Dit zijn 13 briljante analoge straatracers

Auteur: , 81 Reacties

De meest puristische (moderne) auto's op een rij!

M3

Het is misschien wel de ultieme auto: de straat racer. Het recept hiervoor is zeer eenvoudig, maar dient met de grootst mogelijk precisie te worden uitgevoerd. Men neme een auto die vanuit de fabriek al uiterst rap is. Vervolgens schaaf je wat gewicht eraf, voeg je wat vermogen toe en zet je onderstel, remmen en aandrijflijn op scherp.

Als er éen merk hier goed in is, is het Porsche wel. Ze verdienen er niet alleen aan, ook hun eigenaren delen mee in de feestvreugde. Een Porsche RS lijkt een positieve afschrijving te kennen. Maar welke lichtgewicht special moet je dan hebben? Je kunt gaan voor een 991 GT3 RS of F12tdf: dat zijn fantastische exemplaren. Maar eigenlijk ook veel te snel: op de openbare weg kun je legaal alleen de eerste twee versnellingen gebruiken (waarbij je alsnog een boete kunt scoren…). Daarbij bieden ze nog wel luxe als airco, navigatie en een radio. Het zijn dus scherpere supercars, maar niet echt klassieke lichtgewicht road racers.

De piek van dit type auto was tussen 2000 en 2005. Toen was het vermogen nog niet stratosferisch hoog: je kon nog volgas geven. De emissie eisen gooiden nog niet zo veel roet door het eten zodat het allemaal turbopruttels waren. Maar er was voldoende technologische kennis qua lichtgewicht materialen. Misschien nog wel belangrijker was de intrede van semi-slick banden. Uiteraard zijn er nog steeds van dit soort auto’s, maar naar onze bescheiden mening was de periode 2000 – 2005 het hoogtepunt.

We nemen de gaafste met je door:

Chevrolet Corvette Z06 (C5)
Hier had Chevrolet het zich heel makkelijk kunnen maken. Ze konden een supercharger op de V8 schroeven (zoals bij de huidige Z06) en klaar. Maar dat gebeurde niet. De achtcilinder werd uit andere materialen opgebouwd (lichter en sterker) om zo de respons te verbeteren. Hoe on-Amerikaans. Je kon de Z06 alleen als ‘Hard-top’ krijgen, want dat was de meest stijve en lichte carrosserievorm. Ook het onderstel en de remmen werden aangepast. Dat wil nog niet zeggen dat het alleen maar handling en weinig vermogen was. Je had nog altijd 405 pk onder je rechtervoet tot je beschikking. Fantastische Amerikaan.

Corvette

Ferrari 360 Challenge Stradale
Wat een winnaar, deze Ferrari. Deze Ferrari maakt namelijk een paar dingen duidelijk. Uiteraard, die 488 GTB (rijtest) is een epische auto. Maar sensationeler dan 360 CS?  Kijk, vermogen is leuk. Maar het gillen, schreeuwen en krijsen van de overvierkante flatplane-crank V8, het directe stuurgevoel en de klappen die de sequentiële bak uitdeelt dragen bij aan intense rij-ervaring. Ook het uiterlijk is episch, met de dikkere bumpers en lichtgewicht BBS velgen. Vooral geel staat ‘m erg goed.

360

Honda NSX Type-R
De tweede serie NSX Type-R laat zien hoe overgewaardeerd vermogen kan zijn. De 3.2 liter VTEC motor leverde 295 pk (alhoewel insiders zeggen dat het eerder 315-325 pk was). Maar het vermogen deed er niet toe. De 100 Kg gewichtsreductie deed er wél toe. Tel daarbij de magistrale wegligging en je hebt een winnaar. Jarenlang was dit de benchmark van het Japanse autoprogramma Best Motoring. In zijn carrière wist de NSX Type-R zich makkelijk te meten met veel moderner materiaal.

