• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12C

Auteur: JordyS, gepost 2 september 2014 om 20:12 – 13 Reacties

Afbeelding DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12CAfbeelding DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12CAfbeelding DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12CAfbeelding DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12C

McLaren MP4-12C
DMC heeft alle tijd genomen voor zijn tuningpakket voor de McLaren MP4-12C. Heeft dat zijn vruchten afgeworpen?

De tuners van DMC richtten zich de afgelopen jaren vooral op Italiaans speelgoed, zoals de Lamborghini Aventador en de Ferrari F12Berlinetta. Ook Britse pk-bommetjes kunnen gelukkig bij de Duitsers terecht voor een nieuw jasje. Zo zagen we al eens een zwarte MP4-12C, ook wel de Velocita genoemd. Dat het allemaal een stuk verfijnder kan bewijzen ze met deze Wind Edition, gebouwd voor een Saudische McLaren-rijder.

Je voelde ‘m waarschijnlijk al aankomen, maar de Wind Edition mocht wat kosten voor deze eigenaar. DMC gebruikte koolstofvezel voor de body, titanium voor het uitlaatsysteem en Italiaans leer voor het interieur. Allemaal om de auto tot in detail af te werken.

De DMC-versie van de MP4-12C krijgt onder andere een nieuwe body, inclusief dikke diffuser en het meest opvallende onderdeel: een dikke spoiler. Daarnaast zit er een scoop op het dak, die ervoor zorgt dat de luchtstromen vloeiend richting die achtervleugel geleid worden. Daarnaast krijgt de Wind Edition de DMC-ECU, waardoor het vermogen groeit van 592 naar liefst 660 pk.

Ook interessant!

  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Een widebody Delorean DMC-12, mag dat?
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

dmc, McLaren, mp4-12c, tuning

Vorig bericht: « 7 dingen die je niet thuis kunt laten tijdens een offroad-rit
Volgend bericht: Dit krijg je als je de Volvo XC90 laat paren met een pickup »

Lees Interacties

Reacties

  1. jmcclane zegt

    2 september 2014 om 20:15

    Wel lekker hoor zo’n mp4-12c vind hem geslaagder dan de 650s alleen al om het verschil t.o.v de P1 te vergroten.

    Login om te reageren
    • razzie zegt

      3 september 2014 om 08:18

      @jmcclane: Ben ik het mee eens. De 650s is nu meer een P1 voor de arme waar de MP4-12C juist die lekkere zielloze 458 killer is. Ook kon ik de vormgeving op de P1 waarderen maar niet op een “normale” sport auto.

      Login om te reageren
  2. gieltj zegt

    2 september 2014 om 20:23

    Werkt de airbreak nu nog wel?
    Ziet er dik uit zo alleen jammer van de roofscoop

    Login om te reageren
  3. Habing zegt

    2 september 2014 om 20:25

    Op dat ding op het dak na, is ie best wel redelijk ontzettend dik.

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    2 september 2014 om 20:32

    Ik kan ook niet genoeg krijgen van de 12C, iets dat ik niet kan zeggen van DMC.

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    2 september 2014 om 20:35

    Lekker! Nog enigszins subtiel te noemen naast een Mansory.

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    2 september 2014 om 20:53

    Ik heb altijd een zwak gehad voor de MP4-12C. Ik zou alle meuk die DMC er af halen (of beter, er nooit opzetten, smaak hebben ze niet), het uiterlijk standaard houden en dan alle 650S upgrades toevoegen (is gewoon mogelijk bij McLaren). Je kunt zelfs nog bij MSO de auto voorzien van meer carbon, tittanium en aluminium onderdelen. Ook beter voor de restwaarde.

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      2 september 2014 om 21:50

      @gtwillem: kan ik daar dan ook een f1 met p1 specs krijgen? Lijkt me best leuk

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 september 2014 om 13:02

        @stancedjetta: Dat lijkt mij nogal zonde. Een twin turbo V8 met accu’s verruilen voor een van de meest magistrale V12’s aller tijden…

        Login om te reageren
  7. jopio zegt

    2 september 2014 om 23:20

    Deze heb ik deze week zien rijden in Golfe Juan. Maakt een gruwelijk geluid!

    Login om te reageren
  8. jeffreyderuiter zegt

    2 september 2014 om 23:59

    Krijg nou wat! Waar hebben jullie deze foto’s vandaan? Deze foto’s heb ik geschoten in Cannes!

    Login om te reageren
  9. series2 zegt

    3 september 2014 om 00:09

    Doe maar een gifgroene 650 S. Je moet niet gaan rommelen aan de visie van mclaren.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    3 september 2014 om 08:57

    Resultaat is erg lekker!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North