Dit kosten de Mercedes-AMG E63 & E63S Estate

Auteur: , 31 Reacties

De prijskaartjes voor de bruutste stations zijn bekend gemaakt!

Heb je gespaard? Of kan je nog een (tweede of derde) hypotheek afsluiten? Ren dan nu naar de Mercedes dealer en bestel zo’n blubberdikke Mercedes-AMG E63 of E63S Estate. Met standaard 4MATIC vierwielaandrijving, zodat je al die pk’s uit de 4.0 liter V8 biturbo op het wegdek kan plempen. Best prettig.

De E63 4MATIC+ Estate zoals het beestje voluit genoemd wil wil worden, is goed voor 571 pk, 750 Nm en een sprint naar honderd in 3,6 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 maar kan met het AMG Driver’s Package worden opgeschroefd tot 290 kilometer per uur. Kosten van dit moois: €157.864 euro.

Vind je dat te laf en wil je kunnen driften, dan ga je voor de E63 S 4MATIC+ Estate. Één letter verschil, maar dan heb je 612 pk, 850 Nm koppel en een sprint naar 100 in 3,5 seconden. Volgens de fabriek, wij denken iets sneller net als de sedan. Ook de topsnelheden zijn hetzelfde als bij de reguliere E63. Het verschil zit hem vooral in de toevoeging “driftstand” waarmee je eindeloze rookgordijnen kunt trekken. Kost je €10.285 eurootjes extra,
(€168.149 euro) maar dan heb je ook kale achterbanden tot in de eeuwigheid. Amen.

Edition 1
Speciaaltje scoren? Dan ga je voor de Edition 1. Die mag €183.698 kosten, maar dan heb je een E63 S met designo selenietgrijs magno of designo nachtzwart magno lak, het AMG-nightpakket, een dynamische (echt waar) striping boven de dorpelverbreders, 20 inch wielen in matzwart met gepolijste rand, AMG Performance stoelen met nappaleer en gele stiknaden, een speciaal sportstuur en nog een rits andere goodies.



31 reacties

Beul van een wagen. Er is natuurlijk maar een échte optie, en dat is een E63 S 4MATIC+ Estate nemen. En dan in een beetje fatsoenlijke statige kleur, zoals donkerblauw met een bruin interieur.
Die Edition 1 is zo pauper dat je er zelfs op ’t kamp nog mee wordt uitgelachen.
Of 121.242€ en 131.527€ in BE… 😀😀😀
@hanse1one: Dank u! Dit wou ik net eens vragen. Kunnen jullie de prijzen van België er ook bijzetten bij dit soort posts? Toch wel redelijk wat Belgen die hier meelezen…
@cossiekiller: Dat doen ze regelmatig geloof ik, alleen nu niet inderdaad :)
@cossiekiller: Ik ben tegen. Wij worden al hard genoeg genaaid hier. Dat hoeft ook niet nog eens extra duidelijk gemaakt te worden door de Belgische prijzen te vermelden ;)
@hanse1one: wat een verschil zeg! Toch maar eens gaan kijken om een klein kamertje te huren in belgië om daar de auto in te kunnen schrijven. En dan snel weer over de slechte wegen naar duitsland om de auto ‘uit te laten’
@allesmetturbo: Welke slechte wegen??? ;)
@hanse1one: welke wegen zal je bedoelen. In België liggen enkel karresporen
@jeanwillem: 😂😂😂
@allesmetturbo: uitkijken dat jouw Gestapo buren je niet er bij naaien, omdat je een dure auto rijdt met Belgisch kenteken.
@hanse1one: u doet niet meer mee! Kan iemand dit sujet verwijderen met zijn schokkende teksten? :P
@gulli: nog eentje dan…
AMG GT R : NL 226.937 €
BE 170.249 €
@hanse1one: Juf! Hij doet vervelend!!
Wát een machine. Het slaat werkelijk weer helemaal nergens meer op. In 3,5 seconden naar de 100. Dat is ongeveer net zo snel als een Ferrari 458 Italia, bizar toch!? Ik kan me er echt niets bij voorstellen. De omschrijving van @wouter aan het begin van de rijtest is een goede. Kies een auto voor de rest van je leven. Dan is dit voor mij de perfecte auto. Mooi donkerblauw met, waar mogelijk, de multispaaks AMG-velgen. Cognacbruin interieur zonder al de carbonmeuk en ik ben de rest van mijn leven tevreden.
@viezefreddyw: En grijze velgen ;-)
@cossiekiller: Dat zijn de multispaaks van AMG ;)
Het kan aan mij liggen, maar ik kan de E-klasse en de C-klasse amper uit elkaar houden.
Desondanks is het wel een gruwelijk dik hok!

@CasperH, toevallig zin om een vergelijking naast elkaar te zetten met diverse aanzichten? (Ben er zelf te lui voor :-P )
@jack_abarth: Ik rijd zelf de c en ik zag een keer de nieuwe e Class staan… blijkbaar was het een C class. Vanaf de zijkant en achterkant zijn ze vrijwel identiek. Het verschil kan ik nogal redelijk zijn aan de koplampen, maar dan houdt het ook echt op.
@jack_abarth: Ik herken ze eigenlijk alleen aan de ledstreepjes in de koplampen. De C heeft er één, de E twee. Verder heb ik er ook erg veel moeite mee.
@berlinetta:

Bij deze meerdere aanzichten.

http://www.carscoops.com/2016/01/we-visually-compare-mercedes-c-e-and-s.html
@jack_abarth: Je ziet het inderdaad alleen als de lampen branden. Bij een geparkeerde Mercedes wordt het lastig. Overigens krijgt de gefacelifte S-klasse 3 ledstripjes. Baas boven baas ;)
@berlinetta:

Uit de periode van de W201 kon je tenminste het verschil zien aan het aantal vakken in de grill en de S-klasse was gewoon vele malen groter.

https://ranwhenparkeddotnet.files.wordpress.com/2012/11/mercedes-benz-190-19.jpg
@berlinetta: Haha, nee dan kun je juist stoppen :)
Die Edition 1 vind ik altijd jammerlijk fout. Stel ‘m liever zelf samen in het blauw met normale (lees: geen zwarte) lichtmetalen/grijze wielen.
Als je nu nog steeds voor een snelle audi gaat ben je echt compleet gestoord. Heerlijke wagen zeg pohhhhhh
@jaso013: noem me maar compleet gestoord maar ik zou nog steeds voor een rs6 performance gaan.
@pietertjep85d:
Je hebt gelijk ik zou ook voor een RS6 gaan . Die mercedes boeit me niet alles afgekeken van audi met hun nep 4matic
@jaso013: Ik zou toch echt voor een rs 6 performance gaan. Van de e63 amg heb ik op een aantal plaatjes na alleen nog maar kamp-uitvoeringen gezien. De rs6 vind ik meer ingetogen en stijlvoller.
10 285€ voor de driftmodus. Seriously?
@nasty: waarschijnlijk inclusief achterbanden-abbonement ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).