• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drie keer dikke Duitsers deel 1: Voor het hele gezin

Auteur: appeltje, gepost 1 augustus 2007 om 14:00 – 46 Reacties

Dikke Duitsers gespot


Onze oosterburen zijn zonder meer de belangrijkste bron van auto’s, tevens bezitten ze nog een erg groot aandeel in merken van buiten Duitsland. Het is dus vrij voordehand liggend dat ze ook regelmatig te zien zijn op de woensdag, want ze maken genoeg exclusieve, dure en bijzondere auto’s. Echter, nooit heb ik een hele verzameling bij elkaar gezet, hier is het begin van een driedelige serie Duitse performance cars. Te beginnen met deel eins: Vitesse familiale, snelheid voor het hele gezin.

Audi RS4 Sedan

De RS4 Sedan vind ik zonder meer één van de mooiste sportsaloons, en van de RS4 serie kan ik hem ook het meeste waarderen. De Audi Avants vind ik bijvoorbeeld niet zo heel boeiend om te zien. Dit exemplaar is in optima forma met zijn grijzige kleur en zwarte velgen, echt perfect! Verder heeft Audi de auto nog redelijk beschaafd gehouden, van buiten dan. Voorin zit namelijk wel een tamelijk grote V8 van 4,2 liter. Dit blok levert 420 pk, maar dat is niet eens de allersterkste kant van de auto. De RS4 Sedan blinkt namelijk uit wat betreft wegligging, is gebleken. De auto heeft vierwielaadrijving, een geintje dat VAG bij wel meer potente auto’s toepast. Het enige probleem is dat dit systeem nogal wat weegt en het totaalgewicht van de Audi brengt op 1.650 kilo. Echter, de topsnelheid wordt er niet minder op.

Natuurlijk is ook deze auto begrensd op 250 km/u, maar zonder begrenzer schijnt hij over de 300 km/u te lopen! MTM krijgt in ieder geval 310 km/u op de teller volgens dit artikel, en ik zie nergens staan dat er verder nog iets is veranderd. Dan te bedenken dat het een prima auto is om met de hele familie in op vakantie te gaan, of koop een Avant en leg je De Waard tent achterin!

Audi RS4 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi RS4 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi RS4 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi RS4 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi RS4 Sedan - Foto Jim Appelmelk

Audi S6 Sedan

Met een leeftijd van zo’n 53 maanden is het afgebeelde exemplaar één van de allereerste exemplaren die Nederland aandeden medio 2007. Audi bracht zijn snelste uitvoering van de A6 toen op de markt, en nog steeds was de auto even onopvallend gebleven. Geen kolossale bumpers, roostertjes, velgen en uitlaten zoals bij de oppositie van AMG en M, maar slechts een iets sportiever front, smaakvolle velgen, vier toch best subtiele uitlaatjes en natuurlijk de onmisbare motor voorin. Dit is het blok dat we ook vinden in de Lamborghini Gallardo, maar dan opgeboord tot 5,2 liter en gedowntuned tot 435pk.

Tegenstrijdig? Nee, zeker niet, deze wijzigingen waren nodig om het te maken tot een geciviliseerdere motor met andere karakteristieken, een S6 en een Gallardo verschillen bijna 180 graden van elkaar wat betreft concept. De auto is ideaal voor het hele gezin, want je kunt er ruim in reizen met 5 personen en 564 liter laadruimte, zelfs 1.660 voor de avant, die vind ik zelf alleen wat minder boeiend en de sedan heeft ook duidelijk een spannender lijnenspel. Ook belangrijk toch?

Audi S6 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi S6 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi S6 Sedan - Foto Jim Appelmelk
Audi S6 Sedan - Foto Jim Appelmelk

BMW-Alpina B12 6.0

Inderdaad, er staat BMW-Alpina. Het is zo’n belangrijke tuner voor BMW dat er in sommige autojaarboeken een aparte afdeling voor is onder deze naam, het heeft een geheel eigen modellijn. De B10 is eigenlijk de meest voorkomende, een getunede 5-serie van de vorige generatie (E39), de huidige 5-serie is er ook al lang als Alpina en heet B5. Die kan het opnemen tegen de M5! Anyway, de op de 750i E38 gebaseerde B12 6.0 is echt stukken exclusiever, want er zijn er maar 94 van gebouwd, elk individueel genummerd!

