DMC krijgt maar geen genoeg van de McLaren MP4-12C

Auteur: , 13 Reacties

DMC heeft alle tijd genomen voor zijn tuningpakket voor de McLaren MP4-12C. Heeft dat zijn vruchten afgeworpen?

De tuners van DMC richtten zich de afgelopen jaren vooral op Italiaans speelgoed, zoals de Lamborghini Aventador en de Ferrari F12Berlinetta. Ook Britse pk-bommetjes kunnen gelukkig bij de Duitsers terecht voor een nieuw jasje. Zo zagen we al eens een zwarte MP4-12C, ook wel de Velocita genoemd. Dat het allemaal een stuk verfijnder kan bewijzen ze met deze Wind Edition, gebouwd voor een Saudische McLaren-rijder.

Je voelde ‘m waarschijnlijk al aankomen, maar de Wind Edition mocht wat kosten voor deze eigenaar. DMC gebruikte koolstofvezel voor de body, titanium voor het uitlaatsysteem en Italiaans leer voor het interieur. Allemaal om de auto tot in detail af te werken.

De DMC-versie van de MP4-12C krijgt onder andere een nieuwe body, inclusief dikke diffuser en het meest opvallende onderdeel: een dikke spoiler. Daarnaast zit er een scoop op het dak, die ervoor zorgt dat de luchtstromen vloeiend richting die achtervleugel geleid worden. Daarnaast krijgt de Wind Edition de DMC-ECU, waardoor het vermogen groeit van 592 naar liefst 660 pk.



13 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wel lekker hoor zo’n mp4-12c vind hem geslaagder dan de 650s alleen al om het verschil t.o.v de P1 te vergroten.
@jmcclane: Ben ik het mee eens. De 650s is nu meer een P1 voor de arme waar de MP4-12C juist die lekkere zielloze 458 killer is. Ook kon ik de vormgeving op de P1 waarderen maar niet op een “normale” sport auto.
Werkt de airbreak nu nog wel?
Ziet er dik uit zo alleen jammer van de roofscoop
Op dat ding op het dak na, is ie best wel redelijk ontzettend dik.
Ik kan ook niet genoeg krijgen van de 12C, iets dat ik niet kan zeggen van DMC.
Lekker! Nog enigszins subtiel te noemen naast een Mansory.
Ik heb altijd een zwak gehad voor de MP4-12C. Ik zou alle meuk die DMC er af halen (of beter, er nooit opzetten, smaak hebben ze niet), het uiterlijk standaard houden en dan alle 650S upgrades toevoegen (is gewoon mogelijk bij McLaren). Je kunt zelfs nog bij MSO de auto voorzien van meer carbon, tittanium en aluminium onderdelen. Ook beter voor de restwaarde.
@gtwillem: kan ik daar dan ook een f1 met p1 specs krijgen? Lijkt me best leuk
@stancedjetta: Dat lijkt mij nogal zonde. Een twin turbo V8 met accu’s verruilen voor een van de meest magistrale V12’s aller tijden…
Deze heb ik deze week zien rijden in Golfe Juan. Maakt een gruwelijk geluid!
Krijg nou wat! Waar hebben jullie deze foto’s vandaan? Deze foto’s heb ik geschoten in Cannes!
Doe maar een gifgroene 650 S. Je moet niet gaan rommelen aan de visie van mclaren.
Resultaat is erg lekker!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).