• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doorrijden na ongeluk: je komt ermee weg

Auteur: CasperH, gepost 20 september 2012 om 08:54 – 60 Reacties

Ambulance


Het is ongeveer het ergste soort mensen dat er bestaat: mensen die na een aanrijding met slachtoffers doorrijden in de hoop hun verantwoordelijkheid te ontlopen. Afgelopen jaar raakten 1100 mensen gewond bij zulke ongevallen maar er verschenen slechts 63 doorrijders voor de rechter.

Treurig maar waar: de no-claim behouden is tegenwoordig belangrijker dan het welzijn van de medemens. De politie en het OM krijgen geen grip op de situatie volgens Jelle Smits van het Waarborgfonds Motorverkeer. De grootste oorzaak daarbij is overigens het gebrek aan getuigen en bewijs. De politie kan moeilijk mensen aanhouden als ze niet weten waarnaar ze zoeken.

Het Waarborgfonds Motorverkeer keerde 15 miljoen euro aan schadevergoedingen uit in 2011 aan mensen die het slachtoffer waren van doorrijders na een ongeval. Dat is dus een kleine 15.000 euro per slachtoffer. Wat ik schokkend blijf vinden is dat mensen het überhaupt in hun hoofd halen om door te rijden na een ongeval. Ik vind het al belachelijk als je dat bij een klein ongelukje met alleen blikschade doet, laat staan bij een ongeval met slachtoffers. Hoe haal je het in je hoofd om je eigen belang (een paar euro verzekeringspremie in de maand) boven de gezondheid van een ander te stellen? Kunnen we voor dit soort mensen gewoon een minimumstraf bedenken? Ik zat te denken aan vierendeling, zijn er nog andere suggesties?

Ook interessant!

  • Nederlanders met drugs op achter het stuur neemt toe
    Niet bang voor een ongeluk als je in de auto zit
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Nieuwe Audi A3 Sportback officieel onthuld [updated]
Volgend bericht: Hofele Audi Q7 GT 780 Thunderball kijkt boos »

Lees Interacties

Reacties

  1. qoekje zegt

    20 september 2012 om 08:56

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • 3rNsT zegt

      20 september 2012 om 09:01

      @qoekje: anders hoe je je onsmakelijke grappen even voor je ofzo

      Login om te reageren
  2. Dimitriej zegt

    20 september 2012 om 08:57

    @qoekje: smakeloos.

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    20 september 2012 om 08:58

    Er vandoor rijden na schade snap ik ook nooit.Waarom betaal je dan die premie voor de verzekering?

    Login om te reageren
  4. W115 zegt

    20 september 2012 om 09:01

    @Alfarobert: net als een zorgverzekering, omdat het moet.

    Login om te reageren
    • 72bug zegt

      20 september 2012 om 09:02

      @W115:

      Alleen loopt de dokter niet weg als je met je gebroken been aan komt zetten, en deze mensen doen dat helaas wel..

      Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    20 september 2012 om 09:05

    Heb 4x schade gehad die ik aantrof toen ik terugkwam bij m’n geparkeerde auto. 2 daarvan waren absoluut opzettelijk (denk aan een sleutel). Nooit wat gehoord.
    Zelf 1x een tikje gegeven aan een voorbumper van de geparkeerde auto achter me, ik keek maar er was niks zichtbaars. Toch een briefje neergelegd met m’n nummer.
    Een heel vriendelijk en enthausiast smsje met bedankje en dat er niks was te zien.
    Yep, ik heb er een schijthekel aan, ik probeer m’n auto altijd naast/tussen/voor/achter de duurste auto van de buurt te zetten, die gaan tenminste fatsoenlijk om daarmee.
    Maar een dure auto in Zaandam vinden is helaas moeilijk.

    Login om te reageren
    • bobbreede zegt

      20 september 2012 om 09:26

      @kaasboerin: Hoe toevallig. Heb het zelf ook meegemaakt. Ik ga een frietje halen, parkeer mijn auto met aan beide kanten géén andere auto, kom ik vervolgens terug, 2 flinke deuken in mijn deur. 1 zelfs waarvan de lak eraf was. Nu parkeer ik mijn auto idd tussen/naast de meest dure auto’s, in de hoop dat diegene wel voorzichtig zijn.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 september 2012 om 09:36

        @bobbreede: M’n broer op de motor op een lange rechte 50 weg.
        Een voetganger die in de middle of nowhere serieus besluit over te gaan steken. M’n broer kon ’t amper zien omdat er een bus voor hem reed.
        Vol in de ankers, evenwicht weg natuurlijk, op z’n muil, glijd nog een zooitje meters verder, motor total loss.
        Staat ‘ie op, ziet ‘ie die muts wegrennen, niemand doet wat.
        Kan ‘ie dus mooi zelf betalen.

