Deze 13 lekkere Renaults werden door jullie gespot

Auteur: , 51 Reacties

Het Franse merk heeft door de jaren heen genoeg fraaie auto's gebouwd die best een beetje aandacht verdienen. We nemen je mee.

Dit zijn 13 lekkere Renaults op Autojunk

Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo

Renault Sport Spider

Sport Spider

Renault Clio Williams

Clio Williams

Renault Safrane Biturbo

Safrane Biturbo

Renault Mégane R26R

Megáne R26R

Renault Alpine A310

Alpine A310

Renault 5 Turbo

5 Turbo

Renault Clio Renault F1 Team R27

Clio Renault F1 Team R27

Renault Alpine A110

Alpine A110

Renault Clio V6 Phase II

Clio V6 Phase II

Renault Mégane RS

Mégane RS

Renault Clio V6 Phase I

Clio V6 Phase I

Renault R.S.01

Renault R.S.01



51 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Die Megane R26 is geen R maar een F1 team

Een R26R heeft ook nog een Carbon motorkap, minder interieurdelen, andere stickers etc
Die witte R5 Turbo!
@dutchdriftking: Heeel toevallig 2 weken geleden “Ik vertrek” gezien ? Die kerel had een gigantisch mooie Renault 5 Turbo 2 in de schuur staan, die weliswaar verkocht moest worden om hun project van een Chambre te financieren.
@gertjan2012: haha, die heb ik ook gezien. Zonde dat die de deur uit moest!
@krizus: ja, maar nu kan ie iemand anders blij maken. Zo is het ook weer.
Is dit speciaal voor Martijn gedaan?
Alpine A110 is in mijn ogen de mooiste. Mooie vormen en mooie snuit.
Eigenlijk hoort zo’n Sport Spider geen voorruit te hebben. Beetje ongemak maakt het extra bijzonder :)
Mooie topicfoto :)
De Alpine A110 is mijn favoriet
Die twee zijn geen Renaults maar, Alpines en waaaarom staat mijn R8S er niet bij ????????????????????????????
Ben ik te min ?
LOL
Jammer dar de nieuwe Scenic met zijn 20inch thuiskomers er niet tussen staat :p Doe mij maar de R5 met middenmotor
De blauwe Alpine is nog wel lekker.
De rest is gewoon lelijk en vooral heel boos.
De Clio V6 Phase II is toch wel mijn favoriet uit dit lijstje.
@
Sluit ik me bij aan. Goeie kleur ook.
Ik heb een zwak voor de SportSpider. Lekker out of the box, niet praktisch.
Een Renault 5 Turbo. Meesterlijk.
Ik ben nog altijd geen liefhebber van Renaults, maar de auto’s uit dit lijstje vind ik stuk voor stuk erg gaaf. En mocht het geld ooit aanwezig zijn, dan kan het goed zijn dat er een Safrane Biturbo voor de hobby komt want mán wat vind ik dat ding gaaf zeg.
@ej20g: ja heerlijke bak! Jack van Gelder had er ooit ook eentje. Was wel andere koek dan die 2.5 20v van m’n pa, hoewel die vijfcilinder Volvo motor een genot was.
Clickbait!!! Lekkere Renaults bestaan toch helemaal niet. Mallerds! ;)
Zijn stuk voor stuk pracht bakken
En de Renault Clio RS 1gen dan?
Als het een Renault moest worden, dan werd het de V6 phase 2, zo ’n beetje de enige gave Renault
5GT Turbo, Alpine A310 gehad. En die A110 (AE-42-09) heb ik 15 jaar gehad, mooie herinneringen aan.
Ik mis de geniale twingo!??? :D
Wat heeft Renault toch een hoop lekkers gemaakt! :)
voor mij een rs01 aub die is echt dikkie dik dikker dan de dikste
Renault R 11 Turbo Groep A grotendeels vergeten als anti-climax voor de Groep B 5 Maxi- Turbo
http://allracingcars.com/gallery/renault-11/Renault-11-Group-A-Rally-(1).jpg
De allereerste, een nu zeldzame Dauphine 1093 Gordini , de allereerste snelle uitvoering van een gewone middenklasser productiewagen , de stamvader van alle hothatches, GTi’s enTurrrbo’s :
