
Brandende auto’s, we hebben er al pagina’s over vol geschreven. Alleen verschilt dit brandje op twee punten van de meeste andere posts: 1) normaalgesproken betreft het Italiaanse raspaardjes die op een bovengemiddelde belangstelling van Hephaestus mogen rekenen en 2) deze fik voltrok zich voordat de auto ook maar een kilometer had gereden. Juist ja, aan de productielijn.
Al met al kan je gerust zeggen dat de Dodge Challengers een off-week hadden: de kont van een SRT8 kreeg met dank aan een Ford F-150 (voor de duidelijkheid: da’s dus géén Ferrari F1-auto) een onvrijwillige facelift, en nu deze fik in de Canadese productiefaciliteit van Brampton, Ontario.
Oorzaak voor het brandje was volgens de officiële verklaring een warmtelamp die iets te dicht op de productielijn stond, maar wij weten natuurlijk wel beter: het Chrysler-personeel houdt immers wel van een drankje en een blowtje onder werktijd, en dan maak je wel eens een foutje.
Overigens heeft Fiat zojuist bekend gemaakt dat het zijn belang in Chrysler van 25 naar 30% heeft vergroot. Een goed idee? (bron: Moparts, via Jalopnik)













Tja, zit nu ook Italiaans bloed in he! :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=1lWwSLtJmCE&feature=youtu.be
Italiaans temperament…
@AutomotiveDesigner: LOL niemand komt ook effe met een brandblusser ofzo.
OT: Ze hebben wel geluk dat niet de hele fabriek is af gefikt.
De Challenger is eindelijk net zo hot als de 458
altijd goed dat ze meer chrysler enzo in bezit houden… amerikaanse autos als dit blijven beter dan de europese versies ervan (op ferrari en maserati etc na)
@sir_smokalot:
Zullen we er een onvrijwillige ‘buttlift’ van maken i.p.v. facelift ?
Dat zuipen en blowen was in Detroit, deze fik was in Ontario, Canada. Snap best dat Sir Smokalot grappig wil doen maar die opmerking over de oorzaak van het vuurtje slaat natuurlijk nergens op.
Even OT – zo te zien heeft dat ding aardig staan fikken. Er van uit gaande dat er brandblussers langs de produktielijn staan, lijkt het er op dat de fabrieksmedewerkers niet getraind zijn in het blussen van brandjes, als er effectief was opgetreden zouden ze het vuurtje toch wat eerder uit moeten kunnen krijgen.
En er moet ook aardig wat schade aan de produktielijn zijn.
Nee, want die waren te druk bezig met buiten de Djonko en de Forties rond te laten gaan natuurlijk! Oh wacht……
Is serieus wat brandschade. Met wat minder geluk was het overgeslagen naar andere, meer brandbare producten en was de halve productiehal verwoest…
Grappen over Ferrari’s die spontaan ontbranden etc zijn nu wel erg oud.
Italiaans bloed in een Challenger? Het zijn in ieder geval wel prachtige wagens!