De dromer heeft er weer flink wat inspiratie bijgekregen.
Op de vraag welke auto jullie zouden kopen als ik jullie een halve ton zou schenken, kwam een enorme stortvloed aan reacties binnen, bijna 400 op het moment van schrijven. Daarin vrijwel allemaal geweldige ideeën voor een nieuwe danwel tweedehands auto. Aan ons hier op Autoblog HQ de moeilijke taak de beste, leukste en/of grappigste reacties te filteren en die samen te vatten in de wekelijkse bloemlezing! Komt ie weer.
Normaal gesproken is het vaak wel een minuutje of vijf wachten totdat de eerste Alfa 159-comment is gedropt. Deze keer niet, dankzij @kimhung.
Alfa Romeo 159 SW TI 200 pk.
@bruinbeer heeft een lekker rijtje. Zeker zijn tweede optie is fijn.
-Nissan 350Z. Hele gave herinneringen aan met rallysport.
-Renault Clio Williams. De ultime versie van mijn eerste auto en gewoon een super gaaf bommetje!
-Volvo 240 Super Polar (in het zilvergrijs met zwart leer en alle opties van toen). Daar wil ik heel veel roadtrips mee gaan doen. Al een droom van vroeger.
@simonvb komt met een mooie occasion! Daar was ik zelf nooit opgekomen!
Een carver one voor €41500 (op marktplaats).
Ik vind het een vette driewieler die meebuigt in de bocht.
@peug206 gaat voor een Britse schone. Alleen hoop ik dat je wel wat centjes apart hebt gezet om hem rijdend te houden, want dat is niet goedkoop…
Aston Martin db9 v12 touctronic. 49.900€.
@moveyourmind, als jij deze lijst voor 50.000 bij elkaar weet te sprokkelen, vind ik je een goede sjacheraar! ;-)
50.000 euro, dat smaakt naar meer dan één auto, dat is een heel lijstje:
– Jaguar XK8, 1e generatie
– Saab 900 turbo steilneus
– Jeep Grand Cherokee van rond het millennium
– Lincoln Continental mk IV
– BMW E38 750i
– BMW Z3 widebodyEn dan houd ik hopelijk nog genoeg over om een oude roestige zesdehands Romneyloods in de achtertuin te zetten.
@posthumus gaat voor Italiaanse klasse!
Eitje… een Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint
Waarom? Kijk dan, dit is toch Sophia Loren in haar jonge jaren, op vier wielen.
En aangezien Italiaanse Euro’s net iets minder waard zijn valt deze precies binnen het budget :-)
@ej20g heeft goed over zijn keuze nagedacht.
De eerste die ik koop: Subaru Impreza WRX STi Version 6, sedan uiteraard. Dan wel een perfect exemplaar met maximaal 50.000 km op de klok. Dat zou dan de weekend-fun-auto worden. Reken op zo’n €15.000. De reden? De GC8 was mijn aller eerste échte autoliefde!
Ten tweede zou ik mijn zwarte Volvo 855 T-5R in volle ere herstellen, met wat extra vermogen (+-350 pk). Iets wat ik nu ook aan het doen ben maar wat dan een heel stuk sneller zou gaan. Zie ‘m als een snelle daily waarmee je ook serieus kan hoeken. Reken op zo’n €10.000 á €15.000. De reden? Ik ben in de afgelopen 2 jaar compleet gevallen voor de charmes van deze snelle, doch ingetogen, baksteen.
Ten derde zou ik op zoek gaan naar een nette zilvergrijze Opel Omega B2 3.2 V6 Executive of Sport met ongeveer een ton op de klok. Uiteraard een full option sedan. Voornamelijk voor de lange roadtrips. Reken op zo’n €10.000. De reden? Mijn vader had vroeger een zilvergrijze Omega B1 sedan, en mijn oom had een zilvergrijze Omega B2 station. Beide auto’s heb ik altijd enorm mooi gevonden en de indrukken die die auto’s op me hebben achtergelaten zijn nog altijd blijven hangen.
Dan heb ik nog €10.000 tot €15.000 over, dat zou ik lekker weg zetten. Extra reserves zijn altijd goed.
