• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Bugatti Chiron is een verkoopknaller

Auteur: jaapiyo, gepost 21 december 2017 om 12:59 – 28 Reacties

Chiron


Als zoete broodjes…

Het zal misschien toch even spannend zijn geweest voor Bugatti. Met de Veyron liepen ze immers eindeloos te leuren met special editions teneinde de laatste exemplaren de deur uit te krijgen. Wellicht daarom acht het merk uit de Elzas het een goed idee om er zo vlak voor het einde van het jaar een persbericht uit te slingeren met heugelijk nieuws. Het gaat namelijk helemaal puik met de productie én verkoop van de Chiron.

Geheel volgens plan zijn er inmiddels al 70 Chirons geleverd aan klanten. Eindbaas Wolfgang Dürheimer weet dat hij daarvoor ook even zijn toeleveranciers moet bedanken. Zoals Elon Musk ondervonden heeft, kunnen die namelijk weleens een kink in de kabel veroorzaken.

front

Los van een probleempje met de stoelen is het sowieso een goednieuwsshow in Molsheim: van de maximum oplage van 500 Chirons, zijn er al ruim 300 verkocht. 43 procent van de orders komen uit Europa, 26 procent uit ‘Murica en Canada en 23 procent uit het Midden-Oosten. De ‘Asia-Pacific’ regio blijft opvallend genoeg een beetje achter: zij nemen slechts acht procent van de verkopen voor hun rekening.

Nou valt het natuurlijk nog te bezien of er voor de Chiron geldt dat iedereen die er een wil hebben (en kan betalen) er al een besteld heeft. In dat geval zou het alsnog weer een pijnlijk verhaal kunnen worden om die laatste stuks aan de man (m/v) te brengen. Misschien moet Bugatti dus hopen op extra manieren om nieuw geld te vergaren, zodat er wat meer potentiële Chiron-klanten ontstaan.

Ook interessant!

  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • Bugatti Chiron 4-005 mag nu met pensioen
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Bugatti, chiron, Wolfgang-Durheimer

Vorig bericht: « 7 gepimpte Audi’s op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Dit kost de Tesla Semi in Nederland* »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    21 december 2017 om 13:05

    Misschien een SS, speciaal voor de Duitse markt?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      21 december 2017 om 13:09

      @cossiekiller:

      Whoehahahaha…. goeie… hoe kom je erop?

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        21 december 2017 om 13:36

        @hubert: Gewoon, op de autobahn kan je je pk’s toch nog even gebruiken… Waar dacht jij aan?

        Login om te reageren
    • marc94 zegt

      21 december 2017 om 13:18

      @cossiekiller: die zal wel als de bliksem gaan. Moet je wel volgas geven.

      Login om te reageren
      • jarropieters zegt

        21 december 2017 om 13:37

        @marc94: als de blitzkrieg?

        Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      21 december 2017 om 13:38

      @cossiekiller: ik als Arnhemmer zit natuurlijk te wachten op de Vitesse

      Login om te reageren
      • bakingmynextbenz zegt

        21 december 2017 om 16:21

        @porschepdk: en als Hollander die bij Rembrandt iemand anders in gedachten heeft dan buggati wacht ik ook nog even

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        21 december 2017 om 20:47

        @porschepdk: als je portemonnee net zo goed gevuld is als dat stadion kan je nog lang wachten

        Login om te reageren
  2. Boomer zegt

    21 december 2017 om 13:11

    De Veyron was natuurlijk wel heel erg een one-trick pony. Al ben ik altijd groot fan geweest van de Veyron (en nog steeds) de Chiron schijn ook daadwerkelijk echt goed te rijden dus kan ‘meer’. Tevens is het economische klimaat ook wat anders nu, zelfs de allerrijksten durven nu weer meer geld uit te geven.

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      21 december 2017 om 13:19

      @airc: Hoezo reed de veyron niet goed? Volgens mij was die super comfortabel en hij was de snelste over het top gear circuit. Ook al was het wel een beetje een nijlpaard, het was wel een nijlpaard op kunstschaatsen.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        21 december 2017 om 13:52

        @b00m3rang: Dat zeg ik niet. De als je de reviews ziet nu van de Chiron valt met name op hoe goed hij rijdt tov de veyron. Dat wat een ultime GT. Hard in een lijn maar niet op b-wegen. Dat schijnt deze beter onder de knie te hebben. Ik weet het niet, want ik zal er helaas nooit een rijden.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          23 december 2017 om 14:57

          @airc: Logisch gevolg van ontwikkeling. Geen enkele auto rijd minder goed dan z’n voorganger. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ze hebben natuurlijk wel lering getrokken uit de Veyron.

          Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      21 december 2017 om 13:28

      @airc: de allerrijksten die hebben ook een jacht en een privé jet wat al vele malen meer kost dan een Buggati. Een beetje superjacht kost een miljoen per meter.. een beetje jet kost. De Bugatti is echter niet geschikt als gezinsauto waar een Bentley of Rolls en zelfs Aston natuurlijk wel modellen hebben die daar geschikt voor zijn. Persoonlijk denk ik dan ook dat als Bugatti een tegenhanger bouwt van bijv de Aston Rapide ze er meer van verkopen dan de Veyron en Chiron bij elkaar.. Het zou natuurlijk ook zomaar een super/ultra SUV a la Lambo, Range Rover of Bentley Bentayga kunnen worden maar weet niet of VAG met zijn eigen (top) producten wil gaan concurreren.

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        21 december 2017 om 13:54

        @tvr1974: De super ultrarijken heb dan ook wel beide volgens jouw fillosofie ;)

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        21 december 2017 om 14:00

        @tvr1974: Tja, hadden ze die Galibier maar in productie moeten nemen.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        21 december 2017 om 18:00

        @tvr1974: pfff 1miljoen de meter, stel dat maar bij naar ca 1,5/1,6 de meter

        Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      21 december 2017 om 13:44

      @airc: schijnt schijnt schijnt, dank je voor je commentaar

      Login om te reageren
  3. tvr1974 zegt

    21 december 2017 om 13:29

    een beetje jet kost nog meer.. moest er staan

    Login om te reageren
  4. kilum zegt

    21 december 2017 om 13:32

    Ik denk dat het probleem met de Veyron in het uiterlijk zat. Het was niet echt een mooie auto. De Chiron doet dat een stuk beter en verkoopt dus ook beter.

    Login om te reageren
  5. BRuud zegt

    21 december 2017 om 13:38

    Ah, er komen dus goedkope Veyrons op de markt nu de opvolger volop beschikbaar is? Ff mijn saldo checken!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 december 2017 om 13:58

      @bruud: Forget it. Van die 450 geproduceerde Veyrons zijn er een stuk of 400 als one-off in de markt gezet. Van Rembrandt tot L’or Blanc tot Brun de Merde.

      Login om te reageren
      • BRuud zegt

        21 december 2017 om 16:11

        @edge: Oh ok, dan ga ik maar een midweekje kamperen in de Ardennen van al die knaken.

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    21 december 2017 om 14:10

    Het is dan ook een hele verbetering tov de Veyron. Die heb ik nooit echt mooi kunnen vinden. De Chiron ziet er gewoon goed uit.
    En als ik in deze klasse een auto zou kunnen kopen dan werd het toch echt de Koenigsegg Agera R.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    21 december 2017 om 14:24

    Ik vind het toch wel knap van Bugatti. Om 450 stuks van de Veyron te slijten hebben ze 10 jaar, vier versies en een ongelofelijk aantal specials/limited editions nodig gehad. Als de Chiron binnen een jaar of twee na de introductie al 300 keer is verkocht zonder dat daar krachtigere versies, cabrio’s of veel special editions aan te pas zijn gekomen, vind ik dat reuze knap van Bugatti. Zelfs als je een jaar of twee erbij telt voor de klanten die hem al eerder mochten bestellen liggen ze nog ruim voor op schema als de Chiron net zo lang mee moet gaan als de Veyron. Chapeau!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    21 december 2017 om 15:23

    Mag ik er eentje voor de kerst?

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    21 december 2017 om 15:57

    Ze hebben er 300 van verkocht en zijn nog steeds niet uitverkocht. Doen Mercedes, Ferrari, McLaren, Aston Martin en Porsche het toch beter. Die verkopen hun hypercars in 5 minuten en moeten mensen teleurstellen dat er niet genoeg zijn.

    Login om te reageren
  10. Onehp zegt

    21 december 2017 om 17:11

    Wacht wel even op die nieuwe snelle Tesla (nog éventjes sparen ook)

    Login om te reageren
  11. crusader zegt

    21 december 2017 om 19:30

    Al meer chiron’s geleverd dan Tesla model 3…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North