• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de specs van de nieuwe Spyker C8 Preliator

Auteur: nicolasr, gepost 1 maart 2016 om 11:56 – 38 Reacties

Specs-Spyker-Preliator


Het lijkt erop dat ze er dus echt een motor hebben ingestopt.

We wisten al dat Spyker een auto zou meebrengen naar Genève, de Preliator. Nu weten we ook waartoe dat ding in staat zou moeten zijn, mits ze er eentje gebruiksklaar weten te produceren. We hebben namelijk foto’s van de kaartjes weten te maken, waar de specs op vermeld staan.

Specs-Spyker-2

Zo zien we dat er een 4.2 liter V8 met compressor inzit, die 525 pk levert. Schakelen doe je zelf, met een 6-bak en hij het verbruik valt volgens het kaartje alleszins mee. 1 op 7,7 (wel een G-label). Zeggen ze. Voor de leaserijders, hij heeft een uitstoot van 314 gram CO2 per kilometer, dus je betaalt 25% bijtelling. Ja, we weten ook waar je die 25% over betaalt, want de prijs is ook al bekend, 324.900 euro en dan komen de belastingen er nog bij. Katsjing!!

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2016, Preliator, Spyker

Vorig bericht: « Tesla Model X eist de aandacht in Genève
Volgend bericht: Alfa Romeo Giulia voor de gewone man is hier [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 11:59

    Tjonge, ome Victor heeft zeker ook gezegd al 500 pre-orders te hebben?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      1 maart 2016 om 12:19

      @dutchdriftking: Minstens.

      Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    1 maart 2016 om 12:00

    En hij rijdt op gebakken lucht?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      1 maart 2016 om 12:03

      @Hubert: Haha, scherp!!

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      1 maart 2016 om 12:06

      @Hubert: Passend bij het luchtkasteel waar hij voor gezet wordt…

      Login om te reageren
  3. burninrubber zegt

    1 maart 2016 om 12:00

    Ja leuk, niet dat we hem ooit gaan zien op de weg

    Login om te reageren
  4. DutchCars1999 zegt

    1 maart 2016 om 12:03

    Dit is in feite dus een C8 Aileron met supercharger.

    Login om te reageren
  5. premiumduitser zegt

    1 maart 2016 om 12:04

    Als je die wagen koopt mag je ‘m zeker zelf in elkaar gaan schroeven? Krijg je van ome Victor Muller een ikea doos met daarin alle onderdelen.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      1 maart 2016 om 12:07

      Zal best een leuke auto zijn, maar zou er nog iemand een aanbetaling durven doen?
      Hoe is dat eigenlijk met die Venator bonds afgelopen?

      Login om te reageren
    • nielsnl1 zegt

      1 maart 2016 om 12:10

      @premiumduitser: Heeft hij toch nog iets geleerd van het avontuurtje in Zweden :’)

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    1 maart 2016 om 12:05

    Compressor, geen turbo. Zal wel gewoon het ‘oude’ Audi V8 blok nog steeds zijn.
    Ik benieuwd of ze hem ooit daadwerkelijk gaan maken.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      1 maart 2016 om 12:55

      @trustmeiamanengineer: Ze hadden er nog een paar in de schappen liggen inderdaad, dus die kans is aanwezig.

      Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    1 maart 2016 om 12:07

    @nicolasr: Een compressor hoeft geen turbo te zijn. Kan ook een supercharger zijn.

    Login om te reageren
    • Mixpower zegt

      1 maart 2016 om 12:15

      @berlinetta: LOL, dude een Kompressor is een Supercharger.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        1 maart 2016 om 12:27

        @Mixpower: Om het wat complexer te maken: Een turbo heeft een turbine die een compressor aandrijft. De supercharger heeft een compressor die mechanisch (band of ketting) wordt aangedreven. De compressor perst gas samen.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        1 maart 2016 om 12:47

        @Mixpower: Naar mijn weten kan een compressor ook een turbo zijn. Ik dacht altijd dat een compressor een verzamelnaam was en dat het hetzij een turbo hetzij een supercharger is. Maar correct me if I’m wrong hoor.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          1 maart 2016 om 14:58

          @berlinetta: je hebt volkomen gelijk. Turbocompressor en mechanische compressor. Beide een compressor.

          Alleen noemen we het af en toe anders.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            1 maart 2016 om 15:25

            @gtwillem: Ah kijk, bedankt voor de info!

            Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      1 maart 2016 om 13:43

      @berlinetta: Ik gok erop dat het een gewone ouderwetse turbo is. Sterker, ik denk dat er twee turbo’s opzitten. Gewoon hetzelfde blok als in de C8 Spyder T bijvoorbeeld. Die hadden ze nog liggen, denk ik.

      Maar zeker weten doe ik het niet.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        1 maart 2016 om 14:59

        @nicolasr: Ik moet niet gokken, blijkt. Volgens onze eigen wouter zit er gewoon een supercharger op het blok geschroefd…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          1 maart 2016 om 15:24

          @nicolasr: Alleen maar lekkerder! Superchargers vallen altijd in de smaak bij mij. Alleen jammer dat het op een luchtkasteel is geschroefd.