NSX

Dodge Viper GTS ACR
Een intimiderend beest. Een onbehouwen jongen. Typisch een Amerikaan: snel rechtuit maar slecht in de bochten. Althans, dat is de aanname. Wel vreemd dat de raceversie van de Viper succesvol was in diverse raceklasses. En dat de straatversie ook uitstekende rondetijden liet noteren. Ook hier werd het gewicht naar beneden gehaald door de airco en radio er uit te laten. Het onderstel werd verbeterd door instelbare schokdempers. De V10 van 8-liter groot leverde officieel nog altijd 450 pk, alhoewel het er wel wat meer geweest schijnen te zijn. Met name in het inlaattraject waren er wat wijzigingen.

Viper

Lotus Esprit Sport 350
We hebben de Lotus Esprit met achtcilinder onlangs nog in dit artikel behandeld. Voor degenen die het gemist hebben: De Esprit Sport 350 is een zwaar onderschatte sportwagen. De motor leverde nog altijd 350 pk, maar was een stuk feller afgesteld. Maar het meest fabeltastische is het onderstel. De tovenaars uit Hethel hebben een topprestatie geleverd: veel grip, feedback en controle. Er werd kwistig gebruik gemaakt van aluminium, titanium en zelfs koolstofvezel om het gewicht met 80 Kg naar beneden te krijgen.

Esprit

Mazda RX-7 Type-RZ (FD3S)
De RX-7 is helaas maar kort in Nederland op de markt geweest, waardoor wij een groot gedeelte van de ontwikkeling hebben moeten missen. In 1991 begon het als een 237 pk sterke coupe met eventueel een automaat. De Type-RZ uit 2000 had tegen de 300 pk en alle goodies die je je maar kon wensen. 17″ BBS velgen, Bilstein dempers en het verwijderen van onnodige luxe. Het interieur kon je herkennen aan de rood stoffen sportkuipen. Alle Type-RZ modellen zijn in het wit verkocht.

RX-7

Mitsubsishi Lancer Evolution VI RS Sprint
De Lancer Evolution zou volgens sommigen te veel als een ‘computerspelletje’ aanvoelen. In het geval van de GSR zou dat kunnen. Met de actieve differentiëlen en elektronica was het gewoon erg lastig om in een heg te belanden. Dat vond Ralliart waarschijnlijk ook, waardoor ze de RS Sprint ontwikkelden. Deze was gebaseerd op de Evolution VII RS. Dus zonder Active Yaw Control maar mét mechanisch diff achter plus een verstelbaar diff in het midden. Ook werden de remmen en onderstel aangepast. Mede dankzij de kortere overbrenging was de Evo érg snel: 0-96 km/u in minder dan 4 seconden. Gelukkig mocht je ook een setje fatsoenlijke velgen uitkiezen. De RS verliet de fabriek op deze wieltjes:

Lancer

Nissan Skyline GT-R V-Spec II N1
Over witte raven gesproken. Dit was in feite een homologatie versie voor de JGTC racers. Ondanks het feit dat de N1 soberder was uitgerust was het wel een erg dure Skyline. Dat kwam mede doordat de motor opgetrokken was uit N1 onderdelen. Deze waren vooral een heel stuk sterker, aangezien de raceblokken een seizoen mee moesten gaan. Deze blokken waren enorm eenvoudig te voorzien van meer vermogen. Je kan de V-Spec II N1 herkennen aan de Naca-ducts in de motorkap, die voor de gelegenheid gemaakt was van koolstofvezel. In 2000 zijn er 45 exemplaren van gebouwd.

Skyline

Porsche 911 GT3 RS (996)
Een gouden zet van Porsche, en dat terwijl deze versie er eigenlijk niet zou komen. Aanvankelijk was het de bedoeling dat GT3 het nieuwe RS zou worden. De vorige RS modellen waren altijd op de Carrera gebaseerd. Toen de 996 GT3 RS net uitkwam was de ontvangst matig: ten opzichte van de gewone GT3 bood de RS niet heel veel meer sensaties en was het onderstel plankhard. Nu is het een zeer populair investeringsobject. Erin rijden schijnt ook fantastisch te zijn. Ze zien er ook briljant uit, overigens!

