• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Tesla Semi in Nederland*

Auteur: jaapiyo, gepost 21 december 2017 om 13:59 – 60 Reacties

Semi


Heet nieuws voor mensen die een semi krijgen van Tesla’s Semi.

*zet Amerikaans accent aan* Heb jij een bedrijf dat dingen moet verslepen? Wil jij net zo awesome zijn als UPS en PepsiCo? Dan hebben wij goed nieuws voor jouuuu! Je kan nu ook in Nederland een Tesla Semi bestellen. Bel nu snel, want de speciale Founders Series is maar beperkt beschikbaar. Wellicht krijgen snelle beslissers er een oplaadkabel gratis bài! *zet Amerikaans accent uit*

Deze flashback naar de gloriedagen van Tell Sell even daargelaten, hebben we heet nieuws voor Tesla-adepten die veel ruimte nodig hebben. Vanaf vandaag kan je niet alleen meer in de Verenigde Staten en Canada Tesla’s truck bestellen, maar ook in het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en -jawel- Nederland.

Je hebt hierbij de keuze of je voor de Founders Series wil gaan, of niet. In het eerste geval moet je een pittige aanbetaling doen van 170.000 Euro, waarvan 4.000 Euro direct via credit card. De overige 166.000 Euro mag betaald worden door middel van een overboeking. Je kan ook opteren voor de ‘normale’ Tesla Semi. Ook daarvoor moet je 4.000 Euro overmaken per credit card, maar het verschil is dat je daarna ‘slechts’ 13.000 Euro extra moet overschrijven naar Tesla. De rest van de kostprijs mag in dit geval betaald worden bij aflevering. Let wel, op die aflevering zal je nog even moeten wachten. De productie van de Semi begint immers pas in 2019.

Tevens zijn deze bedragen stiekem nog niet het hele verhaal, vandaar de asterisk in de titel. De 170.000 Ekkermannen die je overmaakt voor de truck, betreffen namelijk in alle opzichten een voorlopige aanbetaling. Kosten voor vervoer en belasting zijn nog niet in de prijs inbegrepen. Daarom lijkt de mogelijkheid om de truck nu te bestellen op de Nederlandse website vooral geschikt voor fanb0iZ die coûte que coûte zo’n ding wil hebben en/of het bestellen van de elektrische vrachtbak gebruiken als een PR-dingetje. De meeste nuchtere Nederlandse ondernemers zullen immers toch een grondige kosten-batenanalyse uit willen voeren alvorens ze hun zuur verdiende centen overmaken naar Elon. Dat is dus nog steeds niet mogelijk.

Ook interessant!

  • Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi nog in dit jaar
    Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi dit jaar nog!
  • Tesla Semi heeft 'merkbare verbeteringen' gekregen
  • productie Tesla Semi
    Productie Tesla Semi start vanaf 'dit' moment
  • Eindelijk. Tesla Model Y over 2 maanden in Nederland
    Eindelijk. Tesla Model Y over 2 maanden in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, geld, semi, Tesla, trucks

Vorig bericht: « De Bugatti Chiron is een verkoopknaller
Volgend bericht: Koop de oude Mercedes 770K Grosser van Adolf Hitler »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    21 december 2017 om 14:01

    Veel geld voor een halve vrachtwagen.

    Login om te reageren
  2. kroon zegt

    21 december 2017 om 14:06

    Nu nog produceren van auto’s (en vrachtwagens) onder de knie krijgen bij Tesla.
    Introduceren is 1, werkelijk in massa maken zonder allerlei gebreken is 2…

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      21 december 2017 om 14:09

      @kroon: Misschien kan VDL iets voor Elon betekenen…

      Login om te reageren
      • sajmun zegt

        21 december 2017 om 14:49

        @utregcity: ik denk dat het eerder concurrenten van elkaar zijn: https://www.ed.nl/vdl/vdl-kiest-daf-voor-e-truck~a0c9241a/

        Login om te reageren
        • napo zegt

          21 december 2017 om 17:17

          @sajmun: ik heb jaren voor een vrachtwagenbedrijf gewerkt, die hoofdzakelijk daf verkocht, ik ben er een paar keer geweest, maar iT, automatisering, vooruitlopen in digitale techniek is om te janken bij daf. Ze kunnen goed met ijzer omgaan en kwalitatief alles bouwen als er maar geen digitale techniek bij komt kijken… daar bakken ze niks van.

          Tesla is super vooruitlopend op digitaal vlak, maar ze hebben geen verstand van hoe je 30.000 kg moet trekken. Toch denk ik dat tesla door schade en schande sneller wijs wordt dan daf elektrische vrachtwagens bouwt.

