• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duurste Ferrari ooit geveild is een 250 Testa Rossa

Auteur: autoblogger, gepost 18 mei 2009 om 08:05 – 56 Reacties

Ferrari 250 Testa Rossa
Zoals verwacht heeft een Ferrari 250 Testa Rossa (TR) uit 1957 het record gebroken. De auto is gisteren voor 9,02 miljoen euro van eigenaar gewisseld. Het is het hoogste bedrag dat ooit voor een auto van het Italiaanse merk is betaald, tevens zou dit het hoogste bedrag zijn dat ooit is betaald voor een auto op een veiling. De koper is niet bekend…

Het oude record van 7,04 miljoen euro ($10.894.900?) stond op naam van een Ferrari 250 GT California Spider uit 1961.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, Klassiekers, record, testarossa, veiling, zwart

Vorig bericht: « Autoblog 2009 flashback: week 20
Volgend bericht: Lada Niva is officieel übercool (Putin big pimpin) »

Lees Interacties

Reacties

  1. SupercarFan zegt

    18 mei 2009 om 08:07

    O_O dat is duur :P

    Login om te reageren
  2. Nick zegt

    18 mei 2009 om 08:15

    Wat een geld zeg. Doe mij dan maar een paar nieuwe :)

    Login om te reageren
  3. VivelaFRANCE zegt

    18 mei 2009 om 08:18

    MAMMA MIA!!! :D Wat een mooie wagen!! Al het geld waard…

    Login om te reageren
  4. marcel zegt

    18 mei 2009 om 08:22

    dat is een aardig bedrag voor een mooie auto

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    18 mei 2009 om 08:26

    oef, wat een geld. is trouwens die ford daytona coupe al verkocht? die zou toch ook records gaan breken?

    Login om te reageren
  6. Bennink zegt

    18 mei 2009 om 08:35

    Mooie wagen hoor! Maar 9 miljoen… ik zou er andere dingen voor kopen.

    Login om te reageren
  7. Granturissimo zegt

    18 mei 2009 om 08:38

    Snap ik effe niet…zijn toch wel 250 GTO’s voor hogere bedragen van eigenaar verwisseld?

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    18 mei 2009 om 08:40

    Veel geld inderdaad. Eigenlijk te veel geld, want dat degradeert deze auto waarschijnlijk tot een soort museumstuk. Hij is gewoon te kostbaar om mee te racen.
    Maar misschien heeft de eigenaar nog wat kleingeld over om een exacte replica te bouwen…

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    18 mei 2009 om 08:41

    Dat is veel geld. En dan zijn de kussentjes in het interieur ook nog eens ongelijk. Weet iemand waarom?

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    18 mei 2009 om 08:44

    @ Laue: die Daytona Coupé heeft het minimumbedrag niet gehaald. Ondanks een bod van 6,8 miljoen dollar…

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    18 mei 2009 om 08:57

    @ Granturissimo
    Inderdaad, de richtprijs voor een 250 GTO is >20 milj dollar. Deze zijn echter niet op een veiling verkocht; 6-8% veilingkosten is nogal veel geld bij deze bedragen. De laatste 250 GTO is onderhands van eigenaar gewisseld.
    Ik vermoed dat het persbericht dan ook niet helemaal juist is. Ik denk dat het het hoogste bedrag ooit betaald voor een Italiaanse auto op een veiling, moet zijn.
    Als iemand het beter weet hoor ik het graag!

    Login om te reageren
  12. 406_v6 zegt

    18 mei 2009 om 09:35

    € 9.020.000 ….. daar kun je een fraai wagenpark mee aanleggen, onderhouden en lekker van genieten…..

    Login om te reageren
  13. DAT zegt

    18 mei 2009 om 09:47

    Is dit zijn originele staat? Anders vind ik de restauratie te ver doorgeschoten.

    Login om te reageren
  14. jeroen zegt

    18 mei 2009 om 09:54

    @ Bennink

    Ik ook, maar waarschijnlijk heeft die persoon die dingen die wij zouden kopen al…:P

    Login om te reageren
  15. slk zegt

    18 mei 2009 om 09:56

    Naast de 250 gto de mooiste ferrari.Schitterend gewoon.

