• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Politie hield Vermeer niet staande vanwege huidskleur”

Auteur: Author, gepost 10 juni 2016 om 17:55 – 147 Reacties


*ontwijkt Sylvana-grap*

Voor wie het gemist heeft. Kenneth Vermeer, doelman van Feyenoord, werd onlangs in Almere staande gehouden door de politie. Volgens Vermeer de zoveelste keer, hij zou onderhand dagelijks het bokje zijn. Volgens de politie ging het louter om een routinematige controle en heeft huidskleur verder helemaal niks met het verhaal te maken. De doelman werd namelijk aangehouden vanwege zijn Brabus GLE.

We laten het woord aan de politie:

“We hebben de auto stil laten zetten bij een reguliere verkeerscontrole bij het Almerestrand. De agent heeft door de geblindeerde ramen niets kunnen zien. Hij werd enkel aangehouden vanwege zijn opvallend grote en dure auto.”

Vermeer en zaakwaarnemer Winnie Haatrecht zijn er niet gerust op dat dit de laatste keer is dat de doelman van de weg wordt geplukt. Voor beide kampen valt in dit verband iets te zeggen, want stiekem vragen we ons allemaal weleens af “waar ‘ie (m/v) het van doet”. Aan de andere kant betekent dat natuurlijk niet dat alleen advocaten (voorbeeld 1, voorbeeld 2) en hersenchirurgen in dikke auto’s mogen rijden.

Eerder gebeurde overigens iets soortgelijks met rapper Typhoon. Vanwege zijn “opvallend dikke auto” (een Outlander PHEV, we liegen niet) mocht hij aan de politie uitleggen hoe hij zich zo’n dure auto kon permitteren. Typhoon bleef er zelf luchtig onder.

Bekijk de beelden van de staande houding van Vermeer hieronder. Eerdere spots van Vermeer z’n dikke CLA45 AMG en GLE Brabus vind je DAAR.

Kenneth Vermeer

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
  • Video: beschonken bestuurder spint tegen politie

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cla, cla45, gle, Mercedes, politie, ruzie, Video, voetbal

Vorig bericht: « Dit kost de nieuwe Mégane Estate [21% bijtelling]
Volgend bericht: Waarom Amerika de veiligheid van Tesla’s onderzoekt »

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    10 juni 2016 om 17:59

    Wat een ongelooflijke domme pannekoek is die Kenneth ”je moet niet aanraken” Vermeer en dan dat loeder die filmt. Tenenkrommend ghetto geroeptoeter.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      10 juni 2016 om 18:23

      @gash: ik vertrouw ook geen feyenoorders.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      10 juni 2016 om 18:26

      @gash: Toch heeft ie gewoon gelijk. Ze kunnen makkelijk iets in hun systeem zetten dat die auto eerlijk is, hoeven ze hem niet iedere dag voor aan te houden. Bovendien zien ze meteen dat het Kenneth Vermeer is als ze zijn kenteken natrekken. Dit is gewoon negers pesten.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        10 juni 2016 om 18:31

        @crackdavid: probleem is dan alleen dat er iemand moet bepalen wanneer een auto eerlijk is en wanneer niet, ga jij je hele administratie bij de dealer of de rdw achterlaten?

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          10 juni 2016 om 18:35

          @gulli: Die gast verdient bijna een miljoen per jaar bij Feyenoord, alsof die agenten Kenneth Vermeer niet kennen…

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            10 juni 2016 om 18:37

            @crackdavid: eens, maar niet iedereen die in zo’n auto rijdt heeft een bekend hoofd. Waar trek je de grens?

            Login om te reageren
          • dawwg zegt

            10 juni 2016 om 18:41

            @crackdavid: Man, ik ken die gozer ook alleen van naam, geen flauw idee hoe die eruit ziet. Sommige mensen hebben ook gewoon een leven zonder voetbal-fan te zijn. En als ie in een patserbak met geblindeerde ruiten rondrijdt, dan vraag je er ook om niet waar ? Altijd te pas en te onpas die ‘discriminazi’-kaart spelen is gewoon erg goedkoop, naief en vermoeiend … net zoals het vvs-filmen.

            Login om te reageren
            • martinus zegt

              10 juni 2016 om 19:29

              @dawwg:

              Dit gehuil is zielig.
              Van die andere rapper nog zieliger,
              Die zag er uit als een rapper (was het ook)
              Het rap platenlabel waar hij voor werkte, heeft meer dan de helft van hun artiesten die actief in hun liedjes drugs gebruik voor promoten.

              En dan de vermoorde onschuld spelen als je als twintiger, alleen maar staande wordt gehouden omdat je in een grote suv.

              Zeker als kenneth elke keer zich zo agressief en onrespectvol gedraagt naar de [b]helden[/b] die voor een hongeloontje onze rechtstaat verdedigen, lijkt mij dat als de politiescanner zijn kenteken scant, dat er automatisch een rood lampje gaat branden.

              Login om te reageren
              • frostini zegt

                11 juni 2016 om 15:41

                @martinus: Je praat zonder enige eigen overweging een GeenStijl post na – Typhoon heeft het nooit over drugs, hij promoot juist eenwording en liefde. Hij is nou juist een rapper die meer hippie is dan gangster. Wat heeft een platenlabel daar dan mee te maken?

                Ik woon in een deel van Amsterdam dat vaak negatief in het nieuws komt – ik rij in een opvallende auto met grote wielen, ben niet vies van dreunende hiphop uit m’n subs, etc. (da’s niks stoers, simpelweg voor je beeldvorming) Ik ben in 10 jaar tijd nog maar 1 keer aangehouden – omdat ik over de ring knalde met snelheden die ik liever niet herhaal. Ik kwam er toen (met dank aan de uiterst vriendelijke agenten) met een waarschuwing vanaf, en ben verder nog nooit lastig gevallen.

                Daar staat tegenover dat ik vrienden heb met een ander kleurtje, die veel, veel vaker langs de kant worden gezet, terwijl ze minder de aandacht trekken, keuriger rijden, etc. Kan je je voorstellen dat je tolerantie voor dat soort etnische profilering (want dat is het) op den duur gewoon op raakt?

              • martinus zegt

                11 juni 2016 om 16:05

                @frostini:

                De platenlabel financiert het brood I zijn mond, en de wagen onder zijn kont.

