• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dubbel aangepakte Lamborghini heeft 1.001 pk

Auteur: willeme, gepost 24 december 2021 om 09:57 – 8 Reacties

Dubbel aangepakte Lamborghini

Soms is het nooit voldoende. Deze dubbel aangepakte Lamborghini komt echter in de buurt.

Het is iets waar de consument het nogal mee heeft. Kiezen tussen het één of het ander. Wij willen tegenwoordig alles hebben. Of in elk geval zoveel mogelijk. Naarmate het uitgavenpatroon stijgt, zien we dat terug in de auto’s die verkocht worden. Alleskunners met bijzonder opvallende styling, zeer veel luxe en en extreme prestaties. Een puristische roadster of spartaanse coupé? Nah. Een SUV die alles kan? Ja, graag!

En SUV die nog meer kan? Nog grager. En SUV die niet één, maar twee keer is gemodificeerd? Het allergraagst!! Het resultaat is wat je op de foto’s ziet. Deze dubbel aangepakte Lamborghini is namelijk een samenwerking tussen Mansory en MTM. In principe kun je ook terecht één van die tuners voor visuele en technische wijzigingen. Maar in dit geval hebben ze op de juiste wijze hun krachten gebundeld.

Dubbel aangepakte Lamborghini

Subbel aangepakte Lamborghini

Zo is Mansory verantwoordelijk voor de optische aanpassingen. Dat gaat veel verder dan enkel een spoilertje en andere wielen. Er is een complete bodykit opgeplakt. Alles is zwaar over the top, maar wel in lijn met het basisontwerp van de Urus. De bumpers, skirts, motorkap, diffusor en dergelijke doen denken aan andere Lambo’s. Of het echt ‘mooi’ is, daar mag je zelf over oordelen. Het is in elk geval zeer ‘in het oog springend’, wat waarschijnlijk precies de bedoeling was.

Achterbips

Het is niet alleen uiterlijke opsmuk. Deze dubbel aangepakte Lamborghini ziet er niet alleen sneller uit, maar is dat ook daadwerkelijk. Nu is een standaard Urus al niet langzaam te noemen. Maar bij MTM hebben ze de motor een aandrijflijn onder handen genomen. De V8 is voorzien van nieuwe turbo’s, nieuwe air-intake-kit en ander luchfilter. Ook de ECU is hierop aangepast (Stage 3, jonguh!), uiteraard. Het resultaat is precies 1.001 pk en 1.250 Nm.

  • Dubbel aangepakte Lamborghini
  • Dubbel aangepakte Lamborghini

Automaat

Dat koppel zorgt voor de nodige hoofdbrekens. De achttraps ZF kan namelijk niet zo veel koppel aan. Daarom werd de bak verstevigd om te zorgen dat ‘ie niet meteen in de soep loopt na een paar keer volgas te rijden. Ook is het koppel van 1.250 Nm begrensd. Meer is namelijk wel mogelijk, maar zeker niet aan te raden. Over de prestaties wordt met geen woord gerept. Er bestaat niet zoiets als een ‘langzame’ Urus, maar deze dubbel aangepakte Lamborghini moet wel héél erg snel zijn!

  • Dubbel aangepakte Lamborghini
  • Dubbel aangepakte Lamborghini

Alle onderdelen zijn te bestellen bij MTM en Mansory. Prijzen worden (nog) niet genoemd, maar beide tuners zitten in het hogere gedeelte van de markt. Uiteraard kun je ook kiezen wat je precies wil hebben. Uiteraard is het niet relevant, maar die technische wijzigingen in een Audi RS6 Avant klinkt als V8-muziek in de oren.

Meer lezen? Check hier de rijtest van de Suzuki Jimny!

Ook interessant!

  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: misschien toch beter een Urus kunnen kopen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, mansory, mtm, tuning, urus, Video

Vorig bericht: « VDL en Rivian willen in Nederland elektrische SUV’s bouwen
Volgend bericht: Wordt de STI E-RA dan wel goedkoop in Nederland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. zeilboot zegt

    24 december 2021 om 10:07

    Een hoop vermogen in een zeer “subtiele” verpakking. Al die luchthappers, spoilers, als designer moet je toch een keer denken dit is genoeg.

    Login om te reageren
  2. knapzuur zegt

    24 december 2021 om 10:08

    Jammer dat ie geen kleur heeft en zo’n lullig kleplipje en dakspoilertje is wel erg karig i.t.t. de rest van de kit.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 december 2021 om 10:37

    Je moet wat als je voetbaltalent niet voldoende is om op te vallen bij de club….. Met dit budget naar MTM gaan snap ik helemaal. Ik had alleen een S8 uitgekozen. Zelfde aandrijflijn, maar dan in een smaakvolle limousine.

    Login om te reageren
  4. erce zegt

    24 december 2021 om 12:35

    Heilige maagd Maria, wat een gedrocht. Met zoveel weerstandvergrotende frutseltjes en randjes heeft dit ding wel 1001 pk nodig om nog een beetje van z’n plek te komen.

    Login om te reageren
  5. cardevil zegt

    24 december 2021 om 13:26

    Als Lambo liefhebber geen fan van de Urus en nog minder van deze.
    Blijft een Cayenne met ander jasje of is het stiekem toch de basis van de Q7?
    Voor dat geld koop ik wel een oude LM002.

    Trouwens de Mustang Venom van Hennessey heeft ook 1000PK.

    Login om te reageren
  6. Davion zegt

    24 december 2021 om 14:11

    Moest ik in deze prijsklasse kunnen shoppen, ik zou met de Urus enkel naar MTM gaan en de motor laten aanpakken, die Mansory kit moet ik niet hebben :)

    Login om te reageren
  7. shicomm zegt

    24 december 2021 om 16:34

    Als mtm er nou een hurcan v10 in had gelepeld…

    Nu is het een extra wilde cayenne voor waarschijnlijk veels te veel geld..

    Login om te reageren
  8. jarnobakker zegt

    24 december 2021 om 19:56

    Binnenkort te zien als de nieuwe Batmobile😂😂 wat een wamstaltig ding. Een paar keer een “normale ” zien rijden en die vond ik al spuuglelijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North