911

Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA
De meest verguisde Impreza is nog altijd deze Bugeye. Dat komt mede door zijn looks, het was gewoon een vreemde Dodge Neon interpretatie. Niet wat je wilt. Daarbij waren de rijeigenschappen aan de lieve kant, te veilig. De STI deed er een schepje boven op, maar de Spec C Type RA kreeg veel goede hardware: aangepast onderstel, lichtgewicht BBS velgen, grotere remmen en een Nardi stuurwiel, zonder airbag uiteraard. Ook werd er veel weggelaten: een achterspoiler, airco, radio of elektrische ramen zocht je tevergeefs.

Impreza

Ford Mustang SVT Cobra R
De Amerikanen doen nóg een duit in het zakje. Naast de Vipers en Corvettes had Ford ook een smakelijke straatracer. Deze was alleen iets minder bekend. Dit was de topper uit het Shelby-loze Mustang tijdperk. De SVT Cobra had een 5.4 V8 onder de kap, goed voor minimaal 385 pk en 520 Nm. In feite het blok uit de latere Ford GT, maar dan zonder de supercharger. De Mustang SVT Cobra R kreeg vele upgrades mee, waaronder Eibach veren, Borla uitlaat, Bassini X-Pipe en Recaro sportstoelen. Een achterbank zat er uiteraard niet in. Mede dankzij de performance banden van BF Goodrich kon je zowel op de straat als op het circuit je mannetje staan.

Mustang

TVR Tuscan S
Deze is er met de haren bij getrokken. De Tuscan S is namelijk niets lichter dan de gewone Tuscan Speed Six. De AJP6 motor heeft wél flink wat meer vermogen. De 4 liter zes-in-lijn leverde 395 pk en meer dan 400 Nm. Mocht je het moment van grip en slip goed aan voelen, kon  je in 4 seconden naar de honderd sprinten. Ook de topsnelheid was bijzonder: die was er niet. Boven de 250 moest je beschikken over enorme Cojones om het gas er op te houden. Kwam met name omdat de aerodynamische onderdelen nog niet echt getest waren (je steeg gewoon op).

Tuscan

BMW M3 CSL (E46)
Deze wordt het meest besproken. Elke keer als er een huis te koop staat met een mooie garage, moet deze anorexia M3 (rijtest) er in staan, afgaande op de reacties. Destijds was het de meest geavanceerde BMW, achteraf gezien is het de laatste der Mohikanen. De laatste Pre-Bangle / Hooijdonk BMW’s. Uiteraard is de motor van deze uber-M3 een briljante zes-in-lijn, capabel om meer dan 8.000 toeren te draaien. Weetje: de begrenzer kon er af gehaald worden, maar dan moest de eigenaar in het bezit zijn van een racelicentie. Nice touch.

M3

 



81 reacties

Thanks Willem! Mooi artikel weer. Mooie toevoeging op het team ben je.