              • frostini zegt

                11 juni 2016 om 16:18

                @martinus: Pertinent onwaar. Platenlabels zijn maar voor een heel klein deel verantwoordelijk voor de inkomsten van een Artiest, anno 2016 – Typhoon verdient z’n geld door hard werken – in de vorm van optredens. Er is een flinke kans dat de auto gesponsord is door Mitshubishi, daar komt geen label aan te pas, dat heeft simpelweg te maken met goed management en naamsbekendheid. Zelfs als het geen sponsorbak is, financiert een label je auto niet. Zorg voortaan dat je weet waar je het over hebt voordat mensen napraat.

            • bohica zegt

              10 juni 2016 om 22:21

              @dawwg: inderdaad .
              Moet hij toch gewend zijn uit rotterdam .
              Daar houden ze continu patser controles .
              Altijd maar gelijk die discriminatie kaart op tafel .

              Login om te reageren
              • olivier420 zegt

                10 juni 2016 om 22:52

                @bohica: Ik snap dat dus ook niet. In Rotterdam hebben ze er echter een broertje dood aan, zeker op de meent en rondom westzeedijk. Kijk eens voor de gein op de vrijdagavond hoeveel auto’s er op een trailer meegaan, omdat de eigenaren niet kunnen aantonen hoe ze er aan zijn gekomen.

                En na laatst zelf bijna op een motorkap van een C63 AMG te zijn geëindigd, terwijl ik met groen stoplicht overstak, snap ik dat de politie dit soort hufter controles doet. Er lopen gewoon teveel debielen rond die (a) er als idioten mee rond rijden en (b) veel te jong zijn om op een eerlijke manier zulke auto’s te rijden, ongeacht kleur of afkomst.

                Na inmiddels bijna twee jaar in Rotterdam tegen een bal trappen en rond te rijden moet je dat toch inmiddels wel gewend zijn? Weten dat het vaak genoeg wordt bewezen dat het ook niet altijd klopt? En dat je een voorbeeld functie hebt en dan niet dit soort kreten moet gaan uitslaan…?

                Sorry kenneth, maar je bent bij mij echt gezakt in aanzien. Je kan je niet verschuilen achter de discriminatie kaart.

          • gwnbmw zegt

            10 juni 2016 om 18:54

            @crackdavid: ik heb geen idee wie het is, wil t niet weten ook. weet alleen dat ie er best jong uitziet voor een brabus…

            Login om te reageren
          • porsche928 zegt

            10 juni 2016 om 19:28

            @crackdavid: ik ken Kenneth Vermeer ook niet.

            Login om te reageren
            • marinepower zegt

              10 juni 2016 om 19:46

              @porsche928: wie is Kenneth Vermeer nou weer? Alsof iedereen maar van voetbal houdt. Ben allang blij dat we het EK missen.

              Login om te reageren
              • citroenvisa zegt

                11 juni 2016 om 09:59

                @marinepower: Yes! ;)

          • sabrerator zegt

            10 juni 2016 om 20:44

            @crackdavid:
            Ik zou geen enkele voetballer herkennen. Op een paar na, die al gepensioneerd zijn. Kluivert, Overmars, Davids, van der Sar en dan houdt het wel op. Totaal oninteressante sport, naar mijn bescheiden mening. Ik volg liever autonieuws, veel interessanter.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              11 juni 2016 om 03:07

              @sabrerator:
              Ach ja, iedereen heeft zo zijn beperkingen…….

              Login om te reageren
          • Foramen zegt

            10 juni 2016 om 21:50

            @crackdavid: ik zou hem ook niet herkennen. Helemaal geen voetballers trouwens op een paar na.
            Hij rijdt gewoon in een auto die andere mensen die geen verstand hebben maar toch zomaar veel geld verdienen ook rijden, drugscriminelen bijvoorbeeld. Voetballers zijn toch zeldzamer dan crimineel geld en dus wordt hij aangehouden.

            Login om te reageren
          • slickrick zegt

            10 juni 2016 om 22:11

            @crackdavid: tot gisteren wist ik ook niet wie Vermeer is,

            Login om te reageren
          • epimetheus zegt

            11 juni 2016 om 07:43

            @crackdavid: niet iedereen geeft iets om voetbal.. Ik herken er maar een handje vol..

            Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            11 juni 2016 om 08:57

            @crackdavid:
            Sorry jongen, maar ik zou echt niet geweten hebben wie Kenneth Vermeer was voordat ik dit draadje las .
            De enige voetballert die ik ken komt ok uit een nogal negatieve hoek en dat is de man die Rollls Royce rijdt en in Engeland voor een club zero presteert.
            Maar vraag me niet naar zijn naam, voetbal interesseert me net zoveel als bloemschikken of kabouterbossen maken. of groente koken.

            Login om te reageren
          • raym zegt

            11 juni 2016 om 15:20

            @crackdavid: al verdient die 5 miljoen ik had nog nooit van hem gehoord. Dus als iemand een miljoen per jaar verdient betekend dat gelijk dat iedereen hem moet kennen. Ik niet dus want ik kijk nooit voetbal en voetbal interesseert me ook niks.

            Login om te reageren
          • ghost zegt

            11 juni 2016 om 19:33

            @crackdavid: niet iedereen is voetbal-expert.

            Login om te reageren
        • beefcake zegt

          10 juni 2016 om 21:55

          @gulli: dat is toch juist het hele doel van die staandehouding? Daarna kun je inderdaad toch een aantekening in het systeem zetten?

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        10 juni 2016 om 18:35

        @crackdavid: en als ik als blanke elke dag wordt aangehouden is het in eens anders. Gewoon socialistisch gelul om politiek correct te willen zijn.
        Dan moet hij maar gewone ramen nemen, niet achter het stuur gaan liggen, dan ziet ome agent ook gewoon wie er achter het stuur zit.

        Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        10 juni 2016 om 18:39

        @crackdavid: wat een bullshit man, are you high on crack?? Toen ik als 19jarige een e36 m3 kocht van mn uitzendtoelage werd ik ook wekelijks aangehouden. Ik ben blij dat er nog juuten met verstand zijn die denken; das apart!

        Oh en ik ben gewoon roomblank.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 juni 2016 om 19:53

          @aquila2003: ik ben 2 dagen op rij aangehouden met een 206… zou hem gejat hebben, terwijl ik alleen bezig was met de radio en speakers vervangen….

          Who the duck zou een 206je jatten…

          Login om te reageren
          • aquila2003 zegt

            10 juni 2016 om 20:19

            @peug206: dan ben jij vast een Marokkaan?