Later werd de Gordini een uitvoering van de Dauphine met een ietsje meer power, dit is de wedstrijdwagen:
https://www.vkvgroep.nl/content/uploads/2015/07/Renault-Dauphine-1093.jpg
@desjonnies: Nou niet helemaal. Volgens mij is de eerste naoorlogse sportieve uitvoering van een gewone auto de Renault 4CV sport. Winnaar van de ralley van Monte Carlo al ver voordat de Dauphine bestond. En ook van Le Mans trouwens. De eerste Alpines zijn gebouwd op basis van die 4CV. Oprichter van Alpine, dhr Rédélé, is juist begonnen met racen in zo’n 4CVtje. Voor de duidelijkheid, de auto was winnaar van z’n klasse, niet overall winnaar.
@henkp1:
Lieve Henk, ik bedoelde een snelle versie die in de fabriek werd gebouwd tussen de gewone modellen, niet een ding dat in een schuurtje werd gekieteld.
Rédélé is begonnen nef een gekietelde 4cv, de 4cv heeft aan Le Mans meegedaan en de eerste Alpines waren inderdaad 4cv’ tjes, hij had overigens een hekel aan de Dauphine terwijl hij diens opvolger de R8 omarmde, de fameuze A 110 is een R8 in de basis.
@desjonnies: Standaard uitvoering was de 1062, hier werden ook al races mee gereden (bijvoorbeeld eerste 5 plaatsen in Mont Ventoux rally 1948). Aanvankelijk had Renault geen bedoelingen om ‘sportieve’ uitvoeringen te bouwen, maar door de successen met de 1062 is er besloten om toch een serie racers te bouwen. Door Renault zelf. En dat werd de 1063.
Heel goed @DS3THP is dit zeker geen R26R :-) maar een R26. Er kunnen nog voldoende kiekjes van sportie Renault’s bij.
Ik wil nog even jengelen over de naam van de Spider. Het wordt aangeduid als Renault – Sport Spider maar heet als ik het goed heb officieel Renaultsport Spider.
r5 gt turbo heb ik gehad….leuk als hij reed en balen als ik weer een koppakking moest vervangen.
@sjaterantekomen: tja, dat zat er aan te komen.
5GT Turbo lekker retro en Ali G
Sport Spider, guitig speelgoed
Clio Williams, geweldig scheurbakkie met gouden velgen
Safrane Bi-Turbo, onbekend maakt onbemind
Mégane RS, met zo’n kont kan het nooit wat worden.
Alpine A110, de mooiste van allemaal.
Clio V6 Phase 2, gewoon gaaf en zeker zo in het blauw
Clio V6 Phase 1, een kikker op steroids en dat is altijd leuk.
R.S.01, lekker voor op de track.
5 Turbo, gewoon de coolste uit het rijtje.
Clio Renault F1 Team R27
, voor het vrouwtje.
Die Megane RS 5 deurs is volgens mij ook een diesel met een sportpakketje. Of is daar ook een versie RS dci van geweest zoals een Focus st diesel? On topic, doe maar die Clio v6 phase II
@cossiekiller: De RS dci bestaat wel, 175pk als ik me niet vergis. In Nederland volgens mij niet officieel geleverd maar er zijn er wel een paar naar hier gehaald.
@jpo26: Renaultsport Mégane 2.0 dCI 175, klopt. Niet in Nederland geleverd. Hier was wel de GT met zelfde 2.0 liter blok, maar met 150 pk leverbaar.
Rijden een maar rs dci’s rond zijn inderdaad 2.0 dci met 175 pk. Zijn allemaal geïmporteerd. De laatste die te koop stond was bij veban in Rijswijk meende ik
@tilpieter: ik dacht dat Renault dealer VKV ook een aantal exemplaren heeft over laten komen?
21 turbo phase1 in zwart graag.
Natrium gekoelde kleppen, daar imponeer(de) je een geblondeerde sn*l mee
Mag van mij best een straatversie van de RS01 komen, gaaf ding!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).