        Login om te reageren
        • bobbreede zegt

          20 september 2012 om 09:42

          @kaasboerin: Ik hou er over op, komt m’n bloeddruk niet ten goede. Ik heb namelijk iets soortgelijks meegemaakt met de auto. Alleen betrof het hier een jeep i.c.m. paarden trailer. En wat ik dan het aller-aller-allerergste vind, ze kijken gewoon niet, ze zeggen geen sorry en steken geen hand op. In ieder geval, ik kon dus uitwijken en wat dat betreft leek het net een film, ik denk dat ik op 10 cm van een boom tot stilstand kwam. Heb mezelf nog nooit zo hard bedankt voor het feit dat ik m’n auto zo goed onderhoud (remmen) ^^

          Login om te reageren
    • xyberborg zegt

      20 september 2012 om 14:02

      @kaasboerin:
      Ook ik ben ooit wel eens met de trekhaak tegen een toch al gare Golf gereden. Nauwelijks schade, slechts klein deukje in nummerbord. Briefje achter gelaten en krijg vervolgens een brief van de verzekering dat meneer alles schade aan de achterkant heeft lopen declareren. Denk je aardig te zijn, wordt je alsnog genaaid.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 september 2012 om 14:06

        @xyberborg: Herkenbaar!
        Daarom had ik er direct foto’s van gemaakt. Gebeurt vaker dan je denkt.

        Login om te reageren
  6. johanhummer9 zegt

    20 september 2012 om 09:07

    -edit: niet schelden-

    Login om te reageren
  7. 72bug zegt

    20 september 2012 om 09:11

    Weleens een pakketdienst gezien die dacht dat zijn draaicirkel toch zeker 2 meter korter was. Schraapte als een kaasschaaf wat stukjes van de bumper van een BMW.

    Kerel keek mij aan en reed toen vrolijk door, maar heb vervolgens toch wel een briefje bij de BMW achtergelaten met het kenteken van die bus.

    Login om te reageren
  8. koelkast zegt

    20 september 2012 om 09:17

    Verontwaardigde reacties in 3…2…1… oké, vooropgesteld het is natuurlijk schandalig en helemaal mee eens dat er wat moet gebeuren. Maar ik zie zelden getuigen of omstanders te hulp schieten iof iets noteren in zo’n situatie. Dit is zo’n typisch geval van; “verbeter de wereld begin bij jezelf”.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 09:21

      @koelkast: Sta vaak te paffen beneden bij m’n kantoor.
      Hartje Amsterdam.
      Chaotisch verkeer, ook fietsverkeer in de spits ’s ochtens.
      En ’s middags ook, iedereen moet zo SNEL mogelijk naar huis.
      Vraag me niet waarom, om Barbie’s Baby te kieken op de treurpit ofzeauw??
      9 vd 10 doen maar wat, kijken amper en rossen gewoon door met hun fiets, slaan gewoon ineens af e.d. vaak genoeg ruzies..
      Echt verschrikkelijk, die fietsers, fietsbewijs moeten ze invoeren.

      Login om te reageren
      • mepdenepper zegt

        20 september 2012 om 10:01

        @kaasboerin:

        Noem jij televisie nu echt treurpit? Serieus?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          20 september 2012 om 10:21

          @mepdenepper: En jij hebt geen reet te doen??

          Login om te reageren
      • nostravinniedus zegt

        20 september 2012 om 14:13

        @kaasboerin: Je hebt gelijk! Het is hier in Amsterdam wel erger geworden.Ik fiets zelf (geen rijbewijs) en ik geef je groot gelijk.Ze doen maar wat en maar schelden op automobilisten!

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          20 september 2012 om 14:18

          @nostravinniedus: Je kan borden en stoplichten en tekens op de wegen beter weghalen.. Niemand die er naar kijkt.