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    18 mei 2009 om 10:01

    Voor dat geld wil ik liever een Enzo, 430 Scuderia, F40 LM, F50 LM en een F355.

    Login om te reageren
  17. The Bear zegt

    18 mei 2009 om 10:16

    Volgens mij is er voor de 250 GTO ooit veel meer betaald maar goed…..
    Het is het bedrag meer dan waard! Super mooie wagen

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 mei 2009 om 10:38

    Schitterend dat dit soort bedragen wordne betaald voor auto’s!
    Alhoewel, je koopt natuurlijk geen auto in zo’n geval, maar een verhaal…
    Zit vast een aardig race-historie achter dit Italiaanse beestje!

    Wat ik me wel afvraag: is dit nog een investering???
    Wordt deze auto ooit NOG meer waard??

    Login om te reageren
  19. ExOtiC zegt

    18 mei 2009 om 10:55

    Ik vind hem strontlelijk! maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    18 mei 2009 om 10:57

    @ ExOtiC: nee hoor, je hebt gewoon geen smaak! ;) :lol:

    Login om te reageren
  21. SHFT zegt

    18 mei 2009 om 10:59

    Prachtig ding, maar om eerlijk te zijn 9 miljoen heb ik er niet voor over want het zou toch maar zo’n wagen zijn die stof staat te vergaren in een garage. Ook beschik ik niet over 9 miljoen :p

    @ExOtiC

    Ik hoop dat jij heel jong bent zodat ik de uitspraak “verstand komt wel met de jaren” kan gebruiken ;)

    Login om te reageren
  22. de sjonnies zegt

    18 mei 2009 om 11:28

    Ik vind dit een geval van über restauratie, deze wagen mist het patine wat hem echt zou maken, daarom alleen al vind ik dit bedrag niet gerechtvaardigd, het is toch veel en veel mooier om er een te bezitten waar le Mans krassen opzitten

    Login om te reageren
  23. emielwind zegt

    18 mei 2009 om 11:35

    In 1989, at the peak of the boom, a 250 GTO was sold to a Japanese buyer for $14.6 million plus commission.

    (wikipedia)

    14,600,000 dollar is nu 10,45 miljoen Euri, dus was de 250 GTO destijds duurder. (al helemaal als je beseft dat de dollar toen sterker was) ondertussen zijn de GTO’s een stuk minder waard dan deze Testa Rossa.

    Login om te reageren
  24. Jimmie zegt

    18 mei 2009 om 11:37

    Wat een geluid 8)

    Login om te reageren
  25. Jimmie zegt

    18 mei 2009 om 11:38

    Hmm hoe voeg je een Youtoeb link in?
    http://www.youtube.com/watch?v=Ul-t3ql8ywQ

    Login om te reageren
  26. emielwind zegt

    18 mei 2009 om 11:38

    @ de sjonnies

    Helemaal mee eens, de patina maakt voor mij een auto echter… neem nou deze

    Login om te reageren
  27. Jimmie zegt

    18 mei 2009 om 11:40

    Gewoon plakken dus :)

    http://www.youtube.com/watch?v=ZmipZPqTHpI

    Login om te reageren
  28. 13 zegt

    18 mei 2009 om 11:48

    In 1990 werd een 1962 Ferrari 250 GTO door een Britse garage, die de auto in de 70-er jaren goedkoop had ingekocht, voor 16,6 millioen dollar aan een Japanse zakenman verkocht.

    Althans volgens http://www.askmen.com/top_10/entertainment_60/75c_top_10_list.html

    Login om te reageren
  29. emielwind zegt

    18 mei 2009 om 11:48

    Vette filmpjes Jimmie!