Grappige keuze van @desjonnies
Zilvergrijze Renault 16 TS Super met lederen bankstel, elektrisch schuifdak, nee geen TX .
Nergens meer te vinden overigens.
@bennyblisto, en het mooiste is, hij wordt vast niet heel veel minder waard!
Ik hoefde er geen moment over na te denken: een handgeschakelde 997 4S in het donkerblauw met de sierstripkrul langs de zijruiten in chroom uitgevoerd. Waarom? Een 911, brede heupen, atmosferische motor die zeer sportief maar ook comfortabel gereden kan worden, scherp sturend, praktisch, stijlvol, fantastisch klinkend, elegant.. Moet ik nog even doorgaan?
@rrrobert Oei, deze wil ik ook. En ook een andere motor. Benieuwd of je dat haalt voor 50k.
Delorean DMC12. En voor het geld dat ik over hou is er vast nog wel een engine swap of upgrade te financieren.
Een zekere @wouter doet een wanhopige oproep hem aan zijn nieuwe droom te helpen. Een Dikke BMW!!! Wie maakt hem los?
Als er iemand een gele S4 Avant voor 50k wil, dan ga ik zoeken naar een E90 M3. Inderdaad, de sedan met V8 en met DCT graag.
@shiva, wil je nou die Impala, of toch wat anders?
I wish I was a little bit taller
I wish I was a baller
I wish I had a girl who looked good
I would call her
I wish I had a rabbit in a hat
and a six four Impala.Met een cobra jet grand torino kun je mij anders ook een plezier doen.
Mooie lijst van gt500eleanor. En let vooral op de laatste zin!
Waar ik vrijwel meteen aan dacht:
Volvo 850 2.3 T-5 R 1995 240pk
€ 4.350,00
Ook leuk:
Ford CAPRI 2.0 GL (1979)
€ 9.500,00
Voor de fun erbij
Mazda MX5 1.6 Miata U9 1991 Rood
€ 5.450,00
En om een klein beetje vals te spelen (sorry Nicolas!)
Zundapp CS50 met buffel tank super mooi
€ 1.750,00
Rest zou ik bewaren voor een rijbewijs, wat opzich handig kan zijn wil ik over 2 jaar auto kunnen rijden.
Sorry @edge!
Verdomme @nicolasr, bezorg je me zowaar hoofdbrekens op de late avond!
Mijn eerste ingeving zou deze prachtige donkergroene Alpina B5 met beige interieur zijn, al kan het nog wel een probleempje worden om met de bijkomende BPM binnen het budget te zitten.
Veiligheidshalve heb ik dan maar even verder gekeken naar auto’s die in Nederland te koop staan of met een eventuele BPM-naheffing gewoon binnen het budget vallen. De eerste die ik dan tegenkom die mij wel bevalt is deze E63 AMG Estate.
En dit vond ik de grappigste van @rd1991
Of ik ga naar Polen en haal voor 50 ruggen 100 126jes… heb je toch 200 cilinders en 2400pk tot je beschikking
En wederom ontzettend bedankt voor de stortvloed aan reacties. Dankzij jullie waren mijn wc-bezoeken veel langer dan normaal! ;-)
50 reacties
Coupé wel, de cabrio (Pininfarina ontwerp) is peperduur.
Troost je, ik heb een FIAT genoemd. En het was een coupe. Da’s toch nog 2/3, niet waar? ;-)
FIAT 130 Coupe ;-)
Zeg dat. Alleen de stootbumpers, dat is een klein doorntje in het oog. Maar die zijn er vast binnen drie tellen af te halen ;-)
Heb voor 12k m’n droomauto gekocht, een E39 M5 MY2001. Heerlijk.
Overige 38k heb ik nodig voor het belachelijk hoge brandstofverbruik en onderhoudskosten. :-P
Zo prima was de prijs niet. Het chassis met gare motor en scheve deuren maar verder roest en schadeloos was 12k.
Gekocht ondat m’n vorige m5 tegen een boom landde. Dus damaged beyond repair.
