• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dossier TVR: de ontknoping

Auteur: Dennis, gepost 20 oktober 2006 om 22:00 – 9 Reacties

TVR motorkap

Zo, zijn we er nu dan eindelijk uit? We zijn de TVR soap al een poosje zat. Hoe, wat, waar, waarom, wel, niet, misschien… Je zou bijna denken dat het een vooropgezet plan is om geregeld in de publiciteit te blijven. Eigenlijk wilde we er dan ook niets meer over schrijven…

Maar goed, als je ziet dat alle andere autosites ook gewoon vrolijk door blijven berichten, dan kunnen we eigenlijk niet achterblijven. Het is ze dus weer gelukt. Dit berichtje is dan ook zuiver voor de volledigheid van ons archief. Laten we hopen dat de ontknoping nabij is.

Autocar bericht namelijk dat TVR gaat verkassen naar Italië. TVR heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met de Italiaanse carrosseriebouwer Bertone. Het Italiaanse bedrijf Ricardo zal een de fabricage van de TVR-motoren voor z’n rekening gaan nemen, terwijl TVR had toegezegd dat de productie van de motoren in Engeland zou blijven. Zo, weten we dat ook weer.

Ook interessant!

  • Kies maar: obscure sportwagens op Marktplaats
  • Eerste Formule 1 sprintrace aangekondigd voor GP Engeland
  • Hypocriete Hamilton wil minder gaan werken
  • Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost
    Investeren in auto's zonder dat je het een vermogen kost

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

TVR

Vorig bericht: « Prodrive werkt aan Aston Martin V8 Vantage upgrades
Volgend bericht: Hamann BMW Z4M Coupe en Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ilquadrifoglio zegt

    20 oktober 2006 om 22:11

    Ik vind het uiterst ongepast dat dit merk in Italie gebouwd gaat worden. Een zwarte bladzijde in de Italiaanse autogeschiedenis.

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    20 oktober 2006 om 22:33

    Alles beter dan Polen, Bulgarije, of Wit-Rusland. Dan worden die dingen al van de autotransporter gejat voor ze afgeleverd kunnen worden.
    Sorry…
    Aux serieux:
    Ik kan me wat ergers voorstellen dan Italië. Maar of dit nou de redding moet worden? Ik heb m’n twijfels. Volgens mij hebben ze bij Bertone ook geen speciale ervaring op het gebied van kunststof carrosseriën?

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    20 oktober 2006 om 22:34

    Oké Bertone ken ik wel….volgens mij geen slechte carrosseriebouwer. Toch?!
    Alleen zegt Ricardo mij helemaal niets. Moeten we die ergens van kennen?

    Login om te reageren
  4. Dink zegt

    20 oktober 2006 om 23:17

    Ricardo is Engels . . .
    http://www.ricardo.com/engineeringservices/engine.aspx

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    21 oktober 2006 om 09:20

    Ricardo moet je zien als een Engineering bedrijf (zoiets als Lotus Engineering of Porsche Engineering) ze hebben veel ervaring op het ontwikkelen (samen met autofabrikanten) van bepaalde onderdelen of complete motoren en versnellingsbakken. Ze opereren meestal in de schaduw van de autofrabrikanten….. welke fabrikant durft er mee te koop te lopen dat de motor die ze vol trots introduceren eigenlijk door een externe firma is bedacht en ontwikkeld?

    Meer weten? http://www.ricardo.com/engineeringservices/default.aspx

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    21 oktober 2006 om 11:26

    We kunnen dus concluderen dat dit zeer zeker niet slecht hoeft te zijn voor TVR……..

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    21 oktober 2006 om 11:49

    tja…. wat is TVR nog? Volgens mij vooral een badge op een sportwagen… Ik denk dat het op termijn het einde betekent van zo’n merk als er geen eigen fabriek meer is. Wat maakt een TVR tot een TVR? O.a. het feit dat de auto in de TVR-fabriek van de band rolt toch? Straks komen de motoren van Ricardo, de assemblage wordt gedaan bij Bertone…. en de rest? Wie maak de body’s? Wie maakt alle andere onderdelen?

    De kennis is er bij Bertone en Ricardo wel om hun deel van het proces goed uit te voeren, daar maak ik me geen zorgen over. Maar iemand moet de rest bedenken, engineeren en maken…. en die club ontbreekt nog…

    Login om te reageren
  8. Franco zegt

    21 oktober 2006 om 22:40

    Ik vind het een zeer slechte zaak!
    Waarom geen body’s van Bertone, motoren van Ricardo en dan de assemblage in de TVR-fabriek?! Wat een zooitje maakt dat Russisch rijkeluisjoch ervan! En dat betekent tevens dat de mensen in Blackpool zijn voorgelogen! Lekker betrouwbaar ben je dan…

    Login om te reageren
  9. Dink zegt

    22 oktober 2006 om 20:13

    Err, even voor de duidelijkheid:
    Ricardo is ingehuurd om medio lente de zes cilinders klaar te maken voor de nieuwe Euro-normen. Bovendien laat TVR de Tusc-stoelen voor de Sagaris vallen en komt met Sparco zittingen. Langzaamaan komen ze in Blackpool tot inzicht en laten de filisofie van ‘alles zelf doen’ vallen en gaan steeds meer gebruik maken van externen. Heel goed.

    Ze hadden dit advies van papa Dink al anderhalf jaar geleden aan moeten nemen (wat gekund had, gezien m’n contact met mollen en (ex-)werknemers) en gelijk de Chevy 7 liter in een ‘Typhon-achtige’ moeten droppen . . . Ach, dat is allemaal te laat nu.

    De geloofwaardigheid die TVR nog had is nu voorgoed weg. Speed Matters, maar dat had Nick the Dick nog niet helemaal door . . .

    Dus hoe verder? De vraag is eerder: wie wil er nu nog een Tiv? Degene met een lopende order wachten waarschijnlijk met ’t zweet in de handen. En degenen met nieuwe TVR’s mogen hopen er nog wat overblijft van de service.

    Beetje zielig voor Nimag ook, die hadden het al niet makkelijk. Zeker met de naderende Marcos GTC in de binnenspiegel. Die is nu bijna near finish en bulletproof. Aldus m’n contacten daar . . .

    “. . . at just under £50,000. A targa-top version . . . Marcos owner Tony Stelliga.

    Powered by a 450bhp version of the Chevy Corvette’s 6.0-litre V8, the GTC has special exhausts, bespoke engine management, induction tweaks and a uniquely engineered exhaust note.

    It weighs only 1125kg at the kerb and so delivers spectacular performance: 0-60mph in 4.1sec, 0-100mph in 8.5sec, 0-100-0 in 13.2sec and 50 to 70mph in just 2.1sec.”

    :bounce: Baby get this one in!

    Ik heb het tegen Nimag nu :hehe:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North