• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

#Downsizing: Fiat Punto nu ook met tweecilinder

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 augustus 2011 om 10:34 – 12 Reacties

Fiat Punto TwinAir is groen
Hoewel de verse Panda de hoofdattractie is in Frankfurt, neemt Fiat eveneens een gelifte Punto mee naar Duitsland. Het belangrijkste nieuws hierin: de toevoeging van de TwinAir tweepitter.

Om de iets grotere Fiat (dan de Panda) nog wel vooruit te laten komen opteert Fiat er voor om alleen de 85 pk-variant van de geblazen 900 cc-motor in de Punto te leggen. Rij je liever in een oliestoker, dan kom je bij de 85 pk sterke 1.3 MultiJet uit. Van deze motor zijn een paar grammetjes afgesnoept, waardoor de CO2-uitstoot nu op 90 gram/km uit komt.

Overige wijzigingen aan de auto zijn redelijk minimaal: hij heeft een nieuw frontje gekregen met een bumper die in de carrosseriekleur is meegeverfd, en knippers die geherpositioneerd zijn. (“Ik hang aan je lippen! Da’s boeiend! Boeiend! Boeiend! Interessant!“) Ook het interieur kreeg een kleine update, en velgliefhebbers kunnen nu kiezen uit een verse set 15-inchers. Fiat: spannender kunnen we het niet maken, wel groener.

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Fiat, groen, iaa-2011, punto, twinair

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Fiat Panda
Volgend bericht: Alfa 4C Concept krijgt een nieuw kleurtje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    30 augustus 2011 om 10:43

    Ooh een Facelift waardoor de Evo weer lijkt op de GrandePunto met Facelift.

    Erg duidelijk zo allemaal.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 augustus 2011 om 14:14

      @Donstil: Haha, inderdaad. Blijkbaar kregen ze wel heel vaak te horen dat het nieuwe design niet zo beviel en hebben ze toch maar een stapje terug gedaan.

      Login om te reageren
  2. RubenPriest zegt

    30 augustus 2011 om 10:44

    Zie echt amper verschil

    Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    30 augustus 2011 om 10:48

    Fiat luistert tenminste naar zijn klanten. Iedereen vond die zwarte bumper lelijk dus verven ze hem nu gewoon mee. Prachtig toch! :D (Grande Punto blijft mooier)

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      30 augustus 2011 om 11:18

      @Carreza: Inderdaad het origineel bijft een mooie machientje, zeker in de Sport uitvoering. Goede move dat ze daar nu weer dichter naar toe bewegen, maar na die Evo facelift was dat wel het minste wat ze konden doen. Alleen de nieuwe achterlichten waren ongeveer een verbetering (binnenkant weet ik niet).

      Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    30 augustus 2011 om 10:49

    Eindelijk lijkt ie weer op een Maser.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      30 augustus 2011 om 10:52

      @Jochempie:
      Yup!

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      30 augustus 2011 om 14:36

      @Jochempie: Dat was eerder het origineel. Deze neigt naar Aston Martin IMHO. :)

      Login om te reageren
  5. JoepeN zegt

    30 augustus 2011 om 11:41

    Ziet er stukken beter uit zonder die zwarte vlakken, hadden ze meteen moeten doen. Net als dat ding gewoon Punto noemen, ipv Punto evo. Twinair motortje lijkt me ook fijner dan de oude achtkleppers, prima geschikt voor het meerendeel van de Punto-kopers.

    Login om te reageren
  6. dennisr zegt

    30 augustus 2011 om 12:17

    tja niks mis met dat wagentje ? zal hem zelf niet kopen, zeker niet met een 2 pitter.. (kots)

    Login om te reageren
  7. gorre zegt

    30 augustus 2011 om 12:18

    Als zo’n 2 pitter nog slechten draait dan de 3 cilinder van VAG hou ik mijn hart al vast
    Denk altijd dat ik met een grasmaaier rijd in zo’n polotje

    Login om te reageren
  8. Pallas zegt

    30 augustus 2011 om 13:15

    +1 voor de Hans Teeuwen verwijzing!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North