• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 Coupé Zagato gaat in productie?

Auteur: ricardo, gepost 12 maart 2011 om 11:07 – 28 Reacties

Fiat 500 Coupé Zagato

Op de eerste persdag van de Autosalon in Genève maakten we kennis met de Fiat 500 Coupé Zagato, en een beduidend minder enthousiaste beursmevrouw. Een 500tje in het geel, maar dan flink verknipt door carrosseriebouwer Zagato. Mocht hij bij u in de smaak zijn gevallen: goed nieuws! Fiat-baas Marchionne heeft laten weten het ding te willen bouwen in Mexico.

Deze bevestigende woorden werden uit de mond van Sergio Marchionne opgetekend toen hij de Chrysler-fabriek in Toluca, Mexico, bezocht, daar waar onlangs de productie van de reguliere Fiat 500 is gestart. Naast een elektrische variant van de populaire stadsrakker wil men dus ook de 500 Coupe Zagato een plekje geven op de productielijn.

Welke motorisering de coupé meekrijgt blijft nog even onbekend, in Genève werd enkel het model met mueslimotor getoond. Natuurlijk zouden potente Abarth-versies meer dan welkom zijn.

Wat denken jullie, wordt dit een aardige concurrent voor de MINI Coupé?


Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat Uno uit productie
    Ook deze Fiat uit productie zonder opvolger
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

500, coachbuilding, concept, Coupe, Fiat, geel, zagato

Vorig bericht: « Video: Nieuwe BMW M5 glijdt driftig over ijs
Volgend bericht: Dwergen opgelet: elektrodeuren voor de SLS AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinc3 zegt

    12 maart 2011 om 11:17

    goed plan.. vind het echt een leuk ding.. vooral met die double bubble roof

    Login om te reageren
  2. Darahan zegt

    12 maart 2011 om 11:27

    And here is the Fiat 500 Burrito! Vind het er erg gaaf uit zien, heerlijke Zagato double bubble op het dak..

    Login om te reageren
  3. mightymike zegt

    12 maart 2011 om 11:31

    Vind het een strak plan want dit ding ziet er zekers beter uit dan een 500, nu nog een abarthtje er van met 180pk;)

    Login om te reageren
  4. Dimglor zegt

    12 maart 2011 om 11:46

    Juij… een nog onpraktischere Fiat 500 voor meer geld…

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    12 maart 2011 om 11:46

    Het uiterlijk is een goede start (al hoewel ze moeten oppassen dat het niet teveel op een Mazda 121 gaat lijken) maar de techniek, daar moeten we het nog even over hebben. Natuurlijk is de 1.4 T-jet een heerlijk blokje wat van de auto een raket maakt, de versnellingsbak is gewoon klote. Dus, Fiat, kaap bij Alfa die prachtige TCT-bak weg en schroef ‘m in de Zagato. Beter nog, schroef ‘m gewoon ook in de Abarth automaat (o.a. 695 tributo Ferrari).

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 maart 2011 om 12:14

      @Jochempie: bak is ook prima hoor, alleen het ‘in R zetten’ moet je altijd 2x doen.

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      12 maart 2011 om 13:10

      Ik vind het er zeker goed uit zien! Beter dan de Mini coupé en die double buble is gewoon zeer nice. Wat betreft de automaat: @jochempje heeft gelijk, die is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend.

      Login om te reageren
  6. KaCh1ng zegt

    12 maart 2011 om 12:03

    doe mij maar een mini JCW , 99% vd mense wete toch niet wat zagato is , fiat = fiat

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2011 om 12:56

      @KaCh1ng:

      En jij koopt je wagen voor 99% van de mensen natuurlijk?
      Vind het eigenlijk wel een dikke fail voor zagato dit bakje, ze hadden toch iets meer kunnen doen.
      Als je ziet wat ze van een DB7 of van een conti gt kunnen maken.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        12 maart 2011 om 14:05

        @Hupke: ja natuurlijk , ofanders zou iedereen toch skoda superb ipv E/5/A6 rijden ook ?

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 maart 2011 om 15:04

          @KaCh1ng:

          Verstandige mensen wegen idd de schoonheid van de wagen af tegen de nuttigheid ervan.
          Daarbij de E-klasse kan je nu ook wel niet helemaal vergelijken met een skoda superb zeker niet na 100k km.

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            12 maart 2011 om 19:10

            @Hupke: na 100k km , verkoop je de superb en koop je een nieuwe (kdenk ng steeds voordeliger dan de E :) )

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            13 maart 2011 om 10:53

            @Hupke: Op je E verlies je meer geld dan op een Superb.