          Login om te reageren
    • bobbreede zegt

      20 september 2012 om 09:28

      @koelkast: Helemaal geen verontwaardigde reactie want je hebt helemaal gelijk. Mijn zusje gisteren, krijgt in de spits een aanrijding, en voordat ze goed en wel uitgestapt is en d’r telefoon in haar hand heeft, rijd de auto met piepende banden straal de andere kant op. Het ergste vind ik, is dat niemand haar te hulp schoot/een kenteken noteerde o.i.d. Neehee, bij wijze van spreken zelfs de andere kant op kijken om zoals kaasboerin zegt, zo snel mogelijk naar huis te gaan. Waarom?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 september 2012 om 09:31

        @bobbreede: Hier helpt ook niemand overigens, ik zag gister bijvoorbeeld nog een “woordenwisseling”(lees: op elkaar inschelden) omdat ze elkaar ‘schampte’ bij het fietsen, iemand sloeg plots af zonder te seinen en kijken.
        Als er 1 van hen op de ander had afgelopen had ik helaas wel ingegrepen, hoe weinig ik daar dan ook zin in heb.

        Login om te reageren
  9. bobbreede zegt

    20 september 2012 om 09:23

    @kaasboerin: precies hetzelfde verhaal hier. Ga een frietje halen, de auto in een leeg vak gezet (uiteraard) met aan beide zijden van de auto geen andere autos, kom 10 min later terug, 2 deuken in mn deur, zelfs 1 waarvan de lak er helemaal af was… Nu parkeer ik idd naast/tussen de meest dure auto\’s. Overigens, mijn zusje gisteren hetzelfde meegemaakt, krijgt een aanrijding, stapt uit en voordat ze goed en wel d\’r telefoon in d\’r hand had was de auto weg. Wat erger is: het gebeurde in de spits, en ipv dat iemand haar te hulp schiet/kenteken opschrijft o.i.d. nee hoor, iedereen bleef zitten en keek bij wijze van nog de andere kant op ook, erg frustrerend.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    20 september 2012 om 09:31

    Sowieso belachelijk hoe je dan ook s’avonds in je bed ligt met het idee van dat je iemands leven mentaal en soms fysiek op de schop heb gelegd. En dat jij dan lekker even warm onder je eigen dekentje duikt..

    Het kan trouwens nog wel, dat mensen eerlijk zijn over hun onkundigheid ( of ongelukje, kan gebeuren ). Nieuwe auto gekocht, oude auto nog in ons bezit. Week voor de inruil werd onze oude auto geschampt door een bestelbusje. Kwamen terug en er lag een briefje, een jongeman van 20 bood zijn excuus aan en wilde de schade vergoeden. Paar dagen later een nieuw overgespoten bumpertje en het kostte ons verder niks. Zo kan het ook!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 09:33

      @JamesBond007: Weet je wat ik denk?
      Ik denk dat die mensen tegen zichzelf liegen. Dat schuldgevoel weg liegen.
      “Oh viel wel mee, en hij kan het toch wel betalen zonder pijn aan de auto te zien”.
      Dat gebeurt namelijk heel vaak.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        20 september 2012 om 09:45

        @kaasboerin: Ik vind het niet kunnen..
        Ongelukken kunnen gebeuren, zelfs al let je soms niet op. Dan zou je ook gewoon kunnen uitstappen, en je ontfermen over je ”slachtoffer”. Wacht dan tot hulp en wees erbij! Snap dat het lastig is, maar op die manier help je en, het slachtoffer, EN jezelf.. Dan leer je er van door voortaan beter op te letten. En je weet dat je dan iets hebt kunnen verwerken zonder schuldgevoel. ( of in iedergeval met minder schuldgevoel )

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          20 september 2012 om 09:53

          @JamesBond007: Dat dat niet kan is feit.
          Sommige mensen hebben nou eenmaal wat minder last van ‘schuldgevoel’ dan anderen..
          Net als criminelen zeg maar.

