• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drastische prijsdaling elektrische DS3 Crossback

Auteur: willeme, gepost 28 januari 2021 om 14:17 – 25 Reacties

Prijsdaling DS3 E-Tense

Voor de elektrische DS3 Crossback E-Tense is een flinke prijsdaling aangekondigd.

Het is niet moeilijk om te bepalen waar het kopende c.q. leasende publiek heel erg van houdt. Crossovers zijn hip, premium is in en met een volledig elektrische aandrijving is het ook nog eens gunstig in de bijtelling.

DS 3 Crossback E-Tense

Je zou dus denken dat de DS 3 Crossback E-Tense met geen mogelijkheid is aan te slepen en dat iedereen staat te wapperen met baguettes en cheques. Niets is minder waar. Van alle Crossbacks bij elkaar (dus ook de versies met verbrandingsmotor) werden er afgelopen jaar slechts 492 stuks verkocht. 2020 was het eerste volle jaar voor de DS 3 Crossback. Het was ook een beetje een valse start, met een coronavirus dat de verkopen stagneerde.

Prijsdaling DS3 E-Tense

Drastische prijsdaling

DS Automobiles wil zijn kans pakken in 2021 en neemt geen halve maatregelen. Ze hebben namelijk een drastische prijsdaling aangekondigd voor de DS3 Crossback E-Tense. Gisteren was de goedkoopste uitvoering nog de DS3 in ‘So Chic’-uitvoering. Daarvoor wilde de DS-dealer graag 43.190 euro hebben. De fiscale waarde was tot voor kort 42.290 euro. De nieuwe prijzen zijn een stuk interessanter. De fiscale waarde is nu namelijk 38.990 euro. Dat is een prijsdaling van 3.300 euro.

  • Prijsdaling DS3 E-Tense
  • Prijsdaling DS3 E-Tense
  • Prijsdaling DS3 E-Tense

Prijsdaling DS3 Crosback E-Tense vanwege bijtelling

De reden waarom DS Automobiles dit doet is vrij eenvoudig te raden, (naast de relatieve naamsonbekendheid). Op deze wijze komt de fiscale waarde onder de 40 mille. Die 40.000 euro is een belangrijke prijsgrens om in aanmerking te komen voor 12% bijtelling. Dit kan weleens een hele slimme zet zijn, want wij Nederlanders zijn verzot op lage bijtelling. Soms wordt er met dit soort prijsdalingen beknibbeld op de uitrusting. Daar is in dit geval geen sprake van. Integendeel, want lederen bekleding is nu onderdeel van de standaarduitrusting.

Prijsdaling DS3 E-Tense

Prijzen DS 3 Crossback E-Tense in andere uitvoeringen

De prijs voor de DS3 Crosback E-Tense in Performance Line-trim (met supergave rode naafdopjes!) is ook 38.990 euro. Daarboven kun je kiezen voor de Performance Line+ (41.790 euro) en Grand Chic (43.690 euro).

De DS 3 Crossback E-Tense heeft een elektrische motor met 136 pk. Dankzij de 50 kWh-accu is de WLTP-actieradius 320 km. De auto knalt in 9 flitsende seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid is een nauwelijks te bevatten en hoogst illegale 150 km/u.

  • Prijsdaling DS3 E-Tense
  • Prijsdaling DS3 E-Tense
  • Prijsdaling DS3 E-Tense
  • Prijsdaling DS3 E-Tense

Prijzen concurrentie:

Uiteraard is het handig om met de prijsdaling va de DS3 Crossback E-Tense te kijken hoe de auto zich verhoudt tot de concurrentie. Let op, alle prijzen zijn fiscale prijzen!

  • MG ZS EV Comfort (€ 29.990)
  • Mazda MX-30 First Edition (€ 33.100)
  • Opel Musica-e (Mokka-e) 7.4 kW Ramazzotti Edition (€ 33.399)
  • Hyundai Kona Electric 39 kWh Comfort (€ 35.915)
  • Citroen ë-C4 50 kWh Feel (€ 37.350)
  • DS 3 E-Tense So Chic (€ 38.880)
  • Peugeot e-2008 Active EV 50 kWh (€ 38.900)
  • Skoda Enyaq iV 60 (€39.755)
  • Lexus UX300e Electric Naamloos (€48.390)

Check hieronder onze rijtest van de DS 3 E-Tense Crossback:

De DS 3 Crossback E-Tense is per direct te bestellen bij de DS Dealer.

Ook interessant!

  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe
  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld
  • DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
    DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
  • Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
    Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, crossback, ds-automobiles, ds3, Elektrisch, geld, lease, Prijzen

Vorig bericht: « Video: zo ontiegelijk lekker klinkt de M5 CS
Volgend bericht: Video: deze bus crasht na een crash »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    28 januari 2021 om 14:34

    Bewijst dit niet dat de prijsstelling gebaseerd is op nieuwe economische wetten.
    Wat wil/gaat de consument (zot) ervoor willen betalen.
    En ligt er bij de directie (n)iemand over wakker over het gezichtsverlies dat dit meebrengt.