Voorin ligt een V12 met een inhoud van 5.980, een kenner zal het herkennen als het blok uit de 65 AMG serie maar dat is het natuurlijk niet, óók ademt deze gewoon atmosferisch, maar met 430 pk is het nog steeds geen zielige auto. Alpina doet gelukkig niet aan begrenzen waardoor deze zakelijke en ruime sedan doodleuk 291 km/u haalt en in minder dan 6 seconde naar de 100 sprint. Daarnaast is het leuke aan Alpina dat het een redelijk hoog sleeper-gehalte heeft; subtiele hints van buiten en keiharde techniek van binnen, in plaats van opzichtige schreeuwerige skirts, bumpers en spoilers.

BMW-Alpina B12 6.0 - Foto Jim Appelmelk
BMW-Alpina B12 6.0 - Foto Jim Appelmelk
BMW-Alpina B12 6.0 - Foto Jim Appelmelk
BMW-Alpina B12 6.0 - Foto Jim Appelmelk

Maybach

De ruime en zeer snelle Maybach mag uiteraard niet ontbreken in deze aflevering, het zou de ultieme auto moeten zijn maar Mercedes probeert het uiterlijk altijd wat simpel en ingetogen te houden, dus echt veel indruk weet de auto niet echt op me te maken. Daarvoor moest ik eerst door het rechterzijraampje naar binnen kijken, daar zit de echte schoonheid van deze auto.

De royale zetels achterin zijn bekleed met prachtig zacht leder om diep in weg te zakken, en ze zijn voorzien van alle mogelijke luxe zoals ontelbare verstelmogelijkheden, een slaapstand, verwarming, massagestand, ventilatie, en nog veel meer! Klimaatcontrole, TV’s en een middenarmsteun waar eventueel een koelkast in zit, zijn achterin ook te vinden! Oh ja, voor enkele tientallen duizenden euro’s meer – maar een paar procent van de totaalprijs – zit er een in helderheid verstelbaar glazen dak in! De blauwe 57 en de wijnrode 62 zijn hiervan voorzien. De 62 heeft een langere wielbasis, die met 3 meter 82 nog 43 centimeter langer is dan de 57! De motor is “gewoon” dezelfde 5,5 V12 met 550 pk.

Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto Jim Appelmelk

Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk
Maybach 62 - Foto Jim Appelmelk

Beide versies zijn er echter ook met een nog krachtigere motor, en wel het blok uit de65 AMG serie van Mercedes, een 5.980cc V12 biturbo motor die 612 pk levert en een begrensd koppel van 1.000 Nm heeft! De auto is tevens standaard voorzien van fatsoenlijke velgen, want die doffe plasticachtige wieltjes onder de andere twee modellen kunnen natuurlijk echt niet, zelfs bij Dacia zouden ze die niet in de schappen durven leggen. Ook zijn de uitlaten zichtbaar, zoals wel erg veel andere hedendaagse uitlaten met een nogal merkwaardige vorm. In Nederland lopen alle modellen een stuk minder dan de Phantom, en zelfs ondanks de veel langere productieperiode van de 62 staan er al meer Phantom EWB’s op Nederlands kenteken (1 versus 2, tot dusver bekend)!

Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz E63 AMG Combi

Wie aan familiauto’s denkt, denkt aan ruime stationcars, wie met een tentje gaat camperen heeft er waarschijnlijk wel een voor de deur staan. En wie niet eindeloos in de auto wilt zitten neemt de autoslaaptrein vanuit bijvoorbeeld Den Bosch. Of… Rijdt gewoon flink door, als dat kan. Met een E63 AMG kan dat zeker, want de atmosfersiche 6,2 liter V8 voorin levert meer dan voldoende vermogen, dat allemaal naar de achterwielen gaat! We hebben het over 514 pk dames en heren, in een stationcar! Wie durft haalt de 250 km/u, meer nog zelfs aangezien de begrenzer niet meteen ingrijpt. Reken dan maar even opnieuw uit hoe lang het ookalweer duurt om vanuit ons koude kikkerlandje midden in Frankrijk te komen! En je kunt genoeg spullen in de auto kwijt, met de achterbank omlaag 1.950 liter!