            Daarbij heeft de Superb alles wat je mag verwachten van een maffia-kar – koffer groot genoeg voor vijf ’tapijten’…

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              14 maart 2011 om 11:22

              @Esprit_de_Flandre:

              Ik zeg niet dat de Superb een slechte wagen is integendeel.
              M’n punt is dat je als je een wagen koopt je die toch voor jezelf koopt en niet om het huis van de buren in waarde te doen stijgen?
              En dat je als je voor jezelf koopt je ook wel niet 100% rationeel bent.

              Daarbij dat Skoda redelijk goedkoop verkocht kan worden en toch kwalitatief hoogstaand is is vooral omdat het technologie deelt. Moest er geen Audi en VW binnen die groep zitten die de techniek duurder verkopen zolang hij nieuw is (of waarvoor Skoda proefkonijn speelt) dan zou zowel de prijs van de Skoda als de prijs van de VW’s en Audi’s (en dus ook Seat’s) de hoogte in gaan. Moest er geen Skoda zijn zou er trouwens veel minder snelle ontwikkeling zijn. Want dan was er een groter verschil tussen de prijsklassen omdat technologie niet ‘gedumpt’ werd. En dan zouden concurrenten niet op kosten gejaagd worden om te volgen met de ontwikkeling.

              Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    12 maart 2011 om 12:13

    Lekker stuiterbakkie ! Doen dus, bouwen die rommel !

    Login om te reageren
  8. alfra01 zegt

    12 maart 2011 om 12:45

    Zeker doen! En dan nog een ‘Gardinetta’ en een 4×4 versie.
    [URL=http://img199.imageshack.us/i/500jeep.png/][IMG]http://img199.imageshack.us/img199/5459/500jeep.png[/IMG][/URL]

    Login om te reageren
  9. alfra01 zegt

    12 maart 2011 om 12:47

    [URL=http://img199.imageshack.us/i/500jeep.png/][IMG]http://img199.imageshack.us/img199/5459/500jeep.png[/IMG][/URL]

    2de poging voor de foto…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2011 om 12:52

      @alfra01:

      Alsjeblieft

      Login om te reageren
      • alfra01 zegt

        12 maart 2011 om 12:55

        @Hupke: Thanks (welke code van ImageShack had ik moeten gebruiken?)

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 maart 2011 om 15:01

          @alfra01:

          Geen idee, het simpelste is om gewoon in google chrome, rechtermuis en dan element inspecteren klikken op de foto (en dat werkt overal en altijd tenzij beschermd), die selecteerd automatisch wat je moet hebben, af en toe moet je dan nog wel eens de afmetingen veranderen als ze te groot zijn.

          Login om te reageren
  10. Modus zegt

    12 maart 2011 om 16:36

    Leuk initiatief maar het model had wel iets afwijkender mogen zijn dan nu het geval is…

    Login om te reageren
  11. mrbones zegt

    12 maart 2011 om 21:02

    Mooi! Eindelijk een fabrikant met ballen!

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    12 maart 2011 om 22:48

    Dus als je per definitie het dak ietsje verlaagd is het opeens een Coupe, ipv hatch?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 maart 2011 om 10:55

      @The360box: Ja, natuurlijk! Wist je dat niet? Als je van een sedan het dak wat vloeiender maakt krijg je toch ook een vierdeurscoupé … :roll:

      Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    13 maart 2011 om 10:58

    Zagato is sowieso niet echt mijn ding. En dit lijkt me dus ook niet zo fantastisch en speciaal. De Mini Coupé lijkt me dan origineler…

    Vraag me af of Zagato ook nog een Mini gaat aanpakken.

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    13 maart 2011 om 15:01

    de 500 word al met bakken verkocht. en voornamelijk aan dames. denk dat als ze deze ook verkopen dat er ook een boel mannen ze zouden beginnen met kopen.. zou wel een erg slimme zet zijn! had ook al gehoord dat ze de 2 cil willen opvoeren dan van 85 pk naar 110 pk. dat zal zeker leuk rijden worden dan :D

    Login om te reageren
  15. Nico94 zegt

    13 maart 2011 om 16:18

    Ik vind het een lelijk ding! Die achterkant loopt veel te ver naar onderen!

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    19 maart 2011 om 13:29

    Gaaf! Ik wil er ook wel een, in Rosso Corsa met een matzwarte racesptreep, dubbel uitlaatje en wat extra vermogen onder de kap!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North