• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dwergen opgelet: elektrodeuren voor de SLS AMG

Auteur: ricardo, gepost 12 maart 2011 om 12:18 – 29 Reacties

Elektrodeuren voor de SLS AMG

Van een getunede SLS AMG kijkt echt niemand meer op. De auto heeft zich sinds zijn introductie al zo vaak gewillig laten onteren, daar kan zelfs een gemiddeld Oh Oh Tirol-meisje niet tegenop. Kicherer heeft echter een manier gevonden om tóch op te vallen tussen de overige aangetaste SLSjes. Gewoon de vleugeldeuren elektrisch bedienbaar maken.

Wat je ook van de overige styling mag vinden die Kicherer hier toepast, die elektrisch bedienbare ‘gullwings’ zijn verdraaid handig als je enigszins kort van stuk bent. Voor kleinmensen is het namelijk goed lastig om de SLS AMG-deuren zittend te openen of te sluiten. Maar met dit systeem kun je jezelf met één druk op de knop (of afstandsbediening) toegang verschaffen tot de gevleugelde Benz. Ook zeer geschikt voor luie personen dus.

De rest van kunstje dat Kicherer hier toepast was al bekend. Ze noemen deze creatie de ‘Supersport’ en geven het AMG-hart 610 pk en 670 Nm mee dankzij een RVS-uitlaat en een gewijzigde ECU. Drempelterreur is verleden tijd dankzij het lift-up sportchassis warmee de voorkant van de SLS AMG meer bodemvrijheid krijgt. Tot slot werden er driedelige 20 inch wielen met de naam RS-1 onder de auto geplaatst en kregen we onderstaande foto’s te zien waarop een blonde schone de auto aanprijst. Niet verkeerd.

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, kicherer, Mercedes, SLS, tuning, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Fiat 500 Coupé Zagato gaat in productie?
Volgend bericht: Eerste schets van de nieuwe Mercedes A-Klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. misteralmostknowitall zegt

    12 maart 2011 om 12:25

    Ik ben zelf niet de grootste, maar als ik zie hoe Jeremy Clarkson (niet de kleinste) al moeite heeft met het dichte van die deur lijkt mij dit persoonlijk geen overbodige luxe.
    Overgens denk ik niet dat dit de rede zal zijn dat ik geen SLS AMG zal kopen, dan zal ik eerder problemen hebben met men saldo op de bankrekening.

    Login om te reageren
  2. dennisberkhout zegt

    12 maart 2011 om 12:28

    De date die je mee naar huis neemt met deze auto, zal dan ook geen enkel probleem meer hebben met het sluiten van een van de “Gullwings”

    Login om te reageren
  3. DePannekoek zegt

    12 maart 2011 om 12:29

    Dat mercedes dit zelf niet verkoopt als optie zeg…(of standaard als ze in een gulle bui zijn)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 maart 2011 om 12:36

      @DePannekoek: Ja dat dacht ik ook meteen. Bij ieder merk kun je zo ongeveer een elektrische achterklep krijgen (Audi, BMW, zelfs Honda Accord, enz), dan verwacht je toch dat dit ook gewoon via MB kan.

      Wel een heel vet (en handig) gimmick. Diep in mijn hart ben ik wel benieuwd wat het toevoegt aan gewicht.

      Login om te reageren
      • v8amg zegt

        12 maart 2011 om 12:42

        @Freewarefreak: mercedes vond dat de deuren (en de auto) daardoor te zwaar werden. dat ze het niet als optie leveren snap ik dan ook weer niet, want dan kiest de klant ervoor om 1kg meer mee te nemen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 maart 2011 om 12:54

          @v8amg:

          Kiest de klant ervoor en gaat hij naderhand klagen dat het te zwaar is waardoor de Mercedes slechte naam krijgt.

          Kortom imago, daarbij is het ook wel volledig onnuttig, toch?
          Als je de fysiek niet hebt om een deur open te doen moet je ook maar niet in een fysieke wagen als deze rijden.

          Login om te reageren
          • Gnermo zegt

            12 maart 2011 om 13:24

            @Hupke: Onnutig, heb je die zelf bedacht? :D

            Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        12 maart 2011 om 12:53

        @Freewarefreak: 1,9kg volgens het persbericht.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          12 maart 2011 om 14:49

          @GeoBem007: Valt de bestuurder toch gewoon 1,9kg af :)

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            12 maart 2011 om 17:55

            @VeniVidiVici: My thoughts exactly. :D

            Login om te reageren
    • MAB zegt

      12 maart 2011 om 14:33

      @DePannekoek: eerste waar ik aandacht was dat:P naja wat zij willen..