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              10 juni 2016 om 20:25

              @aquila2003: nee blank. Voetnoot is wel dat er de eerste keer een kofferbak vol gereedschap achterin lag, en de 2e keer een stel zwarte sporttassen van mij en mn medepassagier dus ik kan er nog in komen dat het gejat leek ;)

              Login om te reageren
              • Orichy zegt

                10 juni 2016 om 20:46

                @peug206: Grappig je noemt dingen op die tegenwoordig geassocieerd worden met criminaliteit, terwijl dat geheel niet van toepassing is. Als gewoon sport, of regelmatig klust.
                Jij zou tenslotte gewoon dingen moeten kunnen vervoeren, die a, heel gebruikelijk zijn en b, voor de hardwerkende mens nodig zijn.
                Ik blijf het raar vinden en het wordt natuurlijk steeds raarder, dat de orderdiensten de technologische mogelijkheden onbenut laten. Dat is kwalijk, want de technologie kan bij juist gebruik juist, a, de oploscapaciteit van misdrijven verhogen en b, verlaagd het de kans op misverstanden en onnodig handelen. Het maakt hen ook nog eens productiever en geeft meer rust, als de systemen juist aan elkaar gekoppeld zijn.

                Tot die tijd blijven dit soort filmpjes een raar fenomeen.

              • Orichy zegt

                10 juni 2016 om 20:48

                @Orichy: Oh, iets te veel juist, maar verder oké.

              • peug206 zegt

                10 juni 2016 om 21:06

                @Orichy: tja… iets met privacy vermoed ik.

        • citroenvisa zegt

          11 juni 2016 om 10:01

          @aquila2003: 10 jaar oude 316i compact van m’n moeder veroorzaakte het al bij mij…

          Login om te reageren
      • hummer95 zegt

        10 juni 2016 om 18:44

        @crackdavid: je denkt serieus dat de politie zijn kenteken natrekt en dan denkt: “hij heeft een andere huidskleur, die gaan we ff pesten”. Dat geloof je zelf toch niet of wel ?

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 juni 2016 om 03:15

          @hummer95:
          Mark my words! Sprookjes bestaan niet! Sinterklaas net zo min!

          Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        10 juni 2016 om 19:07

        @crackdavid: Grote vriend. Wat nou als die auto geregistreerd staat op naam van iemand zijn of haar vader of moeder maar dat de auto wel betaald is van bijvoorbeeld zwart geld? Wat ik bedoel te zeggen is dat een auto te registreren valt maar dat het altijd gissen is wie er op dat moment achter het stuur zit?

        Bijvoorbeeld toen ik nog thuis woonde en de auto van die ouwe onder m’n kont had. Reed ik te hard en werd ik geflitst. Boete komt binnen op de mat op naam van de daadwerkelijke eigenaar.. Snap je m’n punt?

        Login om te reageren
        • sjonnie82 zegt

          10 juni 2016 om 20:22

          @viezefreddyw: nee

          Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          11 juni 2016 om 03:24

          @viezefreddyw:
          Constructies verzinnen is hiervoor nou niet echt de oplossing! Probeer het eens in een perspectief te plaatsen dat betrekking heeft op jezelf. Je draagt bijvoorbeeld een bril, een baard of hebt een kale kop. Objectief onderzoek wijst uit dat je dan regelmatig door de politie wordt aangehouden. Zou jij dat kunnen pruimen?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            11 juni 2016 om 08:46

            @9000cse: Ik begrijp het ook wel, ik snap Kenneth ook. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik ben een Hollandse jongen maar heb een kleurtje en zwart haar. Ik heb lang een full time baan gehad bij een Van der Valk als barman. Altijd s’nachts klaar rond een uur of 2 en had dus nooit zin om te fietsen. Mocht ik de auto van mijn moeder meenemen, een zwarte E60 BMW met zwarte velgen. Ik werd minstens 1 keer per week staande gehouden en werd ik gecheckt en gecontroleerd. Drie keer per week was ook geen uitzondering. En zo heb ik ook meerdere keren drugshonden in de auto gekregen. Ik had niks te verbergen dus had ik daar geen moeite mee. Ik viel op dus ik begreep het wel.

            Maar goed, constructies verzinnen is inderdaad niet de oplossing. Maar wat dan wel? Er over discussiëren kunnen we allemaal, maar een oplossing verzinnen voor dit probleem is vaak nog vergezocht.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              11 juni 2016 om 20:06

              @viezefreddyw:
              Dit zou ik nooit, maar dan ook NOOIT gepikt hebben! Zeker wanneer iemand zoals jij telkens rond dezelfde tijd naar huis rijdt. Na enkele controles zou de auto met het betreffende kenteken dan bij de diverse agenten bekend moeten zijn en vind ik het volkomen absurd als je dan toch 3x per week aangehouden wordt voor controle.
              Ik zou na twee weken begonnen zijn met een aangifte tegen de betreffende agenten met naam en toenaam. Telkens na elke aanhouding opnieuw. Ook zou ik na minstens 1 maand via mijn rechtsbijstandsverzekering een advocaat ingeschakeld hebben.
              Dit heeft helemaal niets meer met de controlerende en preventieve taak van de politie te maken. Het komt bij mij over als regelrechte pesterij. En de overheid zegt zelf, dat we van die pestkoppen af moeten zien te komen.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                11 juni 2016 om 20:14

                @9000cse:

                Vind ik ook ..
                Tis inmiddels een bekende van de politie ..
                Gewoon discrimineren die kwast ..

      • timberleek zegt

        10 juni 2016 om 21:03

        @crackdavid:

        Wat een onzin. Waarom moet meneer een speciale behandeling krijgen omdat hij toevallig geld verdient aan kapsones hebben op een grasveld? Als ik met een dikke auto rij is de kans ook groter dat ik aangehouden wordt.

        En waarom zou iedereen ineens weten wie hij is? Toen ik het filmpje zag vroeg ik me continu af wie die kerel was. Naam klonk wel bekend, maar dat was het ook. En waarom meneer weer eens heel stereotype in de slachtofferrol moet kruipen. Natuurlijk ook filmen hoe je met veel kabaal moet uitleggen dat iedereen je discrimineert omdat je zwart bent blablabla

        Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        10 juni 2016 om 23:25

        @crackdavid: Iets met 7 days? Crackdavid..