Zo… nu het artikel even lezen.
Ik wil er gewoon één uit deze lijst, ben ik niet eens kieskeurig in welke
Porsche Carrera GT?
@littleturbo96: de Carrera GT is echt een op zichzelf staand model, en in dit lijstje staan (nóg) hetere versies van al niet misselijke, maar wel ‘bestaande’ wagens. De Carrera GT is geen hetere versie van een 911 o.i.d. maar echt een apart ontwikkeld model. Wel een gave auto hoor!
@jobberns: en teveel vermogen. Gewoon echt teveel.
@john4545: vraag maar aan Paul Walker. Ah oei…
En toch mis ik een Caterham in het lijstje, voor mij hebben ultralichte auto’s het ultieme stuurgevoel.
Van de vaart had een csl. Sneijder reed de cabrio m3 en lachte hem altijd uit in de zomer omdat van der vaart altijd zat te zweten in die csl zonder airco.
@rolov: En dan kwam Mido het terrein op met de pasta raket.
@rolov: Ook een beetje dom om de CC niet aan te vinken in de optielijst. Vandaar dat ie hem maar 3/4 jaar heeft gehad en inmiddels 8 verschillende eigenaren.
Ja, ik ga het gewoon zeggen, voordat een ander het doet; voor mij de M3 CSL aub.
@camber24: naast de Stradale en de GT3 RS bitte!
Nog steeds een enorme zwak voor de E46 M3. Tijdloos en mooie wagen.
Jammer dat er zoveel op MP al afgeragd zijn…
@rachid: gelukkig weet juist jij er vast wel eentje te vinden ;)
@willeme: Bedankt man! Vroeg of laat moet er in ieder geval een nette exemplaar komen. Een coupé met handbak! Uiteraard ook de Facelift versie ervan.
@rachid: laat eens een E46 M3 facelift zien dan..
@jochempie: LED achterlichten ?
@z4coupe30si: That’s it? Is er verder nog iets gewijzigd? Een facelift is een GP (Grosse Produktänderung) hoor, geen nieuwe achterlichten.
@Jochempie: oké dan. Het ‘handvat’ op de achterklep is ook veranderd. Deze breder geworden.
@jochempie: Ja, onderhuids is de auto behoorlijk anders. De M3 kreeg niet de nieuwe coupé neus en achterkant, maar wel alle wijzigingen qua elektronica en dergelijke. Zelfde als bij de 156 GTA, die kreeg ook geen uiterlijke lift, maar technisch wel opgewaardeerd. Heeft vooral te maken met unieke koeling, aerodynamica en packaging.
@willeme: Kijk, dat is interessant om te weten. Bedankt dat je nog even op dit oudere topic reageert, @willeme!
De 360CS is een droomauto! Verder de Tuscan blijft een enorme gave verschijning, al is de Sagaris de ultieme Guilty Pleasure!
Tof artikel!
Zo’n Mazda RX-7 is één van de weinige japanners die ik begeer. Lijkt me fantastisch om zo’n ding te modden naar eigen inzicht. Idiote toerentallen, veel lawaai, dikke blauwe rookwolk erachter en knallen maar.

Uit deze lijst zou ik eigenlijk de 360 CS moeten kiezen, of de TVR, maar ik ga gewoon lekker voor de Lotus Esprit Sport. Zo’n gave wagen om te zien, een echte klassieker, zeker met die V8. Iedereen denkt dat hij 10 miljoen miljard kost en 400 per uur haalt omdat de Esprit bijna het prototype supercar ontwerp heeft. En het bezitten van een Lotus lijkt me gewoon awesome.
@peugeotgti: Oja en niet te vergeten: klapkoplampen…!!!! ;)
Renault Clio 182 Trophy, om het maar bescheiden te houden….
@rob:
Ford Focus RS van de eerste generatie, om het iets minder bescheiden te houden…
Noble M12, om het helemaal niet meer bescheiden te houden….
Hartje ze eigenlijk allemaal op de Porsche na.