Mercedes-Benz E63 AMG Combi - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz E63 AMG Combi - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz E63 AMG Combi - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz E63 AMG Combi - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz E63 AMG Combi - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz R63 AMG

De auto bij uitstek voor deze aflevering is natuurlijk een MPV die ook nog iets sensationeels in de aanbieding heeft, het is de R63 AMG. Op basis van de al wat merkwaardige – lees: onooglijke – R-klasse, een grote MPV die in 2005 werd geïntroduceerd, kwam natuurlijk ook een AMG met het nieuwste performance blok, een 6,2 V8 die ongeveer 510 pk levert en de auto tot ver boven de 250 km/u kan doen versnellen, ware het niet dat de auto begrensd is. Want wie weet worden de kinders dan bang – waarom anders een R-klasse?

Het buitengewoon merkwaardige concept kwam ongeveer een jaar geleden op de markt en werd pas in februari van dit jaar voor het eerst gespot door één van mijn collegae in het verre buitenland. Inmiddels telt AG krap een paginaatje gespotte exemplaren, 19 stuks wel te verstaan, waarvan één enkele met de bekende gele platen. Tsja, wat voor combinatie is het dan ook, een supersnelle MPV is niet het eerste waar je bijna anderhalve ton aan uitgeeft – ja, dat kostte hij in Nederland. Na een paarhonderd exemplaren werd een maand geleden bekend gemaakt dat het model niet meer van de band zal rollen, en is het een ware zeldzaamheid geworden, een uitdaging voor de spotter!

Mercedes-Benz R63 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz R63 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz R63 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz R63 AMG - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz R63 AMG - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz S63 AMG W221

DaimlerChrysler heeft het goed aangepakt met de AMG’s op basis van de huidige S-klasse, want meer dan een jaar geleden kwam de eerste AMG-versie op de markt, de S65 AMG die in Duitsland al zo’n 212 ruggen kostte en hier zelfs 290! De auto werd hier als warme broodjes verkocht en ik zou je nu al niet meer kunnen vertellen hoeveel ik er ben tegen gekomen door de maanden heen. Pas later kwam de veel goedkopere variant op de markt.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel een AMG willen, maar 612 pk en een prijs van 290.000 euro gewoon way too much vinden. En dat is heel begrijpelijk. Voor die semi-diehards kwam er een S63 AMG, jazeker, met een grotere motor! De inhoud althans, want als je de twee turbo’s in de S65 AMG meetelt pakt het wel anders uit. Dit blok levert in de S klasse net iets meer dan in de meeste andere “63”-varianten, namelijk 525 pk, en zou de honderd bijna net zo snel moeten doen als de S65 AMG. Helaas is niets minder waar want de Autovisie reed hem net onder de 6 seconde naar de 100, zo moeilijk zijn Mercedesse toch niet? Zelfs een Quattroporte Sport GT kwam nog akelig dichtbij. In ieder geval is de auto momenteel nog een stukje zeldzamer dan de S65 AMG, want de meeste mensen “hadden er al een”.

Mercedes-Benz S63 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S63 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S63 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S63 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S63 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz S65 AMG W221

Dan de grote broer, die niet alleen een paar maanden ouder is, maar ook wat zwaarder (1.970 kg vs. 2.150 kg) en aangedreven wordt door een net iets indrukwekkender blok metaal, zoals hiervoor al was vermeld en natuurlijk ook bij jullie bekend werd verondersteld. Het afgebeelde exemplaar is werkelijk het allergaafste exemplaar dat ik in tijden heb gezien, niet zwart, niet zilver, maar een soort sinister grijs met een zweempje blauw. Een vrij lichte kleur die toch agressief aandoet, een perfecte combinatie met de anthracietkleurige velgen. Zeg nou zelf, onder een S65 AMG horen deze velgen en niet de lichte variant!