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      10 juni 2016 om 18:53

      @gash: als er in Almere nog 100 van dit soort Brabus-gevallen rondrijden, kan ik me voorstellen dat de gemiddelde agent zo’n auto aan zou kunnen houden. Nu vermoed ik dat er hooguit nog een of twee van deze vervoermiddelen rondkachelen. Dan mag je toch verwachten dat de gemiddelde diender wel weet dat deze van Kenneth is. Ook zij zullen het er in de kantine van het politiebureau toch over hebben. Dan is het cirkeltje snel rond. Maar ja, wat kun/mag je verwachten van een MAVO4-klantje………

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juni 2016 om 19:02

        @roppp:

        Je bent met Mavo4 toch al veel te intelligent om voetbal te kijken ..
        Of spelers te kennen ..
        Of te weten in welke auto ze rijden ..

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        10 juni 2016 om 19:26

        @roppp: O, dus een politie-agent moet van iedere BN-er weten in wat voor auto die rijdt? Get real, dude… Als dat zo was zou ik mezelf ook een zwarte Brabus GLE aanschaffen als ik wat minder eerlijk aan m’n geld gekomen was…

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          10 juni 2016 om 23:32

          -edit: praat normaal-

          Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    10 juni 2016 om 17:59

    -edit: gefeliciteerd, je staat op de modlist. Praat normaal-

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    10 juni 2016 om 18:00

    nouja, dat zeggen ze nou nooit als ze mij aanhouden….

    Login om te reageren
  4. ablogjunk zegt

    10 juni 2016 om 18:00

    Getinte ramen in combinatie met getinte huidskleur. Dan ging het de agent niet om de persoon zelf maar meer om het feit dat er geen bestuurder zichtbaar was…

    Login om te reageren
    • rrrs20 zegt

      10 juni 2016 om 18:36

      @ablogjunk: Onzin, je ziet wie en wat erin zit. Alleen achteren is getint. Voor is fabrieksaf getint.

      Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        10 juni 2016 om 19:18

        @rrrs20: hij komt niet aan he?

        Login om te reageren
        • thesis zegt

          11 juni 2016 om 02:19

          @ablogjunk: ahaha echt grappig man, not

          Login om te reageren
  5. wimbraber zegt

    10 juni 2016 om 18:01

    Heb t filmpje bekeken en het ging serieus echt helemaal nergens over, de agent werd ter plekke een beetje zwart gemaakt en een mattie van Kenneth kwam de auto uit om verhaal te halen bij de agent, de agent hield die jongen op afstand door zn hand uit te steken en toen werd gelijk gezegd dat ie van m af moest blijven…
    Waar zijn de tijden gebleven dat mensen respect hebben voor de politie? Die mensen zorgen ook alleen voor JOU veiligheid…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      10 juni 2016 om 18:03

      @wimbraber: amen

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      10 juni 2016 om 18:06

      @wimbraber: hè agenten ook zwart maken?

      Login om te reageren
    • cocoloco zegt

      10 juni 2016 om 18:08

      @wimbraber: JOUW?

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        11 juni 2016 om 03:28

        @cocoloco:
        What a W can do!…………….

        Login om te reageren
    • bergmm zegt

      10 juni 2016 om 18:18

      @wimbraber: juist ja, overal is een rede bij te verzinnen natuurlijk, maar kijk eens in de spiegel. Als je elke keer staande gehouden word kan je jezelf ook afvragen of het probleem niet bij jezelf ligt.
      En in mijn beleving zijn al die “racistische agenten” echt niet het probleem.

      Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        10 juni 2016 om 18:23

        @bergmm: nee precies, die agenten doen ook maar hun werk. Die man kan er ook niks aan doen dat je gisteren ook al aangehouden bent…

        Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    10 juni 2016 om 18:02

    Jemig hé, wat een ellende zeg! Afzien hoor, zo te merken…

    Login om te reageren
  7. hummer95 zegt

    10 juni 2016 om 18:07

    Een brabus met geblindeerde ramen… En dan vind je het raar dat je opvalt ?

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    10 juni 2016 om 18:07

    Mooi toch ..
    Als je denkt dat je huidskleur tevens je werk is ..

    Login om te reageren
  9. inbedrijf zegt

    10 juni 2016 om 18:08

    Erg jammer dit, vond kenneth altijd wel een relaxed en nette gast. Dat is bij deze weg. Zo jammer dat dit soort jongens niet drie stappen verder kunnen denken.

    Login om te reageren
    • edftw zegt

      10 juni 2016 om 23:16

      @inbedrijf: ergste is nog dat er voor gekozen is dit filmpje nu te uploaden na het typhoon incident terwijl dit filmpje al behoorlijk oud is. Een vriend van me is fan van deze kerel en merkte op dat Vermeer hier nog geen armen vol tattoos heeft (dit was dus schijnbaar een jaar geleden) tegenwoordig zitten beide armen onder de tekeningetjes. Vraag me dus af wat de reden is waarom dit nu opeens word geüpload door hem of iemand dichtbij hem

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        10 juni 2016 om 23:27

        @edftw: laat maar, dat klopt geloof ik niet helemaal

        Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    10 juni 2016 om 18:08

    Ik word hier zó moe van he, al dat gejank om racisme en discriminatie. Ze krijgen overal de aandacht waar ze om schreeuwen en janken. Niks ten nadele van Autoblog, absoluut niet, maar als ze zelfs hier de aandacht krijgen… Ze zou haast denken dat ze nog gelijk hebben ook.

    Login om te reageren
  11. keesieboy2 zegt

    10 juni 2016 om 18:11

    Weet niet of Kenneth het door heeft, maar meneer de agent lult hem en zijn neef/broer (?) van voor tot achter van het padje af. Meneer de agent heeft gelijk, en het enige antwoord wat nog gegeven kan worden is “jij moet niet aanraken”. Chapeau. Trek die racisme kaart maar weer. Etnisch profileren komt echt mn strot uit. Niet omdat het gebeurt, maar omdat de term misbruikt wordt bij iedere keer dat een niet-autochtoon op het matje geroepen wordt. Bah.

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      11 juni 2016 om 00:47

      @keesieboy2: en ondertussen kramen Vermeer en zijn bijrijder zelf het ene na de andere vooroordeel over de politie uit…ook dat is profilering. Gevalletje “de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet”!

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        11 juni 2016 om 06:37

        @vroaaar: “dat ie zwart ziet” hehe. Pas maar op, Sylvana aan je broek voor oerhollandse gezegdes.

        Login om te reageren
  12. moondustfocus zegt

    10 juni 2016 om 18:13

    Kan me best voorstellen dat je er de tering in krijgt als je elke dag wordt aangehouden omdat je een dikke bak rijdt en toevallig een donkere huidskleur heb.
    Toevallig is het nu de keeper van mijn clubje, maar er zullen meer van dit soort gevallen plaats vinden.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 juni 2016 om 18:21

      @moondustfocus: “elke dag”.

