• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge Ram vs Landrover Defender: wie trekt er harder?

Auteur: ricardo, gepost 24 oktober 2013 om 18:43 – 36 Reacties

Dodge Ram vs Landrover Defender


Ah, de tug of war. Een wedstrijdje touwtrekken per auto voor mannen onderling om te kunnen bepalen wie de meeste fallus in de broek heeft. Vandaag is het Amerika vs Engeland.

In de rechterhoek treffen we een Dodge Ram aan, uitgerust met een uiterst koppelrijk Cummins dieselblok met 5,9 liter inhoud. Blokken die standaard maximaal 325 pk leveren, en een monsterlijk koppel van 830 Nm ophoesten. Ja, Landrovertje, probeer daar maar eens van te winnen, met je 3.02.5-liter diesel.

Oh, de Defender 90 heeft 4X4 en de Dodge niet (ingeschakeld)? Ach, we kijken wel hoever ze komen.

Ook interessant!

  • Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
    Video: Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
  • Video - Hennessey RAM TRX is nóg sneller
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Dodge, Land Rover, pickup, ram, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Ferrari SP FFX: wordt het een eenmalige supercar?
Volgend bericht: Koop de voormalige F1-auto van Michael Schumacher »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    24 oktober 2013 om 18:46

    Uiteraard absoluut geen verassing!

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      24 oktober 2013 om 19:11

      @sketcher: Dodge heeft achterwielaandrijving plus het feit dat er bij een pickup gewoon geen gewicht op de achteras drukt…..wat een verassing dat de Defender wint he. Zet een paar zandzakken in die bak van de Dodge en probeer het opnieuw…kijk wat het resultaat dan zal zijn ;)

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        24 oktober 2013 om 19:27

        @mopar: Joh? zou het?………….

        hap, hap, hap, hap, hap

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          24 oktober 2013 om 19:51

          @sketcher: Joh…dat zou….eet smakelijk

          Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            24 oktober 2013 om 20:02

            @mopar: Ik vermoed dat iedereen dit wel wis.

            Zelf heb ik (veel te kort) een F-150 Harley Davidson gehad (10de generatie). Zelfs met bescheiden rechtervoet kon je de banden laten spinnen, ten zei ik wat in de bak had.

            Login om te reageren
      • umadbrah zegt

        25 oktober 2013 om 08:25

        @mopar: Haha lees die laatste zin :)

        Login om te reageren
    • mattraket zegt

      24 oktober 2013 om 19:11

      @sketcher: Die banden verassen wel. Maar de uitslag verrast niet.

      Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    24 oktober 2013 om 18:48

    Oh en dit is een 300tdi met 2,495cc, geen 3.o dus.

    Login om te reageren
  3. sacha zegt

    24 oktober 2013 om 18:54

    Heeft zo’n Dodge Ram geen 4X4???

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      24 oktober 2013 om 18:56

      @sacha: is kennelijk uitschakelbaar.. Filmpje is al oud maar herinnerde me dat er veel mensen liepen te zeiken dat als de dodge zijn 4×4 aan had gezet hij makkelijk had gewonnen

      Login om te reageren
      • RobertJ zegt

        24 oktober 2013 om 19:46

        @darkpluisje: Dat is helemaal niet zeker, dat die ram dan zou winnen.

        Login om te reageren
      • Aquios zegt

        24 oktober 2013 om 23:30

        @darkpluisje: De kans is vrij groot dat dit geen 4×4 is. De Ram is al jaren verkrijgbaar in zowel een 4×4 versie als een achterwielaangedreven versie. Ik heb in Canada in ’97 nog in een Ram 3500 gereden met alleen achterwielaandrijving. Deze was voor een meerprijs ook met 4×4 verkrijgbaar.

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    24 oktober 2013 om 18:57

    Ik zou zeggen, probeer het nog is met een Ram met 4×4. Vrees dat het een ander resultaat oplevert.

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      24 oktober 2013 om 19:45

      @E34M5Touring: Gezien beide auto’s genoeg vermogen lijken te hebben om een auto met geblokkeerde wielen weg te trekken, komt het er hier neer op de volgende zaken:
      – Gewicht maal wrijvingscoëfficient banden bepalen de grip indien alle 4 die wielen exact identiek worden aangedreven.
      – Beide hetzelfde gewicht en banden, dan zal de auto die de tractie het beste over de wielen kan brengen winnen. (vermoedelijk laro)
      – If (and only if) De banden icm het gewicht zoveel grip hebben dat het vermogen een rol speelt (en de tractie goed verdeeld is) dan maakt de ram door zijn motor meer kans.

      Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    24 oktober 2013 om 19:02

    Wat een nutteloze bezigheid. Waarom koop je geen tractor als je dit helemaal ‘je ding’ is?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 oktober 2013 om 19:03

      @alcantara: middelste ‘je’ moet weg.

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      24 oktober 2013 om 20:02

      @alcantara: of nog beter een audi met quattro aandrijving:
      http://m.youtube.com/watch?v=0Ge9yD5lHF8&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D0Ge9yD5lHF8

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        25 oktober 2013 om 01:10

        @melkkoe:

        Nee joh daar heb je niks aan: http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/26/x-ongeschikt-audi-s8-kan-geen-terreinrijden

        Login om te reageren
  6. Laue zegt

    24 oktober 2013 om 19:05

    Uiteraard de 4×4 staat niet aan van die Dodge Ram. Plus wat veel mensen vergeten is dat een pickup minder druk op de achteras heeft dan een volwaardige terrein auto. Hang maar eens een flinke aanwagen achter een pickup, rijd heel anders dan een dichte auto.

    Login om te reageren
  7. mattraket zegt

    24 oktober 2013 om 19:13

    Wat een compleet belachelijke auto is zo’n Dodge Ram trouwens, helemaal zo op hoge hakken.

    Login om te reageren
  8. White_Lightning zegt

    24 oktober 2013 om 19:15

    Bevestiging van een hoop clichés resulteert in een cliché: In USA is alles groter, lelijker en nuttelozer.

    Login om te reageren
    • americanana zegt

      24 oktober 2013 om 19:21

      @White_Lightning: Blijkbaar nog nooit in de States geweest. Daar is meer te beleven dan op de saaie Europese wegen;)

      Login om te reageren
  9. faalhaas zegt

    24 oktober 2013 om 20:04

    Ik ben ook goed in trekken…

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      24 oktober 2013 om 20:36

      @faalhaas: Doe je dan dit soort wedsstrijdjes?………He bah…

      Login om te reageren
    • EFB zegt

      24 oktober 2013 om 20:47

      @faalhaas: wat leuk, hoeveel koppel genereer je ;)

      Login om te reageren
  10. johanhummer9 zegt

    24 oktober 2013 om 20:17

    Oud

    Login om te reageren
  11. rob68 zegt

    24 oktober 2013 om 20:38

    En nou kijken welke auto het best kan vliegen.

    Login om te reageren
  12. ThomasBol zegt

    24 oktober 2013 om 20:46

    Toch heb ik veel liever de RAM

    Login om te reageren
    • Ra1kkoneN zegt

      24 oktober 2013 om 22:14

      @ThomasBol: Nee Bol, Defender for life.

      Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    24 oktober 2013 om 22:45

    Raptor tegen een Range Rover
    https://www.youtube.com/watch?v=XautC-Lkvxk

    Login om te reageren
  14. danielj zegt

    24 oktober 2013 om 23:02

    Pff zelfs een Touareg doet dat beter

    https://www.youtube.com/watch?v=XKlqhfQDoXY&feature=youtube_gdata_player

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    24 oktober 2013 om 23:19

    Tja, dat is het verschil tussen koppel aan de krukas en koppel aan de wielen, oftewel lage gearing vs normale versnelling. Daarnaast speelt hier koppel vanaf een laag toeren vs koppel bij hoger toerental.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      25 oktober 2013 om 06:20

      @w0o0dy: wat hier voornamelijk speelt is grip.

      Login om te reageren
  16. bakkerricardo716 zegt

    25 oktober 2013 om 01:23

    uhm een echte duitser (ml,x5) of volvo xc90 heeft hier geen probleem

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      25 oktober 2013 om 08:35

      @bakkerricardo716: Nee want geen low gear… Een terreinauto is toch wat anders als zo’n boulevardcruiser…

      Login om te reageren
  17. notsobig zegt

    25 oktober 2013 om 08:32

    Leuk spul zo’n low gear… Kan je nog zoveel koppel en pk’s hebben, maar zoiets win je niet als je geen low gear en 4×4 hebt, tegen een die dat wel heeft…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North