Maar mijn hart verlangt nog het sterkst naar een van de Japanners of Amerikanen
@toyotafortuner: ’t liefst een RX7, en dan niet zo’n TypeZR maar een Spirit R! Poah
Het gebeurd me niet vaak bij dit soort topics, maar elk genoemd model is mij prima. Dus doe mij er maar één of twee, jullie mogen zelf kiezen welke je weg geeft…
De 360 Challenge Stradale. Man, wat een beest van een machine. Eigenlijk alles wat je zoekt in een echte Ferrari. Genoeg vermogen, fenomenale wegligging, mooie prestaties en een geluid waarvan je oren gaan bloeden zo luid is het. Toch wel de Ferrari die ik het allerliefst zou willen hebben. Kan geen 458 Speciale en 430 Scuderia tegenop.
@willeme: stelt me toch teleur dat de Mercedes-Benz CLK DTM hier niet in staat… als we toch een toppunt nodig hebben…
@henkhupelschoten: ik zie dat je me net voor was.. haha
@henkhupelschoten: die is erg gaaf!
@henkhupelschoten: De CLK DTM is zeker overwogen. Maar met 582 pk, 1750 Kg en een automaat is het een totaal ander type auto. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut een gave auto! Maar het is meer een 996 GT2 alternatief dan een 996 GT3 RS tegenhanger, vandaar dat ‘ie er niet bij staat.
@willeme: Exact. Vermogen en meer race-achtig kan altijd maar is praktisch gewoon geen donder aan. Ik zou m niet eens buiten de appie durven parkeren als ik zakje drop haal. Deze lijst is mooie mix van autos in balans.
Uhm… CLK AMG DTM anyone..?
Ik heb een hekel aan de toekomst.
Analoge auto’s en dan een Skyline in de lijst opnemen…..
@jasbelle: scherp en je hebt wel gelijk. Attesa-pro en Hicas is niet echt analoog. Lang, lang geleden heb ik me achterin een Skyline R34 GT-R nog eens bezig gehouden met het ontrafelen van de electronica van die systemen.
@jasbelle: De R34 Skyline wordt veelal verkeerd geïnterpreteerd. Komt ook omdat de auto niet bekend is bij het grote publiek. De R34 Skyline GT-R, en zeker deze V-Spec II N1 is analoger dan je zou denken. Alles is bij deze auto dermate afgesteld om de rijder bij het rij-proces te betrekken. Wat dat betreft past ‘ie uitstekend!
Destijds vond ik de 360 en 430 zo veel minder mooi dan de 355, maar daar moet ik op terugkomen.

De Maserati Gransport had er nog bij gekund tov de Coupé/4200. Verlaagd, snellere bak, ander interieur en 10pk extra. Laatste is denk ik marketing, ze hebben sowieso meer dan de fabriek opgeeft. Maserati moet altijd op afstand blijven tov Ferrari op papier.
En in de betaalbare klasse is de Clio 182 cup natuurlijk de baas!
Perfecte titel!
Een beetje ouder dan de Sport 350, maar de Lotus Esprit Sport 300 was ondanks slechts 4 cilinders de extreemste straatversie van de Esprit.

Desondanks… Schitterend lijstje!

Voor mij de 360CS en de M3CSL graag.
Kiezen is oh zo moeilijk uit deze lijst, een voor een pareltjes, maar de CS, NSX en Esprit blijven voor mij toch net even iets hoger staan dan de anderen. Misschien omdat de NSX een verhaal is zonder een echt vervolg. Misschien omdat de CS van die fantastische schuifraampjes had (mechaniek = gewicht!) En misschien omdat de Esprit Lotus op zijn best laat zien.

En tussen deze drie, daar kan ik al helemaal niet tussen kiezen….

Wat een lijst! Bedankt!
M3 CSL uh een mooie gewone mag ook
Oehhh de CSL, droomwagen!
Ik moet het helaas nog maar een tijdje doen met m’n huidige E46.
@gasmonkey: agree en zit in dezelfde situatie heb ook al een E46 in de garage. Maar de csl is echt mijn droomauto!
Grappig, ik heb net naar een compilatie van Viper crashes zitten kijken. Dus die maar niet, gaan te spontaan de hoek om als je even niet oplet. Maar waarschijnlijk gaan ze allemaal meteen de vangrail in als je te vroeg het gas erop gooit of op pad bent in nat weer.
Eigenlijk wel een heel raak artikel met een nog rakere clou: voor de openbare weg is 500pk eigenlijk wel zat als je rond de 1500kg aan auto hebt, wat gelijk ook wel de max is voor een funauto. Technisch kunnen fabrikanten allang boven de 2000pk leveren maar demense zouden zich dagelijks als muggen zo plat tegen een muur te pletter rijden, en dat geeft ook weer zon bende. Daarom doen ze veel melken, melken, en elk nieuw model ongeveer 10 of 20 hele peekaas erbij. Misschien dat mijn interesse in nieuwe modellen daarom ook rond 2005 gestopt is.