    Login om te reageren
  30. Jesper zegt

    18 mei 2009 om 12:08

    Dit is beter dan aandelen Fortis an çe moment. :)
    Over 10 jaar van nu mag je hier op een veiling toch minstens 15mil voor vangen, onder de tafel verkoop je hem nu voor wat je wil, dit is onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  31. Frissegast zegt

    18 mei 2009 om 12:20

    decadent duur… voor dat geld heb je acht of negen Veyrons, of kan je alle supersportwagens van het moment in één keer kopen (Pagani, Bugatti, Fiorano, SLR, Koenigsegg…) en dan heb je tenminste auto’s waar je ook echt mee kan/durft rijden…

    Login om te reageren
  32. Guan zegt

    18 mei 2009 om 12:33

    @ Frissegast; Misschien had de koper die al ;-)

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    18 mei 2009 om 12:37

    @ Frissegast: wie wil er nou acht of negen Veyrons??? :?

    Login om te reageren
  34. de sjonnies zegt

    18 mei 2009 om 12:45

    @ jesper ……..als alles zo makkelijk te voorspellen is, zijn we volgend jaar om deze tijd allemaal multi-miljonairs ! (quote van Del-boy )

    Login om te reageren
  35. AppieFlappie zegt

    18 mei 2009 om 13:01

    @Emielwind

    De dollar was destijds ook veel meer waard, dus die vergelijk gaat niet op.

    Login om te reageren
  36. tt zegt

    18 mei 2009 om 13:50

    als investering zou ik inderdaad iets anders kopen. meer verschillende gelimiteerde wagens, zodoende zou je ook het risico spreiden..

    VRaag me ook af wat de verzekering op dit schatje zou zijn….
    En hier echt mee rijden zal ie ook niet meer doen vrees ik…

    Momenteel ben ik bezig aan de restauratie van een Formula VEE uit 1964, maar wel met als doel racen… niet om het speeltje in de “kast” te zetten.

    Login om te reageren
  37. Laurens zegt

    18 mei 2009 om 13:59

    @markus

    denk dat ze nog zonder gordels reden, dan schuif je nogal op en neer bij een beetje doorrijden en zijn kussentjes wel lekker.

    Mooie combo trouwens, rood leer met witte piping. Ik zit er ook graag op!

    Login om te reageren
  38. Johan zegt

    18 mei 2009 om 14:50

    Bij dat onboard filmpje: Tussengas geven bij opschakelen… :-(

    Mensen met meer geld dan verstand van techniek.

    Login om te reageren
  39. dummy zegt

    18 mei 2009 om 15:13

    iemand een idee of deze auto nu zijn gewicht in goud waard is? (kun je zelden van een auto zeggen….)

    Login om te reageren
  40. AMG Powerrr zegt

    18 mei 2009 om 15:42

    krijg je er wel een volle tank benzine bij?

    Login om te reageren
  41. BananaFlip zegt

    18 mei 2009 om 16:16

    Oooh, die is ook wel verschrikkelijk mooi!
    Leuk, zo’n karretje.
    Maar ik ben benieuwd of deze meneer ooit in zijn 9 miljoen gaat rijden.

    Login om te reageren
  42. Dan zegt

    18 mei 2009 om 16:46

    Schitterende auto. Daar mag het moderne ferrari nog een puntje aan zuigen!

    Login om te reageren
  43. baztiaan1 zegt

    18 mei 2009 om 16:48

    @dummy, één kilo goud is 31750 dollar waard, dus stel dat deze auto 900kg weegt, kom je op 28,5 miljoen dollar waard. hij zal dus nog wat in waarde moeten stijgen voordat ie dat letterlijk is ;)

    Login om te reageren
  44. baztiaan1 zegt

    18 mei 2009 om 16:49

    @ mezelf, kom je op 28,5 miljoen UIT ipv waard.

    Login om te reageren
  45. MrNiceguy zegt

    18 mei 2009 om 17:02

    Ok ik zat dus laatst in zo’n wagen!!!

    Login om te reageren
  46. phantom zegt

    18 mei 2009 om 17:16

    een ferrari met lippenstift

    Login om te reageren
  47. Jesper zegt

    18 mei 2009 om 17:43

    @ Johan: Wel eens van double-clutchen gehoord? :roll:

    @ de sjonnies: Van de dollar kunnen ze zoveel drukken als ze willen, maar deze auto zal nooit meer worden gemaakt, en zal dus hoe langer hoe zeldzamer worden. En er komen steeds meer geinterresseerden.
    Hoe zeldzamer iets is, hoe meer vragers er zijn, hoe hoger de waarde. 1+1=? ;)

    Login om te reageren
  48. Ruben00 zegt

    18 mei 2009 om 18:00

    :shock: wat een auto! wallpaper graag.