      Login om te reageren
  13. reinierwintermans zegt

    10 juni 2016 om 18:14

    Het is erg jammer dat je ongeacht huidskleur onderworpen wordt aan controle omdat een auto te duur is, te duur voor wie? En wie bepaald wanneer een auto te duur of of vanaf welk tarief er aandacht aan besteed mag worden? Als je de verkeersregels naleeft en verzekering apk en wegenbelasting betaalt waarom moet je dan uit het verkeer gehaald worden?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      10 juni 2016 om 18:24

      @reinierwintermans: omdat er gastjes zijn die rondrijden in zo’n auto met dubieus verdiend geld..

      Daarom.

      Als jij je rijbewijs laat zien, zegt dat je normaal je centjes verdiend (en verder geen boetes hebt openstaan) ben je binnen 2 minuten weer weg. Niks aan de hand. Of een Duster kopen, ook leuk.

      Login om te reageren
      • reinierwintermans zegt

        10 juni 2016 om 18:34

        @eklasse: als je het over dubieus geld heb komt dat toch niet bij een controle op straat boven als alles klopt, wat er niet klopt is 30k steekproef belasting 50k altijd en lease en huur gaat ook gewoon weer na controle de weg op dus wat doet dit dan? Als je met dubieus geld een auto geregistreerd krijgt zit daar het probleem

        Login om te reageren
  14. gijsso zegt

    10 juni 2016 om 18:14

    Je rijdt een toch Brabus voornamelijk om op te vallen? Anders kan je net zo goed een grijze Golf rijden. En nu valt meneer op door de politie (niet geheel onterecht, een Brabus is ook het meest schofterige dat op onze wegen rijdt), is het ook niet goed en wordt de racismekaart direct getrokken.

    Login om te reageren
  15. gemaskerdemuchacho zegt

    10 juni 2016 om 18:15

    Walgelijk… Elk beetje respect ontbreekt bij dit soort figuren. In de allergrootste pooierbak rijden en er dan ook nog raar van op staan te kijken dat je aan wordt gehouden.
    De enige die hier discrimineert is Vermeer zelf, omdat hij het op zijn huidskleur gooit, niet meer de agent…

    Login om te reageren
  16. s62b50 zegt

    10 juni 2016 om 18:21

    Leuke achternaam voor n advocaat

    Login om te reageren
  17. reinierwintermans zegt

    10 juni 2016 om 18:26

    Waar het omgaat dat hij mag wel Nederland entertainen maar zodra hij het geld wilt uitgeven dat verdient is met een talent dat niet is komen aanwaaien maar door inzet en trainen je nog zo behandelt wordt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juni 2016 om 18:30

      @reinierwintermans:

      Misschien is ie wel aangehouden omdat het een racist is ..

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      10 juni 2016 om 22:03

      @reinierwintermans: “zo behandelt wordt”

      Zoals elke andere Nederlander bedoel je?

      Login om te reageren
      • reinierwintermans zegt

        10 juni 2016 om 22:57

        @2wheeler: iedereen die wat dikkers kan rijden dan een polo is blijkbaar verdacht van duistere zaken en dat is toch een beetje vreemd? Het was ook de reden om deze man even te checken zegt de agent zelf ongeacht de kleur en dat vindt ik een vervelende gedachte, je weet alles al via de meldkamer voor je de papieren vraagt. Ik denk niet dat de agent zijn beslissing voor de stop heeft genomen op basis van iemand zijn huidskleur maar omdat de auto te duur is voor de 99% waar ik zelf lid van ben maar als dit is wat we ons moeten vertellen dat het een drugshok is om weer in de yaris te stappen op maandag naar de koffiecorner dan oké, hij dealt vast!

        Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    10 juni 2016 om 18:32

    Politie die gewoon zijn werk doet, niet meer en niet minder. Klaar zo.

    Login om te reageren
  19. romeoalfa zegt

    10 juni 2016 om 18:33

    Een “jonge” gast in een duur uitziende auto wordt gewoon vaker gecontroleerd, deal with it. Mijn vader heeft het geluk gehad om een aantal jaar in een CLS 63 (tweedehands) te kunnen rijden. (Bijna) iedere keer dat ik als gastje van net-18 mijn Alfa mocht laten staan om in de Mercedes te mogen rijden werd ik wel gecontroleerd. Als je nergens bang voor bent hoef je wat mij betreft ook niet zo irritant te reageren. Laat meneer gewoon zijn werk doen…

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      10 juni 2016 om 20:59

      @romeoalfa: toegegeven naar eigen ervaring word dat erg vervelend. Maar goed het discriminatie gezeur slaat nergens op, als jonge gast met dure auto en een huidskleur heb je gewoon een profiel dat meer problemen veroorzaakt dan mijn oma.

      Login om te reageren
    • amg65 zegt

      11 juni 2016 om 06:36

      @romeoalfa: Ligt er ook aan waar je rijdt denk ik, heb er zelf nog nooit bij stilgestaan dat dit kan gebeuren. (Het is mij dan ook nooit overkomen).

      Login om te reageren
  20. trustmeiamanengineer zegt

    10 juni 2016 om 18:34

    Koop dan ook een fatsoenlijke auto, in plaats van zo’n drugsdealer hok…

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      10 juni 2016 om 18:41

      @trustmeiamanengineer: Met een Jaguar XF was ie misschien wel niet aangehouden inderdaad.

      Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    10 juni 2016 om 18:38

    Kenneth’s frustratie is gewoon begrijpelijk. Als je elke dag aan de kant wordt gezet omdat je een “dikke” auto hebt dan zou ik het op een gegeven moment ook zat zijn.

    Maar tegenwoordig alles wat allochtoon is of “niet Nederlander” moet maar z’n bek dichthouden en accepteren zoals het is.

    Vervolgens doet die neef niks bijzonders, maar is de agent gewoon uitgeluld als die neef terecht opmerkt dat hij niet met hem spreekt. En dat pikt agent niet en dus worden we ineens handtastelijk.

    Ik ben niet zo van het roepen van “racisme” op alles wat maar een zweem van racisme over zich heeft. Maar hier moet ik Kenneth toch gelijk geven.

    Het is trouwens opvallend hoeveel blanke mensen met dikke auto’s daar bij die controle staan. O wacht…

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 juni 2016 om 19:17

      @Rick-dos: Het heeft niets met huidskleur te maken; dus zeur niet zo. Ook blanke hufters met geblindeerde hufterbakken worden gewoon aangehouden.