Die Stradale is echt geweldig, en ik moet er gewoon 1tje ooit hebben. De E46 M3 is ook heerlijk, al zou ik die wel gaan tunen naar 450pk oid, en een beetje track-achtig onderstel geven. Maar het liefst heb ik een Singer 962 met 996 of 997 techniek. Morgen naar de bank een spaarrekening openen.
350z Nismo R-tune? Fantastisch hok
De NSX graag maar alle andere zijn eigenlijk ook gewoon gaaf.
Dat is geen evo vi, ik denk dat je op de viii of ix doelt?
Die TVR, dat zoiets nog kon zeg rond 2000. Gewoon schitterend dat je nog een auto hebt waarbij je ballen de beperkende factor is. Doe mij die dus ook maar. Twee stuks zodat ik tenminste de helft van de tijd eentje heb die rijdt!
TEO
TEO was een Impreza Sti bugeye.
Het stiefkind uit de Impreza series omdat ze geboren werden met een oog-afwijking en enigsins scheel de wereld inkeken.
We hadden TEO nodig om te sleaupen, want vrind Turbo-J had onderdelen nodig om zijn Prodrive WRC te bouwen -dachten we-
TEO was een ongelooflijk koopje, slechts 3000 Britse Ponden voor een complete STI
alleen de zesbak, aandrijfassen en achterdiff doen momenteel als setje meer ep Ebay.
Zoals te doen gebruikelijk vlogen we enkeltje dit keer naar Manchester toe en reden we TEO terug.
We hoorden de onmisenbare Boxer blaf en daar jwam de verkopert met TEO tevoorschijn uit de parkeergarage. We deden onze te doen gebruikelijke proefrit, ik reed Turbo keek en luisterde vooral als ik langsreed.
Afijn TEO werd can ons en we miesten die dag een kleine 900 kilometers blazen om via Calais terug te gaan.
TEO liep welhaast bujbels snel, was mishandelt als verkenningswagen voor een rally team maar was qua onderstel en motor aangepast.
Bij Birmingham nam ik de tolweg en bij het wegrijden uit de tolhokjes kwam er een Cooper S die wild deed tegen TEO.
Helaas, ik blies TEO ff door en no more mr Cooper. Die Cooper eigenaar is teruggegaan naar de dealert met de boodschap: dat kreng loopt niet!
TEO deed wat een Impreza moet doen, je gewoon betrouwbaar thuis brengen, we hebben nog een paar weken met TEO gereden, omdat’ie zo lekker reed.
TEO is gesloopt, maar niet één onderdeel is in de WRC terechtgekomen omdat niets paste, een WRC heeft niets te maken met een straatwagen.
Toch leeft TEO voor een stukje voort, na veel omzwervingen is TEO’ s aandrijflijn terecht gekomen in mijn eigene WRX STI type R. En ondanks het feit dat TEO’s aandrijflijn een tijdje in een rallywagen heeft gezeten werkt de bak perfect.
Mocht ik ooit nog een Impreza kopen zal ik alleen naar voor dit miskende stiefkindje gaan.
@desjonnies: Weer een fraaie anekdote over TEO. Prachtig verhaal. Het heeft me zover gebracht dat ik aan het googlen ben geslagen en zoek naar ‘desjonnies TEO’ en jawel, ik vind je verhalen over TEO onder de artikelen zoals de occasion video over de Subaru Impreza Mk II en een Autoblog-advies. Prettig leesvoer en neemt me mee in je verhaal, mooi.
@desjonnies: als die auto goed was, waarom is TEO dan toch gesloopt?
@lekbak:
We kwamen erachter dat TEO uit twee helften was opgebouwd echt waar, de achterkant was niet van een STI, de voorkant wel !
@desjonnies: lol, ja dat kan ook. Al zou ik dat zelf geen enkel probleem vinden mits het serieus deugdelijk is gedaan (en de prijs juist is, je hebt uiteraard wat meer risico).
Liever een E36 M3 GT dan een E46 M3 CSL. Bij de E46 CSL zit je vast aan de SMG bak welke slecht schakelt en vaak kapot gaat.

