• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitser sloopt Ferrari Daytona Spider tegen boom

Auteur: robbie, gepost 14 augustus 2012 om 21:11 – 31 Reacties

Ferrari Daytona Spider crash in Duitsland


Dat is pijnlijk! Een zeer zeldzame Ferrari 365 GTS/4 Daytona Spider die door een Duitser vakkundig de vernieling in geholpen is. Kosten van zo’n zeldzame Ferrari? Reken op 500.000 euro.

Gisteravond ging er iets even niet helemaal goed toen een 39-jarige man met deze Ferrari onderweg was in de buurt van Lingen. Volgens de chauffeur was er een probleem met de remmen en raakte hij daarom van de weg af. De chauffeur bleef ongedeerd en de passagier had slechts lichte verwondingen.

Maar hebben we hier werkelijk te maken met 1 van 122 Daytona Spiders? De informatie die we kunnen vinden in de Duitse media spreekt elkaar een beetje tegen. Zo heeft Bild het over een auto uit 1971, maar Neue Osnabrücker Zeitung heeft het over een auto uit 1970. En dat is apart, want de echte Daytona Spider is alleen maar gebouwd in de periode 1971-1973 (door Scaglietti).

Het zou dus heel goed kunnen dat we hier te maken hebben met een van de vele replica’s die de afgelopen jaren zijn gebouwd. In de loop der tijd zijn immers veel Ferrari 365 “Daytona” GTB/4’s ontdaan van hun dak om zodoende wat meer geld op te leveren.

Het blijft natuurlijk sowieso zonde om te zien. Video’s van het wrak kan je HIER en HIER bekijken.

Ook interessant!

  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Voel je miljonair met de Ferrari Daytona SP3 configurator
    Voel je miljonair met de Ferrari Daytona SP3 configurator
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

365, crash, daytona, duitsland, Ferrari, Klassiekers, rood, Video

Vorig bericht: « #FAIL Porsche schrijft Boxster verkeerd op billboard
Volgend bericht: Hyundai werkt aan een BMW 3 Serie concurrent »

Lees Interacties

Reacties

  1. smoked zegt

    14 augustus 2012 om 21:13

    Wordt ie nu naar Forza Service gebracht ter restauratie?

    Dat ie niet in de fik is gevlogen joh.

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      14 augustus 2012 om 21:13

      @smoked: hij had een goed karma!

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        14 augustus 2012 om 21:15

        @bbroek: misschien de volgende keer als ie gerestaureerd wordt inzetten voor een revv battle.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          14 augustus 2012 om 21:19

          @smoked: Misschien had hij die Pikes Peak crashes gezien en dacht hij “dat kan beter”.

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            14 augustus 2012 om 21:40

            @jrk68: dat is hem niet gelukt

            Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    14 augustus 2012 om 21:16

    Blijft zonde als een klassieker crasht. Of het nou een echte orginele Daytona Spider is of niet.

    Login om te reageren
  3. topless zegt

    14 augustus 2012 om 21:16

    Wanneer het een onthoofde coupe is, is het niet direct een replica. Dat was die uit Miami Vice

    @smoked
    In Duitsland zullen ze ook wel Ferrari sepcialisten hebben. Voor plaatwerk van een klassieke Ferrari in NL kun je beter naar: http://www.hietbrink.com/

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 augustus 2012 om 21:27

      @topless: het is geen echte Spider en dus een replica Spider. Het is dan weliswaar geen replica Daytona, maar wel een neppe Daytona Spider. Ik noem zoiets een replica.

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        14 augustus 2012 om 22:06

        @robbie: Een replica is een nagemaakte auto. Het betreft hier een omgebouwde Daytona coupé. Deze herken je vrij snel aan de te vlakke voorruit. De voorruit van een echte Spider staat iets meer rechtop. In een replica zit vaak een andere motor i.p.v. de machtige Colombo V12.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          14 augustus 2012 om 22:50

          @T16: HELDER!

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          14 augustus 2012 om 23:21

          @T16: daarin verschillen we van mening.

          Dit is een replica Daytona Spider op basis van een echte Daytona.

          Het is dus geen replica Ferrari, maar wel een replica Daytona Spider.

          Dit is namelijk geen “echte” Spider en dus namaak oftewel replica.

          Login om te reageren
          • T16 zegt

            15 augustus 2012 om 01:25

            @robbie: Een replica is een “exact” kopie en fake. Een omgebouwde 365 GTB/4 noemt men een conversie en is veel waardevoller dan een replica vanwege de originele Ferrari onderdelen zoals een echte Colombo V12. Het blijft een Ferrari.;-)


            Dit is een replica met een Jaguar V12: http://www.carandclassic.co.uk/car/C175218
            Lees ook de tekst, waarde nog geen €35.000,-, best veel geld voor nep. Zo staan er op mobile.de nog 2 Spider replica’s met een V8 voor zo’n €50.000,-.


