• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel introduceert de Karl als nieuw instapmodel [updated]

Auteur: JordyS, gepost 11 september 2014 om 09:29 – 22 Reacties

Opel Karl


Opel komt met een nieuw compact model en doopt ‘m Karl, naar de zoon van oprichter Adam Opel.

De Karl blijft vooralsnog een mysterieuze auto, omdat Opel er weinig meer over kwijt wil dan we kunnen zien op de afbeelding hierboven. We weten in ieder geval zeker dat dit Opels nieuwe instapmodel wordt en dat we meer van ‘m gaan zien op de Autosalon van Parijs, want daar gaan de Duitsers de Karl onthullen.

Opel omschrijft de modelnaam (Karl dus) als ‘kort, energiek en pakkend’. Dat gevoel komt bij ons niet direct naar boven, maar verandert hopelijk dat als we de naam kunnen combineren met de looks van het compacte karretje. Wellicht had Opel beter het voorbeeld van de Britse collega’s van Vauxhall kunnen volgen door ‘m Viva te noemen, want dat komt in ieder geval een stuk energieker en pakkender over.

Opel is nog niet echt scheutig met het vrijgeven van specificaties, want we weten vooralsnog alleen hoe lang de auto gaat worden. De opvolger van de Agila is met een lengte van 3,68 meter wat compacter dan de Corsa (4 meter) en de Adam (3,70 meter). Dat zorgt er volgens de Duitse fabrikant dan ook voor dat de Karl een prima aanvulling op het huidige aanbod is.

UPDATE: Opel heeft aangegeven dat de nieuwe Karl niet wordt geïntroduceerd op de aankomende Autosalon van Parijs.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

agila, karl, Opel, parijs-2014, teaser

Vorig bericht: « DMC stuurt Mercedes G-Klasse met 700 pk de weg op
Volgend bericht: Di Montezemolo krijgt 27 miljoen euro mee van Fiat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carreza zegt

    11 september 2014 om 09:39

    Ze hadden hem beter KARLA genoemd. Een knipoog naar de oprichter en geheel in lijn met de andere modelnamen die eindigen op een A.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      11 september 2014 om 10:01

      @Carreza: Net als de vrouwelijke tokkie namen ;)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2014 om 11:04

      @Carreza: Adam eindigt ook niet op een A, het lijkt er op dat Opel een nieuw namensysteem heeft.

      Login om te reageren
  2. xlnc zegt

    11 september 2014 om 09:44

    Karl Lagerfeld, net zo mysterieus.

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    11 september 2014 om 09:54

    Moet toch eerder aan die andere Karl denken: Marx. Wat vast niet de bedoeling kan zijn (waarschijnlijk zal deze weer net zo hip zijn als de Adam en helemaal te personaliseren, wat niet echt past in het gedachte goed van Karl…)

    Login om te reageren
  4. oxymoron zegt

    11 september 2014 om 10:01

    Naam bedacht door mensen van na de tijd met moppen die begonnen met “Karlchen sagt zu seine Mutter” en dan een domme Witz. Kan het niet gewoon een interne codenaam zijn?

    Login om te reageren
  5. Corrado16v zegt

    11 september 2014 om 10:03

    Nou snap ik waarom de namen Adam en Karl worden gekozen. Maar wat klinken ze slecht tegenover Enzo en Dino.

    Login om te reageren
  6. ejoepp zegt

    11 september 2014 om 10:06

    Leuke reacties allemaal zeg.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      11 september 2014 om 11:15

      @ejoepp: Het punt is dat dit ding een beetje overbodig is. Het komt neer op een vierdeurs Adam die wat eenvoudiger is aangekleed en minder “hip”, lees kappersuato. Dat betekent rechtstreekse concurrentie met al die andere A-segmenters. Is die markt groot genoeg, en krijg je potentiële kopers van een kleintje zo ver dat ze automatisch ook aan Opel denken? Opel is eigenlijk alleen in Europa bekend, en dan nog samen met Vauxhall voor GB.

      Login om te reageren
  7. vvti zegt

    11 september 2014 om 10:09

    Dat is dus de reden dat ze chevrolet uit Europa terugtrekken.
    Kan opel een soort dacia beginnen door middel van het onder de naam van opel ,deze chevrolet goedkoper op de markt zetten

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      11 september 2014 om 10:35

      @vvti: Niet de enige reden,Chevrolet heeft gewoon nooit een goede naam gehad in Europa.Maar het waren tenminste Amerikanen waar toch een markt(je) voor was.Ga je onder die naam gerebadge Deawoo’s verkopen snappen A.Chevroletrijders en B.Deawooklanten het over het algemeen niet meer.GM keek nog eens goed naar Dacia en heeft een drastische maar imo een terechte beslissing genomen om dan maar te stoppen en onder Opel die markt te bedienen.
      Ik denk zelf dat als Deawoo,gewoon Deawoo was gebleven dit alles niet was gebeurt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 september 2014 om 11:06

        @sydney: dit is toch geen Dacia concurrent? Maar gewoon de kleinste auto van een mainstream fabrikant. Dus gewoon een Up! en Twingo concurrent. Dacia maakt relatief grote auto’s voor weinig geld.

        Login om te reageren
  8. lucas23 zegt

    11 september 2014 om 10:57

    Opel goes ikea

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    11 september 2014 om 11:05

    Het wachtten is op de Wilhelm, Heinrich, Friedrich og Ludwig..

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 september 2014 om 16:31

      @norge:
      Of de Adolf, of zou VW dan gaan protesteren….

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 september 2014 om 17:19

      Ik denk dat dit voor De Grote Concurrent een stap te ver gaat om met een nieuwe VW Adolf op de markt te komen.

      Login om te reageren
  10. sulobb zegt

    11 september 2014 om 12:02

    Pruts. De Corsa hebben ze verprutst, de Insignia facelift ook, het aanbod Is beperkt, motoren zijn niet zo goed in vergelijking met concurrentie, de Adam is best schattig, maar van mij mocht het wat beter,…etc.

    Opel is de vroegere opel niet meer…
    Als operaliefhebber vrees ik dat ik buiten de astra (en de zafira een beetje) Opels niet meer mooi vind. Het imago van Opel wordt de grond ingeboord…

    Login om te reageren
  11. FB_100002177943068 zegt

    11 september 2014 om 13:26

    vroeger was opel nr. 1 in de nederlandse auto verkopen, nu gelukkig allang niet meer

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 september 2014 om 16:33

      @bas_bzb:
      Yep, echter wat we ervoor terug hebben gekregen is nog erger.
      Die Opeltjes waren tenminste nog betrouwbaar en mocht er iets stuk gaan dan kon je ze met een schroevendraaier weer aan de gang krijgen (ook openmaken als je de sleutel kwijt was trouwens)….

      Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        12 september 2014 om 08:04

        @tupperware: betrouwbaar totdat het roest van je wielkast je daklijn had bereikt. En dat was bij de oude opels nogal snel!

        Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    18 september 2014 om 12:59

    Zou dit niet gewoon de volgende Splash zijn? En dus zeer weinig Duits maar vooral Japans… ?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 september 2014 om 13:00

      @Esprit_de_Flandre: Of de nieuwe Chevrolet Aveo…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North