          Login om te reageren
  11. awesome zegt

    20 september 2012 om 09:48

    Ik zag het laatst gewoon gebeuren: tokkies in een oude ragbak parkeren de auto en gewoon 5(!) X de deur tegen die andere auto aan slaan. Ik stap uit en vraag of ze de deur niet normaal open kunnen doen, waarop ik uiteraard een grote bek krijg.
    Toch maar ff een foto gemaakt, en een briefje onder de ruitenwisser van het slachtoffer gelegd met mijn nummer en het verhaal.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      20 september 2012 om 16:40

      @awesome: je mag nog blij zijn dat je nog leeft tegenwoordig met dit soort geintjes :D

      Login om te reageren
  12. desoper zegt

    20 september 2012 om 10:01

    Helaas is de politie nog steeds drukker met flitsen dan met deze overtreders aanpakken. 63 op 1100 is nog geen 6%.

    Dat je als slachtoffer/omstander het keteken niet weet kan ik begrijpen. Maar een paar dagen intensief speurwerk van de politie met behulp van de kleur,tijdstip, en type auto moet het toch mogelijk zijn om de dader op te sporen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 10:31

      @desoper: Meer blauw op straat.
      Maar het allerbelangrijkste; straffen flink omhoog, zo hoog dat mensen zó bang worden dat ze dat briefje er al hebben neergelegd vóórdat het ongeluk überhaupt gebeurd is.

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        20 september 2012 om 11:00

        @kaasboerin: mee eens, maar helaas betekend meer blauw op straat in Nederland alleen meer blauwe brieven en CJIB-post op de mat.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      20 september 2012 om 12:40

      @desoper: De personen terug vinden is over het algemeeen niet zo moeilijk, maar er moet wel bewijs zijn! Ik heb het zelfs eens gehad: ik was fietser, zij waren 4 gasten in een Renault 5 (ja; dat past). Om een uurtje of 3 ’s nachts. Aangereden, ik van de fiets af. Eentje moest zich nog even bewijzen tegenover z’n vrienden: dus die heeft zijn vuist tegen mijn oog gezet. Beste grap: de dag erna wilde ik op wintersport; ging niet door met 1 oog dicht.
      Signalement klopt, auto + kenteken klopte.
      De bestuurder is meegenomen voor verhoor; heeft gezegd dat hij het niet was. Hij wilde natuurlijk zijn matties niet verlinken. Politie agent was aardig genoeg om nog even langs te komen om het resultaat te vertellen: “maar ze konden niks doen”.
      Dus; als het gebeurt, neem een foto van de auto die wegrijdt; vraag een omstander of ie het ook heeft gezien; deze omstander zal toch annoniem blijven voor de dader; dan heb je pas kans om het te winnen: anders ben je de lul.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 september 2012 om 12:47

        @gregorius: Wat een verschrikkelijke ervaring.
        Overigens is het Waarborgfonds ook bijna niet te doen. Bijna waterdicht.. 15mio in een heel jaar is dan ook niet zoveel, als je ziet hoeveel schades er voorbij komen.

        Login om te reageren
  13. mepdenepper zegt

    20 september 2012 om 10:06

    Het is gewoon asociaal. Maar ja, je hebt tegenwoordig laagopgeleidde zowel nederlanders als buitenlanders die niet netjes zijn opgevoed. Daders nadat ze gepakt zijn flink straffen met celstraf te HvB (23 u/dag in cel), hoge geld boete (zodat ze minimaal 2 jaren moeten afbetalen) én mee laten werken in het ziekenhuis of mortuarium (om te zien wat men aan kan richten). Het is heel simpel. Maar ja, pvda he.

    Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      20 september 2012 om 14:18

      @mepdenepper: Het gaat niet om de straf maar om de pakkans.Elke studie laat zien dat als de pak kans het belangrijkst is: Ook al krijg je er de doodstraf voor,als de pakkans 0,0001% is schrikt dat niet af.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 september 2012 om 14:55

      @mepdenepper: kanttekening is echter wel dat het écht niet alleen de laagopgeleide individuelen zijn. Hoogopgeleiden en mensen met de zogenaamd betere opvoeding kunnen er wat van. In elke bevolkingsgroep en bevolkingslaag zijn er beide soorten mensen. Je hoopt alleen dat als je met schade of een ongeluk in aanraking komt, dat het iemand is die zijn verantwoording neemt. Over de straffen ben ik het eens, die moeten véél strenger wat betreft het doorrijden na een ongeluk.