      En als dat bovenmatig vaak medelanders zijn, dan zou dat in theorie etnisch profileren kunnen zijn; het zou echter ook gewoon kunnen zijn dat die zich bovengemiddeld vaak hufterig gedragen … oorzaak en gevolg weet je.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        10 juni 2016 om 19:27

        @dawwg: Of jij haalt ff je hoofd uit je reet.

        Ik ben zelf blank en rij wat je kunt noemen “dikke bakken” zeker als een Mitsubishi Outlander al onder de definitie van dikke bak valt, en ik ben nooit één keer aangehouden omdat ik een dikke bak rij.

        An sich heb ik er geen problemen mee als mensen met dikke bakken worden aangehouden en extra gecontroleerd. Maar het kan niet zo zijn dat als je een dikke bak rijdt en een kleurtje hebt dat je al aangehouden wordt. Een politieagent mag toch wel wat meer factoren meewegen voordat iemand wordt aangehouden. Hou je Nederland ook lekker leefbaar mee voor iedereen.
        Nogmaals het is opvallend dat Kenneth en z’n neef aangehouden worden. Ik durf te wedden dat er genoeg blanken daar rondrijden met dikke bakken waarom zie ik die er niet bij staan?

        Daarnaast mag je je gaan afvragen hoeveel dit nog gaat opleveren. Gasten die echt wat op hun kerfstok hebben gaan nu niet meer met “dikke bakken” rijden.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          10 juni 2016 om 19:37

          @Rick-dos: “Nogmaals het is opvallend dat Kenneth en z’n neef aangehouden worden.” … inderdaad, opvallend; waarschijnlijk vertoont ie gewoon hufterig gedrag.

          Ik rijd zelf ook een bovengemiddelde dikke bak en als ik me een paar dagen niet scheer en een trainingsbroek aantrek, lijk ik net een gekleurde medelander van louche komaf. Maar nog niet aangehouden hoor. Mijn blonde vriendin die een erg jong uiterlijk/uitstraling heeft voor haar leeftijd, overkomt het echter ook een paar keer per jaar. Discriminatie van jonge blondjes zeg ik je !

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            10 juni 2016 om 19:41

            @dawwg: Vertoonde hij hufterig gedrag toen hij daar gewoon reed en de politieagent hem zag? O wacht, dat stukje van het filmpje heb ik niet gezien. Heb je die voor mij of zit je het nu maar met je eigen vooroordelen in te vullen dan wel probeer je iets met ongefundeerde argumenten recht te praten wat krom is?

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              10 juni 2016 om 19:52

              @Rick-dos: Òh, dus als ik niet met een filmpje kan aantonen dat hij op dat moment hufterig reed, dan moet het wel een discriminerende agent zijn ? Pfff, ga lekker DENK steunen met je slachtoffergeneuzel …

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                10 juni 2016 om 19:54

                @dawwg: Ja, das precies wat ik geschreven heb en bedoel.

                Leuke poging om de rollen om te draaien maar daar trap ik niet in.

                Volgende keer beter naDENKen voordat je reageert.

              • dawwg zegt

                10 juni 2016 om 23:22

                @Rick-dos: Als je echt denkt dat politie-agenten per definitie schuld aan racisme zijn, tenzij tegendeel bewezen, dan doe je gewoon niet meer mee … * koekoek *

              • Rick-dos zegt

                11 juni 2016 om 00:21

                @dawwg: Welja, leg ff woorden in mijn mond. Doen mensen meestal als ze niet snappen waar het over gaat…

  22. SanderB zegt

    10 juni 2016 om 18:40

    Ik ben als braaf uitziende hollander van 30 ook al enkele keren aan de kant gezet met mijn I8 voor controle. Een keer zelfs met de mededeling dat ze vonden dat ik er te jong uitzag voor zo’n dure auto en ze wilde kijken of de rechtmatige eigenaar er nog wel in zat.
    Krijg ik nu ook een gesprek met de minister?

    Ik heb totaal geen moeite met de controles, kies er zelf voor om op te vallen, dan hoort dit er bij. Er wordt echt veel te snel de racisme kaart getrokken

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juni 2016 om 18:47

      @SanderB:

      Vanaf nu weet je dat het nix met je i8 te maken heeft ..
      Maar louter met je huidskleur ..

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      10 juni 2016 om 18:57

      @SanderB: goed gedaan als je dat op je 30e mag bezitten! respect!

      Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      11 juni 2016 om 03:51

      @SanderB:
      Da’s op zich toch wel effe lachen wanneer je zoiets hoort! Ik kan alleen maar m’n chapeau lichten voor het feit dat je met je 30ste zo’n heerlijke i8 rijdt. Alleen moet het natuurlijk geen sleur gaan worden.

      Login om te reageren
  23. jaks zegt

    10 juni 2016 om 18:44

    Vermeer je hebt gewoon gelijk vriend! Aanpakken dat soort gedrag van de politie.

    Login om te reageren
  24. Rick-dos zegt

    10 juni 2016 om 18:45

    Dit is normaal en moeten we accepteren. Totdat ze je aanhouden omdat je 5 km/u te hard hebt gereden. Dan staan we ineens hier te janken dat het “oneerlijk” is….

    Login om te reageren
  25. dedon zegt

    10 juni 2016 om 18:45

    Wow! Het meest schofterige wat er op onze wegen rijdt….. Allergrootste pooierbak…. Wat een afgunst allemaal. Het is gewoon een super gave bak.

    Ik ben zelf blank, maar ik heb ook wat donkere collega’s (in de it) die het gewoon goed doen en een mooie (lease) auto ook belangrijk vinden. Maar zij worden minstens 1 keer per week staande gehouden en ik nooit…. Dus jullie kunnen kletsen wat jullie willen, maar de feiten spreken voor zich!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juni 2016 om 18:52

      @dedon:

      En waardoor is dat feit omstaan dan ??

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        11 juni 2016 om 03:54

        @lincoln:
        Door de allochtonen die in de fout gaan! Maar rechtvaardigt dat het optreden tegen de rest die het wel goed menen?

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      10 juni 2016 om 18:59

      @dedon: het is simpelweg oordel van meneer de agent. bij een routine controle wordt ofwel iedereen aangehouden, of 1 op de 3 (ergens rond dat getal, kan verschillen.) als ze dan een zwarte knul van 25 in een bmw 3 serie zien zitten wordt ie ff gevraagd om papiertjes. misschien zie jij er wat ouder uit dan je collega’s?