    Login om te reageren
  49. Johan zegt

    18 mei 2009 om 18:02

    @ Jesper

    Jazeker, daarom ook. Dat doe je bij raceauto’s bij het terugschakelen om de revs te matchen met de lagere versnelling (= hoger toerental), de versnellingsbak en koppeling (eigenlijk totale aandrijflijn) te ontlasten en de snelheid van de aangedreven wielen te matchen met het juiste toerental om blokkeren van de wielen te voorkomen tijdens hard remmen, met name bij auto’s die rechte vertanding in de bak hebben maar niet bij opschakelen.

    Double clutchen kan bij opschakelen nodig zijn (oude vrachtwagens en bussen) maar hoeft niet vergezeld te gaan van tussengas.

    Login om te reageren
  50. JanJansen zegt

    18 mei 2009 om 18:18

    @ Johan
    Bij laag in de toeren rijden gaat dit inderdaad op.
    Echter, het stationair toerental is vaak onvoldoende snel om de versnellingsbak te kunnen synchroniseren. Dan ben je gebonden aan tussengas om de tandwielen voldoende snelheid te geven.
    Dit is analoog aan heel-and-toe schakelen wat bij lage toeren eigenlijk overbodig is.
    Leuke discussie trouwens, want blijkbaar zijn er hier nog meer die altijd met heel-and-toe schakelen (net als ikzelf).

    Login om te reageren
  51. wouterjeuring zegt

    18 mei 2009 om 19:33

    er is ook een keer 11,….?9? miljoen voor een 250 GTO gegeven

    Login om te reageren
  52. Johan zegt

    18 mei 2009 om 19:55

    @ JanJansen

    Meestal valt het toerental niet helemaal terug naar stationair, zeker niet als je met een (race)auto rijdt zoals bedoelt ;-)

    Bij een Caterham met zijn ernorm lichte achterkant is het bij sportief rijden zeker aan te bevelen om tussengas te geven bij het terugschakelen, of daarbij ook nog eens te double clutchen. Maakt de rijbeleving nóg intenser!

    Succes met bouwen!

    Login om te reageren
  53. Jorden zegt

    18 mei 2009 om 20:31

    Ze bedoelen duurste auto ooit geveild???
    een 250 GTO gaat toch voor meer als 10 miljoen van de hand? en dan moet je ook nog eens de juiste mensen kennen om ook maar ooit in aanmerking te komen om er eentje te kopen.

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    18 mei 2009 om 21:42

    Hij ziet er weliswaar goed uit, maar niet zo uitzonderlijk dat ik hem zijn geld waard acht. Eigenlijk moet een auto wat mij betreft wel heel bijzonder zijn om een prijs van meer dan een miljoen te rechtvaardigen. Ik vind persoonlijk veel auto’s die voor zoveel van de hand gaan het niet waard. Doe mij maar een boel goedkope troep, liever dan één duur stuk.

    Login om te reageren
  55. vasco zegt

    19 mei 2009 om 19:22

    om even alle misverstanden qua de prijs uit de lucht te helpen. de auto werd geveild voor 8,2 miljoen euro, met veilingkosten en BTW word dat dus 9,02 miljoen (10% veilingkosten en 2% btw)
    er is meer voor auto’s betaald, maar dit is het hoogste bedrag voor een auto betaalt ooit tijdens een veiling.

    ook werd er weer een spider verkocht voor 7,25 miljoen euro (zonder veilingkosten en btw) dus opzich ook wel het melden waard lijkt mij.

    Login om te reageren
  56. emielwind zegt

    5 juni 2009 om 07:51

    @ Citrofiel

    Rationeel gezien is geen enkele auto zoveel waard, het blijft immers een hoopje staal (/alu) het is juist de geschiedenis achter een auto als deze die hem waardevol maakt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North