 24.490,00 | 25% |
Bose | 26.990,00 | 25% | |
GT-Line | 27.390,00 | 25% | |
Energy TCe 205 EDC | GT | 32.290,00 | 25% |
DIESEL | |||
Energy dCi 110 | Life | 24.890,00 | 21% |
Zen | 26.890,00 | 21% | |
Bose | 29.390,00 | 21% | |
GT-Line | 29.790,00 | 21% | |
Energy dCi 110 EDC | Zen | 28.890,00 | 21% |
Bose | 31.390,00 | 21% | |
GT-Line | 31.790,00 | 21% | |
Energy dCi 130 | Bose | 31.190,00 | 21% |
GT-Line | 31.590,00 | 21% |
De GT tegenwoordig nog maar 205 pk in plaats van 220? Bummer!
@e1000bmw523i: Maarja hij is ook lichter geworden ?
@e1000bmw523i: de GT was bij het vorige model 180PK. Dus deze is juist opgewaardeerd. Later kwam er bij het facelift model ook een GT220 Wie weet komt er bij deze dus later ook een GT245 oid. Of misschien wel een RS omdat zijn concurrent met de leon Cupra ook een stationversie aan biedt!
Het zijn zeker geen gekke prijzen voor zéker een mooie auto! Ik vind de nieuwe line-up van Renault erg fraai. De Talisman is een prachtige auto, de Megane hatchback erg verbetert en de Estate al helemaal. Mooi!
@viezefreddyw:
Gisteren eens gaan kijken naar de Talisman Estate.
Echt een prachtwagen.
@viezefreddyw: Helemaal mee eens, al las ik laatst ergens dat de Megane geen onafhankelijke achterwielophanging heeft? Probeerde het op te zoeken maar kon niets vinden.
@noreplacementfordisplacement: de talisman ook niet
@noreplacementfordisplacement: Meesturende versies hebben een semi-onafhankelijke achter wielophanging. Voldoet uitstekend!
@viezefreddyw: Alhoewel ik de modellen-reeks van Renault mooi vind, weet het Nederlandse volk de route naar de dichstbijzijnde Renault-dealer niet te vinden heb ik het gevoel.
Vandaag zag ik toevallig een Talisman en een Megane, en ik betrapte mezelf erop dat ik de auto’s helemaal nakeek. Dat komt omdat ik ze (helaas) zelden zie op de Nederlandse wegen.
Nu zal er wel weer een opmerking komen over de Duitsers, of de saaiheid van de Nederlanders, maar is dat echt de reden? Het ontwerp is misschien toch iets te gewaagd
@87sandyd: De reden is dat de auto’s nog maar kort op de markt zijn. Het duurt altijd even voordat er voldoende auto’s afgeleverd zijn, voordat regelmatig zichtbaar worden.
@87sandyd: Klopt, erg jammer. Wellicht als de importeur wat meer energie (lees €€) in de introductie zou steken zou het straatbeeld nog wat fraaier zijn! :)
@87sandyd: duurt het afleveren voor de massa niet gewoon wat langer?
Want het duurde ook even voor je de Espace op straat zag, maar die zie ik nu echt heeeel veel rijden. En dat is niet erg, want vaak de Initiale uitvoering, en het is een erg fraaie auto!
@87sandyd: nee hoor, het zal de betrouwbaarheid zijn van de Franse hokken.
De sedan met 205 pk lijkt me een erg fijne en vooral mooie wagen. Het is volgens mij niet de beste in z’n klasse (hij laat hier en daar wat steekjes vallen), maar zijn uiterlijk maakt dat allemaal goed.
Nette prijzen, alhoewel dit meestal een leasesletje zal worden.
Dat is helemaaaal niet duur voor zo’n wagen.
Ik was positief verrast over hoe goed de nieuwe Megane rijdt, die gaf me een Volvo V40 gevoel (stevig, degelijk, stabiel). Maar ik was ook diep teleurgesteld dat de folder wel minstens 5x een prachtig schuifdak toont maar dat helemaal niet leverbaar is.
@mashell: Renault heeft altijd hele mooie glazen schuifdaken. Is nu nog niet leverbaar op deze Mégane, maar binnenkort wel. Waarom een schuifdak niet gelijk vanaf de introductie verkrijgbaar was, kon de dealer mij ook niet vertellen.
Prachtig ding ..
Scherpe prijzen ..
Wens u goede zaken ..
Goed geprijsd en een schitterende auto!
Alle motoriseringen zijn goedkoper dan wat je bij Opel, Seat en Skoda kunt krijgen. De 308 SW kost ongeveer hetzelfde. Ik mis de dCi 160, cuncurrenten hebben sterkere diesels in de orderboeken staan.
@knipperlichtje: Ja die staan in de folder, maar of die nou ook vaak besteld worden… Praktijk wijst uit dat de twee minst zwakke diesels bij de meeste automodellen het meest worden verkocht. Maar wellicht komt die 160pk versie nog.
En vanaf 2017 voor alle non electrische voertuigen ws 22% bijtelling..
Knap ding toch ?
Erg mooie automobiel. Goed ding en scherp geprijsd. Mooi is ook dat ie veel mag trekken, tot 1850kg!
Kun je prima mee voor de dag komen
277cm? Metertje teveel?
@poeperman: Neergeklapte achterbank waarschijnlijk
@phaeton: dan nog ?
Alsof je nog een meter overhebt als je languit gaat liggen in de koffer.
Ter indicatie: mijn e61 had 188cm laadruimte, en dat voor een e-segmenter
@phaeton: Lijkt me sterk…alleen de wielbasis zal al rond de 270cm zijn.
@phaeton: Bij sommige uitvoeringen kan je de rechter voorstoel omklappen en dan past er opeens een boekenkast van max 277cm erin!
Strakke stationbak,
Renault is goed bezig. Kan niet wachten op de RS
Erg goed gelukt en goed voor het straatbeeld, weer eens wat anders dan de golf en V40.