      Login om te reageren
      • dedon zegt

        10 juni 2016 om 20:15

        @gwnbmw: Nou ouder, dat denk ik niet. Ik wordt meestal juist jonger geschat. Maar die 2 donkere collega’s rijden in een altijd mooi gepoetste zwarte A3 en in een nette witte Polo, maar dat maakt dus ook niet uit. Allebei zo’n beetje net zo vaak, en ik dus nooit, terwijl we ondertussen bijna allen km-miljonair zijn.

        Login om te reageren
  26. dutchcorvette zegt

    10 juni 2016 om 18:57

    Ik ben donker. Maar ik snap al die commotie niet hoor, ik rij zelf (al zeg ik het zelf) echt een dikke bak. Ik ben pas 1X aangehouden. Je moet er geen toestand van maken, liever voorkomen dan herstellen toch?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 juni 2016 om 09:03

      @dutchcorvette: een dikke automatische bak toch wel??

      Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        11 juni 2016 om 11:03

        @davelepeef: uiteraard, maar ik heb er kei hard voor gewerkt.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          11 juni 2016 om 16:21

          @dutchcorvette: dat maken wij wel uit!!

          Login om te reageren
  27. jorden zegt

    10 juni 2016 om 19:02

    Een GLE Brabus in Almere, ja o

    Login om te reageren
  28. josxkrs zegt

    10 juni 2016 om 19:03

    Wat een kapsoneslaaier zeg die gozer, walgelijk. Racisme zit bij hem diep, heel diep tussen zijn oren. Reguliere controle + Mercedes = 1000% kans dat je tussenuit gepakt wordt. Of je nu zwart, wit of paars bent, maakt geen ene drol uit.

    Login om te reageren
  29. flutterby zegt

    10 juni 2016 om 19:08

    7 jaar geleden toen ik met 19 jaar in een e36 reed werd ik ook elke week aangehouden. Weliswaar stond mijn auto bij RDW als onverzekerd (foutje), maar het kenteken werd dus wel nagelopen (ging nog niet automatisch toen). En ja ik ben blank en reed in een auto van 2500 euro…. Erg verdacht…

    Login om te reageren
  30. jorden zegt

    10 juni 2016 om 19:08

    Een GLE Brabus in Almere, ja geef de politie eens ongelijk!! Vooroordeel? Ja! Verhoogde kans op duistere praktijken? ook ja! Sorry Vermeer maar ondanks vorst moet je ook niet met capuchon en sjaal om een benzine station binnenstappen.

    Login om te reageren
  31. gerjan zegt

    10 juni 2016 om 19:25

    Politie mag van mij nog strakker controleren. Dat gezeur van zogenaamde bekende Nederlanders. Dus als ik door een vrouw of donker getinte agent word staande gehouden is dit ook discriminatie? Politie doet gewoon zijn. Alleen mogen ze wel wat meer door de minder rijke wijken rijden. Dan pak je ze wel sneller. Maar niemand word rijk door eerlijk te blijven.

    Login om te reageren
  32. Edge zegt

    10 juni 2016 om 19:26

    Als ik in de 911 van mijn baas rijd word ik ook wel eens staande gehouden, maar dat vind ik ook niet gek. Ik ben 22 en rijd in een peperdure auto die op naam staat van iemand van 62. Logisch dat de politie dan even wil vragen hoe ik aan die auto kom en wil checken of ‘ie niet gestolen is.

    Vermeer is 30. Zeg nou zelf, hoeveel 30-jarigen (of ze nou blank of zwart zijn) hebben het geld voor een Brabus GLE? Wederom volkomen logisch dat de politie even een praatje wil maken om te checken of degene die achter het stuur zit wel in die auto mag zitten en of het niet toevallig een met zwart geld betaalde auto is.

    Het is nou eenmaal iets wat je als jong persoon met een dure auto voor lief hebt te nemen. Het is niet altijd even prettig, maar als je gewoon vriendelijk blijft ben je binnen een paar minuten weer op de weg. Als je dan Kenneth Vermeer heet waarschijnlijk zelfs sneller, want driekwart van de agenten herkent je toch wel en zal je zonder problemen weer wegsturen.

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    10 juni 2016 om 19:30

    Ach .. Als ik voetballer was dan had ik een banaan al racistisch gevonden .. En een appel ook .. En druiven helemaal ..

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      10 juni 2016 om 20:14

      @lincoln: Haa, bananen bij Feyenoord! Racisme zal ik je zeggen!

      Login om te reageren
  34. potver7 zegt

    10 juni 2016 om 19:31

    Even advocaatje van de duivel spelend: zo’n Brabus koop je niet als je vindt dat een Aygo ook wel genoeg vermogen en snelheid heeft. Nou wil ik niet beweren dat Vermeer altijd als een zotte door het verkeer sjeest (en bij deze gefilmde staandehouding was dat blijkbaar ook niet het geval), maar iets zegt me dat dat wel een reden kan zijn dat je met een dergelijke auto wat vaker aan de kant wordt gezet.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juni 2016 om 19:53

      @potver7:

      Naar aanleiding vanuit filmpje kan je concluderen dat 100% van de aanhoudingen onterecht is ..
      En dat 100% van de aangehouden personen bij Feyenoord spelen ..

      Login om te reageren
  35. papa zegt

    10 juni 2016 om 19:46

    Als ik als uber arier in die auto ga rijden wordt ik ook elke dag aangehouden

    Login om te reageren
  36. moveyourmind zegt

    10 juni 2016 om 19:54

    Eerlijk is eerlijk,

    Als ik zelf met eerlijk verdiend geld een dure auto zou rijden zou ik er ook van balen als ik aangehouden zou worden en de agent als reden op zou geven dat je eruit gepikt bent omdat je een dure auto rijdt…

    Zeker op de manier waarop deze agent het brengt, dat is gewoon niet zo tactvol. Een beetje vergelijkbaar met een autoverkoper die tegen je zegt of de auto waar je interesse in toont niet een beetje te duur voor je is. Terwijl je hem uit je vestjeszak kan betalen.

    Dat er een oeverloze en slappe discussie uit ontstaat is niet zo gek.

    Login om te reageren
  37. zesinline zegt

    10 juni 2016 om 20:38

    Kan zo naar DENK die Vermeer, daar is hij op zijn plek!

    Login om te reageren
  38. TDI-goeroe zegt

    10 juni 2016 om 20:41

    ik heb, behalve “opvallende auto” geen argument gehoord voor een staandehouding. Routine controle jaja….zouden ze de Koning ook elke week een paar keer staande houden met zijn A8L?

