Dodge Ram vs Landrover Defender: wie trekt er harder?

Auteur: , 36 Reacties

Ah, de tug of war. Een wedstrijdje touwtrekken per auto voor mannen onderling om te kunnen bepalen wie de meeste fallus in de broek heeft. Vandaag is het Amerika vs Engeland.

Dodge Ram vs Landrover Defender

In de rechterhoek treffen we een Dodge Ram aan, uitgerust met een uiterst koppelrijk Cummins dieselblok met 5,9 liter inhoud. Blokken die standaard maximaal 325 pk leveren, en een monsterlijk koppel van 830 Nm ophoesten. Ja, Landrovertje, probeer daar maar eens van te winnen, met je 3.02.5-liter diesel.

Oh, de Defender 90 heeft 4X4 en de Dodge niet (ingeschakeld)? Ach, we kijken wel hoever ze komen.



36 reacties

Uiteraard absoluut geen verassing!
@sketcher: Dodge heeft achterwielaandrijving plus het feit dat er bij een pickup gewoon geen gewicht op de achteras drukt…..wat een verassing dat de Defender wint he. Zet een paar zandzakken in die bak van de Dodge en probeer het opnieuw…kijk wat het resultaat dan zal zijn ;)
@mopar: Joh? zou het?………….


hap, hap, hap, hap, hap
@sketcher: Joh…dat zou….eet smakelijk
@mopar: Ik vermoed dat iedereen dit wel wis.

Zelf heb ik (veel te kort) een F-150 Harley Davidson gehad (10de generatie). Zelfs met bescheiden rechtervoet kon je de banden laten spinnen, ten zei ik wat in de bak had.
@mopar: Haha lees die laatste zin :)
@sketcher: Die banden verassen wel. Maar de uitslag verrast niet.
Oh en dit is een 300tdi met 2,495cc, geen 3.o dus.
Heeft zo’n Dodge Ram geen 4X4???
@sacha: is kennelijk uitschakelbaar.. Filmpje is al oud maar herinnerde me dat er veel mensen liepen te zeiken dat als de dodge zijn 4×4 aan had gezet hij makkelijk had gewonnen
@darkpluisje: Dat is helemaal niet zeker, dat die ram dan zou winnen.
@darkpluisje: De kans is vrij groot dat dit geen 4×4 is. De Ram is al jaren verkrijgbaar in zowel een 4×4 versie als een achterwielaangedreven versie. Ik heb in Canada in ’97 nog in een Ram 3500 gereden met alleen achterwielaandrijving. Deze was voor een meerprijs ook met 4×4 verkrijgbaar.
Ik zou zeggen, probeer het nog is met een Ram met 4×4. Vrees dat het een ander resultaat oplevert.
@E34M5Touring: Gezien beide auto’s genoeg vermogen lijken te hebben om een auto met geblokkeerde wielen weg te trekken, komt het er hier neer op de volgende zaken:
– Gewicht maal wrijvingscoëfficient banden bepalen de grip indien alle 4 die wielen exact identiek worden aangedreven.
– Beide hetzelfde gewicht en banden, dan zal de auto die de tractie het beste over de wielen kan brengen winnen. (vermoedelijk laro)
– If (and only if) De banden icm het gewicht zoveel grip hebben dat het vermogen een rol speelt (en de tractie goed verdeeld is) dan maakt de ram door zijn motor meer kans.
Wat een nutteloze bezigheid. Waarom koop je geen tractor als je dit helemaal ‘je ding’ is?
@alcantara: middelste ‘je’ moet weg.
Uiteraard de 4×4 staat niet aan van die Dodge Ram. Plus wat veel mensen vergeten is dat een pickup minder druk op de achteras heeft dan een volwaardige terrein auto. Hang maar eens een flinke aanwagen achter een pickup, rijd heel anders dan een dichte auto.
Wat een compleet belachelijke auto is zo’n Dodge Ram trouwens, helemaal zo op hoge hakken.
Bevestiging van een hoop clichés resulteert in een cliché: In USA is alles groter, lelijker en nuttelozer.
@White_Lightning: Blijkbaar nog nooit in de States geweest. Daar is meer te beleven dan op de saaie Europese wegen;)
Ik ben ook goed in trekken…
@faalhaas: Doe je dan dit soort wedsstrijdjes?………He bah…
@faalhaas: wat leuk, hoeveel koppel genereer je ;)
Oud
En nou kijken welke auto het best kan vliegen.
Toch heb ik veel liever de RAM
@ThomasBol: Nee Bol, Defender for life.
Raptor tegen een Range Rover
https://www.youtube.com/watch?v=XautC-Lkvxk
Tja, dat is het verschil tussen koppel aan de krukas en koppel aan de wielen, oftewel lage gearing vs normale versnelling. Daarnaast speelt hier koppel vanaf een laag toeren vs koppel bij hoger toerental.
@w0o0dy: wat hier voornamelijk speelt is grip.
uhm een echte duitser (ml,x5) of volvo xc90 heeft hier geen probleem
@bakkerricardo716: Nee want geen low gear… Een terreinauto is toch wat anders als zo’n boulevardcruiser…
Leuk spul zo’n low gear… Kan je nog zoveel koppel en pk’s hebben, maar zoiets win je niet als je geen low gear en 4×4 hebt, tegen een die dat wel heeft…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).