In de nieuwe m5 is het blok van mijn vorige m5 gegaan, daar is (nikasil drama ooit) bij Beijer ettelijke jaren geleden onder garantie een facelift blok in gegaan. Dus fijn vers blok.
Dat blok heeft nu 115k gelopen. Teller zegt iets dat bijna 3 keer zo veel is, 299.695 km (standje vandaag). :-)
Interieur is vrijwel nieuw, aandrijflijn mooi gebruikt, Android headunit, nieuw m stuur, the lot…
André van Arkel in Geldermalsen is mijn mannetje wat klussen aan de m5 betreft..
Hij heeft alles omgebouwd en gefikst.
Nu nog een bilstein pss kit eronder, m’n deuren uit de eerste m5 erin (want dubbelglas en niet krom), en in ’t interieur wat finishing touches…
Tel alles bij elkaar op en je komt al gauw aan de 25 tot 30k…
Feeeeest dus!
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=298588197
Deze maar. Houden we nog wat pegels over voor een nette Z4 ernaast.
Daar zou ik de centjes aan uit geven!
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/mazda/rx-7/mazda-rx-7-type-rs–32000-miles-since-new–final-edition–completely-original-rx7/6358278
Dit zou ik kopen en nooit meer weg doen. Wat een beauty!
Hahaha leuk dat je m’n comment toch even er bij gepakt hebt! Overigens zijn zoveel 126jes helemaal geen slecht idee… ze kunnen nog wel eens kapot gaan :/. Daarintegen is het net een mini-911; RR-layout, hoop herrie, met als verschil dat deze weinig gang heeft (0-100 in een whopping 55 seconde met normaal postuur, met ik er in die -toevallig- 126kg weeg, zal het de minuut ruimschoots overtreffen). Toch is het leuk en vrij goedkoop te rijden.
Btw ik wil iedereen afraden een Fiat 126 te gaan rijden, want dan gaan de prijzen stijgen = slecht voor m’n koopkracht.
– Giulia Veloce met de kop eraf.
– BMW 6 GC.
– Maserati Ghibli.
Wordt het een auto (of auto’s) voor erbij:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/297929888?asrc=pl|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/297287525?asrc=pl|as
Hou ik ook nog wat geld over.
Daarnaast zou ik eerder een 640d dan een 640i kiezen. Heb wel vaker in rijtesten gelezen dat die benzine best hard moet werken. De diesel kan het allemaal wat makkelijker aan.
Voor de 50.000 euro koop je ook een leuke 911 (bouwjaar vanaf 1970 tot en met 2008, 97 auto’s tussen de 40.000 en 50.000). Genoeg keuze, dus.
Of, in het kader van YOLO: een Aston Martin (DB7, DB9, V8 Vantage). De meeste Ferrari’s vallen daarboven, helaas.
Of toch maar een stel auto’s? Moeilijk!
Zie: http://www.autoblog.nl/nieuws/lezersvraag-welke-auto-zou-jij-uitkiezen-voor-50-000-euro-92683#comment-3931406
Niet één, maar een aantal.
Praktisch en leuk: een Lexus IS300 Sportcross. Kost slechts 8.500 euro!
http://www.autowereld.nl/lexus/is-sportcross/300-sport-is-300-sportcross-origineel-148-000-km-20746224/details.htmlc
Voor papa om lekker in te scheuren in het weekend: een Donkervoort S8 AT. Kosten: € 22.000
http://www.autowereld.nl/donkervoort/s-serie/2-0-s8-at-19405991/details.html
Een andere NL auto, gewoon omdat ze zo leuk zijn: een DAF 33 (€ 3.950)
http://www.autowereld.nl/daf/33/de-luxe-19721623/details.html
Geheime liefde: Austin Princess, slechts € 1.750
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/austin/austin-princess-1700-hl/6499277
En als laatste een klassieke Japanner: een Toyota Corona uit 1965! Minder dan € 4.000!
http://www.autowereld.nl/toyota/corona/corona-sedan-rt-40-6244915/details.html.
Dan kom ik net boven de 40.000. Heb ik geld voor stalling, verzekering, belasting, onderhoud en brandstof.
PS: heeft er iemand € 50.000 voor me?