• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dragster met 2500 pk trekt je trommelvlies aan flarden

Auteur: JordyS, gepost 14 oktober 2014 om 18:49 – 20 Reacties

Dragster met 2500 pk maakt hels kabaal


Jij wil lekker dieselen én een flinke bak vermogen? Neem eens een kijkje in Canada, want daar persen ze zomaar 2.500 pk uit een diesel-blok.

De gemiddelde tuner zal je gek aankijken als je vraagt om een blok met een dergelijk vermogen, maar bij Curtis Halvorson van Extreme Engine Development is alles mogelijk. Zij kochten een 426 Hemi-blok voor hun Top Fuel Dragser en bouwden ‘m om tot een van de krachtigste diesels ter wereld.

Het blok levert nu namelijk 2.500 angstaanjagende pk’s, terwijl je trommelvliezen het ook zwaar te verduren krijgen als je het gaspedaal van dit monster in trapt. Daarnaast kun je gerust een gasmasker aanschaffen voor een ritje in de creatie van Halvorson, want iets zegt ons dat je die enorme dieselwolken niet graag inademt.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, hemi, Techniek, verenigde-staten, Video

Vorig bericht: « ‘Bianchi moest doorrijden van team, kreeg klap van 92G’
Volgend bericht: Bentley Mulsanne Speed als cabrio: zou jij ‘m doen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimmiX zegt

    14 oktober 2014 om 18:54

    Hier wordt ik zelfs vanachter m`n pc nog bang van. Mijn god, wat een geweld.

    Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    14 oktober 2014 om 18:54

    De 426 hemi is toch een benzine? Best een prestatie dan

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      14 oktober 2014 om 19:17

      @lekbak: Er staat in het artikel dat het een dieselmotor is.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        14 oktober 2014 om 19:25

        @mercedesclk350: ja. Dat lees ik ook wel. Ik denk alleen te weten dat een 426 hemi een benzine motor is. Ze zullen dus die benzine omgebouwd hebben naar een diesel? Of maakt hemi tegenwoordig ook diesels?

        Beide keren knap maar in geval van ombouw een hele knappe prestatie!

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          15 oktober 2014 om 16:19

          @lekbak: “Of maakt hemi tegenwoordig ook diesels?”

          Hemi is geen fabrikant, maar een bepaalde techniek..
          http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hemi_engine

          Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      14 oktober 2014 om 19:24

      @lekbak: Mensen hebben het er over dat het geconvert is… lijkt me raar maar goed het is toch echt een diesel

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 oktober 2014 om 19:26

      @lekbak: misschien het woordje ‘standaard’ voor ‘benzine’ moeten plaatsen…

      Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    14 oktober 2014 om 19:04

    Zou de arbo wet dit toestaan?

    Login om te reageren
  4. KEV9 zegt

    14 oktober 2014 om 19:07

    hoevel koppel moet zo’n ding wel niet hebben? 10.000nm?

    Login om te reageren
  5. biohazardracer zegt

    14 oktober 2014 om 19:17

    JEEEESSSAAAAAAS 0_0. Als je erachter staat ben je instant zwarte piet. Ziek ding

    Login om te reageren
    • xxxheidi zegt

      14 oktober 2014 om 20:17

      @biohazardracer: Stroopwafelpiet.

      Login om te reageren
      • bullzeyersn zegt

        14 oktober 2014 om 21:26

        @xxxheidi: diesel-piet

        Login om te reageren
  6. kangoohater zegt

    14 oktober 2014 om 19:19

    Leuke compensatie voor de bespaarde co2 uit 2 posts terug

    Login om te reageren
  7. carmasterr zegt

    14 oktober 2014 om 19:23

    Een 426 Hemi ombouwen tot diesel…
    There is no god.

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    14 oktober 2014 om 19:38

    Dacht eerst nog voor een Lupo 3L te gaan, maar dit is toch ook wel een opvallende dieselmotor. Zouden ze hem nog een beetje kunnen knijpen voor de 14% bijtelling?

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    14 oktober 2014 om 20:26

    Het idee: een 2500 pk sterke diesel dragster is erg tof!
    Maar de uitvoering is imo erg zonde van de eindbaas der Hemi’s :( Om hiervoor een zeldzame 426 Hemimotor op te offeren…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      14 oktober 2014 om 21:06

      @toyotafortuner:

      Het is zeker zonde, maar ik ga ervan uit dat dit een crate engine is.
      Een originele 426 wordt meestal wel met rust gelaten.

      Login om te reageren
  10. redneckdarian zegt

    14 oktober 2014 om 20:49

    Als het toch een diesel moet zijn, liefst dit ding… of deze https://www.youtube.com/watch?v=p4frzQdh6GE

    Login om te reageren
  11. hoglard zegt

    14 oktober 2014 om 20:51

    Deze diesel motoren zijn anders ook niet voor de poes. http://cumminsengines.com/showcase.aspx?Filters=0

    Login om te reageren
  12. lowrider zegt

    14 oktober 2014 om 22:07

    Ok, tijdens het bekijken van het filmpje stopte deze net nadat ze het gas een x goed intrapten op de dyno en nu is het een filmpje over rokende diesels?…

    Change it back please :p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North