Daarom is voor mij de E36 M3 GT de laatste analoge racer.

Overigens verkies ik mijn E36 M3 boven mijn oude E46 M3. E36 rijdt ‘spannender’ snap niet waarom iedereen zo fan is van de E46 M3. Alleen qua looks wint deze van de E36 M3 wat mij betreft.
Snap niet wat die 360CS in dit rijdje doet, dat ding zit vol met electronica ter ondersteuning van de rijdeigenschappen. Kun je moeilijk analoog noemen…
Wat heeft die E46 coupe toch perfecte verhoudingen… zucht… :)

Je zou er bijna een E46 coupe 330i voor kopen en er de aandrijflijn van de 360 CS in leggen :P
@Gulli: Als ik handig was… 316i, 335i blok, bak en onderstel, en dan csl uiterlijk. Heerlijk!
Nog niemand die Alfa genoemd?
Heel mooi lijstje. Alleen wel duur spul vaak. Heb je ook een lijstje met dit soort auto’s tot 30k? :) Daar kan een normale sterveling ook voor sparen.
@dutchdriftking: Goeie! Ik heb het genoteerd! Leuk idee!
@willeme: klein lijstje : Focus ST170, Corsa OPC, Clio Williams, 130i, Integra Type R, voor kleiner budget zat leuk spul!
360 CS is wel veruit het gaafst uit dit rijtje
@willeme: er was wel degelijk een Shelby versie van de 4de generatie Mustang: de Terminator Cobra. Was ook de eerste Mustang met onafhankelijke wielophanging achter. Al waren de puristen daar niet echt te spreken over en zijn veel Terminators omgebouwd met een starre achteras.

http://i.imgur.com/QD5PWYd.jpg
@maxidyne: De Terminator (was een bijnaam volgens mij) is de laatste serie ‘gewone’ SVT Cobra’s die behoorlijk wat onderdelen leende van de Cobra R. Maar volgens mij had Shelby hier niets mee te maken. Pas bij de 5e generatie Mustang kwam Shelby weer om de hoek kijken, dacht ik.
@willeme: Terminator was de interne naam van het project. Je hebt gelijk wat betreft Shelby, de Mustang Cobra is een aparte lijn binnen de Mustang familie. Mustang Cobra is van SVT, en de Shelby’s door tja wie anders; Shelby. Shelby en SVT werken samen, en is de Cobra naam natuurlijk van Shelby.

Een Terminator Cobra is een droomauto van mij. Echt een geweldige uitstraling en geluid hebben ze. Kenne Bell erop en een Borla uitlaatsysteem.
@maxidyne: De huidige Shelby’s die je bij Ford kan kopen zijn ontwikkeld en gebouwd door SVT. Heeft Shelby niet zo veel mee te maken. Op basis van die Shelby kun je wel bij Shelby terecht voor een échte Shelby.
zeker weten de 360cs, wat een geluid!
Volvo C30 polestar :)
Normaal heeft de e46 altijd rem koeling ducts op ze voorbumper maar de CSL niet!!!! Wat’s op M3 CSL?? Waarom jij niet heb?
De Noble M600 SVR zou er ook nog bijkunnen. Wat een beest!
Een Ginetta G40R a.u.b.
Venturi Atlantique 400, een soort F40 van Franse makelij
Heel leuk artikel met veel onbekende speciale uitvoeringen! Dank u!
@3246cm252kw: Graag gedaan ;). Wel gedacht dat jij het kon waarderen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).