• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DMC kietelt een Ferrari FF

Auteur: ricardo, gepost 21 juni 2011 om 22:44 – 26 Reacties

Boos kijkende Ferrari is boos

De FF is de vreemdste eend uit de Maranello-bijt sinds jaren. Toch is vierzits-Ferrari voor dit jaar al compleet uitverkocht, maar mocht je er al één te pakken hebben, dan is DMC bereid om het uiterlijk daarvan en die nieuwe V12 een beetje te tweaken.

70 Kilogram, dat is wat er bespaart wordt op het totaalgewicht als je een bumperkit van DMC om je FF laat vouwen. Behoorlijk veel, als je het ons vraagt. DMC claimt dat dit kan door gebruik te maken van 3D-scanners en een soort kloon te maken van de originele bumper, en daar dan hun eigen frutsels aan toe te voegen. Alles is, uiteraard, gemaakt van carbonfiber.

Die bodykit bestaat uit een voorbumper, andere luchtopeningen hier en daar (meer koeling voor je remmen), een brute diffuser en een achtervleugeltje. Ook willen ze met liefde je FF wat dichter naar het asfalt brengen (hoever is onbekend) en een front-axle lift up-systeem monteren.

Op motorisch gebied zijn ze eveneens heel wat van plan. De atmosferische twaalfcilinder moet met behulp van twee compressors, grotere injectoren, andere luchtfilters en inlaatspruitstuk naar de 888 pk worden getild. Jep, die standaard 660 pk is ook gewoon veel te weinig. Hoewel dit alleen nog maar plannetjes op papier zijn weet DMC al wel wat de nieuwe acceleratietijden worden: 0-100 km/h in 3.2 seconden, 0- 200 km/h in 9.1 seconden en een Vmax van 340 km/h.

In het najaar moet deze upgrade -met de naam Maximus- realiteit worden en zal het setje op de tuningmarkt komen. Tot nu toe is het slechts gebakken lucht en IMPRESSIES.

Ook interessant!

  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

dmc, Ferrari, ff, tuning

Vorig bericht: « Witte Maybach 57 met voute velgen [en meer]
Volgend bericht: De veiligheidskooi – Deel 6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. label89 zegt

    21 juni 2011 om 22:52

    Begin deze wagen toch steeds meer te waarderen!

    Login om te reageren
  2. W115 zegt

    21 juni 2011 om 22:52

    Bodykit staat wel leuk, maar een spoiler is hier echt overbodig

    Login om te reageren
  3. Dev zegt

    21 juni 2011 om 22:52

    Ik wou al zeggen, gebakken lucht. Beeeeetje nutteloos dus. Net zoals al die concepts die zogenaamd 1 op 300 rijden.

    Login om te reageren
  4. MrSkyline zegt

    21 juni 2011 om 22:54

    het is er niet beter op geworden :/

    Login om te reageren
  5. sebasjuhh zegt

    21 juni 2011 om 22:57

    Wat betreft de prestaties: eerst zien, dan geloven

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      21 juni 2011 om 23:09

      @sebasjuhh: idd maar voor de rest een vette bak, ik hou wel van een praktische sportauto.

      Login om te reageren
  6. Mracer zegt

    21 juni 2011 om 23:20

    888 pk en dan heeft de Ferrari een topsnelheid die maar 5 km/h hoger ligt? Die voorbumper ziet er trouwens niet uit.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      21 juni 2011 om 23:22

      @Mracer: Misschien te korte eindoverbrenging van versnellingsbak? Max toerental wordt niet verhoogt.

      Login om te reageren
  7. smoked zegt

    21 juni 2011 om 23:21

    Staat hem goed alleen die spoiler had anders gemogen/eraf gelaten worden.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    21 juni 2011 om 23:27

    Brrr ,wat kijkt dat ding kwaad zeg .
    Doe mij maar eentje standaard van de Fiat fabriek ,veul mooier (maar niet recht van voren) ;)

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      21 juni 2011 om 23:45

      @norge: Hij bijt. Doe je deur maar gauw op slot!

      Login om te reageren
    • mout zegt

      21 juni 2011 om 23:55

      @norge: Je leert wel gauw bij zeg, over Fiat :P

      Login om te reageren
      • norge zegt

        22 juni 2011 om 06:35

        @mout::)

        Login om te reageren
  9. DDX zegt

    21 juni 2011 om 23:27

    Leuk al die tuning op papier…

    Login om te reageren
  10. akif7 zegt

    21 juni 2011 om 23:56

    gewoon geen FF halen! voor dat prijs heb je ook andere leuke dingen

    Login om te reageren
    • purplehaze zegt

      22 juni 2011 om 00:01

      @akif7: Voor die prijs heb je mooie dingen….

      Login om te reageren
  11. akif7 zegt

    22 juni 2011 om 01:20

    @purplehaze hahahaha ja dat ook ik !!

    Login om te reageren
  12. akif7 zegt

    22 juni 2011 om 01:20

    -ik

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      22 juni 2011 om 13:50

      @akif7: Triple fail!

      Login om te reageren
  13. rami0180 zegt

    22 juni 2011 om 02:15

    Zo een auto hoor je niets aan te doen vind ik..

    Alleen klinken de prestaties (nog) lekkerder

    Login om te reageren
  14. Bruycker zegt

    22 juni 2011 om 03:32

    Gek bakske

    Login om te reageren
  15. Nico94 zegt

    22 juni 2011 om 07:35

    De gewone vind ik persoonlijk mooier.

    Login om te reageren
  16. diedjee zegt

    22 juni 2011 om 08:18

    Doe die Ferrari FF inpakken voor me s.v.p.

    Login om te reageren
  17. Frissegast zegt

    22 juni 2011 om 09:59

    @ricardo: …wat er bespaarD wordt….

    Login om te reageren
  18. mightymike zegt

    22 juni 2011 om 10:10

    Je kan hem nog beter in tweeën zagen scheelt een hoop gewicht en knapt die nog van op ook

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    22 juni 2011 om 10:33

    Vreemd dat er een direkte besparing van gewicht optreedt, terwijl Ferrari placht een supercarbouwer te zijn…wellicht volgende keer iets meer naar de Agera kijken ?? :lol:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North