      Login om te reageren
  4. laurensl zegt

    12 maart 2011 om 12:51

    Ik denk dat je optioneel een grotere lus kan kopen voor de deuren naar beneden te trekken.

    Waarom is dat lift-up chassis ook niet standaard?
    Dat is toch meer functionaliteit voor je klanten.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      12 maart 2011 om 17:55

      @laurensl: Hangt er een koordje aan. xD

      Login om te reageren
  5. nicktexel zegt

    12 maart 2011 om 13:45

    of gewoon de wandelstok van je opa lenen en daarmee dichtrekken

    Login om te reageren
  6. bigcar zegt

    12 maart 2011 om 13:54

    echt domme mensen….

    mercedes had dit zelf ook kunnen doen maar dat deden ze niet omdat anders de gewichtsverdeling van de auto niet klopte en de auto mogelijk onstabiel kon zijn op hoge snelheden. dit doordat het dak nu ‘iets’zwaarder is, waardoor de belasting ervan hoger.

    hetzelfde principe: een bugatti pimpen om het harder te laten gaan. het risico is dat die dan onstabiel is op ‘de wat hogere’snelheden.

    ….ff geen woorden voor….

    Login om te reageren
    • mckroket zegt

      12 maart 2011 om 15:17

      @bigcar: 1,9 kg zal niet echt veel uitmaken he op meer dan 1600 kg.

      Login om te reageren
      • laurensl zegt

        12 maart 2011 om 15:27

        @mckroket: Wel als die 1.9kg op je dak komen te liggen, je wilt je gewicht zo laag mogelijk tegen de grond houden.

        Waar hebben ze die elektromotoren eigelijk gestoken? Ik zie nergens een verdikking op het dak.

        Login om te reageren
        • mckroket zegt

          15 maart 2011 om 17:38

          @laurensl: als er een vent in de auto gaat zitten met een hoofd dat 1,9 kg zwaarder is dan mijn hoofd, geeft dat hetzelfde effect zowat. echt verwaarloosbaar dit hoor. leg ff 2 pakken suiker op je auto dak, nooit dat je dat gaat merken hoor op 1600+ kg maar goed.

          Login om te reageren
  7. tymen zegt

    12 maart 2011 om 16:31

    wtf:)

    Login om te reageren
  8. alfa159TI zegt

    12 maart 2011 om 17:35

    loop stage bij een mercedes dealer, zelf ben ik 1,95 maar heb al verschillende klanten gehad die inderdaad niet bij de deurhendel konden komen!

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      12 maart 2011 om 17:56

      @alfa159TI: Wel dan heb jij voortaan het verkoopsargument op zak. Aanbrengen zou ik zeggen, en dan de verkoopspremie opeisen. :D

      Login om te reageren
  9. F1Tim zegt

    12 maart 2011 om 18:19

    Ongelooflijk toch dat zulke kleine ingrepen vergezeld moeten zijn van een hele body-makeover… Tegenwoordig moet je steeds maar grootser uitpakken om het kleinste prulletje te promoten. Zie ik daar een zeepbel verschijnen?

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    12 maart 2011 om 18:21

    inderdaad echt belachelijk dat Mercedes dit niet zelf bedacht heeft. Toen ik laatst im een SLS zat was dat het eerste dat mij opviel. En ik ven echt niet de kleinste.

    Anders hadden ze op zijn minst nog een soort lus aan de deur kunnen maken oid…

    Login om te reageren
  11. negativan zegt

    12 maart 2011 om 18:34

    Bassie zou zeggen een Honda blijft altijd drijven.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      12 maart 2011 om 20:21

      @negativan: +1

      Login om te reageren
  12. twsteel zegt

    12 maart 2011 om 19:28

    Onzin. Dit heeft de SLS totaal niet nodig.

    Login om te reageren
  13. thomas0180 zegt

    12 maart 2011 om 22:38

    dan heb ik liever een SLS van een ander tuning-merk, en dan rij ik wel ff bij hun langs om alleen die elektrische in te laten bouwen;)

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    13 maart 2011 om 09:57

    Ik denk dat dit wel een uiterst interessante optie zou zijn bij Mercedes….
    Echt jammer dat ze dit niet aanbieden….

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    13 maart 2011 om 23:21

    Vreemd dat MB dat zelf niet gedaan heeft…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North