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      10 juni 2016 om 21:00

      @TDI-goeroe:
      Ik denk dat zo’n AA-kenteken toch een zekere bescherming biedt. Daarbij is WA blank en doorgaans keurig in pak gekleed. En de gemiddelde agent zal hem zeker herkennen. Op elk bureau hangt zijn foto, en dan niet in de “most wanted” sectie.

      Login om te reageren
  39. eefie zegt

    10 juni 2016 om 20:44

    Een terechte controle, ik vind het wel oke. Gewoon meewerken en niet zo zeuren. Niet alles is racisme.

    Login om te reageren
  40. sabrerator zegt

    10 juni 2016 om 21:09

    Ik vraag me soms ook af hoe sommige mensen in een dikke auto terecht komen.
    Een paar jaar terug ging ik met collega’s even langs bij een ex-collega die een koffietentje had geopend in Utrecht. Toevallig had ik (toen 42, blank, in pak) de Jaguar XJ-S cabrio van mijn stiefvader bij me.
    Aan de overkant stopte een Mercedes S-Klasse, AMG versie, splinternieuw, waar twee medelanders met bontkraagje uitstapten. Die heel erg interessant deden.
    Ergens bekroop me het gevoel dat die geen CEO van een multinational waren of een andere baan hadden die een dergelijke auto rechtvaardigde.
    Maar pillen of poeiers zouden meer in de lijn liggen. Ik weet, discriminerende aanname. Wellicht hadden ze gewoon de Staatsloterij gewonnen, of een dikke erfenis uit Marokko gehad. Maar ergens had ik niet die indruk. Het zou een voetballer geweest kunnen zijn, maar overdreven atletisch zagen ze er ook niet uit.
    Als ik agent was geweest, zou mijn interesse gewekt zijn.

    Als ik agent was geweest en zou moeten kiezen, had ik die veertiger in pak met Jaguar niet aangehouden. Gek hè?

    Login om te reageren
  41. bloemhof010 zegt

    10 juni 2016 om 21:12

    Het is geen echt GLE63 brabus maar een GLE400 Brabus pakket

    Login om te reageren
  42. thomasthomas zegt

    10 juni 2016 om 21:46

    Die agent is ook wel irritant. Als hij het doet met een lach dan is het allemaal veel luchtiger. Ik vind dat de agent dit helemaal verkeerd aanpakt. En het doet er ook niet toe dat hij niet zo’n auto niet kan betalen.

    Login om te reageren
    • josxkrs zegt

      10 juni 2016 om 23:42

      @thomasthomas: ach, wat zou jij doen als je gewoon je werk doet en een klant van je collega moet controleren die direct een grote, onnodig, arrogante smoel opentrekt?

      Login om te reageren
  43. robbie123 zegt

    10 juni 2016 om 22:07

    Dat wijf naast hem joh, kansloos kind…

    Login om te reageren
  44. huracan zegt

    10 juni 2016 om 22:53

    Een GLE coupé is al redelijk fout.. Laat staan een Brabus GLE coupé. Geen wonder dat je daarmee wordt aangehouden

    Login om te reageren
  45. mbpeter zegt

    10 juni 2016 om 23:16

    Wist niet dat kenneth met judeska ging?

    Login om te reageren
  46. MrSkyline zegt

    11 juni 2016 om 00:27

    Je rijd in de grootste maffia bak en dan vind je het vreemd dat je word aangehouden. Ik ben dat onterechte gejank om discriminatie nogal zat, het neemt compleet weg van de mensen die echt worden gediscrimineerd. Als je niet als een stereotype gezien wilt worden dan moet je je ook niet als een stereotype gedragen. De “Gangster” uithangen en dan gaan janken als de politie je verdacht vind is het zelfde als naakt over straat lopen en het raar vinden dat iedereen naar je kijkt.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 juni 2016 om 01:14

      @MrSkyline: vooral die laatste zin is leuk.

      Login om te reageren
  47. cobra zegt

    11 juni 2016 om 08:44

    Ben zelf een echte Nederlander, heb alleen mijn uiterlijk blijkbaar niet helemaal mee. Maar dat enkele feit is opzich geen probleem.
    Als ik in mijn lease-auto rij ziet de politie me niet eens, als ik in mijn Cobra rij dan steken ze hun duim op, maar als ik in de CLS AMG van een vriend van me rij, dan ben ik ook altijd de pineut. Dus de cominatie doet het hem blijkbaar, ook bij mij.
    Overigens vind ik het prima dat de politie erop controleert, bewijs maar dat je hem eerlijk verdiend hebt.

    Login om te reageren
  48. vinz667 zegt

    11 juni 2016 om 09:06

    Ik rij in een Lotus Elise S2 en ga regelmatig naar de UK. Kwam laatste keer erachter dat ik niet meer wist hoe de normale route was (niet door controle heen) in de haven, was eerste keer dat ik niet werd gecontroleerd. Ook regelmatig staande gehouden rondom waar ik woon. Ze kennen mij nu dus laten mij gewoon door, maar dat heeft ook 2 jaar geduurd. Krijg ik ook een gesprek met minister?

    Login om te reageren
  49. wildbeest zegt

    11 juni 2016 om 10:13

    De brabus is per definitie een risico groep. Een weldenkend en gecultiveerd mens rijdt niet in zo’n proletenbak.

    Login om te reageren
  50. naamloos3 zegt

    11 juni 2016 om 11:55

    niets te zien hier

    Login om te reageren
  51. azuli zegt

    11 juni 2016 om 13:51

    Dat die agent zelf ook nog zegt “met zo’n auto trek je de aandacht” dat moet je niet zeggen als agent. Je mag best wat zeggen als agent maar dit is echt van tenenkrommend laag niveau. Een cursus communicatie mag best gegeven worden aan deze agent.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 juni 2016 om 14:11

      @azuli:

      Yep .. Die lui lullen teveel ..
      Voordat je het weet zit je in allemaal onzin gebrabbel te jokken tegen elkaar ..

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      11 juni 2016 om 16:20

      @azuli: het is toch zo? Als ik in een roze twingo met bloemetjes en pluche roze beertjes op het dashboard rij val ik toch ook op. Welke conclusies zou jij dan trekken…?

      Login om te reageren
  52. ghost zegt

    11 juni 2016 om 19:39

    HEEL SIMPEL: DE CONTROLE IS OP BASIS VAN DE AUTO DIE JE RIJDT, NIET JE HUIDSKLEUR.

    Heb je er moeite mee? Rijd dan gewoon lekker een daihatsu cuore, die brengt je ook van A naar B en niemand die je lastig valt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North