          Iveco heeft t ook geprobeerd, is ook niks… die troep Brande spontaan af…Italianen met hun mentaliteit kunnen super lekkere wijn maken en lekkere pasta, maar werk ethiek en knappe hoogwaardige leveren kunnen ze niet. In een Ferrari is bijna niks Italiaans…

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 december 2017 om 14:15

      @kroon:

      Alfa Romeo lukt het ook ..

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      21 december 2017 om 16:59

      @kroon: laten produceren door nedcar mischien een optie?

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    21 december 2017 om 14:09

    Is toch normaal dat je een aanbetaling doet voor een voertuig ..

    Bij een auto betaal je gewoon 100% en je ziet wel wanneer de aflevering is ..

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      21 december 2017 om 14:23

      @lincoln: niet 2 jaar naar dato

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2017 om 14:29

        @audirijder:

        Een half jaar op een simpel fiatje ..

        Geld kost nu geen roggel ..
        Kan over 2 jaar zomaar anders zijn ..
        Flinke hijskraan laat wel langer op zich wachten ..

        Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      21 december 2017 om 15:30

      @lincoln: ik weet niet hoe jij dat doet, maar bij krijgt de dealer pas z’n geld als ik de auto ophaal. Niet als ik hem bestel.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2017 om 15:43

        @phevtreb:

        Kan je dik 10% besparen ..

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          21 december 2017 om 16:11

          @lincoln: dan doe je iets verkeerd. Ik laat niet iemand maanden met mijn geld in z’n zak lopen.

          Heb van dichtbij meegemaakt dat een rijschool een nieuwe Seat Ibiza bestelde. Ibiza was binnengekomen bij de dealer, de dealer vroeg rijschool om alvast het bedrag over te maken dan zou de dealer in de tussentijd het kenteken aanvragen. Rijschool maakt geld over, 2 dagen later dealer failliet..

          Rijschoolhouder kon fluiten naar z’n geld en naar de Ibiza. Zowel de auto als het geld kwamen in de boedel en de rijschoolhouder heeft er niets meer van terug gezien.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            21 december 2017 om 16:19

            @phevtreb:

            Willens en wetens de boel oplichten ..
            Die dealer heeft toch gewoon een huis .. en vrouw en kinderen .. en een gebit ..

            Zal niet zeggen nooit ..
            Maar ik heb niet echt het idee dat mensen mij willen belazeren ..

            Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      21 december 2017 om 15:32

      @lincoln: heb nog nooit een aanbetaling gedaan alvorens een wagen geleverd word. Vind trouwens dat het liquiditeitsprobleem van tesla zich hoe langer hoe duidelijker manifesteerd. Ik zou zoals de zaken bij tesla nu staan zelfs nog niet overwegen om een aanbetaling te doen, vind Musk een beetje de Amerikaanse Victor Müller aan het worden. 1 knap product gelanceerd en dan enkel gebakken lucht verkopen(op automotive gebied)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2017 om 15:47

        @chrisvis:

        Prijs maken en betalen .. autodealers worden helemaal week in de knieën ..

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          21 december 2017 om 16:05

          @lincoln: en dan gaat de autodealer failliet en dan wordt Lincoln helemaal week in de knieën..

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            21 december 2017 om 16:08

            @phevtreb:

            Als je met die angst leeft ben je constant week in al je lichaamsdelen ..

            Login om te reageren
            • phevtreb zegt

              21 december 2017 om 16:16

              @lincoln: niets met angst te maken, maar met realistisch denken.

              Als een dealer zo in geldnood zit dat hij 10% extra korting geeft als je direct betaald ipv bij aflevering. Dan zou ik er nog geen dubbeltje achterlaten.

              Een gezond bedrijf heeft zulke rare fratsen niet nodig. Neem dat van mij (ondernemer) aan.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                21 december 2017 om 16:22

                @phevtreb:

                Iedereen wil netjes zaken doen ..
                Weet zeker dat ik die indruk achterlaat ..

            • m54b30 zegt

              21 december 2017 om 21:10

              @lincoln: Met die constante overwinningsroes van je in je hoofd hebben ze pillen voor tegenwoordig weet je.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                21 december 2017 om 21:26

                @m54b30:

                Pillen om een auto te kopen ??
                Die zullen idd best wel bestaan ..

        • wimof zegt

          21 december 2017 om 18:36

          @lincoln: En nog zonder korting ook.

          Login om te reageren
        • postzegel zegt

          21 december 2017 om 23:43

          @lincoln: Precies. Boter bij de vis. Als de dealer er zelf op aanstuurt dat je vooruit betaald, dan krijg ik jeuk, maar andersom werkt het inderdaad monsterlijk goed. Kan ik 10% korting krijgen als ik nu direct betaal, wordt meestal direct beantwoord met een korte, duidelijke dan wel ferme Ja. Kan dat niet, dan ben ik de beroerdste niet, en verlaat zonder verdere discussie het pand. :-)

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            22 december 2017 om 00:03

            @postzegel:

            Was idd een aanzienlijk hogere “rente” dan de dealer hun klanten die de volle mep betalen met afbetaling in rekening brengt ..

