• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kosten de nieuwste Ducati’s Panigale

Auteur: RubenPriest, gepost 19 november 2020 om 09:57 – 19 Reacties

Ducati Panigale V4

Ducati heeft weer een deel van de prijslijst voor het komende jaar bekendgemaakt. Dit kost de nieuwe Ducati Panigale V4 variant!

Net als in de autowereld, moeten ook motoren updates krijgen om te voldoen aan de strenge emissienormen. Voor 2021 heeft Ducati een update doorgevoerd aan het gamma waardoor deze nu voldoen aan de Euro 5 emissienorm. De prijskaartjes zijn er ook meteen opgeplakt, waardoor je nu al weet wat je er volgend jaar voor mag dokken.

Ducati Panigale V4 rood

Ducati Panigale V4

De Ducati Panigale V4 en V4 S voldoen met de 2021 aan de Euro 5 norm. De motorenfabrikant zegt geen compromis te hebben moeten sluiten op het gebied van gewicht, vermogen of koppel. Dat is allemaal hetzelfde gebleven. Nieuw voor het modeljaar 2021 is de introductie van een nieuwe generatie Ducati Traction Control onder de naam DTC EVO 3. Ook is de Riding Mode is nieuw, waardoor je nu op twee verschillende mappings kunt rijden. Met één druk op de knop wisselen tussen straat- of circuitgebruik bijvoorbeeld.

Een nieuwe modelvariant ziet ook het licht in vorm van de Panigale V4 SP. Dit model levert 214 pk op een drooggewicht van slechts 173 kg. De motorfiets heeft zijn eigen speciale kleurstelling en kent een aantal elementen die zijn afgeleid van de Superleggera V4. Kijk bijvoorbeeld naar die carbon velgen, maar ook de remklauwen, hoofdremcilinders, droge koppeling en de kettingmaat zijn afgeleid van de Superleggera V4.

De Panigale V4 SP is een echte racefiets met een kleurstelling die is geïnspireerd op de MotoGP– en Superbike-teams. Enkele opvallende kenmerken van het model is de aluminium brandstoftank, de mat zwarte kuipen en de carbon voorspatbord en carbon winglets.

Ducati Panigale V4 racing

Ducati Panigale V4 prijzen

De sportieve Panigale V4 was al nooit de voordeligste motorfiets en daar is 2021 uiteraard geen verandering in. Zeker het nieuwe model met al die gave race elementen heeft een serieus prijskaartje. De Ducati Panigale V4 begint bij 27.290 euro in Nederland. De Belgische prijs bedraagt 23.490 euro. Wil je de V4 S dan moet je minimaal 33.490 euro neertellen, of 28.990 euro als je in België woont.

De nieuwe Panigale V4 SP kost een heftige 42.990 euro. Wederom ben je in België een klap voordeliger uit, want daar kost deze racefiets 37.000 euro. De Panigale V4 en Panigale V4 S zijn verkrijgbaar vanaf 20 december. De Panigale V4 SP volgt pas halverwege februari 2021.

Ook interessant!

  • cayenne panigale
    Porsche: voor plezier pak je maar een Ducati Panigale..
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • Rotiform
    Rotiform motorvelgen voor dure Panigale
  • Ducati Multistrada V2
    Ducati Multistrada V2 is betaalbare crossover

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, geld, Motorfiets, panigale, Video

Vorig bericht: « Flitsmeister gaat je niet voor app camera’s waarschuwen
Volgend bericht: Tiener sloopt Pagani á 3 miljoen van papa [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    19 november 2020 om 10:05

    -edit: nutteloze bijdrage, de ‘ik ga geen rijbewijs halen want ik rij mezelf te pletter hulpgroep’ is niet hier. –

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      19 november 2020 om 10:14

      -edit: nutteloze bijdrage houdoe en bedankt-

      Login om te reageren
      • Le-on wheels zegt

        19 november 2020 om 10:35

        Nou nou nou, zo kan die wel weer.

        Login om te reageren
      • kle500 zegt

        19 november 2020 om 10:54

        -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

        Login om te reageren
      • lamborghiniaventador zegt

        19 november 2020 om 11:00

        -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

        Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      19 november 2020 om 10:43

      @Edge: :’-) briljant !

      Login om te reageren
  2. Le-on wheels zegt

    19 november 2020 om 10:37

    Een motor met spoilers!

    Login om te reageren
    • hoofd zegt

      19 november 2020 om 12:50

      Ja man, achterlijk gewoon. Ze moeten ze ook verbieden in de Moto-GP, nu vinden via marketingmannen de weg naar straat-motoren en straks hebben we een generatie jongeren (en nog later ouderen) die denkt dat ze op een staart-motor moeten omdat ie anders niet snel is.

      Login om te reageren
  3. poes zegt

    19 november 2020 om 11:00

    Ze worden met de jaren lelijker. Zet er voor de gein eens een 1098 of 916 naast…

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      19 november 2020 om 12:14

      @poes: heeeej een mening!

      Login om te reageren
  4. kitt2000 zegt

    19 november 2020 om 11:00

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. SomeCarDude zegt

    19 november 2020 om 11:43

    Batwings eraf en een Termignoni of Akrapovic erop en ik ben tevree

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    19 november 2020 om 11:56

    Hij is weer geniaal! Wel ver buiten bereik, en na een uurtje spelen ben je er ook echt wel weer even klaar mee. Daarom hier een GS in de garage.

    Login om te reageren
  7. jasbelle zegt

    19 november 2020 om 13:55

    Toch vond ik het bijzonder om te zien dat een meer dan 10 jaar oude GSX-R zo’n panigale nog helemaal zoekt rijd op het circuit.

    Op een recht stuk blaas je natuurlijk alles weg met die 200+ pk’s maar deze motors zijn we echt de definitie van overkill.

    Desalniettemin blijven ze wel fantastisch om naar te kijken natuurlijk

    Login om te reageren
    • ktm690sm zegt

      19 november 2020 om 16:00

      @jasbelle: dan lag dat toch echt aan de berijders!
      Met een 10 jaar oude Suzuki gixxer rij je geen panigale zoek.

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        19 november 2020 om 17:07

        @ktm690sm: Ligt vooral aan het circuit. De rijders hebben allebei op beide motor gereden en waren consequent sneller op de gixxer!

        Sowieso ook gewoon een leuk filmpje om te kijken trouwens ;)

        https://youtu.be/q0O8Q0x38mI

        Login om te reageren
  8. ktm690sm zegt

    19 november 2020 om 15:57

    Er zit volgensmij een Ducati fan op de redactie!

    Heel veel motornieuws de afgelopen weken maar zie bijna alleen maar Ducati langskomen..

    Login om te reageren
    • jdeboer zegt

      20 november 2020 om 07:43

      Ducati is van Auwdi hè, zie daar je verklaring.

      Login om te reageren
  9. scott zegt

    19 november 2020 om 22:30

    Ik houd het lekker bij mijn R6-je. Kan ik met een gerust hard de grens opzoeken zonder dat ik failliet ga.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North