      Login om te reageren
  14. glashelder zegt

    20 september 2012 om 10:12

    Het topic gaat over doorrijden na een ONGEVAL. Met SLACHTOFFERS.
    Wat zijn dat? Dat zijn dus mensen.

    Snap best dat het vervelend is als iemand een deukje in je bolide rijdt, maar dat is wel even van een andere orde lijkt me.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 10:51

      @glashelder: Ik snap je punt maar de verhalen hier zijn enkel (veel) lichtere vormen van “slachtoffer” zijn in het verkeer.
      Denk niet dat er toevallig échte verkeersslachtoffers met letsel e.d. rondbrowsen hier.

      Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    20 september 2012 om 10:13

    Ik heb een meegemaakt dat ik bij de supermarkt een vrouw een deuk zag duwen in een andere auto en toen vrolijk weg wilde rijden. Een paar mensen hielden haar tegen en dwongen haar een briefje onder de ruitenwisser te duwen. Die mevrouw had geen keus en schreef een briefje en reed daarna weg, maar ik vertrouwde het niet. Ik ben gaan kijken naar dat briefje en zag dat het haar boodschappenlijstje was. Het is gewoonweg niet normaal meer wat voor aso’s er tegenwoordig zijn.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 september 2012 om 15:07

      @berlinetta: dan ben je wel heel laag gezonken inderdaad.

      Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    20 september 2012 om 10:31

    Dit soort dingen moet misschien wel meer in het nieuws. Zodat mensen die doorrijden geconfronteerd worden met de gevolgen van hun acties. In de hoop dat ze berouw tonen uiteraard.

    Anders moeten we onze hoop op karma vestigen.

    Login om te reageren
  17. fadje104 zegt

    20 september 2012 om 10:58

    Een ongelukje zit in een klein hoekje heb ik altijd geleerd. De meeste zeggen dat ze ballen van staal hebben, maar heb dan ook de ballen of te zeggen dat het jou fout was!
    Want anders heren en dames trouwens ook, kun je dit niet ben je ballen niet waardig!

    Login om te reageren
  18. racertje zegt

    20 september 2012 om 11:02

    Het ligt niet altijd aan iets simpels als een verzekeringspremie.
    Veel mensen maken een ongeluk met slachtoffers en weten dat zij fout zaten en rijden daarom in paniek door, niet omdat zij schijt hebben aan de slachtoffers…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 11:10

      @racertje: Als jouw instinct zegt doorrijden, heb je vroeger te weinig corrigerende tikken gehad van je pa.

      Login om te reageren
    • bobbreede zegt

      20 september 2012 om 11:25

      @racertje: Ben ik niet met je eens. Of in ieder geval, dat er mensen doorrijden is een feit, het waarom kan ik ook mee in komen, maar dat de cijfers zo laag liggen ligt niet daar aan. Als je na een ongeluk/aanrijding thuis komt, en je hebt het daar vervolgens met iemand over, kun je jezelf toch ook gaan melden bij de politie o.i.d. van mijn part zet je een advertentie in de krant, dus ik vind het de grootst mogelijke onzin dat het ‘instinct/paniek’ is, dat gaat namelijk over en dan kun je met je volle hollandse gezonde verstand gewoon je verantwoordlijkheid nemen.

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    20 september 2012 om 11:17

    Ik rij altijd door na een ongelukje, die veeg gaat er in de wasmachine wel weer uit.

    Login om te reageren
  20. tttooommm zegt

    20 september 2012 om 11:49

    Ik denk dat drank/drugs ook nog wel vaak in het spel kan zijn.
    Mensen zijn dan extra bang voor de gevolgen van het ongeluk en rijden daarom door??

    Login om te reageren
  21. bmw7 zegt

    20 september 2012 om 12:57

    Of de auto is niet verzekerd waardoor doorrijden vaak voorkomt. Zelf meegemaakt dat ik 50 eu contant kreeg voor aanrijding op zijspiegel omdat ie niet verzekert was.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 september 2012 om 13:32

      @bmw7: Hoop niet dat dat op je 7er is, spiegel van m’n 3er kost dat al 200+.

