DMC stuurt Mercedes G-Klasse met 700 pk de weg op

Auteur: , 13 Reacties

DMC komt met de DMC G Extrem. Een ding weten we zeker: extreem is de G-Klasse van de Duitse tuners zeker.

DMC leeft zich met grote regelmaat uit op de meest exclusieve auto’s: van Lamborghini’s tot McLarens. De tuner zegt daarbij altijd zoveel mogelijk van het originele ontwerp te behouden, maar slaagt daar niet altijd in. De G-Klasse is gelukkig niet overdadig onder handen genomen en ziet er zowaar best lekker uit in zijn nieuwe outfit.

De tuner heeft zich grotendeels gericht op de prestaties van de G500 en de G65 AMG. DMC stelt al zijn ervaring met Italiaanse supercars te hebben gebruikt om de G-Klasse nog beestachtiger te maken. Het complete blok is vernieuwd en dat is te zien aan de droge cijfers, want het vermogen is bijna verdubbeld: van 385 naar een ongelofelijke 700 pk’s.

Dat monsterlijke blok genereert logischerwijs iets meer warmte dan het origineel, maar dat vangt DMC op met een flinke luchthapper in de koolstofvezel motorkap. Daarnaast krijgt dit DMC-beest een dakspoiler van hetzelfde materiaal. Heb je een G500, dan krijg je ook de mogelijkheid om je Mercedes wat breder te maken met nieuwe bumpers.

Het donkere geheel wordt overigens afgemaakt met koolstofvezel details in het interieur én lichtmetalen velgen, die je net als op de foto in het goud geleverd krijgt. DMC levert ze in 23, 24 of 25 inch, dus je kunt er zeker van zijn dat ze op zullen vallen.

De DMC G Extrem is nog niet beschikbaar, maar als we de Duitse tuner mogen geloven, zal het niet lang meer duren voor je naar Düsseldorf kunt met je G-Klasse.



13 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Die gouden velgen zijn echt over the top.
@a3aan: ik vind ze echt onwijs mooi, gewoon wauw!
Om een of andere reden vind ik die spoiler heel grappig.
@entwicklung88: dat spoilertje is inderdaad lachwekkend. Alsof je met dat gewicht nog niet genoeg downforce hebt.
@breinstein: Alsof je met dit gedrocht downforce nodig hebt? ;)
Doet me denken aan een koets. Zwart paard ervoor zetten met gouden hoeven en het is een stijlvol geheel.
700pk in een container
Nice
Lekker origineel houden! Een ‘standaard’ G klasse AMG is voor mij al mooi en snel genoeg!
Deze wagen is niet echt voor de markt hier bedoeld maar meer voor de arabieren en russen die met deze wagen hun eigen ego’s strelen, misschien dat het daarom ook komt dat ik deze wagen over the top vind.
Zonde. Doe mij maar een standaard G350 of G 500. Vind ik net even wat stoerder.Die AMG’s zijn grappig, maar laten we heel eerlijk zijn: het rijdt knudde. Het stuurt niet, boven de 220 houdt de acceleratie bijjna op wegligging is niet comfortabel of sportief (stuitert nogal) en ondanks al dat vermogen heb je nog de grootste moeite om een Golf R achter je te houden. Maar vooral: minder goed in het terrein (waar een standaard G bizar goed in is!).
Een G500 tunen… Pak dan gelijk een G van brabus dan heb je gelijk 800pk plus.
Zo Mr. Tuning is weer ff aan de gang geweest. Wie heeft die smerige velgen er op gesjemd. Als iemand nou een G klasse maakt met de diesel die niet uit elkaar knalt als je er een hobbel mee op gaat word ik iets blijer, mja de g klasse is toch voor mensen die hun neukstaaf te klein vinden.
Tsssssssss! Niet eens sidepipes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).