    Totaal en toch niet naast de kwestie, de commerciële leveranciers van in dit geval vragen bedrag X voor een matig produkt dat in sommige gevallen zelfs de eind van de garantieperiode niet haalt. Na een kleine zoekaktie kwam ik bij Maxima uit ,een fabrikant die aan de HORECA levert. Ga eens kijken en bekijk de prijzen, Ondertussen kan ik getuigen dat built quality op een zeer hoog niveau staat.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 januari 2021 om 15:14

      Ik heb je reactie 3x gelezen, maar ik heb geen idee waar jij het over hebt.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        28 januari 2021 om 18:41

        @berlinetta: inderdaad, een bijzonder warrig betoog. Als het al een betoog is. Geen idee eigenlijk.

        Login om te reageren
    • pier zegt

      28 januari 2021 om 21:40

      Eerste kratje leeg?

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      29 januari 2021 om 08:47

      De vanafprijs van auto’s in Nederland (voor belastingen etc.) is tegenwoordig vaak al lager dan in andere landen, vroeger was het omgekeerde waar toen kon je beter een Spaanse auto invoeren dan een échte Nederlandse te kopen scheelde afhankelijk van het model al snel 1000 tot 2500 gulden.

      Je laatste stuk tekst is volkomen onleesbaar en spam..

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      29 januari 2021 om 09:59

      @wimof: bier is auto, desalniettemin is het lievelingskleur de bank. Heb mij er niet echt in verdiept, maar een tafel staat onder een boom.

      Login om te reageren
  2. kminne zegt

    28 januari 2021 om 14:57

    Hij is dus nu gewoon iets minder veel te duur.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      29 januari 2021 om 07:00

      @kminne: dat noemen ze in de politiek “minder meer”.

      Login om te reageren
  3. Stellantis rules the sky zegt

    28 januari 2021 om 15:24

    Ik vind alle vergelijkbare auto’s erg duur, met de Mazda kom je bv net 100km ver. Deze is dan tenminste nog mooi, luxe, apart en erg stil tijdens het rijden. Dat laatste schijnt de e-2008 ook te zijn.

    Login om te reageren
  4. LaLancia zegt

    28 januari 2021 om 15:38

    Ze moeten wat. Niemand zit kennelijk op dit lelijke apparaat te wachten. Ik niet iig.

    Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    28 januari 2021 om 15:47

    Staat die Opel daar nou echt tussen om te testen of mensen het lijstje echt lezen?

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      28 januari 2021 om 16:37

      @escort77: Ik zat ook al even in mijn ogen te wrijven. Het ergste is nog dat het er op het eerste gezicht niet eens heel erg ongeloofwaardig uitziet. Een Opel Musica. Waarom ook niet. Bij de Lexus ‘Naamloos’-versie twijfel ik ook. Zou wel een fantastische badge zijn op de kofferklep.

      Login om te reageren
    • remarkable zegt

      28 januari 2021 om 19:07

      @escort77: 😂

      Login om te reageren
  6. vacano zegt

    28 januari 2021 om 16:28

    Ik vind het allemaal véél geld voor weinig auto met nog minder bereik.
    1992 kostte een Renault R19 Diesel in België minder dan 12.000€ en met een volle tank kon je zowat 900km verder mee. 30 jaar later kost een EV’tje het driedubbele en haal je met geluk 300km om dan minstens een uur aan de stekker te hangen voordat je weer een eindje verder kan.
    Ik had toen verwacht dat men in 2020 met een litertje water 1000km kon rijden.
    In de USA kost de Toyota Mirai +/-42000€ in de EU kost ie 80.000!!
    Autobezit is in Nederland crimineel duur geworden maar de rest van de EU is aan ’t volgen

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    28 januari 2021 om 16:40

    Eén van de leukst utziende EVs. Dus hoppa met de geit, ik bedoel DS3 Xback.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2021 om 17:14

    Wellicht verkoopt hij slecht omdat hij een beetje lelijk is? Er zitten best gave elementen in het design, maar de totale som maakt geen mooi uiterlijk. Jammer, de DS3 en DS5 destijds waren een stuk fraaier.

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      28 januari 2021 om 19:20

      @dutchdriftking: dat ben ik helemaal met je eens!

      Login om te reageren
  9. thjvanvlerken zegt

    28 januari 2021 om 18:27

    Niet verkeerd een ds maar het doet mij toch eigelijk weer niets. Ik zou voor de skoda gaan.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      28 januari 2021 om 20:23

      @thjvanvlerken: Lijkt me ook een veel betere deal:
      echt een aanzienlijk grotere auto en volgens mij (maar te lui om het te checken) ook betere range/prestaties).

      Login om te reageren
  10. remarkable zegt

    28 januari 2021 om 19:05

    Ik snap wel waarom deze niet verkoopt… hij is inTense lelijk 😂

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      29 januari 2021 om 07:02

      @remarkable: dat vind ik niet So Chic van je.

      Login om te reageren
  11. doublechevron65 zegt

    28 januari 2021 om 20:11

    Heb ‘m live gezien… toch beter dan de plaatjes.

    Login om te reageren
  12. saxoke zegt

    28 januari 2021 om 21:13

    Dus…. Het niet premium zusje (2008) is duurder dan het premium ding?

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    29 januari 2021 om 10:11

    Tja nog steeds heel veel geld ivt de toch wel erg sterke concurrentie. Waarom zou je deze kiezen IPV de ruimschoots goedkopere Kona? Ik zie weinig echt superieure punten voor deze DS.

    Login om te reageren
  14. MarcoM zegt

    20 februari 2021 om 09:18

    Een kennis van mij heeft ermee proef gereden, na 200 km was de stroom al op, verder was hij wel te spreken over de rij eigenschappen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North