      Login om te reageren
  22. mco zegt

    20 september 2012 om 13:39

    Ben eens aangereden na een avond stappen. Ik had een paar bakkies op maar ik fietste gewoon naast mn vriendin.
    Ineens keiharde klap en wordt mn stuur geraakt door voorbijrijdende auto, ik zat blijkbaar stevig op de fiets want ik zat er nog op en had niks.
    De rechterspiegel van die auto hing erbij, was een oude BMW 5 serie, een donkergroene. Maar reed gewoon door, die l*l.
    Had heel anders af kunnen lopen voor mij.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      20 september 2012 om 15:06

      @mco: komt me bekend voor. Gelukkig bleef je wel op de fiets zitten en heb je er verder niks aan over gehouden. Ik heb het eens gehad met een scooter op klaarlichte dag. Scooter haalde me in op het fietsbad en tikte mijn stuur aan, maar ik bleef gelukkig zitten. Vervolgens kwam de bestuurder verhaal halen. Waarop ik (vanzelfsprekend) op een nette manier antwoordde dat HIJ degene was die MIJ aanreed, niet andersom. Waarop ik te horen kreeg dat ik maar “een kut jong” was (toen 14/15). Waarop ik hem zo vriendelijk mogelijk verzocht heb maar door te rijden, voordat ik mezelf niet meer in kon houden. Waarop hij dat gelukkig gedaan heeft. Ik weet dat het absoluut niet goed is, maar ik pik het absoluut niet als iemand mij de schuld geeft van iets wat ik niet gedaan heb, en daarbij nog flink grof tekeer gaat ook. Inmiddels weet ik beter (nu 17) maar ik verzoek mensen in dat soort gevallen (dus buiten mijn schuld om en dan mij de schuld op een grove manier geven) nog steeds om gewoon door te rijden voordat ik mezelf niet meer kan controleren. Als ik schuld heb, in welke vorm dan ook, ligt dit uiteraard anders.

      Login om te reageren
  23. bmw7 zegt

    20 september 2012 om 16:01

    @kaasboerin:
    Nee ik had toen een fiat punto sporting. Kon gewoon thuis zelf inelkaar zette.

    Login om te reageren
  24. Flamingo zegt

    20 september 2012 om 16:38

    iedereen rijdt toch gewoon vrolijk door na een ongeluk er ligt van alles langs de weg. heb nog nooit dooie mensen geizne overigens dus het zal wel meevallen ..
    .. ..

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      20 september 2012 om 17:07

      @Flamingo: Nu nog eens maar dan met hoofdletters, punten, komma’s en dergelijke.

      Login om te reageren
  25. lemans96 zegt

    20 september 2012 om 16:40

    Even niet vergeten dat er in ons land massa’s figuren rondlopen die, van hun fictieve ‘leider’, geen verzekering mogen nemen. Dat word gezien als gokken.
    Het word dan in eens een stuk voorstelbaarder(maar niet minder laag-bij-de-gronds verwerpelijk) dat dergelijke lieden doorrijden na een ongeluk, daar ze anders voor de volle mep aan medische- en schadekosten kunnen opdraaien…

    Login om te reageren
  26. The_Gent zegt

    20 september 2012 om 21:17

    Pfffff, had the same 3 maanden geleden. Aangifte gedaan en alle gegevens van auto en kenteken gegeven. Politie heeft dader gehoord en wacht nu al 3 maanden op de stukken van justitie……….-_-\”
    Wat ben ik blij met de snelheid van de overheid:-(

    Login om te reageren
  27. moveyourmind zegt

    20 september 2012 om 21:20

    Meeste van dit soort doorrijders zijn denk ik niet verzekerd, hebben geen rijbewijs, hebben een rijontzegging, of zitten onder invloed achter het stuur. Wat mij betreft mogen er best vaker controles komen om deze groep van de weg te halen. De pakkans is gewoon veel te laag en de straffen nog steeds te soft.

    Login om te reageren
  28. moveyourmind zegt

    20 september 2012 om 21:23

    @moveyourmind: moet er wel bij vermelden dat de straffen op overtredingen als rijden onder invloed gelukkig strenger worden. Zo\’n cursus zelf mogen betalen zal voor velen toch een flinke boete zijn… Volkomen terecht.

    Login om te reageren
  29. mellie zegt

    23 september 2012 om 10:13

    Ik denk ook dat er bij het aanrijden van een slachtoffer een stukje paniek zit hoor,en niet zo zeer de verzekering premie,
    Al blijft het natuurlijk aso dat je door rijdt na een ongeluk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North