            Als “ financier” zijnde had ik het idd slechter kunnen treffen ..

            Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      21 december 2017 om 17:02

      @lincoln: ik heb afgelopen jaar 1 auto gekocht en gekeverd gekregen zonder voorschot, en eentje besteld die in januari geleverd word ook zonder voorschot. Als bedrijf kan je ook leasen/renten zonder voorschot. Betaling begint vanaf levering. Meeste bedrijven zouden hun kapitaal investeren in profucten die ze effectief verkopen, voertuigen lease of huur je op lange termijn. Althans in Belgie doen we dat meestal zo.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2017 om 17:28

        @acizane80:

        Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dat officieel gaat ..

        Ben meer van de handje klap ..

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        21 december 2017 om 19:51

        @acizane80: Maar hier ga jij een overeenkomst aan met de leasemij of de financieringsmij. Wanneer de dealer op de dag van aflevering het geld van 1 van beide nog niet ontvangen heeft, ga jij niet met je nieuwe auto naar huis.
        Het autobedrijf interesseert het geen ruk wat jij verder voor een afspraak heb met je leasemij of bank.

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          21 december 2017 om 21:55

          @pa045: andersom is ook het geval, er is geen leasemaatschappij die de auto alvast betaald bij bestelling. Bij aflevering wordt er pas betaald..

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            21 december 2017 om 22:03

            @phevtreb: Ja. Dus. Wat is er anders dan wat ik schrijf? Indien bij levering niet betaald (door klant, lease- of financieringsmaatschappij), geen auto mee.

            Login om te reageren
            • acizane80 zegt

              21 december 2017 om 23:42

              @pa045: hrt gaat erom dat je niet betaald bij bestelling, maar bij levering. Bij Tesla vraagt men een betaling bij bestelling, en dat is volgens mij voor zakelijke klanten een probleem.

              Login om te reageren
    • Erik zegt

      21 december 2017 om 19:10

      @lincoln: ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan, niet voor een auto, niet voor een dakkapel, niet voor een keuken, niets, nada, noppes.

      Boter bij de vis noemen ze dat. Bedrijven die een aanbetaling willen sla ik over, genoeg anderen, zeker in de crisistijd van wel eer.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2017 om 19:20

        @erik2907:

        Yep ..
        Autodealers konden nix voorfinancieren en stonden bij de bank en importeur onder curatele die ze dan weer in leven hielden ..
        Waren al blij dat ze aan contractuele verplichting tot afname konden doen ..

        11% van de stickerprijs voor een goedkope auto was voor mij de doorslag ..

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          21 december 2017 om 21:59

          @lincoln: 11% van de stickerprijs af. Dat vind ik nogal krapjes qua korting…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            21 december 2017 om 22:23

            @phevtreb:

            Hoeveel winst maakt een dealer op goedkope meuk dan ??

            Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    21 december 2017 om 14:09

    Shut up and take my money.

    ofzo

    werkt misschien bij dingen die ik direct kan en wil meenemen, maar niet bij iets wat nog niet bestaat, waarvan ik niet weet wat het kost en wat pas over 2 jaar geleverd gaat worden.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 december 2017 om 14:20

      @escort77: Bij de Model 3 werkte het anders prima, zonder de auto nog gezien te hebben.

      Maar hier gaat het om zakelijke klanten, dus zal het blijven bij een paar handje vol bedrijven denk ik, de rest zal toch wat meer afwachten.
      Maar toch zullen er al bedrijven zijn die een bestelling zullen plaatsen, ook al is de helft nog onduidelijk (bijvoorbeeld toelating in EU met andere regels aan een voertuig)

      Login om te reageren
  5. jaggie zegt

    21 december 2017 om 14:17

    Wat kost een behoorlijke, niet-elektrische, vrachtwagen eigenlijk? Heb geen idee of die 170k veel of weinig is voor zo’n ding…

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      21 december 2017 om 14:34

      @jaggie: Ongeveer een ton € voor bijvoorbeeld een DAF XF.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    21 december 2017 om 14:18

    Jammer dat die Amerikanen nog steeds iDeal niet kennen. Het moet natuurlijk weer geld kosten met creditcards.

    Login om te reageren
  7. wjeurs zegt

    21 december 2017 om 14:20

    Wat kost een trekker van daf of volvo tegenwoordig dan?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      21 december 2017 om 14:39

      @wouterjeuring: ligt aan motor uitvoering en chassis, reken dat je voor een XF €100.000 euro voor kwijt bent, CF zit rond de 65-80 mille. Maar dan zijn er onderlinge verschillen. Volvo’s zijn volgensmij de duurste van allemaal.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 december 2017 om 14:48

    Idioot duur. Een FH750 lukt met gemak voor dat geld!