            Dit is een 1969 Ferrari 365 GTB/4 conversie
            http://www.carandclassic.co.uk/car/C310192
            vraagprijs circa €80.000,-, een koopje in mijn ogen. Wat de eigenaar in 1980 bezielde om deze te laten ombouwen naar een Spider weten we niet. De waarde is hierdoor in ieder geval niet gestegen.

            Een ongerepte Daytona Coupé gaat nu voor de 3 ton. De echt zeldzame competitie versies met een volledig aluminium carrosserie gaan voor de 3 miljoen.

            Concluderend: een geconverteerde GTB/4 is tegenwoordig minder waard als een coupé want niet meer origineel! Een replica is geen Ferrari maar iets wat er op moet lijken en minder waardevol.

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              15 augustus 2012 om 18:22

              @T16: je vertelt mij niks nieuws hoor ;) Maar ik kan het nog steeds niet met je eens zijn.

              Jij noemt zoiets een “conversie”, ik blijf erbij dat het een replica is op basis van een echte Daytona Coupe.

              Zo’n replica (op basis van een echte Ferrari) is uiteraard meer waard dan een replica op basis van een Corvette.

              Feit blijft dat het geen ‘echte’ Daytona Spider is en dus namaak is. Oftewel een replica.

              De makkelijkste manier om ergens een replica van te maken is door iets als basis te nemen dat als heel erg op het eindresultaat moet lijken. Een coupe ombouwen tot cabrio is dan heel erg makkelijk. Jij noemt dat een “conversie” is blijf erbij dat zoiets een replica is.

              Login om te reageren
              • pietjepuk zegt

                15 augustus 2012 om 20:19

                @robbie: Wat een gezever om wie het grootste plassertje heeft ….

        • dubhead zegt

          15 augustus 2012 om 01:37

          @T16: informatief!

          De vraag is – is een cabrio Ferrari coupe hetzelfde als een Ferrari cabrio?

          Is Spider-spider een carrosserie naam of een officiële typenaam.

          Je moet je vooral afvragen of ze zomaar de zaag erin hebben gezet of ze ook de nodige chassis aanpassingen hebben gedaan. Misschien is die meneer zijn opgezaagde coupe zelf van de weg gewiebeld.

          Login om te reageren
  4. miamibleugti zegt

    14 augustus 2012 om 21:18

    Echt heel erg zonde van een mooie klassieker!!

    Kwam deze net ook tegen op internet, weet niet of hij hier al eens voorbij is gekomen

    http://www.schadeautos.nl/auto_more.php?id=593759#

    Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    14 augustus 2012 om 21:26

    Zonder remmen doe je niet veel meer.
    Jammer van de schade, gelukkig liep het voor de inzittenden beter af.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    14 augustus 2012 om 21:30

    Aah een replica dan gaat tie waarschijnlijk de pers in.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZpkzYIWUptc

    Login om te reageren
    • dubhead zegt

      15 augustus 2012 om 01:33

      @norge: damn – een fibber glas 308 kelen. Snap ik niet tenzij het Obamas achterlijke cash for clunkers BS plan is.

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        15 augustus 2012 om 08:39

        @dubhead: Don’t worry, was iets op basis van een Pontiac Fiero of zo. Zo nep als maar kan.

        Login om te reageren
        • dubhead zegt

          15 augustus 2012 om 11:00

          @Klassiekerrally: 308 was origineel van plastiek spul.

          Login om te reageren
  7. jordy14 zegt

    14 augustus 2012 om 21:41

    Zonde van de wagen, wel of geen replica.

    Login om te reageren
  8. splitsecond zegt

    14 augustus 2012 om 21:42

    Wat die Duitsers al niet gesloopt hebben…

    Login om te reageren
  9. papa zegt

    14 augustus 2012 om 21:59

    Tweede artikel zegt 1971…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 augustus 2012 om 22:04

      @papa: lees het artikel anders even…

      Login om te reageren
  10. evandaalen zegt

    14 augustus 2012 om 22:05

    Het gaat hier om een Ferrari Daytona Coupé, die is omgebouwd tot Spider. In mijn ogen geen replica, maar een “conversion”.

    Login om te reageren
  11. sacha zegt

    14 augustus 2012 om 22:33

    Ferris Bueller’s day off?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      14 augustus 2012 om 22:56

      @sacha:
      Dat was een nep 250 California.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        15 augustus 2012 om 09:11

        @jrk68: Een replica? ;-)

        Login om te reageren
  12. Vanquish zegt

    15 augustus 2012 om 00:16

    Een Ferrari blijft een Ferrari. En zeker als het een klassieker betreft is het jammer…

    Login om te reageren
  13. dubhead zegt

    15 augustus 2012 om 02:55

    Ik heb zo’n vermoeden dat dit toch een 100% replica is. De achterkant is te plat gemaakt en die pook bijvoorbeeld lijkt niet Ferrari voor zover ik het kan uitmaken. De platte achterkant is te zien bij volledige replicas. Is dat stuur niet een beetje te groot en …blablabla

    filmpje gezien – mijn oordeel – 100% replica

    next…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North