
Elk jaar wordt op het Pebble Beach Concours d’Elegance een “Best of Show” Award uitgereikt. Vorig jaar was dat een Daimler Double-Six 50 Corsica Drophead Coupe en dat jaar daarvoor (2005) een Delage D8-120 S Pourtout Aero Coupe. Allemaal prachtige wagens die het verdienen om weer eens in de schijnwerpers te staan. Zo ook dit jaar, tijdens de 57e editie kreeg een Duesenberg SJ Special uit 1935 de prijs toebedeeld.
De Duesenberg SJ Special staat ook bekend als “The Mormon Meteor” en is een supercharged speedster waar ooit ook mee geracet is. Deze auto heeft in 1935 zelfs een 24-uur snelheidsrecord neergezet (135.58 miles per hour) en is een 2004 voor een recordprijs van $4.45 miljoen verkocht aan de huidige eigenaar, Harry Yeaggy uit Cincinnati (Ohio). Meer info over de auto vind je hier.






Ziet er redelijk freaky uit. Menig sjonnie zou een flinke misdaad begaan voor zo’n stortkoker van een uitlaat.
Nog wat foto’s: http://www.conceptcarz.com/view/photo/214880,13996,0,0/photo.aspx
Wat een auto! Ongekende stijl. In verhouding is geloof ik nooit een auto duurder geweest dan een Duesenberg. Dat wil heel wat zeggen! Buiten dat heeft deze een auto een ongekende elegantie en straalt er echt wat van af! Een terechte winnaar lijkt me!
Het probleem dat ik het met dit soort auto’s is dat ze zo duur/zeldzaam zijn dat er niet meer mee gereden wordt. Daarmee ‘sterft’ zo’n auto een beetje.
Kwam er geen heropleving van Duesenberg? (of is dat project een stille dood gestorven?)
Dat lijkt me geen enkel ‘probleem’ klassiekerrally, als wij er op een plaatje van kunnen genieten en de eigenaar er een paar keer per jaar mee pronkt dan is dat toch genoeg?
@dekster: volgens mij ligt het nog steeds in de planning, maar het is erg stil…
wat voor een worst geeft nu zoveel geld uit aan zo’n lelijk hok…
Niet Jay Leno, och wat zou die jaloers zijn zeg.. xD
@ Rob: nou ja, ik bedoel… Die auto heeft niet voor niets 400 pk, er is mee geracet. Het zou mooi zijn wanneer de auto verder gebruikt zou worden zoals de bouwer ’t gedacht heeft.
Nu is ’t niet veel meer dan een beeld in een park. Mooi om naar te kijken. That’s it.
Geef mij maar een minder puntgaaf exemplaar dat gebruikt wordt. Hard gebruikt!
Zoiets als dit:
Het is zeker een bijzondere auto en hij verkeert ook in sublieme staat, maar mijn smaak is het niet. Ik ken mooiere klassiekers.
Ik vind em eerlijk waar prachtig. Maar die gele kleur kan gewoon niet, netzoals die gele kleur rondom de velgen.
Apache schrijft,
20 August 2007 om 22:39
wat voor een worst geeft nu zoveel geld uit aan zo’n lelijk hok…
-sommige mensen onderscheiden zich nou eenmaal graag van anderen..
En *al die andere droomauto’s die je van dat geld had KUNNEN kopen*
staan meestal ook al bij die mensen in de garage ;)
@ Pannekoek.
Jay Lenno heeft in ieder geval 1 Deusenberg waar hij zich om kan bekommeren (via collumn in autovisie gelezen) en waarschijnlijk nog wel een paar meer.
@Armada: *kuch* autovisie *kuch* ? staat ook gewoon op autoblog hoor ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/03/de-80-autos-van-jay-leno
@ autoblogger.
Ah crap. Hoe heb ik dat nou weer kunnen missen. Maar weer een keer een nieuwe oogmeting laten doen dan.
Om nog even terug te komen op mijn vorige comment:
Dit is de volledige collectie van de heer Leno.
http://www.jaylenosgarage.com/cars/index.shtml
:P:P Die kerel heeft meer Deusenbergs dan wie dan ook.. :)
Deusenberg is zijn favoriete merk, dus daarom zei ik ook ook:
“och wat zou die jaloers zijn zeg.. xD”
@autoblogger
Ik vond dit via google:
“Honoring the Legend must be done right – market introduction has been extended to mid 2008. Please check back for more information later this year..”
via: http://www.duesenbergcustomcoach.com/torpedocoupe.html
@dekster
dat is deze ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2005/04/04/nieuw_leven_duesenberg_torpedo
I know, maar de onthulling is met een jaar uitgesteld ;)
(Ik vraag me sterk af hoe ze 4mensen daar comfortabel gaan inproppen…)
alleen al de 27 liter v12 maakt dit een stunning vehicle…
Niet mis, maar liever één van deze: Bugatti Type 57SC Atlantic (met de 6 uitlaten) of een of een Daimler Double Six Martin Walter Coupe of een Rolls Royce Phantom I Jonckheere Coupe Aerodynamic
(weer mis, tis nog vroeg precies, laatste poging)
Niet mis, maar liever één van deze: Bugatti Type 57SC Atlantic (met de 6 uitlaten) of een Talbot-Lago T150C Figoni et Falashi Teardrop of een Daimler Double Six Martin Walter Coupe of een Rolls Royce Phantom I Jonckheere Coupe Aerodynamic
@ Thibaut; Ik kan me compleet vinden in jouw smaak!!! :D
Zijn er ook technische specs van de auto ?
Ik heb namelijk wel eens gehoord , dat het een merk is, dat zijn/haar tijd ver vooruit was. 4 kleppen per cylinder dubbele nokkenas enz.
Excuus, ik heb zojuist de link geopend.
niet gek maar ik vind de rolls roye phantom II uit ’35 mooier
die heeft mijn oom ook maar dan in het groen
echt een mooie auto
redelijk uitlaatTJE
Ik vind die neus met die ene koplamp echt he-le-maal het einde! It in fact is a real Duesey… Wauw- zou dat ding eens Ferrari-rood zijn, dan had je me daar een apparaat waar je echt helemaal niet meer omheen zou kunnen……! Ongelofelijk gewoon- Zo bouwen ze toch geen auto’s meer, met dergelijke vormgeving. Of je moet stuksgewijs Retro gaan…
nie echt mooi hoor maar toch wel cool
Dat vond ik wel mooi van die Deusenberg X van Jay Leno, op die aflevering van Rides op Discovery. Dat hij hem compleet origineel heeft gelaten, en zelfs moeite had gedaan om de originele koplampen te zoeken. Zelfs niet laten overspuiten en alleen de motor laten herbouwen, maar verder niks dat het uiterlijk te veranderen. Hij heeft wel een punt dat het de ziel van een auto weg haald.
Duesy Torpedo…
Btw, waar is die Duesenberg Torpedo Coupe waar we van zouden horen in Augustus dit jaar?