Mercedes-Benz S65 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz S65 AMG W221 - Foto Jim Appelmelk

Dat was het dan weer voor vandaag, over twee weken zijn er weer wat potente Duitsers voor jullie, en tussendoor komt er vast ook nog een voorbij want uiteraard zijn er volgende week weer mooie spots uit onder andere Londen, en dat is niet niks! Ik hoop dat de oververtegenwoordiging van Mercedes niet als al te erg wordt beschouwd, in dit segment hebben ze gewoon iets meer te melden.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, Audi, BMW, Gespot, Maybach, Mercedes

Vorig bericht: « Gespot in Surfers Paradise
Volgend bericht: Land Rover Freelander 2 by Loder1899 »

Lees Interacties

Reacties

  1. smell zegt

    1 augustus 2007 om 14:08

    Die MB S65 blijft zo’n bruute bak he!

    Login om te reageren
  2. MichaelNizet zegt

    1 augustus 2007 om 14:15

    Respect voor de Oosterburen. Laat Spyker Cars dit eens als voorbeeld nemen. AL ben ik persoonlijk geen Merc. liefhebber, maar waw wat is die S65 (maar ook 63) mooi zeg!

    Login om te reageren
  3. H.J. Vaesen zegt

    1 augustus 2007 om 14:18

    De Alpina een “hoog sleeper gehalte”? Wacht éven, er staat met koeieletters achterop dat het een ALPINA is.

    Daarnaast is de enige Mercedes die ik zou kopen ook vertegenwoordig. Een R AMG. Yes. Decadent kinderen verplaatsen.

    Login om te reageren
  4. Alfabruur zegt

    1 augustus 2007 om 14:20

    Vind die Maybach net een hele grote KIA!!!!!!

    Doe mij maar een Rolls….

    Login om te reageren
  5. JLJ zegt

    1 augustus 2007 om 14:23

    IMHO zijn de enige familieauto’s hier de E63 AMG T en de R63.
    Snelle sedans zie ik toch meer als zakenexpressen.
    En wat is dat donker (grondverf-)grijs toch lelijk!

    Login om te reageren
  6. STEEFGTI zegt

    1 augustus 2007 om 14:34

    heb liever een S65 dan een Maybach

    Login om te reageren
  7. Peter zegt

    1 augustus 2007 om 14:37

    De Volkswagen Phaeton zou er ook wel tussen kunnen . Appart je ziet hem nergens en heeft het mooiste intrieur !

    Login om te reageren
  8. c43 amg zegt

    1 augustus 2007 om 14:45

    mooie auto’s

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    1 augustus 2007 om 14:50

    Mooie Auto’s/Foto’s! die BMW is minder maar de rest maakt alles weer goed!
    Echt mooi! vooral die RS4!

    Login om te reageren
  10. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    1 augustus 2007 om 14:53

    geen bmwfan??//

    Login om te reageren
  11. Alpina_mad zegt

    1 augustus 2007 om 14:55

    Anytime de Alpina!! En daarna zou mijn keuze op de Audi’s vallen. Van de Maybach hebben ze in Stuttgart nog steeds hoofdpijn hoe ze het ding OOIT in productie hebben kunnen nemen (kampen met flinke overcappaciteit)Het blijft gewoon een opgeblazen S met een vreselijk duur prijskaartje….zoals meer hier al zeggen….pak dan een Rolls. De R63 is wel leuk, kun je tenminste op zaterdag beunen bij de lokale begravenisondernemer, vlaggetjes op de hoeken en karren maar!…LOL

    Login om te reageren
  12. DennieFR zegt

    1 augustus 2007 om 15:23

    Mooie samenvatting,ook mooie auto’s!
    Ook ik ben niet zo kapot van Alpina’s,te overdone met blauw in het interieur [tellers,vloerbekleding enz].
    Mijne keuze zou S65 zijn,ook in die kleur graag!

    Login om te reageren
  13. mastertjen zegt

    1 augustus 2007 om 16:00

    Geef mij maar een S65 AMG en een RS4 avant!
    Kheb het niet zo voor de RS4 sedan.
    Btw, zijn SUV’s niet voor het hele gezin?

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    1 augustus 2007 om 16:09

    allereerst… Hele brute serie auto’s waar ik mezelf graag in zie rijden :P

    allertweedst… Heb ik het nou goed als ik zeg dat de RS4 een black-edition is? of zijn die zwart of wit gespoten grilletjes en zwarte velgen ook op de ‘gewone’ leverbaar?