    Login om te reageren
  9. porschepdk zegt

    21 december 2017 om 14:54

    Moet een vrachtwagenchauffeur tien jaar voor werken.

    Login om te reageren
  10. kobus1967 zegt

    21 december 2017 om 15:01

    Volgens mij worden de meeste vrachtwaggels geleast bij de producent.
    Genoeg starters gezien die in no time een heel wagenpark van Daf hadden en ook zo weer kwijt waren.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    21 december 2017 om 15:30

    Ze zijn volgens mij de eerste 500 al wel kwijt… Maar ja onderhoud voor een vrachtwagen is er kostbaar en daar zal dit ding enorm veel tijd en geld minder vragen.

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      21 december 2017 om 17:08

      @w0o0dy: een doorsnee vrachtwagen rijdt ook veel verder als de Semi en is sneller terug de baan op. Maximum inzetbaarheid is ook belangrijk voor transport bedrijven die met meerdere bestuurders meerdere shiften draaien.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        21 december 2017 om 19:51

        @acizane80: geen enkele vrachtwagen rijdt verder dan de andere.. de planner bepaalt namelijk hoeveel dat ding rijdt. Zo kan een planner ook makkelijk laadtijden aan de oplaadpunten inplannen die samenvallen met laden en lossen of rustpauzes. Een Semi van Tesla laadt in 30 min voor 500 km aan stroom meen ik. Die diesels staan regelmatig dagen in de garage… Hoezo inzetbaarheid? Heb jij wel eens storing met je wasmachine? Nee ik ook niet.

        Login om te reageren
    • Boomer zegt

      21 december 2017 om 19:35

      @w0o0dy: Alleen als ze tijdens het laden (en ieder ander verplicht rustmoment) kunnen laden… Anders staan ze bovengemiddeld veel stil.

      Login om te reageren
  12. bmwfreak038 zegt

    21 december 2017 om 15:54

    Als ze er nou mooi uitzagen, mijn god wat een verschrikking.

    Login om te reageren
  13. Boomer zegt

    21 december 2017 om 16:06

    € 170.000,- whaha welke ondernemer zet nou 170K vast voor minstens anherhalf jaar?

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    21 december 2017 om 16:34

    Naar mijn idee begint dit op een kinderlijk simpele ponzi te lijken, waar voor Europese afnemers zaken als chassis, assen, overbrengingsverhoudingen, cabine type en motor configuratie een belangrijke rol spelen in de keuze van een vrachtwagen, kun je in de VS ook nog eens kiezen wat voor merk Diesel je wilt hebben in je Peterbuilt of Kenworth truck.
    En nu, nu ineens is daar Musk die alle normale configuratie perikelen naast zich neer legt en denkt dat je een soort van one size fits all kunt verkopen?
    Ik geloof er geen ene pepernoot van

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      21 december 2017 om 19:02

      @desjonnies: Nou nou nou.. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 december 2017 om 21:26

      @desjonnies: misschien is al dat geneuzel nodig om tot een lage/lagere kostprijs te komen bij een geplande manier van inzetten en heb je dat soort onzin veel minder nodig als het ding elektrisch rijdt en koppel/vermogen te over heeft?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 december 2017 om 21:57

      @desjonnies:

      Elke autoboer moet op deze manier beginnen ..
      Nix nieuws onder de zon ..

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      21 december 2017 om 22:13

      @desjonnies: Tja. Zo ver ik gelezen heb, richt Musk met deze vrachtauto vooral zijn pijlen op grote binnensteden. Dus het minder zware transport met relatief korte afstanden. Dit gekoppeld aan een elektromotor, dus altijd koppel, lijkt mij het redelijk eenvoudig hier een enigszins algemene overbrengingsverhouding voor te vinden.

      Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    21 december 2017 om 19:33

    en ik maar denken dat we het groen7 deel van de site hiervoor hadden, zodat wij als echte automannen (en vrouwen) niet dat ev geneuzel voor onze neus krijgen….

    Login om te reageren
    • blacksquad zegt

      21 december 2017 om 20:31

      @spykerboy: Dat groene nieuws en Tesla trekt simpelweg gewoon meer lezers ? Logisch want iedereen heeft door dat dit hun toekomst is

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        23 december 2017 om 20:25

        @blacksquad: nou ik geef het nog steeds niet toe, zal vast de toekomst worden, ik hoop alleen pas zodra ik dood ben… meerdere elektro hokken gereden (ja inclusief tesla’s) vind het allemaal 3x niks, tis net alsof ik in een geluidsdempende kamer van het ziekenhuis rondrijd…

        Login om te reageren
  16. strammermax zegt

    21 december 2017 om 20:59

    Ik hoop dat ze goed verkopen in Nederland. Lijkt me een hele verbetering op de weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North