• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort presenteert special edition op AutoRAI

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 april 2011 om 17:29 – 20 Reacties

De Donkervoort D8 GT racer


In januari wist Donkervoort met de D8 GT heel knap de overwinning in de GT4-klasse van de 24-uursrace van Dubai te pakken. Om dit heuglijke feit te vieren komt de sportwagenbouwer uit Lelystad met tien 24H of Dubai Special Editions op de proppen. Helaas ontbreekt nog beeldmateriaal, maar een exemplaar hiervan zal op de AutoRAI te bewonderen zijn.

De special editions zijn ultra-lichtgewichtversies van de D8 270 en D8GT 270. Deze zijn van zichzelf al vederlicht, maar door de toepassing van carbon in bijvoorbeeld de cycle wings en stoelen heeft Donkervoort nog wat van het gewicht weten af te snoepen. Een andere noviteit is een speciaal 24H carbon dashboard met digitaal display. Leuke goodies voor degene die graag een nóg exclusievere Donkervoort wil hebben.

Wellicht komt er voor de aftrap van de AutoRAI nog wat beeldmateriaal van vrij, maar zo niet, haast je dan naar Amsterdam om hem te bekijken. Dit kan trouwens gratis, maar gezien onze overstromende mailbox is dat wellicht een overbodige vermelding.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai-2011, d8, d8-gt, Donkervoort, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Autoblog video: Focus Challenge – Heat 2 en 3
Volgend bericht: Megacrash met 127 auto’s in Abu Dhabi »

Lees Interacties

Reacties

  1. hoflander zegt

    5 april 2011 om 18:05

    Hulde aan de jongens van Donkevoort voor hun prestaties op de meer-uren races, tussen al die grote merken met evenzo grote budgets…. en ze gewoon allemaal zoekrijden! HULDE!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      6 april 2011 om 09:19

      @hoflander: En hulde aan de topicfoto.. wat een gaaf beest! :)

      Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    5 april 2011 om 18:08

    Carbon cyclewings, stoelen en een AIM dash schelen toch niet zo heel veel? Wellicht een klein beetje in onafgeveerd gewicht.

    Login om te reageren
    • av_diver zegt

      5 april 2011 om 18:26

      @JanJansen: Dat zijn allemaal afgeveerde zaken.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        6 april 2011 om 20:26

        @av_diver:
        De cyclewings zitten, net als bij mijn Caterham, vast aan de voorwielophanging.

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      5 april 2011 om 19:23

      @JanJansen: wel geinig met dit soort oto’s dat het uitmaakt wat je zelf weegt. Het zal voor de balans en de rijeigenschappen veel uitmaken of dat je 60 kg of 120 kg weegt. Hoewel, met 120 kg weegschaal gewicht, zul je waarschijnlijk nooit kunnen uitstappen zonder hulp van de lokale brandweer.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        6 april 2011 om 20:28

        @betonstaal:
        Zo waar… ik durf het bijna niet te zeggen maar ik rij liever rond in mijn R500 zonder mijn vriendin (55 kg, 175cm)

        Login om te reageren
  3. Nico94 zegt

    5 april 2011 om 19:04

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      5 april 2011 om 20:29

      @Nico94: Ga jij naar de Rai dan?? :P

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        5 april 2011 om 21:34

        @ascari15: ik wel!

        Login om te reageren
      • Nico94 zegt

        5 april 2011 om 22:10

        @ascari15:

        Nee joh, dat lijkt alleen maar zo!

        Login om te reageren
  4. betonstaal zegt

    5 april 2011 om 19:20

    ik wil ook een Donkervoort!

    Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    5 april 2011 om 20:29

    Donkervoort, de enige Nederlandse auto bouwer die wel succesvol is.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      5 april 2011 om 22:26

      @ascari15: Alleen jammer dat ze niets verkopen volgens de RAI statistieken. Dat betekent a) 99,9% wordt geexporteerd, b) de auto’s worden via een omweg buiten het zicht van de RAI op kenteken gezet of c) Donkervoort is bijna failliet.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 april 2011 om 23:25

        @midasracer: het is overigens c.)

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          6 april 2011 om 11:25

          @Megakix: Dat meen je niet! Dat zou echt zonde zijn. Hij heeft het Super Seven concept gemaximaliseerd. Zelfs bij de ontwikkeling van de Lotus Elise heeft Lotus nog naar Donkervoort gekeken ter inspiratie!

          Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    5 april 2011 om 23:24

    Oh. Mooi.

    Login om te reageren
  7. theuving zegt

    5 april 2011 om 23:57

    Een weekje geleden nog deze video op YouTube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=L5i8924N-go&hd=1
    Een mooi, echt Nederlands automerk!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      6 april 2011 om 09:12

      @theuving: Kan ik niet eens een keer meerijden? Ik heb nog nooit in een Donkervoort gezeten en de sensatie ondergaan. ;)

      Login om te reageren
  8. rikkie zegt

    6 april 2011 om 13:55

    10 stuks van 24h of Dubai Special Editions? Daarmee wordt ie minder schaars dan de “standaard” D8 GT.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North