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    1 augustus 2007 om 16:14

    ah, en ik ben lekker op de zeik-toer vandaag :P die S6 lijkt mij geen 53 maanden oud! ;)

    Login om te reageren
  16. Dr. Bronx zegt

    1 augustus 2007 om 16:21

    dacht dat het over familie auto’s ging. Ik denk dat het niet de bedoeling is van maybach om kinderen achterin te vervoeren. Zal ook wel niet zo snel gebeuren.

    Login om te reageren
  17. Rick zegt

    1 augustus 2007 om 16:40

    @ Alfa Lima Foxtrot Alfa (Bravo Charlie)

    Ik ben wel fan van BMW (Overgins ook van VW)
    Maar niet van alpina ik vind ze optich weinig verschillend van de “Normale” BMW’s dat vind ik jammer! terwijl M dat wel heeft! andere spiegels HELE andere bumpers en de zijschermen zijn iets anders! dat kan je bij Alpina niet zeggen zijn meer spoilertjes (lijken het hoor)

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    1 augustus 2007 om 16:41

    @ Dr. Bronx denk het ook niet voor je het weet is er al weer een onderdeeltje kapot ;)

    Login om te reageren
  19. Chief_S5 zegt

    1 augustus 2007 om 16:56

    Die RS4 is idd een black-edition (of iemand was te arm en heeft het zelf gedaan). Die auto samen met de S6 wil ik op de stoep helemaal voor mij alleen! (en niemand anders!)

    Login om te reageren
  20. johan zegt

    1 augustus 2007 om 17:23

    1 de S 65 AMG
    2 de S 63 AMG
    3 de R 63 AMG
    4 de E 63 AMG

    zoo die zijn vet!!

    Login om te reageren
  21. Ryan zegt

    1 augustus 2007 om 17:35

    als ik een zwarte R zie rijden met donkere ramen vind ik het toch een beetje teveel “begrafenisauto” look. Die S65 is heel vet.

    Login om te reageren
  22. CitroenFan zegt

    1 augustus 2007 om 17:43

    Doe mij maar de S65 AMG!!..Die is zooo enorm vet! Maybach is exclusiever, maar ik hoef ‘m niet. Hijs is niet mooi, en voor 2.5 x minder heb je een S65..dus geen moeilijke keus. Audi s6 is ook helemaal super. Rs4 beetje standaard.

    Login om te reageren
  23. Maarten zegt

    1 augustus 2007 om 18:38

    Die S65 bij het Hilton heeft werkelijk een geweldige kleur, veel beter dan zwart imo. De R63, mooi van lelijkheid, staat ook hoog op mijn lijstje ‘nog te spotten’.

    Login om te reageren
  24. slager korrel zegt

    1 augustus 2007 om 18:43

    Een Maybach voor het hele gezin?
    Dat papa rijdt en de koters achterin tussen de champagnekoeler en de kalfslederen ademende asbak zitten zeker!?

    (PS. Volgende keer weer iets minder Mercedes?)

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    1 augustus 2007 om 20:28

    Iemand anders hier die zo´n Maybach er goedkoop uit vindt zien? Dit terwijl je er toch een paar volle spaarzegelboekjes er voor moet inruilen…..

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    1 augustus 2007 om 20:33

    ik vond het altijd al een vreselijk ding…. lelijk te groot en te protserig… Afgezien van een amerikaan die zijn maybach als mobiel kantoor gebruikt en bijna niet meer vliegt (in de VS) is zo’n auto alleen maar voor het imago….

    Login om te reageren
  27. vincent aka blackdragon996 zegt

    1 augustus 2007 om 21:55

    Kwijl, kwijl en nog eens kwijl!!! Deze auto’s zijn bijna allemaal toch stiekem droom auto’s voor de meeste autobloggers onder ons. Zelfs de R63 AMG, of je ‘m nou mooi vindt of niet, er zitten wel 510 paardjes in die 7 mensen in alle comfort met 250 km/h over de autobahn vervoeren. En de Maybach… Tja, geen pracht ding, wat gewoontjes als je het mij vraagt, grotere S-klasse, maar het is wel dé auto die zijn passagiers het meeste zal verwennen. Maar jammer genoeg niet mijn hart. Zonder de Maybach zou deze lijst áf zijn, met als titel “(introverted) Dream Cars”.