          Login om te reageren
  8. Edge zegt

    1 maart 2016 om 12:14

    Nou niet te enthousiast worden hé. Ik kan ook een blaadje onder de ruit van de Agila van mijn oma leggen waar op staat dat er een 4,2L V8 met 525pk in ligt. Eerst zien, dan geloven!

    Login om te reageren
  9. janmetdelangeachternaam zegt

    1 maart 2016 om 12:14

    Nou! Daar gaan we weer, dit voelt een beetje als zo’n kansloze student die telkens maar weer aan een nieuwe studie begint “omdat hij zich niet goed inzette”

    Login om te reageren
  10. jaspervdwinden zegt

    1 maart 2016 om 12:17

    De vraag is: gaat ie ooit in productie?
    Het antwoord weten jullie wel, denk ik…

    Login om te reageren
  11. acakoning zegt

    1 maart 2016 om 12:19

    Ben ik de enige die hoopt dat het echt gaat lukken?

    Ik zou bijvoorbeeld best een paar werkdagen meehelpen om Spyker weer erboven op te krijgen. En jij?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 maart 2016 om 12:20

      @acakoning: Hangt er vanaf of zijn boek Zo ben ik kapot gemaakt door de Zweedse overheid een beetje verkoopt of niet

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 maart 2016 om 12:21

      @acakoning: Oeps.. was bedoeld als reply op @jaspervdwinden:

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 maart 2016 om 13:03

      @acakoning: iedereen wilt dat Spyker lukt. Alleen iedereen weet na al die jaren dat het een groot luchtkasteel is. Als ze het ney als Donkervoort hadden gedaan hadden ze nog bestaan . Netjes je auto’s maken en je afspraken nakomen. Dat had al geholpen.

      Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    1 maart 2016 om 12:20

    Nou ik ben benieuwd. Het ziet er in ieder geval goed uit. Ik was bang dat het toch een elektromotor ging worden.

    Login om te reageren
  13. mannetje zegt

    1 maart 2016 om 12:26

    Iedere keer toch jammer te lezen dat Spyker nét de neusgaatjes boven water houdt, ook in de artikelen en comments. Uiteraard, met dergelijke perikelen en hoge hoed bedrijfsvoering kan je je borst natmaken voor alle inkoppertjes. Maar toch, Magic Muller flikt ’t elke keer weer en wat hij meeneemt aan auto’s is keer op keer prachtig. Het merk, de laatste jaren mede dankzij de Muller, heeft toch haar iconische imago behouden, ook zonder productie. en de lading emotie die de beste man meeneemt in dit proces moet oneindig zijn, anders had hij het zelf toch allang opgegeven? lijkt mij dat hij het voor de winstgevendheid niet meer doet.. Ik hoop van harte dat er een aantal orders binnenstromen (Azie??) en dat Spyker, binnen nu en geringe tijd, weer een gerenommeerd automerk mag zijn in plaats van een noodlijdend financieel slachtveld van ‘one man army’ Victor tegen de rest van de wereld uitgevochten middels de media.

    Login om te reageren
    • mannetje zegt

      1 maart 2016 om 12:31

      @mannetje:Slecht geslapen, dan wordt ik soms licht emotioneel en iets te lang van stof. Laat het me opnieuw proberen: Het zijn gewoon F&^$%ng mooie auto’s, Muller is een eindbaas, ik wil dat het NU zomer wordt en dan wil ik 3 Spyker’s op de stoep vol met lekkere wijven en champagne. DOEI.

      Login om te reageren
  14. lucas23 zegt

    1 maart 2016 om 12:36

    Ze moeten een hyper-suv op de markt brengen, dat ding van bentley gaat als warme broodjes. Snap echt niet waarom ome vic die suv niet snel in productie heeft gebracht en met de opbrengst sportwagens is gaan bouwen, sorry schulden af is gaan lossen.

    Login om te reageren
  15. edftw zegt

    1 maart 2016 om 12:39

    Ik lees eigenlijk alleen de Spyker artikelen nog om de mooie grappen en het sarcasme dat er bij geplaatst wordt

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    1 maart 2016 om 13:29

    Haha komt er toch niet

    Login om te reageren
  17. C6_R zegt

    1 maart 2016 om 13:38

    Werd hoog tijd voor een opvolger van de Aileron! Niet dat dat geen mooie bak is, maar als je ‘m al zo lang zo vaak ziet wordt het toch tijd voor iets nieuws…

    Login om te reageren
  18. riddertevoet zegt

    1 maart 2016 om 13:57

    Is dit ding op de parking van die kapperszaak in elkaar gezet?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 maart 2016 om 15:22

      @riddertevoet: Met Gamma boutjes en moertjes

      Login om te reageren
  19. dragonforce zegt

    1 maart 2016 om 14:31

    Ik had gehoopt dat het €150.000 zou kosten. Maar €324.000 ex btw. Bekijk het maar lekker.

    Al zou ik het geld ervoor hebben, zal nooit voor zoveel geld een spyker kopen.

    Wie wilt nou weer zoveel geld spenderen aan een wankelend automerk?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North