    Login om te reageren
  28. phantom zegt

    1 augustus 2007 om 22:03

    Ook een “dikke” vrouw gespot samen met de dikke duitsers

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    1 augustus 2007 om 22:08

    die B12 is echt mooi kwam er een keer eentje in oostenrijk tegen toen had ik nog een 540i nou hij gaf gas ik bleef helemaal nergens echt niet normaal

    Login om te reageren
  30. R8 zegt

    1 augustus 2007 om 22:35

    Die R-klasse kijkt echt scheel uit z’n doppen!

    Login om te reageren
  31. Alwood zegt

    1 augustus 2007 om 23:06

    Nou uh?! autoblog? wel steeds trager met de foutjes bijwerken ofnie? is de hele redactie tegelijk op vakantie :? :P of hebben alle bezoekers toch een laptop mee en is het nog steeds zo druk?

    Login om te reageren
  32. gijs zegt

    1 augustus 2007 om 23:23

    wiiee onze maybach staat er ook weer bij, die schuine foto blijft grappig!

    Login om te reageren
  33. appeltje zegt

    1 augustus 2007 om 23:28

    @ Alwood
    Hihi 53 weken ja :’) stom van me :P daarmee is het alsnog één van de allereerste exemplaren.

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    2 augustus 2007 om 00:55

    ZO HE!

    wat een onzin is die maybach zeg:
    Maybach 62 62 aut € 622.748,-
    Maybach 62 62 s aut € 713.058,-

    Mercedes S-klasse 63 amg lwb aut € 191.940,-
    Mercedes S-klasse 65 amg lwb aut € 296.540,-

    Terwijl ik vind dat die Sxx AMG er veel strakker uit ziet.

    Login om te reageren
  35. Bart Tuijthoff zegt

    2 augustus 2007 om 01:59

    Ja deze Mercedes-Benz S65 AMG W221 heb ik ook gezien 2 weken geleden in Londen. Het nummerboord komt overeen met mijn foto’s van deze grijze Benz!!

    Login om te reageren
  36. Bart Tuijthoff zegt

    2 augustus 2007 om 02:01

    ik bedoel de 63 amg!

    Login om te reageren
  37. silly zegt

    2 augustus 2007 om 10:37

    spykers haal je bij de gamma

    Login om te reageren
  38. Dijk zegt

    2 augustus 2007 om 11:10

    De S65 AMG in deze combinatie is helemaal goed, de eigenaar heeft een hele goede keuze gemaakt, overigens is dit niet het enige exemplaar die hij bezit van AMG

    Login om te reageren
  39. focus zegt

    2 augustus 2007 om 12:57

    man wat een verschrikkelijk lelijke auto die Maybach. Wil ik voor geen geld van de wereld. Geef mij maar die phantom of s65.

    Login om te reageren
  40. iceman zegt

    2 augustus 2007 om 18:51

    geef mij maar die eh e63 combi

    Login om te reageren
  41. Mark zegt

    2 augustus 2007 om 22:12

    Lastig kiezen als je een S klasse Lang wilt. S63, S65 of gewoon een “600”. Die laatste is nog wat zuuniger ook en valt wat minder op. Kan ook leuk zijn.

    Mooie foto’s hoor!

    Login om te reageren
  42. jodocus zegt

    2 augustus 2007 om 22:25

    gaan jullie nu echt op vakantie en city-trips naar London om dikke duitse auto’s te fotograferen ???
    Daar kan ik ff niet bij !

    Login om te reageren
  43. joris toekomstige autoontwerper zegt

    5 augustus 2007 om 10:21

    op mijn vakntie bij het garda meer heb ik ook zulke dikke auto’s gezien en ook gefotografeerd btw zijn het prachtige spots en mijn vader heeft ook en s6 alleen dan avant

    Login om te reageren
  44. mercedes E 63 AMG combi zegt

    14 augustus 2007 om 21:31

    mooie wagentje he die benzies vooral die S en E

    Login om te reageren
  45. bassie zegt

    23 augustus 2007 om 13:23

    die bmw is niet so mooi maar die maybach 62 maakt het zkkr weer goed

    Login om te reageren
  46. Lucn zegt

    2 augustus 2008 om 13:19

    ik vind de R-klasse toch een zotte voiture wi…
    gewoon omdat hij zo exclusief is… en zo zot gebouwd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North